Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Πέμπτη, Οκτωβρίου 25, 2007

Ιντερμέδιο

(Update!

Διαβάστε και το εξαιρετικό ποστ του Δείμου, τον οποίο και παρακαλώ να το είχε γράψει νωρίτερα!
)

Αφού στο προηγούμενο ποστ

συμφωνήσαμε,
διαφωνήσαμε,
συμφωνήσαμε πως διαφωνούμε,
διαφωνήσαμε πως συμφωνούμε,
διαφωνήσαμε πως διαφωνούμε,
συμφωνήσαμε και διαφωνήσαμε γενικώς

και δεν σφαχτήκαμε, όλα βαίνουν καλώς!


Για άλλο θέμα ήθελα να γράψω αλλά δεν μπορώ να αφήσω την ευκαιρία να πάει χαμένη. Ως απάντηση μερικών από αυτά που έλεγε ο φίλος μου ο hades στα προηγουμενα (γιατί λέει ναι στις παρελάσεις: επιγραμματικά πως πρόκειται για εκδηλώσεις μνήμης και τιμής στους ήρωες του παρελθόντος, πως είναι αφορμή για τα πιτσιρίκια να την ψάξουν την δουλειά, και πως είναι το πιο εύκολο να γίνει μιας και τα παιδιά βαριούνται την ασχολία στα πλαίσια μαθήματος κτλ), τα οποία και εν γένει δεν μου άρεσαν έχω να παραθέσω το εξής καταπληκτικό που βρήκα σε ένα σχόλιο στο τελευταίο ποστ του Δείμου από τον mist:
(οι τονισμοί δικοί μου)

"

Έγινε σήμερα μια παράσταση απο παιδιά της Α λυκείου.
Η παράσταση ήταν φτιαχμένη αποκληστικά απο εκείνα.
Σενάριο, σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, ερμεινία ρόλων.
Ο μόνος απο την σχολική κοινότητα που τους συμπαραστάθηκε ήταν ό λυκιάρχης. Τούς έδωσε την ώθηση να την πραγματοποιήσουν.
Δεν επιρέασε καθόλου τα παιδιά, μα τα άφησε να δημιουργήσουν.
Πραγματικά ήταν απίστευτο αυτό που είδα!!!
Μια εντελώς αντιπολεμική παράσταση, που άφησε άναυδους όλους τους μαθητές, καθηγητές, και γονείς.(Μ' ενα τέλος... αφήγηση του Μάνου Κατράκη, και τα παιδιά ύψωσαν πανό: Όχι στον πόλεμο ΝΑΙ στην αληθηνή ΕΙΡΗΝΗ).
Παραθέτω μοναχά τα λόγια του σεναριογράφου 15 ετών (Ορέστη), και σκηνοθέτη:

Τώρα που η αυλαία θ’ ανοίξει, τα φώτα θ’ ανάψουν, εμείς και εσείς οι θεατές, θα ζήσουμε ένα χιλιοπαιγμένο έργο της ιστορίας, ας αφήσουμε τις καρδιές μας ανοιχτές.

Πριν 67 χρόνια οι Υπεράνθρωποι υποστηρικτές-Σωτήρες της ΕΙΡΗΝΗΣ έπαιζαν το έργο της κατοχής, προχθές στο Αφγανιστάν, χθες στην Σερβία, σήμερα στο Ιράκ, και η περιοδεία στον υπόλοιπο κόσμο συνεχίζεται με άγνωστο προορισμό.

Θιασάρχες που διαλαλούν την ειρήνη, μόνο που ξεχνούν ότι η ειρήνη δεν είναι μια απλή παράσταση που έχει αρχή, μέση και τέλος, με τα φώτα της ράμπας να χαμηλώνουν.

Η Ειρήνη θέλει τα φώτα ορθάνοιχτα, κι όλον τον κόσμο πρωταγωνιστές, φλόγα της ψυχής όλων μας για να έχει υπόσταση και παρουσία πάνω στην σκηνή.

Εμείς σαν απλά παιδιά αυτής της γης, λέμε ΟΧΙ στους επίδοξους σωτήρες της, ΟΧΙ σ’ άλλους νεκρούς ήρωες, ΟΧΙ σε μνήμες βαμμένες με πόνο και αίμα.

Εμείς σαν απλά παιδιά αυτής της γης λέμε ΝΑΙ στην ΕΙΡΗΝΗ, και γι’ αυτή είναι φτιαγμένη αυτή η παράσταση.

Θα ζητήσω την εύνοια όλων σας, γιατί σήμερα τούτη η αυλαία ανοίγει με την πρωτοβουλία και την συνεργασία των παιδιών που πιστεύουν σε μέρες ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ και ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ.

Φτιαγμένη από εμάς τα παιδιά, για πρώτη φορά σε όλα της τα στάδια. θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Λυκειάρχη μας Κον Τζανακάκη για την εμπιστοσύνη του, και την υποστήριξη αυτής μας της πρωτοβουλίας.

Καθώς και τους συμμαθητές μου, που πίστεψαν και συμμετείχαν στην υλοποίηση της.


Σας ευχαριστώ.

Και εγώ μόνο ενα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ μπορώ να τους πώ!!!! "



Τα παιδιά δεν είναι οι βαριεστημένες οντότητες που έχουμε στο μυαλό μας. Με το κατάλληλο ερέθισμα μπορούν να κάνουν θαύματα. Ερωτώ λοιπόν. Αν ετούτα τα καλόπαιδα έκαναν παρέλαση αντί για ...πρόβες θα τιμούσαν το '40 καλύτερα; Θα μάθαιναν περισσότερα; Ή απλά θα ήταν ακόμα μια ευκαιρία για μάς τους...μεγαλύτερους να δούμε την περιβόητη σφιχτή, νεανική σάρκα σε νέες περιπέτειες; Σαφώς μπορεί να λέω μαλακίες και τα παιδια να κάνουν παρέλαση, δεν ξέρω. Αλλά τί νομίζετε από τα δύο πως τους έδωσε περισσότερα;


Υ.Γ. Διαβάστε και αυτό, που είναι και πιο χύμα.

22 σχόλια:

  1. Η συνειδητοποίηση είναι αυτό που μας πάει ένα βήμα μπροστά .
    Ο τρόπος που γιορτάζονται οι εθνικές επέτειοι είναι στείρος ,δεν προκαλεί προβληματισμο ,δεν προσφέρει καν γνώση ..
    Πολύ τα χάρηκα αυτά τα παιδάκια που αναφέρεις ..
    Διαμαντάκια ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος25/10/07 12:37

    Δεν έχουμε κάθε μέρα παρέλαση για να λές αν έκαναν παρέλαση αντί πρόβα. Το κακό με αυτά τα παιδιά είναι οτι θα γίνουν χειρότερα απο εμάς μόλις μεγαλώσουν ότι και να λένε τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κοίτα τί έχω χάσει τόσες μέρες και τί έχωνα χάσω ακόμα! Είμαι εκατό τοις εκατό υπέρ της κατάργησης των παρελάσεων και της ελεύθερης έκφρασης των παιδιών τα οποία παρεμπιπτόντως στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τα βρίσκω μια χαρά και πολύ πιό εύστροφα απ'ότι οι δικοί τους στην ηλικία τους...

    Λίγο πιό κακομαθημένα είναι αλλά καλά κάνουν...δέν το ξέρανε να γεννηθούν για να περπατάνε ξυπόλητα εκατό χιλιόμετρα για το σχολείο όπως τους υπενθυμίζουν συχνά οι μεγαλύτεροι...

    Α, κάτι άλλο, ποτέ δέν κατάλαβα γιατί στις επετείους γιορτάζουμε συνήθως τη μέρα της έναρξης των εχθροπραξιών ( 28 Οκτωβρίου, 25 Μαρτίου) και όχι τη μερα ή το έτος του τερματισμού των...έστω κατά προσέγγιση, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ευχάριστο περιστατικό και σίγουρα κάτι παρεμφερές είναι προτιμότερο από ανούσιες μαθητικές παρλάσεις.

    Οι παρελάσεις είναι για τον στρατό τέρμα και τελείωσε.

    Παρ' όλα αυτα, εκείνο με την νεανική σάρκα σε νέες περιπέτειες καλό ακούγεται... μμμ...
    (Σάουντρακ:Σάλια που στάζουν στο πάτωμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σωστός ο μικρός.
    Μόνο που για την Ελευθερία σου χρειάζεται να αγωνίζεσαι για να τη διαφυλάς επειδή ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος.
    Και μιας και μιλάμε για κατάργηση των παρελάσεων, μιλάμε άραγε και για κατάργηση της κατάθεσης στεφανιών για την επέτειο του Πολυτεχνείου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @καμια σημασία: Καλώς όρισες! Ο τρόπος που εορτάζονται οι επέτειοι είναι ενδεικτικό της "στρατοκαυλικής" μας νοοτροπία γενικώς. Βάλε κάτω ως φαντάρος πόσες ώρες έκανες προετοιμασία ορκομωσίας και βήμα και αντιπαράθεσέ το με τις ώρες που έκανες...βολές!

    Εν δυα, εν δυα!

    @ pegasus: Είναι σαφές πως το θέατρο έγινε στα πλαίσια εκδηλωσεων για το 40 και όχι γενικώς. Αν τα παιδιά γίνουν χειρότερα από εμας, σαφώς και φταίμε εμείς γι αυτό με αυτά που τους μαθαίνουμε

    @ patsiouri: Καλώς την και ας άργησε! Έχεις δίκιο (για τις ημερομηνίες) κατά το ήμιση. ΤΟ 1821 το νταβαντούρι ξεκίνησε κατά τις 20 του μήνα, αν θυμάμαι καλά. Ας όψεται η "εθνική υπόθεση" της εκκλησίας και η τάση της να καπελώνει τα πάντα, η οποία και μετέφερε την έναρξη της επανάστασης πάνω στον ευαγγελισμό

    @ polsemannen: Συμφωνούμε και περί παρέλασης και περί άφθονης νεανικής σάρκας. Μήπως να κάναμε καλλιστεία καλύτερα;

    @slarti: Λες:
    "
    Μόνο που για την Ελευθερία σου χρειάζεται να αγωνίζεσαι για να τη διαφυλάς επειδή ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος.
    "

    Σαφώς. Προτείνω να αρχίσουμε τον αγώνα από τώρα. Πρώτες εφαρμογές:
    α)κουρεμα των μικρών με την ψιλή. Ως γνωστών οι μαλλιάδες είναι γενικώς απάτριδες. Και κομμουνισται. Στα κομμουνιστικά καθεστώτα είναι απάτριδες και αντικομμουνισται. Είτε έτσι είτε γιουβέτσι απάτριδες είναι σίγουρα.
    β) Επαναφορά της ποδιάς στα σχολεία. Παλιά που την είχανε και μοιάζανε τα παιδάκια με φαντάρους κάνανε και καλύτερες παρελάσεις. Προσεχώς μπούργκες.
    γ) Αποκλεισμός όσων δεν είναι έλληνες (με υπογραφη ΔιΕνΈι) μέχρι 18 γενιές πίσω από το δημόσιο και την εκπαίδευση. Εξετάζεται η πιθανότητα εγκεισμού τους σε κλειστές γειτονιες-γκέτο, για να μειωθεί και η εγκληματικότητα.
    δ) Επανακαθιερωση του Πιστοποιητικού Κοινωνικών Φρονημάτων.
    ε) Παρελάσεις σε όλες τις επίσημες χριστιανικές αργιες.
    ζ) Κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστοριας από φιλολογους. Τόσους παπάδες έχουμε


    Για αρχή καλά είναι. Αν θυμηθώ κανένα άλλο μεταξικό κατάλοιπο μαζί με τις παρελάσεις εδώ θα είμαστε!


    Επίσης λες:

    "Και μιας και μιλάμε για κατάργηση των παρελάσεων, μιλάμε άραγε και για κατάργηση της κατάθεσης στεφανιών για την επέτειο του Πολυτεχνείου;"

    Παρέλαση=κατάθεση στεφάνων; Μήπως να μην το διδασκόμαστε καν να πάει στο διάολο ρε αδερφέ; Προσχέδιο των νέων βιβλίων ιστορίας εδώ
    Μπαααααααααααα
    Αν έβλεπα παρέλαση για το πολυτεχνείο πάντως θα μου γυρίζανε τα άντερα ανάποδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α θυμήθηκα!

    Παρέλαση έρχεται, το ποστ μου είναι προς το παρόν χωρίς φωτογραφίες, οι οποίες αξίζουν έτσι και αλλιώς 1000 λέξεις η καθεμία.

    Όποιος βρει σέξι παρελασιακή φώτο παρακαλείται να μου δώσει το λινκ, να την βάλω στο ποστ,να κάνουμε και λίγο οφθαλμόλουτρο ρε αδερφε (η πολλή επιχειρηματολογία τρώει τον αφέντη)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/10/07 16:07

    @zaphod Έκει θέλω να καταλήξω και εγώ. Δεν φταίνε τα παιδιά αλλά εμείς όπως και οι γονείς μας φταίνε για ότι γίναμε σήμερα εμείς.

    Όσο αφορά τα άλλα που λές α,β,γ, κλπ... το γάμησες...... Γιατί πας απο το ένα άκρο στο άλλο? Δεν υπάρχει μέση οδός?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @pegasus: Μεση οδος σαφως και υπάρχει. Αλλά ο slarti θέλει να με κάνει να πω τα αυτονόητα. Όλα όσα αναφέρω έχουν εφαρμοστεί (ή ήθελαν κάποιοι να εφαρμοστούν) για την "προστασία της εθνικής μας ταυτότητας"! Δεν είναι απλα αστειάκια. Η μαθητική παρέλαση είναι κατάλοιπο τέτοιων νοοτροπιών, νοοτροπιών που μπορεί να παράγουν φανατισμένους φαντάρους αλλά ΟΧΙ ελεύθερους ανθρώπους
    ....


    χεχεχε....Μην μου κρατάς μούτρα, αφου κατά βάθος συμφωνούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κατ' αρχήν η όλη ιστορία εκτός από εκπληκτική είναι και πραγματικά αξιομνημόνευτη.
    Το πρόβλημα έγκειται στο εξής όμως: πόσα τέτοια περιστατικά συμβαίνουν στα σχολεία.
    Ρε'σύ zaph, άκου κάτι: αν αυτά ήταν ο κανόνας κι αν όλοι οι καθηγητές ήταν έτσι, ας μην ξαναγίνονταν παρελάσεις ποτέ. Το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι έτσι (και η Παιδεία μας δεν δείχνει ν'ακολουθεί δρόμο τέτοιο, ακόμη χειρότερα δηλαδή). Από τα χρόνια μου στο γυμνάσιο και λύκειο, που ούτε που μπορώ να θυμηθώ τι αριθμός καθηγητών πέρασε από μπροστά μου, ζήτημα να άξιζαν 3-4, αλλά πραγματικά ν'άξιζαν. Άσε τώρα, μην αρχίσω να σου λέω ιστορίες για καθηγητές που είχαν ως μοναδικό μέλημα να μας...... κομματικοποιήσουν (και δεν κάνω πλάκα, ούτε το αναφέρω χαριτολογώντας. Κυριολεκτικά το εννοώ) και σου μιλάω για εποχές α' λυκείου (στο συγκεκριμένο).
    Ασε με, να πούμε, ένα μπουρδέλο και μισό είναι η παιδεία μας, η διατήρηση των παρελάσεεων μας μάρανε; Ας είχαμε λύσει όλα τα προβλήματα της παιδείας κι ας ασχολούμασταν με τις παρελάσεις.
    Είναι λίγο περί όνου σκιάς το ζήτημα.

    Τα παιδιά νομίζουν οι περισσότεροι πως είναι χαζά. Τα μυαλά τους και μια λίρα. ΄¨Ισα, ίσα πολλές φορές είναι πολύ πιο τετραπέρατα απ'όσο νομίζουμε. Κι ο συγκεκριμένος καθηγητής το'χει πιάσει το νόημα και μακάρι να ήτνα όλοι έτσι όπως αυτός. Ποιςο είπε πως τα παιδιά δεν έχουν ιδέες; Χάνονται όμως στον κυκεώνα των φροντηστηρίων και των γονεϊκών πιέσεων/φιλοδοξιών.

    Η παιδεία δεν ξεκινάει από το σχολείο. Εκεί συνεχίζεται.
    Το όλο κακό ξεκινάει από τις οικογένειες.

    Και να σου πω κι ένα μεγάλο μυστικό; Πολλές φορές τα παιδιά χαντακώνονται και παίρνουν την (πολύ) κάτω βόλτα επειδή οι γονείς τους δεν αντέχουν να τα βλέπουν να γίνονται καλύτερα από 'κείνους σε μικρή ηλικία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 2Zaphod: ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ ΟΤΙ ΛΕΣ. Το να αγωνίζεσαι για την Ελευθερία σου είναι προφανές πώς το εννοώ. Εκτός αν στο Πολυτεχνείο έγινε άλλο πράγμα από το 40 και το 21. Μόνη διαφορά πως στο Πολυτεχνείο ήταν άοπλοι (από τη μία πλευρά).

    Δεν ξέρω τί γίνεται στα μέρη σας αλλά στην Πάτρα που ήμουν μαθητής πηγαίναν μόνο 2 παιδιά από το σχολείο να καταθέσουν στεφάνι. (Στην Τήνο δεν ξέρω τί γίνεται μιας και 2/2 είμαι λιώμα από τα γενέθλιά μου το προηγούμενο βράδυ). Πάντως θα προτιμούσα αντί να πηγαίνουν 2 άτομα να αποδώσουν τιμές, να ήταν όλο το σχολείο παρατεταγμένο στην απόδοση τιμών.
    Και σαν ύψιστη αναγνώριση του αγώνα, να πήγαινε και αντιπροσωπεία της στρατιωτικής και αστυνομικής ηγεσίας να αποδώσει τιμές (αναγνωρίζοντας έμπρακτα πως τότε έπαιξαν έναν άσχημο ρόλο).

    Για τις ποδιές και τις μπούρκες έχω πολλά να πώ, αλλά έτσι και ξεκινήσω θα φτιάξω τεντόπανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το ζήτημα είναι ότι αυτά τα παιδιά και αυτός ο καθηγητής είναι η εξαίρεση. Μήπως όμως θα έπρεπε να κοιτάξουμε να γίνει αυτό το παράδειγμα ο κανόνας και όχι να προσκολούμαστε σε απαρχαιωμένες μεθόδους εορτασμού των εθνικών εορτών;
    Προχθές διάβαζα με ένα πιτσιρίκι στο οποίο κάνω μάθημα ένα κείμενο στο βιβλίο της γλώσσας (Πέμπτη δημοτικού το παιδί, όχι και πολύ μικρό) το οποίο αναφερόταν στην πείνα των παιδιών επί Κατοχής. Τελειώνουμε το διάβασμα και λέω να δω τι κατάλαβε, οπότε το ρωτάω σε ποια χώρα αναφέρεται το κείμενο. Η απάντηση ήταν στην Αφρική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δέ βρήκα σέξι φωτο αλλα πέτυχα την άποψη του φίλου σου του Δανίκα την οποία και παραθέτω!

    "ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ, ΛΕΕΙ, παρελάσεις για το «Όχι» εναντίον των κατακτητών. Ε, και λοιπόν; Μα, αγαπητέ μου της πολιτικής, οικονομικής και πνευματικής εξουσίας, έβαλες κι εσύ το χέρι σου στον σημερινό, νέο κόσμο τον καλό. Η παγκοσμιοποίηση έκανε φίλο τον χθεσινό εχθρό. Ο πλαστικός καταναλωτισμός έκανε πέρα τον ίδιο χθεσινό εχθρό. Οι λαμογιές των πολιτικών έγιναν και γίνονται από ψηφισμένους εσωτερικούς εχθρούς. Η ανεργία και η φτώχεια είναι έργο Ελλήνων και όχι Τούρκων και Γερμανών κατακτητών. Η θεοποίηση του χρήματος πέταξε στα σκουπίδια την αντίσταση και την ανυπακοή των πολιτών. Μίμος σήμερα ο χθεσινός Έλληνας ο τρομερός. Βλέπουμε ατελείωτες ώρες βίας σαν να βρισκόμαστε στο Μπρονξ. Τρώμε γρήγορα και πλαστικά σαν τα αμερικανάκια τα χαζά. Ονειρευόμαστε ό,τι ονειρεύεται κι αυτός. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, να παρελάσουμε με την αμερικανική σημαία, φορώντας Ρrada και μασουλώντας ποπ κορν. Εν δύο - εν δυο. Ιδού ο υποταγμένος πίθηκος ο ελληνικός! "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ θα ήθελα να ήμουν εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ούτε εγώ καλέ μου πάντως βλέπω τίποτε πραγματικά κακό στις παρελάσεις. Το αντίθετο μάλιστα, συμφωνώ απόλυτα με το φίλο "Slartibartfast". Κι έχω επίσης να προσθέσω ένα υπέροχο συναίσθημα υπερηφάνειας που νιώθω να ξεχειλίζω κάθε φορά που παρακολουθώ παρέλαση! Από τότε ακόμη που συμμετείχα ως μαθήτρια θυμάμαι πόσο καμαρώναμε όλοι... Πού είναι το κακό δλδ σε μια όμορφη αναπόληση του ηρωικού μας παρελθόντος; Στο κάτω-κάτω, αν δεν ήταν οι παρελάσεις, πολλά στοιχεία της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας θα είχαν ξεχαστεί. Ή μήπως αυτός είναι ο σκοπός των φανατικών πολέμιων του εθίμου;;;
    Καλό βράδυ Zaphod μου & με συγχωρείς αν σε εκνεύρισε η θέση μου, σίγουρα δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο patsiouri!
    Φοβερό το σχόλιο του Δανίκα.
    Όσοι δεν το διάβασαν να το διαβάσουν, κι όσοι το διάβασαν, να το ξαναδιαβάσουν !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ηλιαχτίδα
    Ασφαλώς και όσοι υποστηρίζουμε την κατάργηση των παρελάσεων δεν έχουμε σκοπό να λησμονηθούν κομμάτια της ιστορίας μας. Απλώς η παρέλαση είναι κατάλοιπο άλλων καθεστώτων που πέρασαν από τη χώρα μας και επιπλέον, δεν προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο όσον αφορά επί της ουσίας γνώση στα παιδιά, εκτός από μερικές ώρες χαμένου μαθήματος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Επειδή ξέρεις οτι έχω κάποια εμπειρία με "πιτσιρίκια", πίστευα, και ιδιαίτερα μετά τη συζήτηση με τους νονούς σου, οτι πάμε κατά διαόλου από νεολαία. Αυτό είναι βέβαια απογοητευτικό και αν πιστεύουμε σε κάτι τέτοιο βράστα. Σίγουρα πάντως πιστεύω οτι υπάρχουν ακόμα εξαιρέσεις αλλά επειδή είναι εξαιρέσεις δε μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Πρέπει όσοι ασχολούνται με παιδιά να τους δίνουν όσο πιό πολλά ερεθίσματα μπορούν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @hades: Δεν είναι σχέση 1-1. Είναι απλά ένα δείγμα σωστής παιδαγωγικής ενώ οι παρελάσεις είναι δείγμα λάθος παιδαγωγικής. Τόσο απλά

    @ slarti: Το Πολυτεχνείο δεν έχει καμία σχέση με το 40 και ίσως έχει κάποια μικρή με το 21. Κατά τα άλλα ηρέμησε και θα σε κεράσω καμια γαργαροκροτίδα όταν βρεθούμε :-)

    @ ellie: Συμφωνούμε απολύτως.

    @ patsiouri: Δεν ξέρω τι λες εσύ αλλά εγώ όσο συμφωνώ με τον Δανίκα ανησυχώ :-)

    @ padrazo: Παρομοίως

    @ ηλιαχτίδα: Πας φιρί φιρί γυρεύοντας (Άσιμος) :-)
    Ας συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε! Για την ακρίβεια διαφωνώ μόνο:
    α) Με την υποβόσκουσα άποψη
    β) Με αυτό που εκφέρεις
    γ) Με τις προεκτάσεις του!
    δ) Και μου φντ και απίστευτο αυτό που λες για όταν ήσουν παιδι γιατί για μας δεν ίσχυε με τπτ. Αγγαρεία κάναμε (εμείς και ο Πολύδωρας)
    Κατά τα άλλα καλά! :-)

    @ευστάθιος : Δες "@patsiouri" :-)

    @ ellie: Άμα σου λέω γω γράφε συχνότερα ....:-)

    @humma:
    "ξέρεις οτι έχω κάποια εμπειρία με "πιτσιρίκια" "

    .....σεμνααααααααααααααα
    χαχαχαχαχαχα!
    Ναι ρε συ αλλά και ο νονός έχει και λίγο το κλασικό "στον καιρό μου ήταν όλα καλά. Οι νέες γενιές...βράστα!"

    Η κατάσταση πάντως δείχνει να επανέρχεται ελαφρως :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος26/10/07 13:44

    Ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλούνται ιστορικά γεγονότα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ναι, ενδιαφέρον θέμα αυτό που παραθέτεις στο update. Μεταφερθηκα και προς τα'κει... :):):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δύο σημερινά άρθρα σχετικά με το ζήτημα, από τον Στάθη και τον Τριαντή αντίστοιχα:

    Μεγαλώνω και γίνομαι ευσυγκίνητος, δεν εξηγείται αλλοιώς: έβλεπα απ' την οθόνη μου την παρέλαση στη Θεσσαλονίκη για την εθνικιστική... ουπς!... συγγνώμην, για την εθνική επέτειο και, καθώς περνούσε η σημαία που κρατούσαν στα χέρια τους παλιοί αντάρτες, με μια αρχόντισσα επικεφαλής σφιγμένη στο ταγιέρ της να κρατά στα χέρια την επιγραφή ΕΑΜ ΕΛΑΣ ΕΠΟΝ, και καθώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έσκυβε ελαφρώς την κεφαλή του για να της αποδώσει τιμές, ένας κόμπος ανέβηκε στον λαιμό μου - «σιγά θα πνιγείς!» με αποπήρε η θεία Φωτούλα, που κάτι τέτοια (και κυρίως όσα πάνε να την πνίξουν) τα μασάει. «Πάρ' το απόφαση, άχρηστε! σε αυτήν τη χώρα, σε αυτήν την εποχή, σε όλες τις χώρες, σε όλες τις εποχές, ο καθείς και ό,τι κατάλαβε. Ο καθείς με τις σελίδες που διάλεξε τυλίγεται τα βράδυα». Αγρια η θεία. Και ώρες-ώρες πετάει τις ροκιές σαν ζαριές κι όποιον ξεκάνουν οι νότες. Ελεύθερη Αριστεράς κι άλλων τέτοιων υποχρεώσεων. Αντιθέτως η αφεντιά μου ακολουθεί, όσο μεγαλώνω, όλο και πιο πολύ το κόκκινο νήμα της συνέχειας, πείτε το της συνοχής (ενίοτε η ίδια η γλώσσα σού ανάβει το κεράκι να δεις τα ζητούμενα της ανάγκης). Κι έτσι οι σελίδες, στις οποίες συναντώνται οι πολλοί, γίνονται σημαίες - απ' αυτές που κρατάνε τα παιδάκια στις γιορτές και οι μεγάλοι στους αγώνες. Θαρρώ μάλιστα ότι οι αγώνες είναι γιορτές, ότι χωρίς γιορτές αγώνες δεν γίνονται και ότι οι αγώνες για μια διαρκή γιορτή στο τέλος συμβαίνουν...



    ..Η 28η Οκτωβρίου; Ενα ορόσημο με διττό χαρακτήρα, εθνικό και κοινωνικοπολιτικό... Η ελληνική αντίσταση; Ενα σύμβολο για τους Ευρωπαίους... Ο ελληνισμός; Δεν θέλει μονάχα να ανακαλύψει την ιστορική του συνέχεια, αλλά να δει και τι είναι «το καινούργιο, το καθαρά νεοελληνικό δημιούργημα»... Η παράδοση; «Θα μας βοηθήσει να δούμε τι χρωστάει το ελληνικό έθνος στην κλασική Ελλάδα, στο Βυζάντιο, στη Δύση, αλλά και τι ζει μέσα του από τους πολιτιστικούς αυτούς σχηματισμούς. Οχι για να ταυτιστεί μαζί τους (...) αλλά για να γνωρίσει τα καινούργια ζωντανά σπέρματα που οι σημερινοί Ελληνες κλείνουν μέσα τους και ν' αναπτύξει έτσι τη δική του αυτοτελή ζωή»... Το ιδανικό για τον ελληνισμό; «Το ιδανικό που οι θαρραλέες, έστω κι αν ακόμη αδέξιες, προσπάθειες προβάλλουν σήμερα στους Ελληνες, είναι να φτάσουμε σε έναν ελληνισμό που δεν θα έχει ούτε να ταυτιστεί με μια μερίδα του πολιτισμένου κόσμου για να διαλυθεί μέσα σ' αυτή την ταύτιση σαν μια μικρή πνευματική επαρχία, χωρίς αυτοτέλεια φωνής, ούτε να επιχειρεί να σβήσει τον άλλο κόσμο, κλείνοντας τα μάτια και μένοντας με την ψευδαίσθηση ότι καταφάσκει έτσι τον εαυτό του. Σ' έναν ελληνισμό που, μένοντας γερά στον ξερό και καθαρό βράχο του, ν' αντικρίζει με θάρρος και αυτοπεποίθηση, σαν έθνος υγιές, τον κόσμο φιλικό» *** Τάφε έφη Νίκος Σβορώνος, μιλώντας στους Ελληνες των Παρισίων, στις 27 Οκτωβρίου 1979 (Το κείμενο που αναδημοσίευσε χθες η «Αυγή» περιλαμβάνεται στα «Ανάλεκτα Νεοελληνικής Ιστορίας και Ιστοριογραφίας», εκδόσεις «Θεμέλιο») *** Τώρα θα πεις, υποβολέα, ποιος είναι ο Σβορώνος; Και αν τα παιδιά που έκαψαν προχθές τη σημαία τον γνωρίζουν... Δεν πειράζει που τον αγνοούν. Κάποτε θα τον μάθουν. Ειδικά τα παιδιά που σήμερα καίνε σημαίες και πάνε κόντρα στο ρεύμα, παιδιά της άδολης άψης και του ανατρεπτικού ενθουσιασμού. Το κρίσιμο είναι να μάθεις τι λέει ο Σβορώνος -και τόσοι άλλοι- κι ας τον απορρίψεις. Να συγκρούεσαι έχοντας όμως ανοιχτούς πόρους για να εισχωρεί το «άλλο», το διαφορετικό από το δικό σου, και να αναθεωρείς ανιδιοτελώς αν κρίνεις ότι έφτασε η στιγμή *** Οταν έφυγε ο υποβολέας, έβαλα τη σημαία στο μπαλκόνι και βάλθηκα να παρακολουθώ την παρέλαση των μαθητών... Θυμήθηκα πόσο βαρετή την ένιωθα ως μαθητής. Εξίσου βαρετή με τις σημερινές κουβέντες για την κατάργησή της... Δίπλα μου οι πιτσιρικάδες μου άκουγαν χιπ χοπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir