Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Κυριακή, Απριλίου 26, 2015

Ένα ακόμα τοπ - Ανθρωποι που έχουν κάνει το ψέμα επάγγελμα ή/και τρόπο ζωής

Τοπ καθ' έξιν 5 ψευτών με αντίστροφη σειρά:



5. Παπάδες κάθε δόγματος και θρησκείας

Όταν τα "ιερά" σου βιβλία ειναι γραμμένα από κάτι βοσκούς που έζησαν κάμποσες εκατονταδες (εως και χιλιάδες) χρόνια πριν, τότε αντικειμενικά, αυτά που θεωρείς σωστά θα έρθουν σε σύγκρουση με τη σημερινή θεώρηση του κόσμου. Οταν επιλέγεις να τα επικαλεστείς ως αλάθητα τότε αναγκαστικά ψεύδεσαι. Βεβαίως δεν ειναι η μόνη αιτία της συνεχούς και ελεεινής ψευδολογίας του παπαδαριού. Το πλέον σύνηθες ειναι ότι καλούνται να καλύψουν τα προσωπικα τους κολλήματα με μανδύα θεολογίας (θα μου πεις και τα ιερά βιβλία έτσι γράφτηκαν)


4. Δικηγόροι

Θεσμοθετημένη η ιδιοτητα στο επάγγελμα, οποτε το κατανοούμε και το δεχομαστε. Μερικές φορές ομως μερικοί εθίζονται στο ψεύδος και αναγκάζεσαι να παίρνεις κράνος όταν ακούς να σου λένε καλημέρα. Οι έχοντες φίλους δικηγόρους θα το έχουν πιθανότατα παρατηρήσει :)


3. (Έλληνες) Δημοσιογράφοι.

Το φαινόμενο ενδημεί και στο εξωτερικό, αλλά στα εντός το πράγμα έχει παραγίνει μιας και ενω γενικά πλεον ο κανόνας ειναι η "στρατευμενη" ιδεολογικά δημοσιογραφία (βλ. παραλλαγές γεγονότων ώστε να συνάδουν με την θεώρηση μας γι αυτά) στο Ελλάδα ειναι πολύ της μόδας η δημιουργία γεγονότων απο το μηδέν έτσι ώστε σίγουρα να συναδουν με τη θεώρηση μας γι αυτά. Στα εξωτερικά τρανταχτές περιπτώσεις δημοσιογράφων που παραποιούν γεγονότα ξηλώνονται και ρίχνονται στην χλέυη, εδώ κερδίζουν μεγαλύτερα συμβόλαια.

* Όψιμο και χαριτωμένο παράδειγμα:
Κάλυψη απο το Mega:
 «Ο τρόπος χειρισμού της υπόθεσης πάντως και η εξάντληση κάθε αυστηρότητας στο πρόσωπο ενός επιχειρηματία που είναι σε διαδικασία διευθέτησης των υποχρεώσεών του και η προσπάθεια να σπιλωθεί η επαγγελματική και προσωπική του εικόνα δημιουργεί προβληματισμό. Επίσης τέτοιου είδους χειρισμοί προκαλούν ανησυχία και δυσπιστία στον επιχειρηματικό κόσμο καθώς πλέον αρκεί μια φορολογική εκκρεμότητα ώστε να δημιουργηθούν εντυπώσεις και να επιβληθεί η ίδια μεταχείριση και σε άλλους επιχειρηματίες και απλούς πολίτες με αυτήν που επιβληθεί στον Λεωνίδα Μπόμπολα».

*Κάλυψη απο WSJ
"Greece Hauls in Media Mogul Leonidas Bobolas for Back TaxesScion of powerful family released after paying; latest chapter in leftist government confronting oligarchs"
* Kάλυψη απο LeMonde
"Athènes envoie un coup de semonce aux grosses fortunes soupçonnées d’évasion fiscale"

2. Πολιτικοί γενικώς

Δεν νομίζω να χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση σε αυτό.
Το καλό που έχουν πάντως οι πολιτικοί ειναι πως απαιτούν όχι μονο να δεχόμαστε τα ψέμματά τους, αλλά να τροποποιούμε και τη μνήμη μας ακόμα έτσι ώστε να μην θυμόμαστε καν το αναφερόμενο γεγονός όπως έγινε αλλά όπως το παρουσιάζουν οι ίδιοι. Κορυφαία στιγμή παγμοσμίως η "παρουσίαση" Blair για τα όπλα μαζικής καταστροφής στο Ιράκ


1. Ο Σαμαράς

Μια κατηγορία μόνος του, ο άνθρωπος πλέον ψεύδεται τόσο ασύστολα που αρχίζουμε και έχουμε αμφιβολίες για το αν το κάνει επίτηδες ή έχει θέματα. Πλεον η άποψη του για τα γεγονότα, οι σκέψεις του γι αυτά, οι αναθεωρήσεις των σκέψεων γι αυτά, γινεται προσπάθεια να περάσουν για γεγονότα απο μόνες τους. Ο άνθρωπος που σκέφτεται άρα υπάρχεις.

Τοπ στιγμών Σαμαρά:
(γι αυτόν τον μήνα)

* Η αυξημένη ροή μεταναστών στην Ελλάδα γίνεται λόγω Σύριζα. Φαντάζομαι και στην Ιταλία λόγω Σύριζα θα πηγαίνουν. Η εμπόλεμη κατάσταση, καθως και το ότι η ISIS πλεον έχει τόση εδαφική έκταση στην κυριότητά της όσο είναι το Ην. Βασίλειο δεν εχει σημασία. Ούτε και οι συνεχόμενες προβολές αποκεφαλισμών on line από τους φονταμενταλιστές μουσουλμάνους

* Η απερχόμενη κυβέρνηση Σαμαρά είχε οριακό πλεόνασμα αντί για το συμφωνηθέν 3+%, είχε λιμιτάρει τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό, είχε λιμιτάρει τον τότε ELA, είχε γνώση πως μέχρι το καλοκαίρι οι αποπληρωμές δανείων θα ήταν ισόποσες περίπου με το σύνολο του ποσού που δίνεται για μισθούς και συντάξεις για όλο το έτος, είχε εν γνώση της παγώσει τις συνομιλίες με το ΔΝΤ κτλ διοτι δεν μπορούσε να αντέξει το πολιτικό κόστος υλοποιήσεων αυτών που είχε συμφωνήσει (κάτι που κληρονόμησε η επόμενη κυβέρνηση), και έτσι η καταβολή δόσεων από τους δανειστες είχε σταματήσει από τον Αύγουστο του '14, κάτι που έκανε εκ των πραγμάτων προβληματική την όλη διαχείριση του πράγματος, παρ΄όλα αυτά επιμένει πως μας είχε βγάλει απο το τούνελ, είχαμε ανάπτυξη και όλα τα σχετικά. Πιστεύει δε σοβαρά πως θα επιστρέφαμε κανονικά στις αγορές και πως η ανεργία θα μειωνόταν και όλα αυτα τα μαξιμαλιστικά, ενώ στην ουσία τα πεπραγμενα της κυβέρνησης Σαμαρά παραμένουν ένας εντυπωσιακός απολογισμός αποτυχίας.

* Ο Σαμαράς λέει πως πρότεινε στον Κουβέλη να γίνει ΠτΔ. Ο Κουβέλης το αρνείται μετά μανίας. Αν σκεφτούμε δε πως ο Σαμαράς έχασε την κυβέρνηση με την επιλογή που ακολούθησε, ασε που ο ίδιος προπαγάνδιζε υπερ μιας παραταξιακής επιλογής (όσο και αν το έχει ...ξεχάσει) πολώνοντας το κλίμα, και επίσης αν θυμηθούμε πως ο Κουβέλης δημοσίως ειχε πει πως δεν ήθελε να παίξει για την ΠτΔ (μεταξύ μας και να τον έβαζε υποψήφιο δεν θα έβγαινε ο δον κυρ Φώτης, οποτε...), μαλλον τελικά δεν θα δυσκολευτούμε να καταλήξουμε στο ποιον να πιστέψουμε.

Αυτό το τελευταίο κανονικά θα έπρεπε να σηκώσει σάλο, μιας και δεν είναι λίγο να διαψεύδεται άμεσα και στα ίσα ο προηγούμενος πρωθυπουργός για μια καίρια πολιτική του πράξη. Αλλά....(βλ "(Ελληνες) Δημοσιογράφοι" πιο πάνω)....τι να πει κανείς...




Τετάρτη, Απριλίου 15, 2015

Νομοσχέδια, Φυλακές και Φύλακες

Δεδομένα: 

  1. Οι φυλακές που έχουμε έχουν γεμισει. Τραγικά.
  2. Μπορει να παρατηρήσει κανεις μια "ταξικότητα" στους κρατουμενους (κοινωνική βεβαίως η οποια γίνεται τελικά.... φυλετική) μιας και οι περισσότεροι κρατούμενοι ή φιλοξενούμενοι είναι πλέον φτωχοί ή/και μεταναστες μιας και οι γηγενείς που εχουν καποιο χρήμα να ξοδέψουν πάντα ή σχεδόν πάντα θα βρίσκουν έναν τρόπο να "κανουν μασαζ στο σύστημα" και με αλλεπάλληλες εφέσεις, δίκες και αναβολές να μένουν εκτός φυλακής ή να πληρώνουν σε χρήμα την ποινή που τους αναλογεί (ή ακομα και να απαλλάσονται όπως οι "τιμιοι καλλιεργητές" στην Μανωλάδα)
  3. Οι συνθήκες υγιεινής (και οχι μονο) εντος των φυλακών ειναι προβληματικές (τουλάχιστον) κατι για το οποιο κυρίως οφείλεται ο υπερπληθυσμός. Αρρώστιες όπως η ηπατίτιδα ή η φυματίωση κάνουν θραύση, η πρώτη μεταξύ τοξικομανών και η δεύτερη γενικώς μιας και ωφελείται από τον υπερπληθυσμό και τις συνεπαγόμενες κακές συνθήκες υγιεινής. Τα δε στελέχη της που ενδημούν τείνουν να είναι πολύ ανθεκτικά
  4. Η Ελλάδα έχει καταξεφτυλιστεί πανευρωπαϊκώς για τις συνθηκες αυτες, δεν ειναι δηλαδή αυτά που διαβάζετε η γκρίνια ενος αναρχοκομμουνιστή. Τα πρόστιμα απο τα ευρωπαϊκά δικαστήρια πέφτουν βροχή. Προβλέπω το επομενο Εξπρες του μεσονυκτίου να γυρίζεται για εδώ.
  5. Κοντρα στην συνηθισμένη "δυτική" πρακτική της αποφυλάκισης υπό όρους (βραχιολάκι) στην Ελλάδα μερικές κατηγορίες φυλακισμένων τεινουν να μένουν στην φυλακή πέρα και πάνω απο το συνηθισμένο (υπερήλικες, έφηβοι, μετανάστες χωρίς χαρτιά ως "φιλοξενούμενοι", καρκινοπαθείς και ανάπηροι). Το ποσοστό μάλιστα των, ας τις πούμε ευαίσθητων κατηγοριών ειναι αρκετά μεγάλο στον συνολικό πληθυσμό κρατούμενων. (Κουτσομπολιο: για τα περιβοητα βραχιολάκια ο καυγάς εχει ξεκινήσει εδώ και τουλάχιστον 2-3 κυβερνησεις, πάντα όμως κάτι γινότανε, θες η "φιλα προσκείμενη εταιρεία" δεν ειχε ακόμα αγοράσει χοντρική τα μηχανήματα απο την Κίνα, θες πως όλο και κάποιος Μητσοτάκης θα έβγαινε να κλαφτεί και να γαμήσει την ψυχολογία του κόσμου, θες επειδή η νοοτροπία του σωφρονισμού γενικότερα δεν ειναι στα πολιτικά σχέδια της ΝΔ, ή τουλάχιστον δεν ειναι τόσο όσο η φυσική εξόντωση δίκην παραδειγματισμού, το πράγμα πάντα κάπου σκάλωνε)
  6. Ας μην γελιόμαστε. Μέσα στις φυλακές υπάρχουν άνθρωποι που η θέση τους δεν ειναι εκει. Βρίσκονται εκεί κυρίως για να εμπεδώσει ο μικροαστούλης ψηφοφόρος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ το γεγονός το ότι ο ίδιος ανήκει σε μια ανώτερη κλίμακα, μόνο και μόνο επειδή οι άλλοι ειναι "μέσα". Το εν ολίγοις φαντασιακό συναίσθημα "ασφαλειας" των Ελλήνων WASP έχει την τιμητική του και όχι η απόδοση ποινων που να αρμόζουν στο όποιο έγκλημα ή έστω ο σωφρονισμός/τιμωρία των κρατουμένων. Μερικοί πολύ θα ήθελαν να ξανανοίξει η Μακρόνησος, και ας μην ειναι για τους κομμουνιστές, αλλά για τους φτωχούς πλέον.

Τι παιζει λοιπον; Επαναλαμβάνω πως ειναι αναγκαίο οι φυλακές να αποσυμφορηθούν. Και αυτό μπορεί να ξεκινήσει κυρίως βγάζοντας κατηγορίες ανθρώπων που η θέση τους δεν είναι πια, ή δεν ήταν ποτέ, στις φυλακές:
* Τοξικομανείς
* Εφηβους ή παιδιά
* Υπερήλικους
* Βαριά ασθενείς ή ανάπηρους. (Προπαγάνδα alert: Οποιος νομίζει πως αυτό ειναι "φωτογραφική διαταξη" για τον Σ. Ξηρό ειναι απλά ή ηλίθιος ή φασίστας (δηλ. και πάλι ηλίθιος αλλά με πολιτική επικάλυψη) ή άσχετος με τα δεδομένα. Οταν υπάρχουν καρκινοπαθείς στα τελευταία στάδια εντος φυλακών και η μόνιμη ρουτίνα τους ειναι οι μεταγωγές από και προς στο νοσοκομείο για χημειοθεραπείες κτλ, ε κάτι δεν πάει καλά)
* Μετανάστες που "δεν εχουμε τι να τους κάνουμε" και τους "φιλοξενούμε" μεχρι νεοτέρας.
.....

Και κάποτε να δούμε αν και κατά πόσο μπορει να λειτουργήσει η αποφυλάκιση υπό όρους, με κατ' οίκον περιορισμό, βραχιολάκι κτλ για κάποιον ο οποιος δεν αποτελεί πλέον κίνδυνο και δεν ειναι ο Καλαμπόκας



Υ.Γ. Διαβάστε την σχετική ομιλία της Βασιλικής Κατριβάνου, η οποια δεν ειναι η πηγή μου, αλλά επιβεβαιώνει αυτά που ήξερα από αλλού

(Update) Υ.Γ. 2. Διαβάστε και το σχετικό άρθρο του Χαράλαμπου Πουλόπουλου, Aναπληρωτή Καθηγητή Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης



Παρασκευή, Απριλίου 10, 2015

Αποφυλακίσεις υπο ορους, ο Κυριάκος και αλλα χαζά

Δεν ειδα τον Κυριάκο Μητσοτάκη να βγαινει και να ζητά απο κανέναν υπουργό να κοιτάξει τους συγγενείς του Νίκου Τεμπονέρα στα μάτια όταν αποφυλακίστηκε ο Καλαμπόκας υπο όρους. Δεν θυμάμαι κανέναν Μητσοτάκη να γκρινιάζει για τον (καταδικασθεντα για εσχατη προδοσια σε θάνατο) Παττακό που έκανε βόλτες εκτός φυλακής για χρόνια και χρόνια. 

Προφανως ο γραφων δεν ειναι κανένα φασίζον καθηκι που γουστάρει να βλέπει γερους και ανάπηρους να σαπίζουν στις φυλακές με μοναδική αιτιολόγηση το ξεκάβλωμα του πόπολου. Απλα η επιλεκτική ευαισθησία μερικών, η υπερβολική κλάψα τους στα ΜΜΕ για να κερδίσουν λαϊκιστικους ποντους συμπάθειας και όλα τα σχετικά, απλά απωθεί. Η αποφυλάκιση υπο όρους ενός ανάπηρου δεν ειναι ούτε δικαιωση, ούτε αθώωση, ούτε ηρωοποιηση. Ειναι δείγμα πολιτισμού του κράτους. Και το επιχειρημα μα ο ταδε, ο μπηξε, ο δειξε σκοτωσε, έκανε, έρανε δεν στεκει, διοτι αλλιώς δεν θα αποφυλακιζόταν ποτέ κανένας και για κανένα λόγο. Βλέποντας την ομιλία του Μητσοτάκη στην Βουλή, όσο και αν σέβομαι το σχετικά προσωπικό πένθος του (γαμπρος του ηταν ο Μπακογιάννης, όχι "εξ αιματος συγγενης"), δεν μπορώ να σταματήσω να πιστεύω πως ο μοναδικός τρόπος κατευνασμού του θα ήταν ίσως το κόψιμο των Ξηραίων σε κομματάκια. Τα οποία θα κοπανάγαμε μετά με σφυρί. Που θα ηταν η τελευταία ποινή τους μετά τη σταύρωση, το σούβλισμα και το κάψιμο στην πυρά. Δώσε αίμα στο λαό για να γουστάρει.

Προφανώς κανεις δεν ειναι υπερ των δολοφόνων της 17Ν, αλλα οχι μονο αυτων. Προσπαθω να καταλάβω τι διαφορά είχε η δράση του Καλαμπόκα και του Ρουπακιά απο τον Ξηρό και δεν βρίσκω. Εκτός απο το υποτιθέμενο ιδεολογικό πρόσημο. Και το γεγονός πως ποτέ ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά και οικογενειακά δεν ενιωσε απειλή απο κανέναν απο τους δύο. Αντιθέτως.





Για να δώσουμε ενα αντιπαράδειγμα. Ο γράφων λχ θεωρεί τους ΧΑτες (αλλά και τον Καλαμπόκα) δολοφόνους και εγκληματίες. Εγκληματίες όχι μόνο με την ποινική αλλά και με την "πολιτική" εννοια (οπως οι της 17Ν). Ποτέ ομως δεν θα υπερθεμάτιζα την τιμωρία τους χωρίς αποδεικτικά στοιχεία, την παράταση της προφυλακισης τους κοντρα στους νόμους, ή τον εγκλεισμό τους πέρα απο το κανονικό αν και όταν  ανάπηροι και ανήμποροι όντες θα μπορούσαν να απελευθερωθούν με όρους (προφανώς πολύ αυστηρούς) αν και εφόσον καταδικαστούν βεβαίως βεβαίως. Δεν θυμάμαι κανέναν να ουρλιάζει πως ο Καλαμπόκας δικαιώθηκε όταν αποφυλακίστηκε. Και δεν ήταν ούτε ανάπηρος, ούτε υπεργηρος, ούτε ανήμπορος. Σκοτωσε ανθρωπο σε μια κατεξοχην τρομοκρατική, "πολιτική" επιχειρηση και αποφυλακίστηκε μετά απο 7 μόλις χρόνια. Κανένας Μητσοτάκης ποτέ δεν ζήτησε απο τους δικαστές να κοιτάξουν τους συγγενείς του Τεμπονέρα στα ματια. Φαίνεται, μιας και ο Τεμπονέρας ηταν κομμουνιστής πως οι δικοί του άνθρωποι θα πονάγανε λιγότερο απο τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο Καλαμπόκας αποφυλακίστηκε με κάποιους όρους, τους οποιους φαίνεται (;) να τηρεί και συνεχίζει την ζωή του. Μπορει να μας αρέσει, μπορεί να μην μας αρέσει, αλλα δεν αθωωθηκε, δεν ηρωοποιηθηκε, δεν βρήκε μιμητές και σίγουρα δεν αναφέρεται σαν "καλο παράδειγμα" (με εξαίρεση μερικούς ...περιεργους στις κοντινές στα συμβάντα εποχές) επειδή ειναι εκτός φυλακής . 

Κοινώς δεν θα αφήσουμε τον νομικό μας πολιτισμό να γαμηθεί επειδή ο Κυριάκος κυνηγαει ψήφους.



Παρασκευή, Απριλίου 03, 2015

Το Πασχα, το Φως και η μαλακια που μας δερνει

ή αλλιως πως μια του κλεφτη, δυο του κλεφτη, τρεις και α πηδήξου ρε παιδάκι μου!!


Καθε χρόνο γίνεται η ίδια κουβέντα. Αλλα τα προηγούμενα χρόνια ο καυγάς ήτανε άλλος. Θες κρίση, θες τα μέτρα, θες το "σιγα μην περιμένουμε απο αυτες τις φασίζουσες συντηρητικούρες να κάνουνε εκκοσμίκευση του κράτους", απλά γκρινιάζαμε και το αφήναμε να υπάρχει.

Και φέτος λοιπόν το ερώτημα μένει. Γιατί δεχόμαστε το "Αγιο Φως" (aka απάτη ολκής), γιατί το πληρώνουμε να έρθει είτε με ναυλωμένη πτήση, είτε με εισιτήριο Α΄θέσεως και συνοδούς (!) και κυρίως γιατί το υποδεχόμαστε με τιμές αρχηγού κράτους;

Μην ακούσω μαλακίες για παραδόσεις κτλ γιατί και πριν αποκτήσουμε κράτος, καράβια και αεροπλάνα το ρημαδοφώς το ανάβανε οι παπάδες με αναπτήρα. Ετσι και αλλιώς οι περισσότεροι και τώρα με αναπτήρα το αναβουνε. Ασε που και στα Ιεροσόλυμα με κάτι αντίστοιχο του αναπτήρα το αναβουνε, εκτος και αν ειστε τοσο κορόιδα που έχετε φάει το σχετικό παραμύθι, οποτε παρακαλείστε να σταματήσετε να διαβάζετε το blog και να πάτε να κάνετε κανα ευχελαιο.

Το ζήτημα ειναι λοιπον τι κανει μια "αριστερη κυβέρνηση" η οποια θελει να έχει και ευρωπαϊκο προφίλ εκκοσμίκευσης αλλά και νοικοκυρέματος του κράτους; Γιατι αντε τα αμεσα εφαρμόσιμα μετρα που τελικά μάλλον θα εφαρμοστούν "σε βαθος τετραετιας" να τα δεχθουμε διοτι η κριση θερίζει και οι ευρωπαιοι δεν γουστάρουν τα κομμούνια, την στρατοκαυλική μαθητική παρέλαση της 25ης Μαρτιου, διοτι θες "η λαϊκη απαίτηση" (αρχιδιές), θες ο Καμμένος, θες με τέτοια θα ασχολουμαστε τώρα και να ξοδεύουμε τζάμπα πολιτικό κεφάλαιο, να την δεχθουμε αλλα ρε γαμώ το στανιό μου, αυτήν την παπάτζα με το "Άγιο" Φως δεν την δεχόμαστε με τίποτα!

* Κατ αρχήν δεν ειναι "παλαια παράδοση" όπως η μαθητική παρέλαση, αλλά νέα, μάλιστα νεότατη.
* Δεν παίζει κανένα λειτουργικό ρόλο στην διαδικασία της Αναστασης στις ΧΟ εκκλησίες. Και πριν χρόνια, όταν δεν έπαιρναν το Φως "εισαγωγης" πάλι την ίδια δουλεια έκαναν και δεν θυμάμαι να ειχε αναφερθεί κανένα πρόβλημα.
* Και κυρίως δεν συνάδει καθόλου με τον εξευρωπαϊσμό, το νοικοκύρεμα και την εκκοσμίκευση του κράτους που θέλει να δείξει μια κυβέρνηση που θέλει να καλείται αριστερή. Στα αρχίδια μας κύριοι, αν ειναι παράδοση ή ότιδήποτε. Αμα η εκκλησία γουστάρει να κάνει τον γκαβλέα με το εισαγόμενο φως, να βάλει τα φράγκα να το φέρει. Και προφανώς το καντήλι που κουβαλάει το φως να ξεχάσει τις τιμές αρχηγού κράτους. Μονο οι μάο μάο θα έκαναν τιμές αρχηγού κράτους σε ένα αμφίβολης ποιοτητας, πιστότητας κτλ θρησκευτικό σύμβολο. Τιμές αρχηγού κράτους δέχονται οι αρχηγοί κράτους ρε όρνια, άντε και σε εξαιρετικές περιπτώσεις ορισμένα εξέχοντα πρόσωπα (πχ εγώ, ο Ντόκινς, η Σάλμα Χαγεκ κτλ κτλ).

Ο συμβολισμός και μόνο της απόδοσης τιμών σε ένα ιερό μανουάλι με μια "ιερή" φλόγα ειναι για πολλές σφαλιάρες. Η απόδοση τιμών από άγημα που φέρει τη σημαία και τα λοιπά, δείχνει πόσο για τον πούτσο θεωρούν την σημαία αυτοι οι κύριοι που το καθιέρωσαν, αλλά και την στάθμη νοημοσύνης του πόπολου που το δέχεται τόσο καιρό και όλα αυτα για να κονομάνε μερικοί ρασοφόροι στο Ισραήλ και να κάνουνε μερικοί "επίσημοι" ταξίδι λουξ με πληρωμένα τα έξοδα.

Και τελευταίο αλλά όχι έσχατο. Οταν κοτζάμ εκλεγμένος Πρωθυπουργός της χώρας, πάει στας Βρυξέλλας, σε επίσημη κρατική αποστολή με το αεροπλάνο της γραμμής και στην οικονομική θέση, το να έχει κράτηση Α' Θέσης (ίσως και ναυλωμένο ολοκληρο αεροπλάνο) ένα....καντήλι, μαζι και οι γαμίκουλες συνοδοί του που την έχουν δει πολύ μάγκες με τα ξένα λεφτά, ε δεν το χωράει ο νους λογικού ανθρώπου!!


Ειπα και ελάλησα


Love&kisses
Zaphod

Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Περι παρελάσεων

Ημανε σίγουρος πως καπου εχω γράψει την γνώμη  μου παλαιοτερα, αλλα....δεν το βρίσκω το ρημαδοποστ (εμ κοντεύουμε 10 χρονια blogging, παλαιοτερα εγραφα σε 3-4 blogs ταυτοχρονα και τωρα αντε βρεστα, ασε που τα κειμενα ακολουθουν τους γνωστους νομους αυξησεως της εντροπίας)!
Βρηκα ενα παλιο ποστ του Humma ο οποιος δεν τα λέει και ασχημα και μας κάνει για εισαγωγη, όπως και τα ουκ ολίγα σχολια (70) που το ακολουθούν.

Τελος πάντων τι σκατα ειναι οι παρελάσεις;

Ας τα χωρίσουμε:
* Οι στρατιωτικες παρελάσεις. Οι στρατιωτικες παρελασεις αποτελουν ιδεατά επίδειξη της δυναμης και του "εγωισμου" ενος λαου (απο την στιγμή που ο στρατός θεωρείται "παιδί του λαού" και όχι κάτι ξένο από αυτόν), γινονται σε σχεδον ολες τις χώρες του κόσμου, "αναδεικνύουν το εμψυχον", και ολες αυτες τις παπαριες, των ενοπλων δυναμεων και ολα τα σχετικα. Οι υπουργοι βγαζουν φωτογραφιες δίπλα στους παπαδες, οι βλαχοδήμαρχοι χαίρονται, το ποπολο καμαρώνει τα στρατευμενα νιατα που παρελαυνουν παντα σε "αψογους σχηματισμους" (το ρεφρεν κάθε καλού παρουσιαστή στρατιωτικής παρέλασης), τα φανταρόνια λιώνουν στις πρόβες, αυτοι που δεν κάνουν παρέλαση λιώνουν στις υπηρεσίες, στο τέλος πέφτουν και τίποτα τιμητικές και τελος παντων, στ' αρχίδια μας, nothing to see here, move along. 
Η μοναδική μου ένσταση για το θέμα των στρατιωτικών παρελάσεων διαχρονικά ειναι αυτη του κόστους. Με αεροπλανα, βαπορια και τανκς να συμμετεχουν στην παρέλαση, μονο τζάμπα θέαμα δεν την λες. Και εν καιρω κρίσης συμβολίζει λίγο ρωμαϊκά έθιμα με θεάματα χωρίς άρτο.
(για τα νταούλια και τα κλαρίνα θα τα πούμε σε ολιγον τι)


* Μαθητικές παρελάσεις: Εδω αρχιζουν τα δυσκολα και το θεμα κανει τζιζ. Οχι γιατι ειναι δυσκολο να απαντηθεί, αλλά γιατι η παιδεία μας, όπως και η κοινωνία μας, νοσει βαθια, πολύ βαθια  όμως και σε επίπεδο κουλτούρας.
Μαθητικές παρελάσεις γίνονται και σε άλλες χώρες του κοσμου. Πουθενα όμως, σε κανένα "δυτικού τύπου" κράτος τουλάχιστον, δεν έχω αντιληφθει τους μαθητές να παρευλαύνουν ως φαντάροι. Το όλο στρατοκαβλικό κονσεπτ του βήματος, των ζυγισμένων - στοιχισμένων γραμμών, της ταυτόχρονης ανάκρουσης στρατιωτικών εμβατηρίων, για την παρέλαση του συνόλου των μαθητών και όχι πχ ενος τμήματος επίδειξης, με το παράλληλο χάσιμο πάρα πολλών ωρών μαθήματος για να μάθουν να περπατάνε τα απροσάρμοστα, με τους δασκαλους, καθηγητες, νηπιαγωγούς (!) να παρελαύνουν δίπλα στα παδιά εκτελώντας χρέη επιλοχία (!), τη φασαρία που γινότανε παλιότερα για τους μετανάστες σημαιοφόρους (αλλά και διαχρονικά μεταξύ των "γηγενών" για το ποιος θα έχει ΜΟ 19,93 για να πάρει την σημαία απο αυτόν που έχει 19,92) όλα αυτα τελος πάντων ειναι ένα τεράστιο μεταξικό κατάλοιπο, χωρις ουσία, χωρίς νόημα και χωρίς καν να ειναι ομορφο. Χαίρονται οι λιγούρηδες με τα μινάκια των κοριτσιώνε και οι στρατόκαβλοι με τους "άψογους σχηματισμούς" των μαθητών. Βγάζει και ο χουντικός φιλόλογος/δάσκαλος τον πανηγυρικό της ημέρας ο οποιος στο 92,7% των περιπτώσεων ανάγει το 1821 στο DNA των ελλήνων και την ηττα του1940 (εμ ο πόλεμος δεν τελείωσε όταν θέλαμε εμείς) σε νίκη (έναντι των Ιταλων, διοτι οι Γερμανοι ήταν βασικά φίλοι μας) και ανάδειξη της....ποιοτητας του μεταξικού καθεστώτος.


Δεν ειδα την "μεγαλη" μαθητική παρέλαση σε Αθηνα/Θεσ/κη φέτος αλλά μια εικόνα που με στοιχειώνει από παλαιότερη τηλεοπτική μετάδοση ειναι αυτή του εκπαιδευτικού "επικεφαλής" του μαθητικου τμήματος της παρέλασης που, μετά "το πέρας της παρέλασης" (επι λέξη, έτσι το είπε ,καθαρεύουσιάνικα), παρέλασε με άψογο στρατιωτικό βήμα (χτύπημα τακουνιού (!!!), χέρι σηκωμένο μεχρι το ύψος του ώμου, παλαμη σε σφιγμένη γροθια και όλα τα σχετικά), προχωρώντας προς τον στρατιωτικό επικεφαλής στον οποιο βάρεσε προσοχή (!) και ανέφερε το επιτυχημένο πέρας του μαθητικού τμήματος της παρέλασης και τα λοιπα και τα λοιπά)


Ο συμβολισμός ήταν και μένει πανίσχυρος. Η παιδεία και η γνώση του λαού, υποτάσσονται στην στρατιωτική ηγεσία. Τα παιδιά ειναι τα τσικό του στρατού που θα φάνε τους σκατότουρκοι και όλα τα σχετικά, ο δε δασκαλος λειτουργει ως αρχηγός στρατιωτικού αγήματος και όχι ως δάσκαλος. [Ακομα θυμαμαι τις γραμμές που μας βάζανε σχολείο (αυτο μαλλον δεν εχει αλλάξει) προ της καθημερινής προσευχης (Ιραν alert). Στο δημοτικό δε, ο δάσκαλος ητουνε και γκαβλέας μιας και καθημερινά μας εκανε και κανα δυο ημιαναπαυσεις-προσοχες, συν τουλάχιστον μια μετα-βολή για να έρθουμε στα ίσια μας πρωινιάτικα (αυτό ελπίζω να έχει αλλάξει).]

Τελος πάντων, να παραδεχθουμε πως τα πάντα έχουν τον συμβολισμο τους. Ο συμβολισμός της στρατοκαβλικής μορφής της μαθητικής παρέλασης ήταν και παραμένει ο ίδιος. Τα περηφανα νιάτα μας ειναι μελλοντικοί πολεμιστές και κάνουν πρόβες για οταν θα πανε φανταροι (παρόμοιος απεχθής συμβολισμός υπάρχει κάθε φορά που αιρετος άρχοντας φιλάει το χέρι ενος τράγου. δηλώνοντας εμμέσως την υποταγή της πολιτικής, αιρετής, κοσμικής, λαϊκής ηγεσίας στο Θεό και στην "εκ Θεου"  και "ανωθεν" ορισμένη ηγεσία). Τωρα, αν αυτο το λεμε συγχρονη εκπαιδευτική διαδικασια εμενα να μου βάψετε τα αυτιά μπλε και το μαλλί πράσινο.
Σε τετοιο περιβάλλον όχι μονο οι στρατοκαβλίες επιτρέπονται και ενθαρρύνονται, αλλά και οι ρατσιστικές (ρε πουστη μετανάστη δεν θα παρελάσεις μαζί με το υπόλοιπο "γνησιο" ΕΛ DNA και ολα τα σχετικά) και εθνικιστικές (θα φαμε την μΠολη και την Αγιασοφιά) εξάρσεις. Κάτι τέτοιο μπορει να φάνταζε cool και ωραίο το 1937 ή το 1970 αλλά πλέον ο κόσμος δεν λειτουργεί έτσι, ακόμα και ο ΕΛληνικός

Οποτε ο γράφων προτεινει διαχρονικά, και ασχέτως κυβερνήσεως, την ρητή κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, τουλάχιστον στην παρούσα τους μορφή.


Υπάρχει μεν η αντίρρηση πως σε μερικά μερη, ειδικά τα απομονωμένα και απόμερα χωριά, το σχολείο και οι σχολικές εκδηλώσεις λειτουργουν και σαν συνεκτικός κρίκος της κοινωνίας (μαζί με την εκκλησία κτλ) και ο ντοπιος πληθυσμός τις ζητάει τις παρελάσεις, όχι τοσο σαν άρτο και θεάματα αλλά σαν επιβεβαιωση πως το κρατος ειναι εδω, ειμαστε και μεις Ελληνες και όλα τα σχετικά. Ασε που "διαφαινεται" πως ο "λαος" τις ζητάει γενικώς. Τι απαντάμε εδώ;
* Στ΄αρχίδια μας κύριοι. Ο ντοπιος πληθυσμός μπορει να ζητάει και καλλιέργεια του οπίου για να ανέβει η τοπική παραγωγή, κατάργηση των φόρων, ή και επιτόπου εκτέλεση των συλληφθέντων για μερικά αδικήματα. Μερικά πράγματα δεν ανάγονται στο λαϊκιστικο "ο λαος το ζητάει". 
* Απο την άλλη: Ο λαος τις ζητάει αραγες ή απλα τόσα ξέρει τόσα λέει; Μηπως απλα δεν έχει δει τίποτα  διαφορετικό για να συγκρίνει και μήπως, λέω μήπως, οι τοπικοι παραγοντες, δημαρχοι και τα λοιπά, ειναι τόσο άχρηστοι που δεν μπορούν να οργανώσουν καμια εκδήλωση της προκοπής και αρκούνται στο sos, ακοπο (γι αυτους) και ανέξοδο των μαθητικών παρελάσεων; Μηπως απλά οι παρελάσεις χρησιμοποιούνται για να καλύψουν την παντελή έλλειψη όρεξης, φαντασίας και δημιουργικότητας των τοπικών προυχόντων;
* Το βασικότερο. Οκ ρε. Αφου το ζητάει το πόπολο ας κανουμε παρελάσεις. Ειναι ανάγκη να ειναι σαν τις στρατιωτικές; Γιατί δηλαδή να μην ειναι κάπως έτσι;

εικόνα απο εδώ
εικονα απο εδώ
εικόνα από εδώ

Και κάπου εδώ να έρθουν τα νταούλια και τα κλαρίνα παρακαλώ. Ευχαριστώ.
Οταν μια επέτειος ειναι λαϊκή και ολα τα σχετικά, και ειδικά η 25η Μαρτίου ειναι η κατεξοχήν "λαϊκή επέτειος" μιας και "η επαναστασι μας εγνώρισε ολους τους Ελληνες" και τα λοιπα τότε πρέπει να γίνεται λαϊκό πανηγύρι, το οποιο προφανώς θα ειναι καρακιτσαριο του κερατά (ετσι και αλλιως ολες οι παρελάσεις ειναι λιγο ή πολύ κιτς). Αλλιώς δεν εχει νόημα. Η επανασταση του '21 μπορει να ήταν ή να μην ήταν πολλά αλλά σίγουρα ηταν και λαϊκή και ταξική και ως τετοια λογικό ειναι να θελει νταουλια και τζουρνάδες για να πανηγυριστεί ουσιαστικα. Υπο αυτήν την έννοια οι βρακοφοροι, τα χορευτικά και ολα τα συνακολουθα καρακιτς του κερατα ειναι θεμιτα και ευπροσδεκτα, τουλάχιστον περισσότερο από τα μινια των πιτσιρικιώνε που παρελαύνουν με βήμα φαντάρου. Το πρόβλημα και η αντίρρηση έγκεινται πάλι στο συμβολισμο. Ειμαι κάθετα αντίθετος στο να δίνει η στρατιωτικη ηγεσία το έναυσμα για αυτες τις δουλειες, όσο "λαϊκος" και αν θεωρείται (ιδεατά πάντα, μιας και στην Ελλάδα...) ο στρατος. Αμα θελει ο καθε δήμαρχος, περιφερειαρχης και τα λοιπά να φέρει νταούλια να κάτσει να τα βρει, οργανώσει και πληρώσει ο ίδιος και όχι να περιφέρει τους φαντάρους σαν ζώα προς έκθεση (ειδικά η εικονα των φανταρων που μοιραζαν σημαιακια μου φάνηκε χοντρά αποκρουστική). Ταυτα και μένω. Η ιδεα των νταουλιων και του πανηγυριου, οπως Αμερική, ήταν καλή. Η υλοποιηση μέσω στρατιωτικών μπαντων που θα παιανίζουν ηταν χαλια μιας και ειδικά εδώ, ακομα ο στρατος δεν έχει τον προτερο εντιμο βιο για να θεωρηθεί "λαϊκός παραγοντας". Καλό ειναι να θυμόμαστε πως ειδικά ο εορτασμός της επανάστασης του 1821 είναι καθαρά λαϊκή και όχι στρατιωτικη υπόθεση όσο και αν γκαβλώνουν μερικοί με τα τανκς και τα σημαιακια.


Υ.Γ. Περί του 1821 γενικώς εδώ



Τετάρτη, Μαρτίου 11, 2015

Συνηθισμένες παρανοήσεις

Ο τίτλος ειναι κουτσός. Ηθελα να βαφτισω το ποστ "συνηθισμένες παρανοήσεις στην Ελλάδα" αλλά μετά θυμήθηκα πως δεν έχω ζήσει μονιμα στο εξωτερικό, οπότε μπορει οι παρανοήσεις αυτές να ειναι παγκόσμιες και να μην το ξέρω. Πάντως, τοπικά, ειναι και παραείναι συνηθισμένες.




* Τέχνη VS Βανδαλισμός και το προσωπικό γούστο σαν μέτρο της τέχνης


Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα μπερδεύουμε. Ο βανδαλισμός ειναι βανδαλισμός και η τέχνη ειναι τέχνη. Μπορει μεν μερικοί, οπως ο Αττίλας ο Ούννος για παράδειγμα να είχαν αναδείξει τον βανδαλισμό σε τέχνη, αλλά πιο σύνηθες είναι ορισμένοι να κάνουν τέχνη μέσω του βανδαλισμού. Ας δούμε το τελευταίο και πιο τρέντι παράδειγμα:


Πριν πάμε στο δια ταύτα θα διηγηθώ την παραβολή του Χαζώτου, μια προσωπική μου εμπειρία.

Εν έτει 2006 γυριζα μαζί με τον αδερφο μου σαν τα σκυλια τα αιγαιικα νησια. Παιδια δεν ειχαμε, σκυλια δεν ειχαμε, υποχρεωσεις δεν ειχαμε, μια χαρα ειμασταν. Καπου μας κολλήθηκε ενας κολλιτσίδας. Αλλάξαμε μέχρι και νησί για να ησυχάσουμε αλλά αυτός μας ακολούθησε. Σε καποια φάση ειμαστε στην Αντίπαρο, με ένα μπουκάλι τεκίλα (ωραιότατη, απο Καλαμάτα (!), 8-10 ευρώ στο σουπερ μάρκετ) ο καθείς ανα χείρας και κάνουμε χαζι τον κόσμο που κανει βολτες. Ειμαστε χαλαροί και ωραίοι, αραχτοί στο πεζοδρόμιο, ενώ πίσω μας είναι ένας ωραιότατος φρεσκοβαμμένος άσπρος τοίχος κάποιου σπιτιού στο παραδοσιακό (μετα-μεταξικό) αιγαιοπελλαδίτικο style. Ερχεται ο μαλάκας, κοιτάζει αριστερά, κοιτάζει δεξιά με ύφος Wile Coyote, βγαζει εναν θεόχοντρο μαρκαδόρο απο την τσέπη του (!), και πατάει στον τοίχο μια διακριτική τζίφρα 30x 40 εκατοστά. Το ίδιο είχε κάνει και στο προηγούμενο νησί σε 2-3 σπίτια, αλλά τότε δεν είχα πολυασχοληθεί, θες γιατι εκει που περπατάγαμε, εξαφανιζότανε και ξαναρχότανε με ηλίθιο ύφος (εντωμεταξύ εμεις χαιρόμασταν τόσο που εφευγε που δεν ασχολιομασταν με το που πήγε, απλα επιταχύναμε το βήμα και μετά έτρεχε να μας φτάσει), θες γιατί ποιος τον γαμεί τον μαλάκα με τις μαλακίες του, θες γιατί οι τοίχοι που επέλεγε δεν ήταν τόσο ολόλευκοι όσο κατά κανόνα στο χρώμα του τσιμέντου - κονιάματος. Τελος πάντων εκεί το έκανε δίπλα στην μύτη μου. Κατά πρώτον εντυπωσιάστηκα, και εκεί θυμήθηκα πως το είχε ξανακάνει στο προηγούμενο νησί. Οσο να 'ναι δεν περίμενα, τύπος που μένει σε sleeping bag σε camping, χωρις ούτε καν σκηνή, θα ασχολείτο να φέρει από την Αθήνα εναν μαρκαδόρο του μισού κιλού μόνο και μόνο για να βάζει την (περίτεχνη βεβαίως βεβαίως) τζίφρα του σε όποιον τοίχο βρει, ενω τις υπόλοιπες μέρες και ώρες θα τον κουβαλάει μαζί του σε έναν σάκο της κακιάς ώρας μαζί με τα υπόλοιπα διακοπευτικά υπάρχοντά του.

Καπου εκει σκανε κατι πιτσιρικάδες που κατασυμπαθησαμε μιας και μας λυπηθήκανε και μας απάλλαξαν απο τον μαλάκα (άλλη ιστορία αυτή), αλλά μου έμεινε η ατάκα ενός."Κοιτα τον μαλάκα ρε. Ωραίος τοίχος, φρεσκοβαμμένος, ασπρος άσπρος, τον έβαφε χτες ο άνθρωπος όλη μέρα και ήρθε απο την Αθήνα ο μαλάκας να τον γαμήσει για να φτιάξει την μαλακία του". Ούτε ο Ουμπέρτο Έκο δεν θα το προσδιόριζε καλύτερα.


Ποιο ειναι το δίδαγμα της πιο πάνω χαριτωμένης ιστορίας; Ο βανδαλισμός ειναι βανδαλισμός και η τέχνη ειναι τέχνη. Όταν πας να κάνεις τέχνη μέσω βανδαλισμου φίλτατε, απλά βανδαλιζεις. Περι τέχνης άλλωστε και περι γούστου κολοκυθόπιτα. Είτε σε αρέσει είτε δεν σε αρέσει το οτιδήποτε μπορεί να βαπτιστεί τέχνη και το προσωπικό γούστο δεν την καθορίζει καθόλου μα καθόλου. Τέχνη ειναι αν τέχνη νομίζεται. Μπορεί σε μερικούς να αρέσει το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο (εμένα λχ μου αρέσει), μπορεί σε μερικούς να μην αρέσει. Δεν το κάνει λιγότερο ή περισσότερο τέχνη.

Αλλά, δυστυχώς ή ευτυχώς αυτό που το αναιρεί σαν τέχνη ειναι η ίδια η έννοια του βανδαλισμού που χρησιμοποιεί σαν μέσο. Δεν ήταν δικός σου ο τοιχος ρε γαμημένε για πας να βάλεις πάνω του την τζίφρα σου, ρε δεν πα να εισαι ο Ντα Βίντσι. Μπορεί εσύ να έχεις εφτά εκατομμύρια εμπνευσεις, τι σου φταίει ρε μαλάκα ο ξένος τοίχος; Αμε σπίτι σου και κάντο πουτάνα να ξεκαβλώσεις καλλιτεχνικώς στο τέλος τέλος. Και όποιος πούστης πει πως ο τοίχος του Πολυτεχνείου ειναι δημοσιος και τέτοιες αρχιδιές να πα να γαμηθεί. Δημόσιος πα να πει πως ειναι τόσο δικός του όσο και δικός μου και μένα κανένας παπάρας δεν με ρώτησε αν γουστάρω να δω την κάβλα του πάνω στον δικό μου τοίχο. Οι δημόσιοι χώροι έχουν διοικητικά συμβούλια, εκπροσωπους και διευθυντάδες, αμε πάρε την άδεια και αμα στην δώσουν τότε το ξανακουβεντιάζουμε. Αμα δεν σου αρέσουν τα διοικητικά συμβούλια, οι εκπροσώποι και οι διευθυντάδες κοιτα αν μπορείς να τους αλλάξεις. Αμα δεν μπορείς δεν ειναι επειδή το κράτος σε καταπιέζει μαλάκα μου, ειναι διοτι μάλλον οι υπόλοιποι από εμάς, που έχουμε ίσο μερίδιο στον τοίχο με το δικό σου, μάλλον δεν γουστάρουμε το ξεκάβλωμα του καθενός στην δικιά μας περιουσία.

Και μεις μικροί κάναμε τις μαλακίες μας, ειδικά επί ξένης περιουσίας, και τα λέμε και τώρα και γελάμε, αλλά δεν θα πούμε κιολας πως είχαμε και δίκιο από πάνω. Παντως, αμα πετύχω το σπίτι του πούστη που είχε αυτήν την έμπνευση θα φροντίσω και γω να ...καλλιτεχνήσω σε στυλ GG Allin!




* Το ανάποδο: Τα παρατημένα κτίρια, δεν ειναι δημόσιοι χώροι, ειναι παρατημένα κτίρια (βλ villa amalias) και ο μενων εκεί εχει το δικαίωμα της χρησικτησίας. Το να τραμπουκίζεις τον κόσμο που βρήκε ένα ρημάδι και το έκανε κτίριο απο κατσαριδοφωλιά, για να το παίξεις θεσμικός και έτσι, ίσως και για να σπρωξεις καμια εργολαβία, δεν σε κάνει τιμητή του δημοσίου συμφέροντος.



* Ο νόμος δεν είναι το προσωπικό μας γούστο και η τήρηση των νόμων δεν σημαίνει συμπάθεια/αντιπαθεια σε κάποιο πρόσωπο. Δηλαδή: το προσωπικό μας γούστο δεν ειναι μέτρο 
των νόμων

Καταλαβαίνω τη δυσκολία κατανόησης της πιο πάνω φράσης. Οταν έχουμε μάθει τόσα χρόνια από τους κυβερνώντες οι οποιοι φτιάχνουν συνέχεια νόμους για τους κολλητούς τους ή νόμους αυτοαμνήστευσης για τους εαυτούς τους, μοιραίο ειναι και μεις να μπερδεύουμε το νομο σαν έννοια με το κολλητηλίκι.

Που αναφέρομαι; Στην Ζωή Κωνσταντοπούλου η οποια φέρεται και φαίνεται να εξετάζει τη συνταγματικότητα μερικών Μνημονιακών νόμων που ψηφίστηκαν απο λίγότερους από 150 βουλευτές παρότι απαιτείτο αυστηρά απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής. Ο λόγος ειναι πως απο τους 300 βουλευτες μερικοί ειναι υπόδικοι και προφυλακισμένοι και οι ψήφοι τους μάλλον γειώθηκαν και απαιτήθηκε απολυτη πλειοψηφία επί Βουλής 280τόσων βουλευτών (!)
Τι είπε η Ζωή;
- Τους είπε αθώους; οχι.
- Τους είπε αδίκως προφυλακισθέντες; Προφανώς όχι.
- Το έπαιξε μήπως αλληλεγγύη και τέτοια; Αντιθέτως.
Το αυτονόητο είπε η γυναίκα. Πως φυλακισμένος ή όχι (ειδικά προφυλακισμένος και κατηγορούμενος και όχι καταδικασμένος) ένας βουλευτής παραμένει βουλευτης μιας και κάποιοι τον ψήφισαν και η προφυλάκιση δεν συνιστά αφαίρεση της βουλευτικής ιδιότητας, η οποια παραμένει σε ισχύ, όπως και το δικαίωμα του να ψηφίζει στην Βουλή. Μόνο κάποιος μπετόβλακας θα πρότεινε ποτέ να αφαιρεθούν οι ψηφοι της ΧΑ απο την ολομέλεια (κατι που τώρα "συμφέρει" τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς θα μπορούσε να έχει "αυτοδυναμία" με τις δικές του 149 έδρες. Ευτυχως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ειναι τοσο βλάκας και δεν το επικαλέστηκε) καθώς αυτό συνιστά προφανή παραβίαση του πολιτεύματος (βλ. σχετικά εδώ). Το ότι μερικοί μία αθροίζουν και μία αφαιρούν τις ψήφους (δυνητικές ή όχι) της ΧΑ ανάλογα με το αν τους βολεύει η  όχι συνιστά και αυτό παραβίαση του πολιτεύματος.

Καλώς η κακώς η ΧΑ ψηφίστηκε από πολίτες και οι ψήφοι των Βουλευτών της μετράνε. Η σωστή αντίδραση παραμένει αυτή του Σταυρου Δημα. Ας ψηφίσουν. Δεν δέχομαι να βγω με τις ψήφους τους. Δεν δέχομαι κανένα νομο που οι μή ΧΑκοι ψήφοι δεν ειναι 151 αν απαιτείται απόλυτη πλειοψηφια (το λέω αυτό και για την τρέχουσα κυβέρνηση, να μην κανει τις μαλακίες της παλιάς).

Update: Καπου εδω μια προσθήκη επειδη ενδεχεται να το έχω καταλάβει λάθος το ζήτημα. Υπάρχουν και οι διατάξεις που ψηφίζονται και απαιτείται η πλειοψηφία των παρόντων βουλευτών. Μην δίνοντας άδεια εξόδου στους προφυλακισμένους, αλλάζεις δυνητικά το πλήθος των παρόντων βουλευτών και έτσι στην ουσία νοθεύεις την ψηφοφορία. Bλ. σχετικά το ποστάρισμα για το παρον ποστάρισμα της Eskarina στο facebook εδω από το οποίο κλεβουμε δυο σχολια:
Η νομική διάσταση - η ηθική είναι αδιάφορη σε αυτή την περίπτωση - δεν είναι τόσο απλή. Όπου επιτάσσεται, για την επίτευξη πλειοψηφίας, ο απόλυτος αριθμός επί των παρόντων, η παρά τη θέληση απουσία (όπως σε περίπτωση προφυλάκισης και μη μη μεταγωγής) καθίσταται προβληματική, διότι αλλοιώνει το αποτέλεσμα.
Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να διεξάγεται ΚΑΜΙΑ ψηφοφορία χωρίς την παρουσία των βουλευτών της ΧΑ και ιδίως ψηφοφορίες για τις οποίες προβλέπεται πλειοψηφία επί των παρόντων.
Τέλος Update

- Πάλι περι Χρυσής Αυγής. Πριν κάμποσο καιρό ο Κασιδιάρης έκανε τόπι στη φάπα την Κανέλλη σαν βαρύμαγκας που είναι. Το αδικημα ήταν αυτό που ήταν και απ ότι έμαθα η ίδια η Κανέλλη δεν έκανε μήνυση στον Κασιδιάρη περιμένοντας το κράτος να δράσει αντ αυτής. Το ζήτημα ειναι πως η Κανέλλη ήθελε, κόντρα στους νόμους, να τιμωρήσει το κράτος απο μόνο του τον Κασιδιάρη για την πράξη του, παρόλου που ο νόμος ορίζει πως η ίδια έπρεπε να του κάνει μήνυση εντός τριμήνου για να έχει νομική βάση η κατηγορία. Η παύση της διωξης του σκατοκέφαλου, σαφώς και δεν σημαίνει αθώωση, αλλά ειναι σοκ μιας και ειναι απο τις λίγες φορές που κοτζαμ ΚΚΕ πιάνεται νομικά αδιάβαστο.

- Ξανα περί Χρυσής Αυγης: Η ΧΑ ειναι μια συμμορία εγκληματιών. Ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης μιας συμμορίας εγκληματιών, ειδικά μιας με πολιτικό σκέλος ειναι η κατά γράμμα τήρηση της νομιμότητας. Απο όλους και προς όλους. Το να παίζεις με τα όρια του νόμου, να ζητάς παραβιάσεις του νόμου επειδή οι άλλοι "ειναι κακοι" και τα λοιπά, το μονο που κάνει ειναι να ανοίγει μια κερκόπορτα νομικού προηγουμένου για αιτιολογηση του εκάστοτε απολυταρχισμού.




* Οι αυτόκλητοι σωτήρες και τιμωροί, οι δικαστές του  facebook. Το δικαίωμα στο λυντσάρισμα ΔΕΝ ειναι απαραβίαστο ούτε θεωρείται δημοκρατικό κεκτημένο.

Τρέντι νέο επίσης έγινε η σύλληψη ενός φερόμενου ως παιδεραστή. Πριν ακόμα τον πιάσουνε καλα καλα, πριν μάθουμε απο την αστυνομια πως και γιατι και ποτε, αρχισανε να λυσσάνε οι τσαούσες των social media. Να τον κρεμασουμε, να τον εκτελέσουμε, να τον....γαμήσουμε, να έτσι, να αλλιώς και να αλλιώτικα. Ούτε δικαστήρια, ούτε τίποτα, αυτα ειναι περιττά μιας και το σώμα των ενόρκων των καναλιών (που λενε πάντα την αλήθεια) και του facebook (του οποιου οι χρήστες όσο περνάει ο καιρός μεταμορφώνονται σε μικρούς, χαρούμενους φασίστες παντογνώστες), είχε βγάλει ήδη την ετυμηγορία όχι μονο επί των εγκλημάτων, αλλά και επί της αρμόζουσας ποινής αλλά και του χρόνου εκτέλεσης της. (Συνοπτικά: Ενοχος, θανατος, αύριο)

Ανακεφαλαιώνουμε: Ο βαθμός ευαισθησιας μερικών κομπλεξικών δεν ειναι μέτρο της δικαιοσύνης. Ο βαθμος ευαισθησίας σε ένα θέμα δεν είναι μέτρο της ενοχής του κατηγορούμενου. Η ενοχή ή όχι αποφασίζεται απο τα δικαστήρια. Βεβαίως οι δικαστες μπορεί να σφάλλουν ή να έχουν σκοπιμοτητες και προσωπικές πολιτικές, άνθρωποι ειναι και αυτοι, αλλά αυτό δεν κανει εσένα μανταμίτσα να εχεις δίκιο ούτε έτσι ούτε αλλιώς.  Και ναι μεν το δικαιικό μας σύστημα έχει πολλά προβλήματα αλλά η προβολή της δικαιοσύνης του facebook δεν ειναι μια βελτίωση



* Συνέχεια απο το προηγούμενο: Αν το κράτος δυσλειτουργει, η αυτοδικία δεν ειναι η λύση. Η αυτοδικία, η επιβολή προσωπικού δικαίου ειναι φασιστική πρακτική. Δεν έχει καμία διαφορά από τους αυτόκλητους τιμωρούς (μη χέσω) της ΧΑ

 To ίδιο είδαμε με τις αντιδράσεις για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη από την Κρήτη που φέρονται να τραμπούκιζαν και να παρενοχλούσαν συμφοιτητές του. Δεν μάθαμε ούτε ποιοι, ούτε πόσοι. Το ότι το είπαν μερικοί όμως στα κανάλια ήταν αρκετό για να κάνει μερικούς σταυροφόρους να ξεσπαθώσουν:





Ρε παιδια ποιοι νομίζετε πως είστε ρε παιδια; Ο σούπερμαν; ο μπάτμαν; ο ζορό; Ο ίδιος ο εξαφανισμένος πιτσιρικάς λέγεται πως τραμπουκιζόταν απο τους ψυχοπαθείς συμφοιτητες του επειδή δεν ήταν αρκετά "κρητικός" για τα γουστα τους. Δεν ειχε πιστόλια φανταζομαι, δεν θα επινε τον κώλο του και μάλλον δεν θα ήταν οπαδός της προσωπικής απόδοσης δικαίου a.k.a βεντέτας που ειναι και παραδοση στα κρητικά όρη. Το να ζητάς βεντέτα - αυτοδικία απο μερικούς οπαδούς της αυτοδικίας επειδή αυτοδικούσαν σε κάποιον επειδή μαλλον δεν ήταν οπαδος της αυτοδικίας δεν σε κάνει τιμωρό. Σε κάνει μαλάκα.

Το ότι ποστάρουμε με απόλυτο ύφος ενιοτε (ενοχος και ο γράφων γι αυτο) τις αποψάρες μας κάπου, και έρχονται και πεντεδέκα μαλάκες και "μας κάνουν like" (δηλαδή σε απλά ελληνικά: λένε ότι συμφωνούν μαζί μας) δεν τις κάνει ούτε θέσφατα, ούτε τους δίνει κάποια νομική ισχύ, ούτε κάποια δημοκρατική νομιμοποιηση. Και βεβαίως χάρις στα blogια και τα social media η ενημέρωση διαχέεται και δεν ειναι πλεον μονοπώλιο των πουλημένων ΜΜΕ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οτι διαβάζουμε στα social media ειναι σωστό, ούτε ότι ξαφνικά γίναμε παντογνώστες πόσο μάλλον αντικειμενικοί και έγκυροι κριτές των παντων.



aeisixtir