Πάρτε μία ακόμα διάλεξη του θείου Jared με θέμα που αν μη τι άλλο ιντριγκάρει:
The Evolution of Religions
Καλο ΠεμπτοΠαρασκευοΣαββατοΚύριακο να έχετε!!!!!!
Υ.Γ. Ενδιαφέρον εχουν οι απόψεις του Jared περί εξουσίας, πολιτικής, ιστοριας κτλ, ανάμεσα στα καθαρα θρησκειολογικά. Η υποψία μου πως οι καλύτεροι ιστορικοί (μπορουν να) είναι οι θετικοί επιστήμονες, όσο να ' ναι ισχυροποιείται. Η αναλυση του ξεκινά απο δαρβινικά κριτήρια, είναι καθαρά υλιστική και αξίζει τον κόπο να την ακουσετε
Οριστε ρε γιναμε Αμέρικα! Εχουμε και εμεις πλέον τυφλά τρομοκρατικά χτυπήματα σε μια "αποδεκτή", για "δυτική" δημοκρατία συχνότητα! Αναρωτιέμαι ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.... Βομβιστική επίθεση σε δημόσιο κτήριο; Μαθητες -ελεύθεροι σκοπευτες; Πογκρομ συλλήψεων και αστυνομικής, αυτη τη φορά βίας;
Η παλαιού τύπου τρομοκρατία (17Ν, ΕΛΑ) είχε τουλάχιστον έναν (έστω και φλου) σκοπό και στόχο. Τούτα δώ τι έχουν και πως νομίζουν πως θα τον πετύχουν;
Δυστυχώς οι πολιτικές ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι μεγάλες. Όχι μόνο διοτι η αστυνομία επί Βύρωνος ήταν περίπου ασύδοτη, με την έννοια πως θεωρούνταν περίπου θεόπνευστη η δράση της, όχι μόνο επειδή ο μέσος πολίτης εμπέδωσε πως βρίσκεται σε μια κοινωνία 2 επιπέδων (η ζαρτινιέρα ζει), άρα κάποιοι εξ αυτών αντεδρασαν και μάλιστα ανόητα, αλλά κυρίως επειδή η πολιτική και μή ζωή μας άρχισε να λειτουργεί με τηλεοπτικούς όρους σε εικονικό χρόνο. Πώς αλλιώς να εξηγήσω τις προκυρήξεις που μιλάνε για "αστυνομικούς που τρώνε ντόνατς"; Εδώ δεν ειναι το Χόλιγουντ βρε ηλίθια!
Αν οι 17Νοεμβρίτες ήταν εγκληματίες του "κοινού ποινικού δικαίου" (!), τούτα δώ τι είναι;
Αν κάποιοι νομίζουν πως μια μπατσοποίηση θα λύσει το πρόβλημα τότε πλανώνται πλάνην οικτράν. Μονο μια καποια ομαλοποιηση της κοινωνιας και ρητη εφαρμογή του νόμου απ' όλους και προς όλους μπορεί να δώσει λύση. Οσο η κοινωνία μας βαδίζει προς την ανισότητα και ανισοκατανομή της όποιας ευημερίας τόσο τέτοιοι, εικονικοί ή μη, "επαναστάτες" θα ξεπηδάνε.
Αν κάποιοι παντως νομίζουν πως έτσι κάνουν επανάσταση, τι να πω συγχαρητήρια. Επανασταση υπερ ποιου ακριβώς; Ποιον νομίζετε πως βοηθάτε έτσι;
Και μια ερώτηση ακόμα: όταν κάποιοι χτυπάνε κάποιους επειδή "ειναι αυτοί που είναι" σε τί διαφέρουν από τον τελευταίο φασίστα; Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός έιναι η δουλειά;
Ευχες για περαστικά στους τραυματισμένους αστυνομικους / ειδικους φρουρους και επίσης ευχές να είναιτα τελευταία θύματα στην αντιπαράθεση "εθνικα υπερηφανων" και "επαναστατών" και κάποτε να βάλουμε και λίγο μυαλό στην καρκάλα μας....
Δέκα συμμαθητές από το Γυμνάσιο ξαναβρέθηκαν μετά από 30 χρόνια και άρχισαν να κάνουν καθημερινή παρέα. Με διαφορετική οικονομική κατάσταση ο καθένας τους, αποφάσισαν να βρίσκονται στο καφενείο/ουζερί «Το Τηνιακό» όπου έπιναν τις μπυρίτσες τους και έκαναν καθημερινό λογαριασμό 100€.
To αρχικο μοντέλο πληρωμής ήταν , όπως γίνεται πάντα στις παρέες στην Ελλάδα, να πληρώσει ο καθένας το 1/10 του λογαριασμού και όλοι να παραγγείλουν πάνω κάτω τα ίδια. Έτσι δούλεψε το σύστημα για μερικές μερες. Στην συνέχεια ο επιχειρηματίας της παρέας ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε σφίξη και πως για να μην αναγκαστεί να απολύσει μερικούς υπαλλήλους του έπρεπε να περικόψει τα έξοδα. Η λύση λοιπόν ήταν είτε να βάζει λιγότερα είτε να κόψει την παρέα και τις μπύρες. Οι υπόλοιποι, απορημένοι μεν, καλοβολοι δε, δέχτηκαν να βάζουν 10.5 € ο καθένας (9*11=94,5 €) και να τον αφήνουν να δίνει πεντέμιση ευρώ. Σιγα την διαφορά σου λέει ο άλλος, στο μισό ευρω θα κολλήσουμε; Ο πλουσιότερος ζήτησε επίσης να του δίνουν οι άλλοι τα χρήματα για να φαίνεται πως πληρώνει αυτός, να μην φανεί δηλαδή η κρίση που πέρναγε στον επιχειρηματικό κόσμο. Οι άλλοι αδιάφορα δέχτηκαν.Το σκηνικό συνέχισε έτσι μέχρις όταν ο δεύτερος πλουσιότερος ανακοίνωσε στην ομήγυρη μία παρόμοια ιστορία. Η οικονομία διέρχετο κρίση και ήταν αναγκασμένος να προβεί σε περικοπές. Πρόθυμα οι υπόλοιποι δέχτηκαν και σε αυτον μια έκπτωση, για να μην απολυθεί ο κόσμος που δούλευε σε αυτόν και γιατί ήταν "χρήσιμο μέλος" της κοινωνίας.
Πλήρωναν πλεόν, οι 8 εναπομείναντες, 12 ευρώ ο καθένας και τα υπόλοιπα 4 οι δύο πλουσιότεροι και συνέχισαν έτσι. Μετά από ένα εξάμηνο έμαθαν τυχαία πως ο φραγκάτος της παρέας, αυτός που μάζευε τα λεφτά και πλήρωνε το μαγαζί κάθε φορά είχε κάνει "ντιλ" με το αφεντικό και είχε κερδίσει μια έκπτωση στον καθημερινό τους λογαριασμό. Εδώ και μήνες πλήρωναν 80 ευρώ τις μπυρίτσες τους, παρόλο που οι ίδιοι έδινεν 8*12=96! Ο δε επιχειρηματίας είχε παραμυθιάσει και τον δεύτερο της παρέας, με την διαφορά πως του είχε πει πως η έκπτωση ήταν μικρότερη και πως είχε πείσει το μαγαζάτορα να "πέσει" στα 90 και του πρότεινε να μοιραστούν τα κέρδη, από τα 96 ευρώ που έδιναν οι φιλότιμοι μεν, κοροϊδάρες δε. Του έδινε λοιπόν 3 ευρώ κάθε μέρα, και έβγαζε ο ίδιος 96-80-3=13 ευρώπουλα κάθε μέρα και έπινε και τις μπυρίτσες του τζάμπα αφού "ήταν σε σφίξη"!
Μόλις το έμαθαν οι φίλοι εκνευρισμένοι ζήτησαν τον λόγο από τον φίλο τους και του ζήτησαν επίσης να πληρώνει τις μπύρες πλέον αυτός, αφού τους είχε κατακλέψει τόσο καιρό μην μετρώντας την φιλία τους μπροστά στο χρήμα. Ο άλλος άρχισε να φωνάζει πως τον κλέβουν, πως το πράγμα είχε συμφωνηθεί, πως απλά αυτός είδε μια "ευκαιρία" και την πήρε, πως οι άλλοι είναι μαλάκες και τελικά έπινε τις μπύριτσες πλέον μόνος του, παρέα με ένα γκομενάκι που κέρναγε με τα κερδισμένα λεφτά....
Οποιον δεν πειθει η πειστικότητα αυτης της ιστορίας, ας διαβάσει αυτή και ας μου πει ποιος εχει πέσει πιο μέσα στην ψυχολογία του πράγματος
Update
Mετά το σχόλιο του φίλου Μάριου (τον οποιο και ευχαριστώ για την αναδημοσίευση), έκανα 2 λεπτά googling. Το κείμενο ειναι μούφα, κλασικό hoax, απάτη, πως-το-λένε με στόχο τα πρόβατα που θεωρούν το στυγνό καπιταλισμό κάτι σαν ύμνο εις την ελευθερίαν. Ειναι ενα "δούρειο" κείμενο, απο τα πολλά χαζά που κυκλοφορούν μέσω chain mail. Καντε ένα απλο search με τις λεξούλες "David Kamerschen hoax" πριν γράψετε την παπαριά που διαβάσατε σε ένα mail. Για τους βλαμμένους που μορφώνονται απο τα chain mails και το παίζουν και ξερόλες έχω αναφερθεί λίαν προσφάτως και εδώ. Ευχαρισθώ
Μια ομάδα πλούσιων Γερμανών επιχειρηματιών, έστειλε ψήφισμα στην καγκελάριο Αγγέλα Μέρκελ, με το οποίο της ζητούν να αυξήσει τη φορολογία των εύπορων πολιτών, ώστε να βοηθηθεί η χώρα τους να βγει γρηγορότερα από την οικονομική κρίση και να γίνει η ζωή ανετότερη για τους πιο φτωχούς.
Το ψήφισμα υπογράφεται από 44 άτομα, τα οποία δηλώνουν ότι διαθέτουν περισσότερα χρήματα απ' όσα χρειάζονται για να ζήσουν μια πολύ άνετη ζωή. Ως εκ τούτου, πιστεύουν πως εάν αυξηθεί η φορολογία τους, η κυβέρνηση θα βρει τα έξτρα χρήματα που χρειάζεται για να χρηματοδοτήσει τα κοινωνικά προγράμματά της για την ενίσχυση των ασθενέστερων τάξεων. «Με μια αύξηση της φορολογίας των πλούσιων πολιτών κατά μόλις 5% για τα επόμενα 2 χρόνια, θα συγκεντρωθούν περίπου 100 δισ. ευρώ, και μ' αυτά τα χρήματα θα γίνει ένα σημαντικό βήμα να βγούμε από την κρίση», λέει η ομάδα των εύπορων Γερμανών επιχειρηματιών, που οπωσδήποτε με την ενέργειά τους αυτή (που δίχως αμφιβολία είναι πρωτοφανής και αξιέπαινη) εκθέτουν τους... συναδέλφους τους σε άλλες χώρες που, εκτός του ότι βρίσκουν χίλιους τρόπους, νομότυπους και παράνομους, για να πληρώσουν τους λιγότερους φόρους ή και να μην πληρώνουν καθόλου, όσο περισσότερα αποκτούν τόσο ανοίγει η όρεξή τους για πιο πολλά - σιγά μη νοιάζονται για τους ασθενέστερους. «Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας, της φτώχειας και της ανισότητας», λέει το ψήφισμα των 44 Γερμανών πλούσιων επιχειρηματιών, που επισημαίνουν ακόμα ότι η προσφορά τους δεν ισοδυναμεί με «φιλανθρωπική δωρεά», αλλά την κάνουν για να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι κυβερνήσεις εφαρμόζουν τη λεγόμενη «κοινωνική πολιτική». Να, λοιπόν, εκτός από το εκλογικό, ακόμα ένα γερμανικό μοντέλο που αξίζει να εξετάσουμε...
Update: Τρίτη 27/10 πρωί
Διαβάστε τα σχόλια. Παιδεύομαι να θυμηθώ τι μου θυμίζει το οικιακο μας τρολλάκι. Τελικά το βρήκα!
Το καλοκαίρι, ως γνωστόν συνηθίζω να καααααθομαι κάνοντας την δουλειά του μέρμηγκα από την ανάποδη, δηλαδή να τρώω αυτα που εβγαλα το χειμώνα. Σε μια καλοκαιρινή μου εξόρμηση λοιπόν πήγα και στα μέρη του estarian. Και αραζω επι της παραλίας που είναι γεμάτη με ιθαγενείς περιμένοντας τον κολλητό. Και πίνω και μια μπυριτσα και ειμαι large, αραχτος και ωραίος. Το μβιτς μβαρ όμως ήταν τίγκα στον κόσμο και δεν είχε την μουσική δυνατά, οπότε αναγκαστικά άκουγες κουβέντες των δίπλα. Φιλοσοφούσα που λέτε γύρω απο το αν το πεπόνι παγώνει και το ανάποδο όταν άρχισα να ακούω από γύρω σκόρπιες κουβέντες περί αντιύλης, ενέργειας και άλλα τέτοια. Μιας και είμεθα και κάπως σχετικοί με το θέμα έστρεψα το ένα μου αυτί και την προσοχή μου προς το ένα μέλος της τριάδας του διπλανού τραπεζιού που ανέλυε την αντιύλη με ύφος "ακου να δεις μικρέ" καλοκαιριάτικα και με 40 βαθμούς υπό σκιαν.
Άνθρακες ο θησαυρός κυρίες και κύριοι! Ο περι ου ο λόγος είχε δει την (προ;)τελευταία σμπαντούφλα του νΔαν Βμράουν σε ταινία (Illuminati) και έλεγε την αντικειμενική αποψάρα του περί αντιύλης και πως "είχε μείνει πίσω στας εξελίξας" και ενημερώθηκε απο την ταινία να' ούμε! H όρεξή μου μειώθηκε αυτομάτως (καλώς τα βαρεμένα σκέφτηκα) αλλά δεν μπορούσα να αποφύγω να ακούω την διάλεξη του ξερόλα! Και όχι μόνο περί αντιύλης ΟΚ; Το τι άκουσα σε ένα ημίωρο δεν περιγράφεται! Ενδεικτικός διάλογος: .............. -Και το βλέπω και λέω, πότε φτιάξαμε αντιύλη; - Εεεε τι είναι η αντιύλη; - Όχι η ύλη - Δηλαδή ο αέρας; - Το κενό; - Όχι ρε παιδιά είναι το αντίθετο της ύλης (ακολουθει ανάλυση που αν την έγραφα θα έτρωγα μετά τα χέρια μου). Και δεν ήξερα πως το είχαμε ανακαλύψει, μέχρι που το είδα στην ταινία και απόρησα: είμαι τόσο πίσω στην ενημέρωση; (γιατρεεεεεεεεεεεεεε)
Αλλά αν έμεναν εκεί θα ηρεμούσα. Εκεί που άρχισα να τρελαίνομαι ήταν όταν η παράθεση γνώσεων με ύφος ξερόλα ξέφυγε από την φυσική και έπιασε του ΕΛ (εμ τι;). Ηταν σαν να ακούω τον Λιακόπουλο στο μίξερ! Κάτι σαν best of ένα πράγμα!
Έμαθα λοιπόν πως
* Οι καινούργιοι υπολογιστες μιλούν αρχαία ελληνικά (μην με ρωτήσετε τι διάλεκτο θα σας γελάσω) * Η αγγλική γλώσσα ειναι φτωχη και δεν έχει όσες λέξεις χρειάζεται. Ακόμα φτιάχνουν καινούργιες λέξεις, όπως το ρήμα πλέον google (ή στα ελληνικά γουγλίζω) που σημαίνει ψάχνω στο δίκτυο. Για κάποιο λόγο που δεν κατάλαβα, αυτό ειναι μειονέκτημα * (αναμενομενα) Η Ελληνική γλώσσα έχει 700 δισεκατομμύρια λέξεις. Γι αυτό και είμεθα ανώτεροι των επάρατων εσπερίων. * Κάπου ανάμεσα τις κλασικές παπαριές περί ανωτερότητας της ΕΛ γλωσσας έσκασαν και τα περίεργα με το "σημαίνον" και το "σημαινόμενον" που ανάθεμα και αν ξέρουν οι ίδιοι τι στο καλό είναι. * Οι μετανάστες είναι εγκληματίες και πρέπει να φύγουν από την χώρα. Οι Αλβανοί είναι όλοι κλέφτες, οι μαύροι πουλάνε ναρκωτικά και οι Ρώσοι είναι όλοι σωματέμποροι. Σχέδια "αφελληνισμου" του ΕΛ κράτους αναφέρθηκαν, αλλά δεν θυμάμαι να κάνω περι-μετα-ανα-κατα-μεταδοση. * Ο Αϊνστάιν έκλεψε τις σημειώσεις του πωςτονλενε (Καραθεοδωρή!) και από αυτές έφτιαξε την θεωρία της σχετικότητας. Ο ίδιος ο Αϊνστάιν ήταν μετρίας ευφυιας.
Ενδεχόμενα να έπιασαν και την κουφάλα γη αλλά δεν άκουσα/δεν θυμάμαι/δεν ξέρω/δεν απαντώ.
Και αλλα πολλά τα οποία ευτυχώς ξέχασα! Το περισπούδαστο ύφος δε, με αποψάρες που κανένας σοβαρός (θετικός) επιστήμονας δεν πετάει έτσι (πλην του προφήτη Λιακό που δυστυχώς ειναι συναδελφάκι), αλλά και Λιακοπούλειος-Δαύλειος εκφορά λόγου, με έκανε λαθεμένα να πιστέψω πως...είναι φιλόλογοι, όπως αυτοί που είχα ξεχέσει εδώ όταν και απέρριπταν την θεωρία της σχετικότητας με...ρητά από τον Πρωταγόρα, τον Πλάτωνα και τον Πρόκλο! Εκεί λοιπόν που με είχε πιάσει πονοκέφαλος, αλλά μεταξύ μας το διασκέδαζα κιόλας, ήρθε ο estarian και τον ρώτησα αν τους ξέρει. Δυστυχώς δεν ήταν φιλόλογοι, αλλά οι κλασικοί φραπεδόμαγκες. Ο estarian δεν θυμόταν αν είχαν βγάλει το Λύκειο και όντας πλέον κοντά στα τριάντα ζούσαν είτε με δουλειές του ποδαριού είτε με το χαρτζηλίκι του μπαμπά! Αυτοί είναι οι απόγονοι των ΕΛ, οι ανώτεροι, οι πασαλιμανιώτικοι με το λεξιλόγιο των 500 λέξεων, ενώ η ελληνική έχει 7 δισεκατομμύρια. Με την ξερολιστικη αποψάρα τους για το σύμπαν, βασισμένη σε δύο εκπομπές του Λιακόπουλου και στα βιβλία που εκδίδει. Δεν ενόχλησε και δεν ενοχλεί η λάθος άποψη. Η απόλυτη βεβαιότητα όμως πως ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε, πως έχουμε δικιο κιόλας και πως αυτό και μόνο αυτό είναι η πραγματικοτητα είναι που εκνευρίζει.
Παραπέρα τους τα σούρνει ορθώς ο polsemannen σε αυτο το ποστ, το οποίο και σας προτρέπω να διαβάσετε. Εμένα μου θύμησε αυτήν την ιστορία, μπορεί να θυμηθείτε κάτι αντίστοιχο και σεις.
Update , 23/10/2009, 1 μμ. Τελικά η ανώτερη γλώσσα όλων είναι τα.... Εσκιμώικα, μιας και αυτοί έχουν 50 διαφορετικές λέξεις για το χιόνι! Η έστω είναι ανώτερη..... στα Βόρεια!!!!
Ταλιμπανέζοι κάθε θρησκεύματος και αμετανόητοι ελληνολάτραι (τωρα αυτα πως συνδυάζονται δεν έχω καταλάβει ακόμα, αλλά τι στο καλό, με λίγη καλή θέληση όλα γίνονται. Εδώ ένας κοντός μελαχροινός έπεισε μια ολόκληρη χώρα ψηλών ξανθών πως ειναι ανώτεροι από τους κοντούς μελαχροινούς και τον έκαναν και αρχηγό τους, εδώ θα κωλώσουμε;). Δεν ζούμε ούτε εις τας αρχαίας Αθήνας ούτε στο ελληνοχριστιανικό (μην γελάτε ρε) Βυζάντιο (δηλ. ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία) ούτε βεβαίως στην συμπαθή πλην ταλαιπωρημένη Περσια των Αγιατολαχ. Ανήκωμεν εις την Δυσιν που να μας πάρει και να μας σηκωσει και τα αστεια περί βορειοτέρας χώρας της Αφρικής, πρώτα απ΄όλα προσβάλλουν τους συμπαθέστατους Αιγύπτιους. Ανήκωμεν εις την Δύσιν, όχι μόνο για να ζητάμε δανεικά (και αγύριστα), ούτε για να κουτουπώνουμε τις γυναίκες των βόρειων γιάπηδων το καλοκαίρι. Η "Δύση" έχει και κάποιον πολιτισμό, ο οποίος ειναι σχετικά περισσότερο απόγονους του "παλαιού" ελληνισμού απ' οτι ο εδώδιμος. Για κοιτάχτε λίγο και τα μούτρα σας λοιπόν!
Τα λέγαμε και εδώ, αλλά είχα λησμονήσει κατι μικρούλες ευρωκαταδίκες, οπότε ευκαιρία είναι να τα θυμηθούμε μαζί, πέρα από το να μάθουμε τι γίνεται στην υπόλοιπη εσπερία.
Προβληματίζεται σοβαρά η κυβέρνηση και μελετά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σύντομα σε πλήρη κατάργηση του θρησκευτικού όρκου σε δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες.
Καταλύτη των εξελίξεων αποτελεί η υπόθεση του δικηγόρου Θ. Αλεξανδρίδη. Αρνήθηκε να δώσει θρησκευτικό όρκο ως δικηγόρος και προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προκαλώντας τον Φεβρουάριο του 2008 την καταδίκη της Ελλάδας για παραβίαση της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης.
Εκτοτε έχουν κατατεθεί από άλλους δικηγόρους πολλές ακόμη προσφυγές κατά της χώρας μας, η οποία καλείται τώρα να προσαρμοστεί άμεσαμε την ευρωπαϊκή νομολογία στο θέμα αυτό. Ηδη το Δικαστήριο, ενόψει και των νέων δικών που έρχονται το 2010, με αλλεπάλληλα ερωτήματά του προς την κυβέρνηση ζητά να μάθει τι έχει κάνει η χώρα μας, για να εφαρμόσει την παραπάνω καταδικαστική απόφαση.
Αυτό πολύ απλά σημαίνει πως η κυβέρνηση, για να αποφύγει νέες καταδίκες και διεθνή διασυρμό της χώρας, πρέπει πολύ σύντομα να απαλείψει οριστικά από τους Κώδικες Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας τον Κώδικα περι δικηγόρων, τον Κώδικα δημοσίων υπαλλήλων και τους στρατιωτικούς κανονισμούς, κάθε αναφορά σε θρησκευτικό όρκο υπαλλήλων και πολιτών, έστω και εάν αυτός προβλέπεται προαιρετικά(σ. του z. σαφέστατα. Δημοκρατία δεν είναι κάνω οτι γουστάρω επειδής ειμαι η πλειοψηφία ή επειδής "αυτα" θεωρω ιερά. Δημοκρατία ειναι η ισονομια. Τουλάχιστον)!
Σήμερα ο Δημασιοϋπαλληλικός Κώδικας και οι Κώδικες Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας καθιερώνουν εναλλακτικά στο θρησκευτικό όρκο, τη διαβεβαίωση. Οποιος (υπάλληλος ή μάρτυρας σε δίκη) δηλώσει ότι δεν πρεσβεύει καμία θρησκεία, μπορεί να επικαλεσθεί την τιμή και τη συνείδησή του. Ομως και αυτή η δυνατότητα δεν κρίνεται ικανοποιητική από την ευρωπαϊκή νομολογία, καθώς προϋποθέτει την προηγούμενη αρνητική δήλωση του εμπλεκόμενου πολίτη και οδηγεί στην έμμεση αποκάλυψη των θρησκευτικών του φρονημάτων (ότι δεν δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος) (αυτο ειναι λιγο μαλακια, αλλα τελος πάντων. Η θέση μου ειναι πως δεν πρέπε να ασχολούμεθα με το τι ειναι ο καθένας. Μπορεί κάλλιστα κάποιος χριστιανος ορθοδοξος να μην γουσταρει να ορκιστεί. Το σωστότερο ειναι πως η πολιτεια, οι υπηρεσίες και τα δικαστήρια πρέπει να είναι αδιάφοροι μπροστα στην όποια θρησκευτική ιδιότητα, όπως είναι αδιάφοροι μπροστά στην όποια ομαδικη ιδιότητα).
Ετσι, ο μόνος νομοθετικός δρόμος που απομένει στην κυβέρνηση είναι να επιβάλει παντού, υποχρεωτικά, τη διαβεβαίωση (πολιτικό όρκο), απομακρύνοντας τα ιερά ευαγγέλια από δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες. Και σύμφωνα με πληροφορίες, προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζονται οι επικείμενες προσαρμογές, καθώς δεν υπάρχει άλλη ενδιάμεση λύση που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
Τα άρθρα των κωδίκων θα ορίζουν, για παράδειγμα, πως ο μάρτυρας, ο ένορκος ή ο πραγματογνώμονας επικαλούνται την τιμή και τη συνείδησή τους για να καταθέσουν την αλήθεια στο δικαστήριο. Το ίδιο θα ισχύει προφανώς και για τους στρατιωτικούς και τους δημοσίους υπαλλήλους. Η λέξη «ορκίζομαι» θα πρέπει να αντικατασθεί με τις λέξεις «δηλώνω, επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδησή μου ότι...».
Κατάλοιπο παλαιών αντιλήψεων, ο θρησκευτικός όρκος ενώπιον Ευαγγελίου (τον οποίον ειρήσθω εν παρόδω δεν δίδουν οι ιερείς και οι άνθρωποι της Εκκλησίας- είπατε τίποτα;), αποτελεί στις μέρες μας αρνητικό σύμβολο ενός ιδιότυπου θεσμικού αναχρονισμού. Ο ιδιαίτερος ρόλος που η Εκκλησία έπαιξε κατά καιρούς στην Ελλάδα και οι στενοί δεσμοί της με την καθεστωτική εξουσία, αιτιολογούν άλλωστε την ελληνική καθυστέρηση στον τομέα αυτόν.
Η κατάργηση διά νόμου του θρησκευτικού όρκου, προαναγγέλλει μια συνολική ρύθμιση των σχέσεων κράτους και Εκκλησίας, σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο (βλέπε περιουσία), ώστε οι ρόλοι να παραμείνουν καθαροί και απολύτως διακριτοί. Το ζητούμενο είναι σε ποιο βαθμό θα αντιδράσει η ιεραρχία και ποιες υποχωρήσεις είναι διατεθειμένη να κάνει σ' έναν επικείμενο «ιστορικό συμβιβασμό» με το κράτος (άλλο ζήτημα. Η εκκλησία έχει τόση δύναμη στην Ελλάδα, ώστε το επίσημο κράτος νασκέφτεται αν και πως θα νομοθετήσει)
Στις δεκάδες προσφυγές που οι δικηγόροι (του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι) κατέθεσαν κατά της χώρας μας και οι οποίες εκκρεμούν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, υποστηρίζουν πως σε διάφορες δικαστικές διαδικασίες αναγκάσθηκαν να δηλώσουν ότι δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, γεγονός που παραβίασε το δικαίωμά τους να μην δημοσιοποιούν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις (αρνητική θρησκευτική ελευθερία).
Στην υπόθεση Αλεξανδρίδη, το Ευρωδικαστήριο εκτίμησε ότι η ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων εμπεριέχει επίσης και μια αρνητική πλευρά, δηλαδή το δικαίωμα του ατόμου να μην είναι αναγκασμένο να εκδηλώσει το θρήσκευμά του.
Κατά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η απόφαση του οποίου έχει υπερνομοθετική ισχύ στην Ελλάδα, οι κρατικές αρχές δεν έχουν δικαίωμα να επεμβαίνουν στον τομέα της ελευθερίας συνείδησης του ατόμου και να ζητούν να μάθουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του. Αυτό μάλιστα ισχύει ακόμη περισσότερο όταν το πρόσωπο είναι αναγκασμένο να ενεργήσει έτσι προκειμένου να ασκήσει ορισμένα καθήκοντα, ιδίως δε στην περίπτωση της ορκωμοσίας!
Το σκεπτικό αυτό, σε συνδυασμό με την προηγούμενη απόφαση του Ευρωδικαστηρίου για βουλευτή του Σαν Μαρίνο (υπόθεση Bouscarini, 1999), με την οποία ο θρησκευτικός όρκος δεν θεωρείται προϋπόθεση ανάληψης καθηκόντων από βουλευτές, δημουργεί νέα δεδομένα στο εγχώριο τοπίο των σχέσεων κράτους - Εκκλησίας. Και προφανώς ανοίγει διάπλατα το δρόμο για πλήρη κατάργηση και του θρησκευτικού όρκου που εξακολουθούν να δίδουν σήμερα, βάσει του Συντάγματος, Πρόεδρος της Δημοκρατίας και βουλευτές. *
Τι ισχύει στην Ευρώπη
Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα της Ευρώπης, όπου η επίσημη Εκκλησία έχει τόσο πολλούς και στενούς δεσμούς με την κρατική εξουσία. Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, με πλούσια παράδοση θρησκευτικής επιρροής, έχουν επιβληθεί συνθήκες διαχωρισμού πολιτείας - Εκκλησίας, σε όλα τα επίπεδα.
Καθεστώς απόλυτου διαχωρισμού κράτους και Εκκλησίας, έχουν ουσιαστικά πέντε ευρωπαϊκά κράτη. Σύμφωνα με μελέτη της καθηγήτριας του Παντείου, Πηνελόπης Φουντεδάκη, οι χώρες αυτές είναι:
* Η Γαλλία, ήδη από την αστική επανάσταση με το Σύνταγμα του 1791. Υπάρχει ρητή αναφορά στον λαϊκό χαρακτήρα του κράτους ενώ απαγορεύεται η χρηματοδότηση οποιασδήποτε θρησκείας. Viva la France! Ποιος ειπε ρε πως απετυχε η Γαλλική επανάσταση;
* Η Πορτογαλία, χώρα όπου η καθολική Εκκλησία έχει επιρροή, αλλά στην οποία το Σύνταγμα του 1976 θεσπίζει ρητά τον διαχωρισμό. Εκεί, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζεται στην τιμή του ενώ το κράτος δεν χρηματοδοτεί κανένα θρήσκευμα.
* Η Ολλανδία, το Βέλγιο, όπου (ακομα και ο "ελεω Θεού",) ο βασιλέας ορκίζεται ενώπιον των νομοθετικών σωμάτων χωρίς θρησκευτικές αναφορές και η Ελβετία.
Καθεστώς διαχωρισμού έχουν ακόμη άλλα επτά κράτη:
* Η Ιταλία, από το 1984 κατήργησε τον καθολικισμό ως επίσημη Εκκλησία του κράτους. Ο όρκος του Προέδρου της Δημοκρατίας δίδεται ενώπιον των νομοθετικών σωμάτων και δεν εμπεριέχει θρησκευτικές αναφορές. Το ίδιο συμβαίνει και με τον όρκο του Ιταλού πρωθυπουργού και των μελών της κυβέρνησης. Μετά τον διαχωρισμό, το 1985, εφαρμόσθηκε φορολογία υπέρ της καθολικής Εκκλησίας και στη συνέχεια των άλλων θρησκευμάτων ανάλογα με τη δήλωση-επιλογή του φορολογούμενου.
* Στη Γερμανία, ισχύει η αμοιβαία ανεξαρτησία του κράτους και της Εκκλησίας καθώς και η αρχή της ιδεολογικής ουδετερότητας του κράτους. Ωστόσο στο προοίμιο του Συντάγματος υπάρχει αναφορά στον Θεό χωρίς να προσδιορίζεται ειδικότερη θρησκεία, ενώ στο τέλος του όρκου του Γερμανού προέδρου, προστέθηκε (κατά το αμαρικάνικον) η φράση: «Είθε να με βοηθήσει ο Θέος». Επιβάλλεται ειδικός εκκλησιαστικός φόρος.
* Στην Ισπανία, το Σύνταγμα του 1978 δεν ορίζει επίσημο θρήσκευμα, ούτε στο προοίμιο υπάρχει θρησκευτική αναφορά. Ο όρκος του Ισπανού βασιλέα δεν έχει αναφορές στον Θεό. Από το 1979 επιβλήθηκε φορολογία υπέρ της Καθολικής Εκκλησίας, μόνο στα μέλη της (με αυτο εννοειται πως δεν εχουμε κανενα προβλημα. Οποιος γουσταρει να δινει λεφτα στα τραγόπουλα απο εμένα είναι ελεύθερος να το κάνει).
* Καθεστώς διαχωρισμού έχουν ακόμη το Λουξεμβούργο, η Σουηδία και η Φινλανδία.
* Η Ιρλανδία, μία χώρα με το 93% των πολιτών να δηλώνουν καθολικοί, δεν προβλέπει στο Σύνταγμά της επίσημη θρησκεία. Στο προοίμιό του γίνεται αναφορά στην Αγία Τριάδα, ενώ διασφαλίζεται η ελευθερία της συνείδησης και δεν επιτρέπεται στο κράτος να θεσπίζει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Στην καθολική Ιρλανδία ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος, αλλά υπάρχει στενή εκπαιδευτική συνεργασία κράτους-Εκκλησίας.
* Ακόμη και στην Πολωνία, το πρόσφατο Σύνταγμα του 1997 προβλέπει ίσα δικαιώματα των Εκκλησιών και των θρησκευμάτων και αμεροληψία των κρατικών αρχών σε θρησκευτικά ζητήματα.
* Αντίθετα, τα κράτη που αναγορεύουν μία Εκκλησία ως επίσημη σε συνδυασμό με τον εθνικό τους χαρακτήρα είναι, εκτός της Ελλάδας, η Μεγάλη Βρετανία και η Δανία.
* Στη Μεγάλη Βρετανία, η εθνική Εκκλησία της Αγγλίας που αποσπάσθηκε το 1689 από την καθολική Εκκλησία, έχει επικεφαλής τον μονάρχη. Η στέψη του ελέω Θεού μονάρχη γίνεται σε θρηκευτική τελετή και ο όρκος έχει θρησκευτικές αναφορές. Ξεχνάμε όμως να πούμε πως η Αγγλικανική εκκλησία είναι περίπου αθεϊστικός χριστιανισμός. Ο πάστορας παίζει περισσότερο το ρόλο του φιλικού χαμογελαστού "γέροντα" παρά κάποιου κήρυκα που ανακατευεται παντού και πάντα.
* Στη Δανία, η ευαγγελική λουθηρανική Εκκλησία αποτελεί από το 1849 επίσημη Εκκλησία, αλλά μόνο το 11% των εσόδων της προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο Δανός βασιλιάς ωστόσο δίδει όρκο ενώπιον του Συμβουλίου του Κράτους που δεν είναι θρησκευτικός.
Update: Ειδα το φως το αληθινο, αποτασσομαι (με ποσα σ γραφεται;) τον κοσμικο δαίμονα και σας ευλογάω