Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τετάρτη, Μαΐου 23, 2007

ο αναγνώστης Λασκαράτος για τους ενοχληθέντες του Βιβλίου Ιστορίας

Το ακόλουθο κείμενο είναι σχόλιο σε ένα από τα - εξαίρετα- κείμενα του ροΐδη το οποίο και αναδημοσίευσε ως ποστ. Χωρίς να συμφωνώ απόλυτα το αναδημοσιεύω καθώς και είναι μια λογική και νηφάλια γνώμη που διαφωνεί με όλον αυτό τον χαμό που γίνεται τώρα τελευταία με το βιβλίο της ιστορίας της ΣΤου δημοτικού.

Έχουμε γεμίσει τιμητές των πάντων, μανιακούς δημοκράτες(;), και δεν ξέρω εγώ τι άλλο που πατάνε στα αγνά αισθήματα του καθενός για καθαρά ιδιοτελείς σκοπούς. Μπορεί να μου αρέσει ή να μην μου αρέσει το νέο βιβλίο, αλλά βλέποντας ΠΟΙΟΙ το κατηγορούν, τί ζητάνε να γράφεται (κρυφό σχολείο, Αγ. Λαύρα και άλλες αρλούμπες) και με καθαρά μανιχαΐστικό τρόπο, αναγκάζομαι να ... πάω με τους άλλοι.
ΣΑΦΩΣ και το βιβλίο έχει παραλείψεις, σαφώς και έχει λάθη, σαφώς και δεν αναφέρει σημαντικά γεγονότα, αλλά ας μην ξεχνάμε πως αναφέρεται σε παιδιά δημοτικού και όχι γυμνασίου (που είναι υποχρεωμένα τα παιδιά από το νόμο να πάνε άρα όλο και κάτι νέο θα μάθουνε ΚΑΙ στην ιστορία). Πρέπει δηλαδή τα παιδιά από τα 12 τους να μάθουν να ΜΙΣΟΥΝ και μόνο;
"Έρχεται η στιγμή
για να αποφασίσεις
με ποιους θα πας
και ποιους θα αφήσεις" (Σαββόπουλος....παλιά)


Το κείμενο του Λασκαράτου:

Θέλω να ρωτήσω τους καλούς χριστιανούς και τους κατά δήλωσίν τους “αριστερούς” που ενοχλήθηκαν από την φράση του “συνωστισμού” των Ελλήνων θυμάτων της τουρκικής θηριωδίας στην Σμύρνη. Θα δεχόντουσαν να παραθέσει-εγώ αυτό πιστεύω πως έπρεπε να γίνει-εκτός από τις πράξεις της τουρκικής βαρβαρότητας και τα προηγηθέντα; Εισβολή του ελληνικού στρατού, πυρπολήσεις, σφαγές αμάχων, βιασμούς, βασανιστήρια, λεηλασίες; (Διαβάστε λίγο το “Νούμερο 31323 του Βενέζη και τον Θανάση Βαλτινό και ρίξτε μια ματιά στις δυτικές εφημερίδες της εποχής). Ή πιστεύουν πως η ιστορία δεν είναι εξιστόρηση αληθινών γεγονότων αλλά προπαγάνδα που εξυπηρετεί ανομολόγητες εθνικές σκοπιμότητες.

Να γράψουμε για τον Χρυσόστομο Σμύρνης αλλά και για τον Χότζα των Γιαννιτσών που τον γκρεμοτσάκισαν από τον μιναρέ του. Να γράψουμε για τον βασιλιά Κωνσταντίνο που ποδοπάτησε την τουρκική σημαία στη Σμύρνη, αλλά μετά ο Κεμάλ αρνήθηκε να κάνει τα ίδια στην ελληνική. (Βλέπε τις 2 βιογραφίες του Κεμάλ που κυκλοφόρησαν πέρυσι και φέτος στη χώρα μας).

Δεν είναι τυχαίο πως ο Βενιζέλος είχε προτείνει το 1930 τον μεγάλο αναμορφωτή και εκσυγχρονιστή της χώρας του Κεμάλ για Νόμπελ Ειρήνης. Παρεκτός κι αν ο αφορισμένος από την Εκκλησία Βενιζέλος ήταν κι αυτός προδότης.

Αν η Ελλάδα δεν κάνει αυτοκριτική για τα λάθη και τις βαρβαρότητες που έχει διαπράξει και που τόσο σκληρά τις πλήρωσαν αθώοι Έλληνες μικρασιάτες αλλά και Τούρκοι Ελλαδίτες που κι αυτοί ξεσπιτώθηκαν, πως θα εξασφαλίσουμε ότι αυτά δεν θα επαναληφθούν; Το καραγκιοζιλίκι να κατηγορώ τους άλλους και να κρύβω τα δικά μου άπλυτα δεν ταιριάζει στο ελληνικό ήθος.

Ο πατριώτης θέλει να διορθώσει τη χώρα του κι όχι να ποτίσει το λαό της με μύθους και μίσος.

Εδώ είναι η χώρα που πριν μολυνθεί από τον ιό της βυζαντινής ορθοδοξίας, έγραψαν ιστορία, πραγματική ιστορία όχι ψευτοπατριωτικές κατινιές, μεγάλοι ιστορικοί (και όχι αυλοκόλακες έμμισθοι μυστικών κονδυλίων), όπως ο Θουκυδίδης, ο Ηρόδοτος αλλά και ποιητές όπως ο Ευρυπίδης που με τις Τρωάδες και την Εκάβη, πρόβαλε το δράμα των απέναντι. Αυτός είναι ο πραγματικός ελληνικός πολιτισμός που γεννήθηκε στη χώρα των φιλοσόφων και όχι οι υστερικές κραυγές μίσους των εγωπαθών μικρόνοων που βλέπουν το άχυρο στο μάτι του γείτονα και καμώνονται πως δεν βλέπουν το δοκάρι στο μάτι τους. Κι αυτό το τελευταίο χριστιανοί υποκριτές το είπε ο Χριστός που τόσο ανίερα καπηλευόσαστε και εμπορεύεστε. Κι ένα τελευταίο ερώτημα: Ποιός είναι Τούρκος πατριώτης ο Νομπελίστας Παμούκ που στηλίτευσε τις σφαγές Ελλήνων και Αρμενίων, ή οι Γκριζόλυκοι που σαν ελόγου σας κρύβουν τα εγκλήματα της πατρίδας τους κι ας τα έχει ο κόσμος τούμπανο;

ο Αναγνώστης Λασκαράτος.

13 σχόλια:

  1. Όποιος δέν κατέχει τουλάχιστον τις βασικές γνώσεις ιστορίας, δέ μιλάει, τέρμα!

    Κούραση έχουν καταντήσει πιά όλοι αυτοί οι ημιμαθείς, σε όλους τους τομείς...

    Να έρθω δηλαδη κι εγώ να σας κάνω διάλεξη για το πώς θα κάνουμε αφαλάττωση στη θάλασσα να γλυττώσουμε τη λειψυδρία που στη χημεία είχα 10 στο σχολείο.

    Ας το βουλώσουν επιτέλους, μόνο όσοι κατέχουν την επιστήμη μπορούν να εκφέρουν εμπεριστατωμένη άποψη...( να μήν πώ να ψηφίζουν και με πείτε πάλι φασιστάκι!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Patsiouri, Σιδερένια! Πως πάει η ανάρρωση;
    Εγώ δεν είμαι υπέρ του να μιλάνε μόνο οι "γνωρίζοντες" γιατί άντε να τους ορίσεις.... Άλλο όμως η γνώμη και άλλο η επιβολή παραμυθιών που τρέχουν στην πιάτσα εδώ και 100 χρόνια!
    Την ιστορία όμως πρέπει να την ΓΡΑΦΟΥΝ σαφώς οι γνωρίζοντες και να έχει ανά πάσα στιγμή επαληθευσιμότητα από τις πηγές και όχι από ευσεβείς πόθους...
    Επειδή δηλαδή ο κάθε πχ Λιακο-οτιδήποτε έμαθε μικρός για το κρυφό σχολείο και του άρεσε πρέπει σώνει και καλά αυτή η χώρα να μεγαλώνει μια ζωή με το ίδιο παραμύθι;

    Κανείς από όλους αυτούς δεν σκέφτηκε το προφανές. Η ιστορία της ΣΤ δημοτικού δεν είναι η ιστορία του έθνους, ΑΛΛΑ απλά η ιστορία της ΣΤ δημοτικού. Το εκπαιδευτικό σύστημα που έχουμε κάνει ανακύκλωση των ίδιων θεμάτων εμβαθύνοντας σε κάθε επανάληψη όπως λχ στο γυμνάσιο ή και στο λύκειο. Μήπως θα έπρεπε και στα παιδιά του νηπιαγωγείου να λέμε για τις σφαγές της Σμύρνης;

    Μήπως να τα νανουρίζουμε στην κούνια με το "καλός τούρκος είναι ο νεκρός τούρκος";
    Με την ίδια άνεση που θέλουν κάποιοι να υπερθεματιστούν κάποια κομμάτια της ιστορίας, κόβουν κάποια άλλα που δεν τους αρέσουν. Τόσες χούντες, τόσοι εμφύλιοι και άλλα πολλά εγώ τουλάχιστον τα έμαθα αφού τελείωσα το σχολείο! Δηλαδή αυτή η εργαλειοποίηση δεν μας πειράζει;
    Η ιστορία που διδάσκουμε τα παιδιά μας έχει άμεση συνάρτηση με την κοινωνία που θέλουμε να χτίσουμε. Αν θέλουμε μια κοινωνία ξενόφοβη, μισαλλόδοξη και "εθνικά υπερήφανη" οι συνταγές υπάρχουν εδώ και χρόνια-αν και δεν μας ωφέλησαν και πολύ...


    Δες, αν έχεις όρεξη ένα παλιότερο (όχι και πολύ :-Ρ) χιουμοριστικό ποστ μου για τι νομίζω πως θα ήθελαν να γράφεται :-)


    love&kisses
    και περαστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάθε μέρα και καλύτερα, ευχαριστώ!

    "Καλός Τούρκος είναι ο νεκρός Τούρκος", χα χα!

    Κι εγώ στο πανεπιστήμιο έφριξα με την άγνοιά μου στον τομέα τη ιστορίας...

    Θα διαβάσω το ποστάκι σου και με τη σειρά μου σε παραπέμπω στους siddhartha και r2d2 που έχουν γράψει δύο κατανοητότατα πόστ για το Σκοπιανό, δυστυχώς δέν ξέρω να σου κάνω λίνκ εδώ μέσα, είναι από τα τελευταία τους πάντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ δυνατό κρεσέντο. Αν δεν έχει μπλογκ ο κύριος Λασκαράτος, να αποκτήσει ένα πάραυτα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να αγιάσει το στόμα του ανθρώπου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @patsiouri: Πολύ καλά τα ποστ, ειδικά του r2d2:

    Πως κάνουμε λινκ:

    (a href="url") mpla mpla (/a)
    και βάζεις αντί για ( ) τα < > αντίστοιχα :-)

    @helix, debby: Συμφωνώ και επαυξάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ απολύτως με όλα τα θέματα που θίγει το συγκεκριμένο κείμενο απλά αυτό που θέλω να συμπληρώσω είναι ότι αυτή τη στιγμή όλοι κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Λες και όλα τα υπόλοιπα βιβλία είναι σωστά και πρέπει να επικεντρωθούνε οι πάντες και τα πάντα στο βιβλίο της ΣΤ' Δημοτικού. Μήπως λοιπόν θα έπρεπε να κοιτάξουμε γενικά το σύνολο της Ιστορίας που διδάσκεται στα σχολεία, από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο και να σταματήσουμε να διυλίζουμε τον κώνωπα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ellie: Σαφώς και η ιστορία που διδασκόμαστε είναι προβληματική, αλλά για πολλούς το νέο βιβλίο ήταν ένα θετικό βήμα, όχι απόλυτα πετυχημένο, αλλά προς την σωστή κατεύθυνση. Το πρόβλημα είναι πως διάφοροι κύκλοι το θεώρησαν νεοταξικό (:-Ρ) , αντεθνικό, ανθελληνικό και πολλά πολλά άλλα. Στην ουσία ο καυγάς είναι ελάχιστα για το ίδιο το βιβλιο και κυρίως για το τι μέλλον θέλουμε, μέσω των καλλιεργούμενων αντιλήψεων της νέας γενιάς, να έχει η χώρα.
    Τώρα που το έγραψα πολύ απολυταρχικό μου φάνηκε και από τους μεν και από τους δε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απλά αναρωτιέμαι πόσοι από αυτούς που μάχονται υπέρ ή κατά του βιβλίου το έχουν διαβάσει ουσιαστικά και δεν έχουν απλώς ρίξει μια ματιά σε επίμαχα κεφάλαια... Σαφώς και η διατύπωση περί "συνωστισμού" στην προκυμαία της Σμύρνης είναι ατυχής αλλά κατά τ' άλλα το συγκεκριμένο βιλίο έχει πολλά άλλα υπέρ που δεν θα έπρεπε να παραβλέψουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και κάτι ακόμα!! Για το ποιος γνωρίζει και το ποιος δεν γνωρίζει σε επιστήμες όπως η ιστορία (δηλαδή 'ανοιχτές') είναι ένα πονεμένο ζήτημα. Τι θέλω να πω με αυτό... όχι πως πρέπει να μιλάνε και να εκφέρουν γνώμη μόνο οι επαϊοντες απλά είναι λίγο εκνευριστικό ο κάθε ένας που διαβάζει ένα βιβλίο ή στην χειρότερη ένα άρθρο σε μια χ, ψ εφημερίδα αγνώστου προελεύσεως, μετά το παίζει έξυπνος και γνώστης και μπαίνει στα χωράφια της δικής σου επιστήμης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σου εγγυώμαι, από προσωπική πείρα, πως πολλοί από αυτούς ΔΕΝ το έχουν ανοίξει καν! Ούτε και θέλουν. Ασκούνται σε αυτά που λέει ο α ή βου πολιτικάντης, ο παπάς της ενορίας κ.α. Απλά το απορρίπτουν με μια φασίζουσα νοοτροπία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. *Ασκούνται=Αρκούνται

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir