Με μπλε το αρχικό άρθρο και με μαύρο οι σχολιασμοί μου...
Οι τονισμοί δικοί μου
Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο
Όσον αφορά την κατάργηση του πλαφόν της βάσης του 10 το νομοσχέδιο αναφέρει: "Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα".
Ανέφερα στο προηγούμενο ποστ πως έτσι είναι. Από πουθενά δεν παρατηρήθηκε καμία βελτίωση καμιάς "ποιοτικής" παραμέτρου. Αντιθέτως πολλοί από τους "αποτυχόντες" του συστήματος έγιναν ξαφνικά "επιτυχημένοι" σπουδαστές των κολεγίων με το αζημίωτο με αποτέλεσμα την αφαίμαξη αρκετών οικογενειακών εισοδημάτων. Δεν υπήρχε κανένας λόγος "βελτίωσης" των ακαδημαϊκών επιδόσεων και πουθενά δεν παρατηρήθηκε τέτοια βελτίωση λόγω της βάσης του 10. Άλλοι λόγοι την έφεραν.
"Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006. Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε "κολέγια" αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου" (όπως έλεγε και ο ζαφοντ :Ρ)
Προσλήψεις
Επίσης, αλλάζουν όλα στις προσλήψεις (αρχίζουν τα ...ωραία) εκπαιδευτικών αφού για να συμμετέχει υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην Εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης.
Το οποίο δεν έχουμε ακόμα καταλάβει πως και από που θα το παίρνουμε , αλλά οκ, ας δεχθούμε πως είμαστε παιδαγωγικά "μη επαρκώς" καταρτισμένοι και πως γι αυτο μας χρειάζεται....μετεκπαίδευση. Και καλά εγώ ειμαι νέος και αντέχω και τα παίρνω και τα γράμματα, όχι σαν μερικούς μερικούς, ονοματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε. Τον 50αρη που ήδη απασχολείς, γιατί εγώ ειμαι ελεύθερος επαγγελματίας και πολύ λογικά δεν σε πολυνοιάζω, και που θα του φορτώσεις και 5-10 χρόνια υπηρεσίας με το νέο συνταξιοδοτικό τί θα τον κάνεις;
Θα τον απολύσεις μήπως, επειδή ξαφνικά έτσι το θυμήθηκες;
Θα πάμε σε νέα εθελούσια διαλύοντας ότι έμεινε από τα ασφαλιστικά ταμεία;
Θα τον εκτελέσουμε;
Ή μήπως θα είνα λογικό οι νέοι να έχουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης και οι παλιοι (που όπως φντ στην συνέχεια θα τους ελέγχουν κιόλας) όχι;
Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται σε όλα τα σχολεία οφείλουν να έχουν συγκεντρώσει τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Σήμερα μόνο το 38% προσλαμβάνεται με ΑΣΕΠ και το 62% από πίνακες και περίπλοκα κριτήρια. Οι πίνακες αυτοί παύουν να τροφοδοτούνται στις 30 Ιουνίου 2010. Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά διετία, θα είναι ανοιχτοί, δηλαδή δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων. Θα ισχύσουν πάντως μεταβατικές διατάξεις για το πέρασμα από το σημερινό δαιδαλώδες σύστημα στο νέο σύστημα διορισμών μετά το 2012.
Στα π@π@ρι@ μας. Ας είναι ένα αξιοκρατικό σύστημα το οποίο ακολουθείται και σε βάθος χρόνου και ας είναι ότι είναι. Να ξέρεις ρε παιδί μου τι να κάνεις, πως να το κάνεις και αν θέλεις να το κάνεις. Το προηγούμενο σύστημα μπορεί να είχε 15 παραλλαγές, αλλά είχε το πλεονέκτημα πως ήξερες τι και πως. Δεν έπαιζαν μέσα ή λοβιτούρες. Ένσταση ειναι ο πρακτικός μηδενισμός της προϋπηρεσίας. Πέρα από την απαξίωση αυτών που εκμεταλευόταν το Υπουργείο τσικουνευομενο κανονικές προσλήψεις έχουμε και την απορία για το κίνητρο των νέων επαγγελματιών να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Εκτός και αν στοχεύουν στην απογνωση και μόνο οπότε θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε ως κοινωνία (γενικώς) για ακόμα χειρότερες μερες.
Παρένθεση από εδώ:
Σχετικά με τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι η μεταβατική περίοδος θα ισχύσει για ακόμα δύο χρόνια και από το επόμενο ΑΣΕΠ θα μπουν νέοι κανόνες. «Δεν μπορεί να υπάρχουν ωρομίσθιοι χωρίς κριτήρια και κάποιοι άλλοι που έχουν κριτήρια να μην επιλέγονται γιατί δεν έχουν κάποιο γνωστό ή κάποιο ‘βύσμα’».
Καταδικάζω αλλά επιβεβαιώνω. Οι ωρομίσθιοι πάνω κάτω έτσι επιλέγονται, αλλά αυτό είναι δικιά σας ευθύνη και όχι των ωρομισθίων. Πίνακες υπάρχουν, διάφοροι τρόποι έχουν δοκιμαστεί και φέτος δοκιμάσατε τον λιγότερο αποδοτικό. Τα "κριτήρια" που λέει είναι ελαφρώς ηλίθιο επίσης μιας και δεν μπορεί κανείς να προβλέψει με τίποτα πως κάποιος εκπαιδευτικός είναι.... "εκπαιδευτικότερος" κάποιου άλλου. Είναι σαν να συγκρίνεις....ζωγράφους, και μάλιστα χωρίς να δεις έργα τους! :) Αν θέλαμε κάποια αντικειμενικότητα θα πηγαίναμε είτε με την προυπηρεσία, είτε με τα μόρια του ΑΣΕΠ, είτε με την πρότερη επαγγελματική εμπειρία (ε αν ο άλλος το δουλεύει 20 χρόνια, κάτι θα ξέρει τί στο διάολο) είτε με κάποιο συνδυασμό τους τέλος πάντων και όχι με το χρόνο κτήσης πτυχίου, όπως έγινε φέτος που όσοι εκπαιδευτικοί δουλευαν σε ...μουσεία και τράπεζες αναγκάστικαν να θυμηθούν πως είναι και δάσκαλοι ταυτόχρονα, πολλοί από αυτούς μετά από 15 χρόνια.
Και τώρα που το θυμήθηκα. Θα αρθεί άραγες η αντιεπαγγελματική, καταχρηστική και στην πράξη ακυρωμένη διάταξη, όπου οι ωρομίσθιοι (με max έσοδα από ωρομισθία 300 ευρά/μήνα) καλούνται να υπογράψουν πως ΔΕΝ δουλεύουν ως εκπαιδευτικοί "έξω" (φροντιστηρια, ιδιαιτερα κτλ); Δεν σας φαίνεται κομματάκι ηλίθιο; Φανταστείτε το αντίστοιχο σε εργολαβίες. Να θέλει λχ ο δήμος να προσλάβει μερικούς part timers για ένα έργο και να τους αναγκάσει να δηλώσουν πως ΔΕΝ ασκούν αυτό το επάγγελμα αλλού! Ειναι καλύτερος δηλ αυτός που δουλέυει συμπληρωματικά σε μία τράπεζα από έναν εκπαιδευτικό ελεύθερο επαγγελματία;
Τέλος, η υπουργός Παιδείας έκανε γνωστό ότι από τον Ιούνιο ξεκινά η συζήτηση για τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ στη συνέχεια θα αξιολογηθούν όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Εδώ ναι, χρειάζεται αξιολόγηση, και κυρίως αξιολόγηση των καθηγητών και του ερευνητικού / επιστημονικού τους έργου, διότι αυτό δίνει σε μια σχολή το καλό της όνομα. Επίσης, τώρα που το θυμήθηκα, δεν πρέπει να θεωρείται πως ένα μάθημα "διδάχθηκε κακώς" αν αποτυγχάνει το 90% των εξεταζομένων; Γιατί είχαμε πέσει παλιά σε κάτι τσεκούρια......
(άσχετο αλλά δεν άντεξα. Να δω σε περίπτωση αξιολόγησης πως θα κρατήσει την θέση της η Παναγιωταρέα)
Όσον αφορά τον τρόπο εισαγωγής, το στοίχημα ειναι η αποδεσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Φαβορί ειναι η ιδέα ενός ακόμα "προπαρασκευαστικού" έτους, σε αναλογία με το πρώτο έτος των αμερικάνικων κολεγίων, στο οποίο θα πηγαίνουν όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν και αναλογα με τις εκεί επιδόσεις τους θα γράφονται στις σχολές.
Τέλος παρένθεσης
Ακόμη, περιορίζεται ο θεσμός του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού. Εισάγεται όμως ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο (δηλαδή....ωρομίσθιος με άλλο όνομα;), εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας σε ένα ή περισσότερα σχολεία είναι λιγότερες από 16 ώρες. Εισάγεται διετής δοκιμαστική θητεία του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.
Σε αυτό δεν μπορεί καποιος να διαφωνήσει. Τα κριτήρια της δοκιμασίας προβληματίζουν.
Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου. Η μονιμοποίηση θα γίνει έπειτα απο αξιολόγηση η οποία μπορεί να καταλήξει σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου.
Ε αυτό ειναι μαλακία. Ποιος θα είναι μεντορας ρε; Ο Παλαιών Πατρών Πασόκος; Το τεμπελόσκυλο που καααααθεται; Ο κολέγας (γκα ρα γκα γκαν); Αι θεούσαι; Ο Βιολόγος που είχα ξεχέσει εδώ; Ο παππους που αν δει κανα μινι, μακρυ μαλλι, σκουλαρίκι, μαυρα ρούχα, αντίθεση σε χουντικά μετρα και σταθμά και δεν ξέρω γω τι άλλο θα τα πάρει στο κρανίο;
Και μόνο στην σκέψη πως θα ελεχθώ από έναν παππούκα με το ένα πόδι στην σύνταξη με γυρίζει τα άντερα! Αυτός μπορεί ακόμα να είναι στην εποχη της άλωσης της Τροπολιτσάς και του Ομέρ Βρυώνη! Αν θες να αλλάξεις μια προβληματική δομή το να βάλεις τα στελέχη της προβληματικής δομής να αξιολογήσουν τους νεοεισελθέντες ειναι μαλακία!!!!
Φανταστείτε σε αναλογία μια αναμόρφωση που στοχεύει στην παταξη της διαφθοράς στις δημόσιες υπηρεσίες και οι αξιολογητές των νέων αδιάφθορων ειναι οι παλιοί διεφθαρμένοι! Ρε ούτε στον κινηματογράφο!
Πιο λογικό θα μου φαινόταν να γίνονται περιοδικές ψυχοτεχνικές εξετάσεις/συνεδρίες (απο ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κτλ) απ' οτιδήποτε άλλο. Αλλά, να μην ξεχνιόμαστε ε; οι εξετάσεις, να γίνουν σε όλους, όχι μόνο στους νεότερους. Νομίζετε πως δεν υπάρχουν και ψυχάκηδες/παιδεραστες/λαλημένοι/χουντικά απομεινάρια/δεν ξέρω τι εκπαιδευτικοί; Εκείνος ο βιολόγος ακόμα στο λαιμό μου κάθεται! Βεβαίως λοιπόν και υπάρχουν και μάλιστα στο ίδιο ποσοστό πάνω κάτω με την υπόλοιπη κοινωνία. Αλλά όταν έχεις να κάνεις με παιδιά πρεπει να περάσεις χοντρή κρισάρα - και να σπάσεις και μερικά αυγά αν χρειαστεί, ή έστω να τους απομακρύνεις από τις αίθουσες. Καλό θα ήταν να μπει σε κάθε σχολείο ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός, σε μερικά συκγροτήματα νομίζω πως υπάρχουν ήδη.
Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις περιορίζονται, αφού το σύστημα εξορθολογίζεται(;). Θεσπίζεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, θα συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης όπου θα περιγράφεται η απόδοση της μονάδας, η εκτίμηση επιτυχιών, αποτυχιών, αδυναμιών, προβλημάτων. Κατάθεση προτάσεων βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.
Αυτό επίσης ειναι παντελώς πανηλίθιο. Δεν ξέρουμε άραγες πως ανάλογα με το επίπεδο του πληθυσμού κυμαίνονται κατά μέσο όρο και οι σχολικές επιδόσεις; Γνωρίζουμε τίποτε από τους κοινωνικούς παράγοντες της εκπαιδευσης; Αμα ετοιμάζεσαι να κάνεις business plan για το πως θα....μάθουν τα παιδιά γράμματα, ε τι να σου πω, πρόκοψες!
Ο δε κίνδυνος για να δημιουργηθούν εντός δήμων, με περισσότερες από μια σχολικές μονάδες, σχολεία - γκέτο είναι κάτι παραπάνω από ορατός.
Τριτοβάθμια εκπαίδευση Προωθείται ο εκσυγχρονισμός του συστήματος διανομής συγγραμμάτων. Ήδη, έχει δρομολογηθεί ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Στόχος είναι η έγκαιρη διανομή από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος, ενώ με το ίδιο σύστημα έχει προβλεφθεί να γίνεται και η διανομή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων όταν αυτά θα είναι έτοιμα.
Ασχολίαστο. Καλό ακούγεται πάντως.
Μειώνεται από 30 σε 15 ο μέγιστος αριθμός των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων για εκλογή μελών ΔΕΠ. Αυτό άλλωστε είχε ζητηθεί από τους πρυτάνεις, ενώ προβλέπεται και η συμμετοχή σε συνεδριάσεις εκλεκτορικών σωμάτων μέσω τηλεδιάσκεψης προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το κόστος μετακίνησης και ο διατιθέμενος χρόνος των εξωτερικών εκλεκτόρων.
ζζζζζζζζζ
Στο θέμα των μετεγγραφών φοιτητών-σπουδαστών, προτείνεται ρύθμιση με την οποία επιχειρείται η εξισορρόπηση του αριθμού των μετεγγραφόμενων φοιτητών και σπουδαστών, μέσω της ορθολογικότερης κατανομής τους στα ομοειδή τμήματα.
Όταν ακούς πολλούς ορθολογισμούς βάστα μικρό καλάθι.
Εκκλησιαστική εκπαίδευση (!;!) Με το πολυνομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης (δευτεροβάθμιας). Έτσι, καταργούνται ή συγχωνεύονται ορισμένα από τα εκκλησιαστικά λύκεια και εκτιμάται ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο (ρε και από εκεί τρώνε τα τραγια; Ουάου!) . Να σημειωθεί ότι σήμερα οι υφιστάμενες δομές είναι: 10 γυμνάσια - 17 λύκεια με 218 και 481 μαθητές, αντίστοιχα. Κόστος λειτουργίας ανά μαθητή είναι 16.500 ευρώ, όταν ό μέσος όρος στον ΟΟΣΑ είναι 5.000 ευρώ το χρόνο.
Σαν να μας κοστίζει κατιτις παραπάνω η εκκλησιαστική εκπαίδευση, αλλά επειδής δεν νογάω ιτς περί αυτής δεν μπορώ να ξερω ποιος και τι και πως και πόσα. Αν λχ ένα εκκλησιαστικό Λύκειο είναι σε παραμεθόρια περιοχή και κρατά μέρος των μαθητών που δεν θα είχαν άλλη επιλογή από το να φύγουν από εκεί αν ήθελαν να προχωρήσουν, ε καλά και άγια κάνει και οι μανατζαρέοι και οι .....ορθολογιστές να πα να μπιιιιιιιιπ. Αλλιώς.... λουκέτο και γρήγορα!
Απουσίες Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ήδη την αύξηση κατά 30% του ορίου των απουσιών που μπορούν να κάνουν για φέτος οι μαθητές, λόγω των κρουσμάτων της νέας γρίπης. Ήδη έχει αποσταλεί σχετική εγκύκλιος στα σχολεία και αφορά όλες τις κατηγορίες των απουσιών.
Εντελώς ξεκούδουνο. Τις τελευταίες μέρες θα αδειάσουν τα σχολεία. Είναι σαν να λεει στα παιδια, ειδικά σε αυτά που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις "αφήστε το σχολείο και κοπανήστε την". Θα μπορούσε να πει, ειδική μέριμνα για όσους έχουν νοσήσει και να είναι σωστή.
Κολέγια Σχετικά με τα κολέγια και το ιδρυτικό νόμο του 2008, σημειώνεται στο πολυνομοσχέδιο ότι ο νόμος αυτός απετέλεσε αντικείμενο κριτικής εξέτασης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία έχει εκφράσει αντιρρήσεις για τη συμβατότητα των διατάξεών του. Αντί οποιασδήποτε άλλες ενέργειας, η προηγούμενη κυβέρνηση "προχώρησε στην εσπευσμένη χορήγηση αδειών λειτουργίας "κολεγίων" στη χώρα μας με βάση αυτό το αμφισβητούμενο θεσμικό πλαίσιο". Ιδιαίτερα τονίζεται ότι: "Ήδη το δεδομένο της χορηγήσεως μη νομίμων αδειών λειτουργίας σε σειρά κολεγίων (κατά την ομόφωνη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) γεννά την ανάγκη σύννομης χορηγήσεως νέων αδειών με έρεισμα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της κοινοτικής νομιμότητας, ώστε να υπάρξει επιτέλους σαφές, μη αμφισβητούμενο καθεστώς λειτουργίας βάσει προδιαγραφών και ελέγχου. Με το παρόν νομοσχέδιο κινούμεθα στην κατεύθυνση αποκατάστασης των αρχών της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και ελεύθερης εγκατάστασης που ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η οποία θα συνδυασθεί, κατά τη θέσπιση του νέου νόμου, με την ενίσχυση του εθνικού ελέγχου στην πιστοποίηση των μεταλυκειακών αυτών ιδρυμάτων, ώστε η λειτουργία τους, τελικώς, να ισορροπεί μεταξύ των κοινοτικών και εθνικο-συνταγματικών επιταγών".
Άλλο λινκ .
* Οι νεοδιόριστοι θα πρέπει να υπηρετούν στην ίδια περιοχή για τρία χρόνια. Ταυτόχρονα εισάγεται ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού επί διετία. Μετά από αυτό το διάστημα ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται. Αν κάποιος δεν κριθεί ικανός για τη θέση του δασκάλου ή του καθηγητή θα διορίζεται σε διοικητική θέση του υπουργείου Παιδείας.
Και όμως είναι σωστό. Αρκεί, όποιος αρνηθεί τον διορισμό να μπορεί να κάνει ξανά αίτηση την επομενη χρονια για επαναδιορισμό και όχι μετά το πέρας διετίας - τριετίας που ισχύει τώρα. Παραμένει το συνηθες ερώτημα του ποιος αξιολογεί και με τί κριτήρια.
Για τέλος έχω αυτά που δεν υπήρχαν στα προηγούμενα links, αλλά κυκλοφορούν ευρέως και δείχνουν πως το όλο πλάνο ειναι Ανδριανοπουλέικο/μανατζαρέικο για να μειωθούν τα έξοδα και όχι για να ανέβει το επίπεδο της Ββθμιας (που γνωρίζω και καλύτερα) εκπαίδευσης.
* Όταν υπάρχουν κενά, αντί να προσληφθεί κάποιος νέος καθηγητής, οι υπόλοιποι σχετικοί με το αντικείμενο θα παίρνουν....υποχρεωτικές υπερωρίες (μέχρι 5 ώρες / εβδομάδα). Μετά, αν και εφόσον μείνουν ώρες θα προσλαμβάνεται κάποιος. Τα ερωτήματα για το πόσο και αν πέφτει η απόδοση του εκπαιδευτικού με παραπάνω ώρες εργασίας εκρεμμεί, όπως και οι μακροχρόνιες ψυχολογικές επιπτώσεις. Και αυτό θα πρέπει να μας ενδιαφέρει διότι τα παιδιά θα λουστούν την διαφορά. Παραπέρα, φέξε μου και γλύστρισα. Εγώ λέω τους ήδη διορισμένους να τους μαστιγώνει κιόλας και να τους βάζει να κάνουν και τη δουλειά της καθαρίστριας, του επιστάτη κτλ. Πες μωρή μουλάρα πως δεν θέλεις να προσλάβεις κανένα να τελειώνουμε! Και να γιατί:
* Δόθηκε οδηγία να ανέβει ο μέγιστος αριθμός μαθητων ανα τάξη από τους 25 που είναι τώρα στους 35. Αν καταφέρει έστω και ένας να κάνει μάθημα στο Γυμνάσιο (ειδικά) να μου τηλεγραφήσει!
* Ακούω επίσης πατατιές πως "υπάρχουν 18000 αποσπασμένοι". Ναι ρε σεις , αλλά οι περισσότεροι ειναι αποσπασμένοι σε σχολεία άλλων νομών. Οι αποσπασμένοι σε υπηρεσίες/βουλευτές κτλ ειναι λιγότεροι από 2000 (μην πω λιγότεροι από 1000). Στην ουσία υπήρξε ένα φούσκωμα του πράγματος για να δικαιολογήσει την μειωμένη πρόσληψη νέων και να "καμουφλάρει" τα υπολοιπα μέτρα που σκοπέυουν στην μείωση των προσλήψεων και των γενικότερων λειτουργικών εξόδων.
* Βεβαίως όμως τα λαμόγια θα πάρουν τα λεφτά τους. Αν υλοποιηθεί αυτό που έλεγαν και κάθε αίθουσα εξοπλιστεί με διαδραστικό πίνακα (αξίας 2000-4000 ευρώ) κτλ το ποσό που μαζεύεται ειναι σαφώς μεγάλο. Κανένα μηχάνημα όμως δεν αντικαθιστά τη σχεση δάσκαλου-μαθητή. Όλα τα βοηθήματα δρουν επικουρικά. Σε μια τάξη με 30-35 άτομα τι να πρωτοπρολάβει να δείξει και σε ποιον ο καθηγητής; Ποιον να πρωτοσηκώσει στον (πολύ ωραίο αλλα...) πίνακα; Και μην θυμηθώ τα χρήματα για εξοπλισμό τύπου "εξυπνο σχολείο" διοτι τότε θα τρελαθουμε τελείως!
(σαν το ανεκδοτο με τις πουτάνες και το μπουρδέλο πολυτελείας γίναμε. Μπαινεις σε ένα μπουρδέλο που έχει τα πάντα. Δωμάτια με καθρέπτες, "προχώ" στολες για kinky καταστάσεις, μαστιγια και σχοινιά, μαρμαρινα πατώματα και βελούδινους καναπέδες, ότι μαλακία μπορεί να φανταστεις για να σου εγγυθεί μια "ουράνια εμπειρία" τελος πάντων. Μόνο πουτάνες δεν έχει)
* Μια παντόφλα που κυκλοφορεί κατά κόρον και υπερασπίζονται κατά κανόνα είτε ηλίθιοι, είτε άσχετοι, είτε επαγγελματίες μεγαλοφροντιστές (γιατί ξέρουν πως όσο πιο αδύναμη ειναι η δημόσια παιδεία τόσα πιο πολλά θα βγάλουν) είτε συνδυασμός και των δύο ειναι πως "υπάρχουν πολλοί διορισμένοι καθηγητές ανά μαθητη", άρα η αναλογία... και λοιπά και λοιπά. Αν ήταν τόσοι πολλοί ρε βόδια δεν θα χρειαζόταν η οδηγία για 35 μαθητές ανά τάξη. Θυμίζω σε όλους αυτούς τους έξυπνους πως η Ελλάδα έχει 1000 νησια και πολλά από αυτά κατοικούνται από λίγα άτομα. Υπάρχουν γενικώς παραμεθόριες περιοχές. Εκεί τα παιδιά πρέπει να πάνε γυμνάσιο - λύκειο (οπου χρειάζονται πολλές ειδικότητες) ή όχι; Αν η επιλογή σας ειναι να ερημώσουν τα νησια, ε ερημώστε τα στα ίσια. Αλλά πρώτα δεν:
* σταματάτε να διορίζετε συναδέλφους που κάνουν άχρηστα μαθήματα; Θεολόγους (θρησκευτικά) , δικηγόρους (αγωγή του πολιτη), οικιακοοικονόμους (το αυτό + βοηθός μπιστολάκι - κομμώτρια) και δεν ξέρω και γω τι άλλο; Με το συμπάθειο στους κυρίους συνάδελφοι, αλλά οι ειδικότητες σας (πλην θεολόγων) έχουν θέση μόνο για απογευματινές ώρες σε ολοήμερα σχολεία. Οι θεολόγοι, συγνώμη αλλα.....λος πούλεν. Δεν ειναι μάθημα αυτό, όπως το γνώρισα εγώ τουλάχιστον, το οποίο πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά μιας Δυτικού τύπου Δημοκρατίας. Όποιος το κατάλαβε, το κατάλαβε.
*μειώνετε λίγο το ωρολόγιο πρόγραμμα και την ύλη μιας και τα παιδιά τα έχουμε *****
Συμπέρασμα: Πέραν των 2-3 αυτονόητων αλλαγών ("10", κολέγια, ψηφ. συγγράματα) όλες οι άλλες αλλαγές ειναι στα πλαίσια της εξοικονόμησης πόρων και μόνο. Ενδεικτικό είναι πως από το "εξτρα 1 δις" που είχε τάξει στην Παιδεία φέτος, τελικά θα μπουν ....20 εκ ευρώ. Αν δεν βρέξεις κώλο όμως ψάρι δεν τρως. Τις συνέπειες του χοντρού σφιξίματος στην παιδεία θα τις λουστούμε σε 25 χρόνια αλλά τότε η Αννούλα θα είναι ήδη διακοπές. Ηθελα να ήξερα με αυτό το πνεύμα πως στο καλό θα καθιερώσει τα ολοήμερα σχολεία (που μπορεί πρακτικά να σημαίνουν διπλασιασμό διορισμών και λειτουργικών εξόδων) όπως έχει τάξει ("να μένει η τσάντα στο σχολείο" και λοιπά) και πως θα τα εξοπλίσει.
Αν σκεφτείς δε πως η Παιδεία, το "εθνικό μας κεφάλαιο" (τρομάρα μας) κοστίζει ( συνολικά σε όλες τις βαθμίδες της) λιγότερα από 8-9 δις το χρόνο, ενώ πχ η αποπληρωμή του εθνικού χρέους κοστίζει 45 δις, αρχίζω και πιστεύω πως το κόλπο είναι απλά να αποθαρρύνουν την ίδια την έννοια της εκπαίδευσης. Ο μορφωμένος εργάτης έχει το χούι να ζητάει περισσότερα. Όσοι ζητάνε "διώξιμο των αχρήστων", "περικοπές των περιττών εξόδων στην Παιδεία" , αξιολογήσεις κτλ κτλ στην τελική ζητάνε ένα νέο εργατικό δυναμικό που θα είναι απλά φτηνότερο. Θα μου πειτε, συνάδει αυτό με μια χώρα δημοκρατική όπου κανένας πολίτης δεν αποκλείεται; Δεν νομίζω. Και οι σοσιαλιστές (τρομάρα τους) του ΠΑΣΟΚ δείχνουν να τους κάνουν την χάρη.