Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Πέμπτη, Οκτωβρίου 29, 2009

Evolution of Religions

Παμε σε αποστολη να κρεμασουμε ένα ζεύγος!

Να μην σας αφήσω έτσι όμως ε;

Πάρτε μία ακόμα διάλεξη του θείου Jared με θέμα που αν μη τι άλλο ιντριγκάρει:
The Evolution of Religions






Καλο ΠεμπτοΠαρασκευοΣαββατοΚύριακο να έχετε!!!!!!

Υ.Γ. Ενδιαφέρον εχουν οι απόψεις του Jared περί εξουσίας, πολιτικής, ιστοριας κτλ, ανάμεσα στα καθαρα θρησκειολογικά. Η υποψία μου πως οι καλύτεροι ιστορικοί (μπορουν να) είναι οι θετικοί επιστήμονες, όσο να ' ναι ισχυροποιείται. Η αναλυση του ξεκινά απο δαρβινικά κριτήρια, είναι καθαρά υλιστική και αξίζει τον κόπο να την ακουσετε

Τετάρτη, Οκτωβρίου 28, 2009

Αμερικανοποιηση

Οριστε ρε γιναμε Αμέρικα! Εχουμε και εμεις πλέον τυφλά τρομοκρατικά χτυπήματα σε μια "αποδεκτή", για "δυτική" δημοκρατία συχνότητα! Αναρωτιέμαι ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.... Βομβιστική επίθεση σε δημόσιο κτήριο; Μαθητες -ελεύθεροι σκοπευτες; Πογκρομ συλλήψεων και αστυνομικής, αυτη τη φορά βίας;

Η παλαιού τύπου τρομοκρατία (17Ν, ΕΛΑ) είχε τουλάχιστον έναν (έστω και φλου) σκοπό και στόχο. Τούτα δώ τι έχουν και πως νομίζουν πως θα τον πετύχουν;


Δυστυχώς οι πολιτικές ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι μεγάλες. Όχι μόνο διοτι η αστυνομία επί Βύρωνος ήταν περίπου ασύδοτη, με την έννοια πως θεωρούνταν περίπου θεόπνευστη η δράση της, όχι μόνο επειδή ο μέσος πολίτης εμπέδωσε πως βρίσκεται σε μια κοινωνία 2 επιπέδων (η ζαρτινιέρα ζει), άρα κάποιοι εξ αυτών αντεδρασαν και μάλιστα ανόητα, αλλά κυρίως επειδή η πολιτική και μή ζωή μας άρχισε να λειτουργεί με τηλεοπτικούς όρους σε εικονικό χρόνο. Πώς αλλιώς να εξηγήσω τις προκυρήξεις που μιλάνε για "αστυνομικούς που τρώνε ντόνατς"; Εδώ δεν ειναι το Χόλιγουντ βρε ηλίθια!

Αν οι 17Νοεμβρίτες ήταν εγκληματίες του "κοινού ποινικού δικαίου" (!), τούτα δώ τι είναι;

Αν κάποιοι νομίζουν πως μια μπατσοποίηση θα λύσει το πρόβλημα τότε πλανώνται πλάνην οικτράν. Μονο μια καποια ομαλοποιηση της κοινωνιας και ρητη εφαρμογή του νόμου απ' όλους και προς όλους μπορεί να δώσει λύση. Οσο η κοινωνία μας βαδίζει προς την ανισότητα και ανισοκατανομή της όποιας ευημερίας τόσο τέτοιοι, εικονικοί ή μη, "επαναστάτες" θα ξεπηδάνε.

Αν κάποιοι παντως νομίζουν πως έτσι κάνουν επανάσταση, τι να πω συγχαρητήρια. Επανασταση υπερ ποιου ακριβώς; Ποιον νομίζετε πως βοηθάτε έτσι;

Και μια ερώτηση ακόμα: όταν κάποιοι χτυπάνε κάποιους επειδή "ειναι αυτοί που είναι" σε τί διαφέρουν από τον τελευταίο φασίστα; Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός έιναι η δουλειά;

Ευχες για περαστικά στους τραυματισμένους αστυνομικους / ειδικους φρουρους και επίσης ευχές να είναιτα τελευταία θύματα στην αντιπαράθεση "εθνικα υπερηφανων" και "επαναστατών" και κάποτε να βάλουμε και λίγο μυαλό στην καρκάλα μας....

Διαβάστε και τον Στέλιο εδωπαδά

Τρίτη, Οκτωβρίου 27, 2009

Aφιερωμένο εξαιρετικά

Δέκα συμμαθητές από το Γυμνάσιο ξαναβρέθηκαν μετά από 30 χρόνια και άρχισαν να κάνουν καθημερινή παρέα. Με διαφορετική οικονομική κατάσταση ο καθένας τους, αποφάσισαν να βρίσκονται στο καφενείο/ουζερί «Το Τηνιακό» όπου έπιναν τις μπυρίτσες τους και έκαναν καθημερινό λογαριασμό 100€.

To αρχικο μοντέλο πληρωμής ήταν , όπως γίνεται πάντα στις παρέες στην Ελλάδα, να πληρώσει ο καθένας το 1/10 του λογαριασμού και όλοι να παραγγείλουν πάνω κάτω τα ίδια. Έτσι δούλεψε το σύστημα για μερικές μερες. Στην συνέχεια ο επιχειρηματίας της παρέας ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε σφίξη και πως για να μην αναγκαστεί να απολύσει μερικούς υπαλλήλους του έπρεπε να περικόψει τα έξοδα. Η λύση λοιπόν ήταν είτε να βάζει λιγότερα είτε να κόψει την παρέα και τις μπύρες. Οι υπόλοιποι, απορημένοι μεν, καλοβολοι δε, δέχτηκαν να βάζουν 10.5 € ο καθένας (9*11=94,5 €) και να τον αφήνουν να δίνει πεντέμιση ευρώ. Σιγα την διαφορά σου λέει ο άλλος, στο μισό ευρω θα κολλήσουμε; Ο πλουσιότερος ζήτησε επίσης να του δίνουν οι άλλοι τα χρήματα για να φαίνεται πως πληρώνει αυτός, να μην φανεί δηλαδή η κρίση που πέρναγε στον επιχειρηματικό κόσμο. Οι άλλοι αδιάφορα δέχτηκαν.Το σκηνικό συνέχισε έτσι μέχρις όταν ο δεύτερος πλουσιότερος ανακοίνωσε στην ομήγυρη μία παρόμοια ιστορία. Η οικονομία διέρχετο κρίση και ήταν αναγκασμένος να προβεί σε περικοπές. Πρόθυμα οι υπόλοιποι δέχτηκαν και σε αυτον μια έκπτωση, για να μην απολυθεί ο κόσμος που δούλευε σε αυτόν και γιατί ήταν "χρήσιμο μέλος" της κοινωνίας.

Πλήρωναν πλεόν, οι 8 εναπομείναντες, 12 ευρώ ο καθένας και τα υπόλοιπα 4 οι δύο πλουσιότεροι και συνέχισαν έτσι. Μετά από ένα εξάμηνο έμαθαν τυχαία πως ο φραγκάτος της παρέας, αυτός που μάζευε τα λεφτά και πλήρωνε το μαγαζί κάθε φορά είχε κάνει "ντιλ" με το αφεντικό και είχε κερδίσει μια έκπτωση στον καθημερινό τους λογαριασμό. Εδώ και μήνες πλήρωναν 80 ευρώ τις μπυρίτσες τους, παρόλο που οι ίδιοι έδινεν 8*12=96! Ο δε επιχειρηματίας είχε παραμυθιάσει και τον δεύτερο της παρέας, με την διαφορά πως του είχε πει πως η έκπτωση ήταν μικρότερη και πως είχε πείσει το μαγαζάτορα να "πέσει" στα 90 και του πρότεινε να μοιραστούν τα κέρδη, από τα 96 ευρώ που έδιναν οι φιλότιμοι μεν, κοροϊδάρες δε. Του έδινε λοιπόν 3 ευρώ κάθε μέρα, και έβγαζε ο ίδιος 96-80-3=13 ευρώπουλα κάθε μέρα και έπινε και τις μπυρίτσες του τζάμπα αφού "ήταν σε σφίξη"!


Μόλις το έμαθαν οι φίλοι εκνευρισμένοι ζήτησαν τον λόγο από τον φίλο τους και του ζήτησαν επίσης να πληρώνει τις μπύρες πλέον αυτός, αφού τους είχε κατακλέψει τόσο καιρό μην μετρώντας την φιλία τους μπροστά στο χρήμα. Ο άλλος άρχισε να φωνάζει πως τον κλέβουν, πως το πράγμα είχε συμφωνηθεί, πως απλά αυτός είδε μια "ευκαιρία" και την πήρε, πως οι άλλοι είναι μαλάκες και τελικά έπινε τις μπύριτσες πλέον μόνος του, παρέα με ένα γκομενάκι που κέρναγε με τα κερδισμένα λεφτά....



Οποιον δεν πειθει η πειστικότητα αυτης της ιστορίας, ας διαβάσει αυτή και ας μου πει ποιος εχει πέσει πιο μέσα στην ψυχολογία του πράγματος

Update

Mετά το σχόλιο του φίλου Μάριου (τον οποιο και ευχαριστώ για την αναδημοσίευση), έκανα 2 λεπτά googling. Το κείμενο ειναι μούφα, κλασικό hoax, απάτη, πως-το-λένε με στόχο τα πρόβατα που θεωρούν το στυγνό καπιταλισμό κάτι σαν ύμνο εις την ελευθερίαν. Ειναι ενα "δούρειο" κείμενο, απο τα πολλά χαζά που κυκλοφορούν μέσω chain mail. Καντε ένα απλο search με τις λεξούλες "David Kamerschen hoax" πριν γράψετε την παπαριά που διαβάσατε σε ένα mail. Για τους βλαμμένους που μορφώνονται απο τα chain mails και το παίζουν και ξερόλες έχω αναφερθεί λίαν προσφάτως και εδώ. Ευχαρισθώ

Δευτέρα, Οκτωβρίου 26, 2009

Οι Γερμανοι ειναι φίλοι μας

Για να δω ποιοι απόγονοι των ΕΛ μπορούν να δουν και να αναπαράγουν αυτόν τον πατριωτισμό, χωρίς κορώνες και παρλαπίπες

Ακόμα ένα γερμανικό μοντέλο...

(
(http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=95701)

Μια ομάδα πλούσιων Γερμανών επιχειρηματιών, έστειλε ψήφισμα στην καγκελάριο Αγγέλα Μέρκελ, με το οποίο της ζητούν να αυξήσει τη φορολογία των εύπορων πολιτών, ώστε να βοηθηθεί η χώρα τους να βγει γρηγορότερα από την οικονομική κρίση και να γίνει η ζωή ανετότερη για τους πιο φτωχούς.



Το ψήφισμα υπογράφεται από 44 άτομα, τα οποία δηλώνουν ότι διαθέτουν περισσότερα χρήματα απ' όσα χρειάζονται για να ζήσουν μια πολύ άνετη ζωή. Ως εκ τούτου, πιστεύουν πως εάν αυξηθεί η φορολογία τους, η κυβέρνηση θα βρει τα έξτρα χρήματα που χρειάζεται για να χρηματοδοτήσει τα κοινωνικά προγράμματά της για την ενίσχυση των ασθενέστερων τάξεων. «Με μια αύξηση της φορολογίας των πλούσιων πολιτών κατά μόλις 5% για τα επόμενα 2 χρόνια, θα συγκεντρωθούν περίπου 100 δισ. ευρώ, και μ' αυτά τα χρήματα θα γίνει ένα σημαντικό βήμα να βγούμε από την κρίση», λέει η ομάδα των εύπορων Γερμανών επιχειρηματιών, που οπωσδήποτε με την ενέργειά τους αυτή (που δίχως αμφιβολία είναι πρωτοφανής και αξιέπαινη) εκθέτουν τους... συναδέλφους τους σε άλλες χώρες που, εκτός του ότι βρίσκουν χίλιους τρόπους, νομότυπους και παράνομους, για να πληρώσουν τους λιγότερους φόρους ή και να μην πληρώνουν καθόλου, όσο περισσότερα αποκτούν τόσο ανοίγει η όρεξή τους για πιο πολλά - σιγά μη νοιάζονται για τους ασθενέστερους. «Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας, της φτώχειας και της ανισότητας», λέει το ψήφισμα των 44 Γερμανών πλούσιων επιχειρηματιών, που επισημαίνουν ακόμα ότι η προσφορά τους δεν ισοδυναμεί με «φιλανθρωπική δωρεά», αλλά την κάνουν για να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι κυβερνήσεις εφαρμόζουν τη λεγόμενη «κοινωνική πολιτική». Να, λοιπόν, εκτός από το εκλογικό, ακόμα ένα γερμανικό μοντέλο που αξίζει να εξετάσουμε...




Update: Τρίτη 27/10 πρωί

Διαβάστε τα σχόλια. Παιδεύομαι να θυμηθώ τι μου θυμίζει το οικιακο μας τρολλάκι. Τελικά το βρήκα!

Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2009

To λήμμα και το βλήμα

Το καλοκαίρι, ως γνωστόν συνηθίζω να καααααθομαι κάνοντας την δουλειά του μέρμηγκα από την ανάποδη, δηλαδή να τρώω αυτα που εβγαλα το χειμώνα. Σε μια καλοκαιρινή μου εξόρμηση λοιπόν πήγα και στα μέρη του estarian. Και αραζω επι της παραλίας που είναι γεμάτη με ιθαγενείς περιμένοντας τον κολλητό. Και πίνω και μια μπυριτσα και ειμαι large, αραχτος και ωραίος. Το μβιτς μβαρ όμως ήταν τίγκα στον κόσμο και δεν είχε την μουσική δυνατά, οπότε αναγκαστικά άκουγες κουβέντες των δίπλα. Φιλοσοφούσα που λέτε γύρω απο το αν το πεπόνι παγώνει και το ανάποδο όταν άρχισα να ακούω από γύρω σκόρπιες κουβέντες περί αντιύλης, ενέργειας και άλλα τέτοια. Μιας και είμεθα και κάπως σχετικοί με το θέμα έστρεψα το ένα μου αυτί και την προσοχή μου προς το ένα μέλος της τριάδας του διπλανού τραπεζιού που ανέλυε την αντιύλη με ύφος "ακου να δεις μικρέ" καλοκαιριάτικα και με 40 βαθμούς υπό σκιαν.

Άνθρακες ο θησαυρός κυρίες και κύριοι! Ο περι ου ο λόγος είχε δει την (προ;)τελευταία σμπαντούφλα του νΔαν Βμράουν σε ταινία (Illuminati) και έλεγε την αντικειμενική αποψάρα του περί αντιύλης και πως "είχε μείνει πίσω στας εξελίξας" και ενημερώθηκε απο την ταινία να' ούμε! H όρεξή μου μειώθηκε αυτομάτως (καλώς τα βαρεμένα σκέφτηκα) αλλά δεν μπορούσα να αποφύγω να ακούω την διάλεξη του ξερόλα! Και όχι μόνο περί αντιύλης ΟΚ; Το τι άκουσα σε ένα ημίωρο δεν περιγράφεται!
Ενδεικτικός διάλογος:
..............
-Και το βλέπω και λέω, πότε φτιάξαμε αντιύλη;
- Εεεε τι είναι η αντιύλη;
- Όχι η ύλη
- Δηλαδή ο αέρας;
- Το κενό;
- Όχι ρε παιδιά είναι το αντίθετο της ύλης (ακολουθει ανάλυση που αν την έγραφα θα έτρωγα μετά τα χέρια μου). Και δεν ήξερα πως το είχαμε ανακαλύψει, μέχρι που το είδα στην ταινία και απόρησα: είμαι τόσο πίσω στην ενημέρωση; (γιατρεεεεεεεεεεεεεε)

Αλλά αν έμεναν εκεί θα ηρεμούσα. Εκεί που άρχισα να τρελαίνομαι ήταν όταν η παράθεση γνώσεων με ύφος ξερόλα ξέφυγε από την φυσική και έπιασε του ΕΛ (εμ τι;). Ηταν σαν να ακούω τον Λιακόπουλο στο μίξερ! Κάτι σαν best of ένα πράγμα!

Έμαθα λοιπόν πως

* Οι καινούργιοι υπολογιστες μιλούν αρχαία ελληνικά (μην με ρωτήσετε τι διάλεκτο θα σας γελάσω)
* Η αγγλική γλώσσα ειναι φτωχη και δεν έχει όσες λέξεις χρειάζεται. Ακόμα φτιάχνουν καινούργιες λέξεις, όπως το ρήμα πλέον google (ή στα ελληνικά γουγλίζω) που σημαίνει ψάχνω στο δίκτυο. Για κάποιο λόγο που δεν κατάλαβα, αυτό ειναι μειονέκτημα
* (αναμενομενα) Η Ελληνική γλώσσα έχει 700 δισεκατομμύρια λέξεις. Γι αυτό και είμεθα ανώτεροι των επάρατων εσπερίων.
* Κάπου ανάμεσα τις κλασικές παπαριές περί ανωτερότητας της ΕΛ γλωσσας έσκασαν και τα περίεργα με το "σημαίνον" και το "σημαινόμενον" που ανάθεμα και αν ξέρουν οι ίδιοι τι στο καλό είναι.
* Οι μετανάστες είναι εγκληματίες και πρέπει να φύγουν από την χώρα. Οι Αλβανοί είναι όλοι κλέφτες, οι μαύροι πουλάνε ναρκωτικά και οι Ρώσοι είναι όλοι σωματέμποροι. Σχέδια "αφελληνισμου" του ΕΛ κράτους αναφέρθηκαν, αλλά δεν θυμάμαι να κάνω περι-μετα-ανα-κατα-μεταδοση.
* Ο Αϊνστάιν έκλεψε τις σημειώσεις του πωςτονλενε (Καραθεοδωρή!) και από αυτές έφτιαξε την θεωρία της σχετικότητας. Ο ίδιος ο Αϊνστάιν ήταν μετρίας ευφυιας.

Ενδεχόμενα να έπιασαν και την κουφάλα γη αλλά δεν άκουσα/δεν θυμάμαι/δεν ξέρω/δεν απαντώ.


Και αλλα πολλά τα οποία ευτυχώς ξέχασα! Το περισπούδαστο ύφος δε, με αποψάρες που κανένας σοβαρός (θετικός) επιστήμονας δεν πετάει έτσι (πλην του προφήτη Λιακό που δυστυχώς ειναι συναδελφάκι), αλλά και Λιακοπούλειος-Δαύλειος εκφορά λόγου, με έκανε λαθεμένα να πιστέψω πως...είναι φιλόλογοι, όπως αυτοί που είχα ξεχέσει εδώ όταν και απέρριπταν την θεωρία της σχετικότητας με...ρητά από τον Πρωταγόρα, τον Πλάτωνα και τον Πρόκλο! Εκεί λοιπόν που με είχε πιάσει πονοκέφαλος, αλλά μεταξύ μας το διασκέδαζα κιόλας, ήρθε ο estarian και τον ρώτησα αν τους ξέρει. Δυστυχώς δεν ήταν φιλόλογοι, αλλά οι κλασικοί φραπεδόμαγκες. Ο estarian δεν θυμόταν αν είχαν βγάλει το Λύκειο και όντας πλέον κοντά στα τριάντα ζούσαν είτε με δουλειές του ποδαριού είτε με το χαρτζηλίκι του μπαμπά! Αυτοί είναι οι απόγονοι των ΕΛ, οι ανώτεροι, οι πασαλιμανιώτικοι με το λεξιλόγιο των 500 λέξεων, ενώ η ελληνική έχει 7 δισεκατομμύρια. Με την ξερολιστικη αποψάρα τους για το σύμπαν, βασισμένη σε δύο εκπομπές του Λιακόπουλου και στα βιβλία που εκδίδει. Δεν ενόχλησε και δεν ενοχλεί η λάθος άποψη. Η απόλυτη βεβαιότητα όμως πως ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε, πως έχουμε δικιο κιόλας και πως αυτό και μόνο αυτό είναι η πραγματικοτητα είναι που εκνευρίζει.

Παραπέρα τους τα σούρνει ορθώς ο polsemannen σε αυτο το ποστ, το οποίο και σας προτρέπω να διαβάσετε. Εμένα μου θύμησε αυτήν την ιστορία, μπορεί να θυμηθείτε κάτι αντίστοιχο και σεις.


Update , 23/10/2009, 1 μμ. Τελικά η ανώτερη γλώσσα όλων είναι τα.... Εσκιμώικα, μιας και αυτοί έχουν 50 διαφορετικές λέξεις για το χιόνι! Η έστω είναι ανώτερη..... στα Βόρεια!!!!

Όλα άσπρα....

Δευτέρα, Οκτωβρίου 19, 2009

Ακουσατε ακούσατε

Ταλιμπανέζοι κάθε θρησκεύματος και αμετανόητοι ελληνολάτραι (τωρα αυτα πως συνδυάζονται δεν έχω καταλάβει ακόμα, αλλά τι στο καλό, με λίγη καλή θέληση όλα γίνονται. Εδώ ένας κοντός μελαχροινός έπεισε μια ολόκληρη χώρα ψηλών ξανθών πως ειναι ανώτεροι από τους κοντούς μελαχροινούς και τον έκαναν και αρχηγό τους, εδώ θα κωλώσουμε;). Δεν ζούμε ούτε εις τας αρχαίας Αθήνας ούτε στο ελληνοχριστιανικό (μην γελάτε ρε) Βυζάντιο (δηλ. ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία) ούτε βεβαίως στην συμπαθή πλην ταλαιπωρημένη Περσια των Αγιατολαχ. Ανήκωμεν εις την Δυσιν που να μας πάρει και να μας σηκωσει και τα αστεια περί βορειοτέρας χώρας της Αφρικής, πρώτα απ΄όλα προσβάλλουν τους συμπαθέστατους Αιγύπτιους. Ανήκωμεν εις την Δύσιν, όχι μόνο για να ζητάμε δανεικά (και αγύριστα), ούτε για να κουτουπώνουμε τις γυναίκες των βόρειων γιάπηδων το καλοκαίρι. Η "Δύση" έχει και κάποιον πολιτισμό, ο οποίος ειναι σχετικά περισσότερο απόγονους του "παλαιού" ελληνισμού απ' οτι ο εδώδιμος. Για κοιτάχτε λίγο και τα μούτρα σας λοιπόν!

Τα λέγαμε και εδώ, αλλά είχα λησμονήσει κατι μικρούλες ευρωκαταδίκες, οπότε ευκαιρία είναι να τα θυμηθούμε μαζί, πέρα από το να μάθουμε τι γίνεται στην υπόλοιπη εσπερία.

Μονόδρομος ο πολιτικός όρκος του Χρήστου Ζέρβα (http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=93467 )
(τονισμοί και σχόλια δικά μου)

Προβληματίζεται σοβαρά η κυβέρνηση και μελετά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σύντομα σε πλήρη κατάργηση του θρησκευτικού όρκου σε δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες.

Καταλύτη των εξελίξεων αποτελεί η υπόθεση του δικηγόρου Θ. Αλεξανδρίδη. Αρνήθηκε να δώσει θρησκευτικό όρκο ως δικηγόρος και προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προκαλώντας τον Φεβρουάριο του 2008 την καταδίκη της Ελλάδας για παραβίαση της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης.

Εκτοτε έχουν κατατεθεί από άλλους δικηγόρους πολλές ακόμη προσφυγές κατά της χώρας μας, η οποία καλείται τώρα να προσαρμοστεί άμεσα με την ευρωπαϊκή νομολογία στο θέμα αυτό. Ηδη το Δικαστήριο, ενόψει και των νέων δικών που έρχονται το 2010, με αλλεπάλληλα ερωτήματά του προς την κυβέρνηση ζητά να μάθει τι έχει κάνει η χώρα μας, για να εφαρμόσει την παραπάνω καταδικαστική απόφαση.

Αυτό πολύ απλά σημαίνει πως η κυβέρνηση, για να αποφύγει νέες καταδίκες και διεθνή διασυρμό της χώρας, πρέπει πολύ σύντομα να απαλείψει οριστικά από τους Κώδικες Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας τον Κώδικα περι δικηγόρων, τον Κώδικα δημοσίων υπαλλήλων και τους στρατιωτικούς κανονισμούς, κάθε αναφορά σε θρησκευτικό όρκο υπαλλήλων και πολιτών, έστω και εάν αυτός προβλέπεται προαιρετικά (σ. του z. σαφέστατα. Δημοκρατία δεν είναι κάνω οτι γουστάρω επειδής ειμαι η πλειοψηφία ή επειδής "αυτα" θεωρω ιερά. Δημοκρατία ειναι η ισονομια. Τουλάχιστον)!

Σήμερα ο Δημασιοϋπαλληλικός Κώδικας και οι Κώδικες Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας καθιερώνουν εναλλακτικά στο θρησκευτικό όρκο, τη διαβεβαίωση. Οποιος (υπάλληλος ή μάρτυρας σε δίκη) δηλώσει ότι δεν πρεσβεύει καμία θρησκεία, μπορεί να επικαλεσθεί την τιμή και τη συνείδησή του. Ομως και αυτή η δυνατότητα δεν κρίνεται ικανοποιητική από την ευρωπαϊκή νομολογία, καθώς προϋποθέτει την προηγούμενη αρνητική δήλωση του εμπλεκόμενου πολίτη και οδηγεί στην έμμεση αποκάλυψη των θρησκευτικών του φρονημάτων (ότι δεν δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος) (αυτο ειναι λιγο μαλακια, αλλα τελος πάντων. Η θέση μου ειναι πως δεν πρέπε να ασχολούμεθα με το τι ειναι ο καθένας. Μπορεί κάλλιστα κάποιος χριστιανος ορθοδοξος να μην γουσταρει να ορκιστεί. Το σωστότερο ειναι πως η πολιτεια, οι υπηρεσίες και τα δικαστήρια πρέπει να είναι αδιάφοροι μπροστα στην όποια θρησκευτική ιδιότητα, όπως είναι αδιάφοροι μπροστά στην όποια ομαδικη ιδιότητα).

Ετσι, ο μόνος νομοθετικός δρόμος που απομένει στην κυβέρνηση είναι να επιβάλει παντού, υποχρεωτικά, τη διαβεβαίωση (πολιτικό όρκο), απομακρύνοντας τα ιερά ευαγγέλια από δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες. Και σύμφωνα με πληροφορίες, προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζονται οι επικείμενες προσαρμογές, καθώς δεν υπάρχει άλλη ενδιάμεση λύση που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Τα άρθρα των κωδίκων θα ορίζουν, για παράδειγμα, πως ο μάρτυρας, ο ένορκος ή ο πραγματογνώμονας επικαλούνται την τιμή και τη συνείδησή τους για να καταθέσουν την αλήθεια στο δικαστήριο. Το ίδιο θα ισχύει προφανώς και για τους στρατιωτικούς και τους δημοσίους υπαλλήλους. Η λέξη «ορκίζομαι» θα πρέπει να αντικατασθεί με τις λέξεις «δηλώνω, επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδησή μου ότι...».

Κατάλοιπο παλαιών αντιλήψεων, ο θρησκευτικός όρκος ενώπιον Ευαγγελίου (τον οποίον ειρήσθω εν παρόδω δεν δίδουν οι ιερείς και οι άνθρωποι της Εκκλησίας - είπατε τίποτα;), αποτελεί στις μέρες μας αρνητικό σύμβολο ενός ιδιότυπου θεσμικού αναχρονισμού. Ο ιδιαίτερος ρόλος που η Εκκλησία έπαιξε κατά καιρούς στην Ελλάδα και οι στενοί δεσμοί της με την καθεστωτική εξουσία, αιτιολογούν άλλωστε την ελληνική καθυστέρηση στον τομέα αυτόν.

Η κατάργηση διά νόμου του θρησκευτικού όρκου, προαναγγέλλει μια συνολική ρύθμιση των σχέσεων κράτους και Εκκλησίας, σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο (βλέπε περιουσία), ώστε οι ρόλοι να παραμείνουν καθαροί και απολύτως διακριτοί. Το ζητούμενο είναι σε ποιο βαθμό θα αντιδράσει η ιεραρχία και ποιες υποχωρήσεις είναι διατεθειμένη να κάνει σ' έναν επικείμενο «ιστορικό συμβιβασμό» με το κράτος (άλλο ζήτημα. Η εκκλησία έχει τόση δύναμη στην Ελλάδα, ώστε το επίσημο κράτος νασκέφτεται αν και πως θα νομοθετήσει)

Στις δεκάδες προσφυγές που οι δικηγόροι (του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι) κατέθεσαν κατά της χώρας μας και οι οποίες εκκρεμούν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, υποστηρίζουν πως σε διάφορες δικαστικές διαδικασίες αναγκάσθηκαν να δηλώσουν ότι δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, γεγονός που παραβίασε το δικαίωμά τους να μην δημοσιοποιούν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις (αρνητική θρησκευτική ελευθερία).

Στην υπόθεση Αλεξανδρίδη, το Ευρωδικαστήριο εκτίμησε ότι η ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων εμπεριέχει επίσης και μια αρνητική πλευρά, δηλαδή το δικαίωμα του ατόμου να μην είναι αναγκασμένο να εκδηλώσει το θρήσκευμά του.

Κατά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η απόφαση του οποίου έχει υπερνομοθετική ισχύ στην Ελλάδα, οι κρατικές αρχές δεν έχουν δικαίωμα να επεμβαίνουν στον τομέα της ελευθερίας συνείδησης του ατόμου και να ζητούν να μάθουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του. Αυτό μάλιστα ισχύει ακόμη περισσότερο όταν το πρόσωπο είναι αναγκασμένο να ενεργήσει έτσι προκειμένου να ασκήσει ορισμένα καθήκοντα, ιδίως δε στην περίπτωση της ορκωμοσίας!

Το σκεπτικό αυτό, σε συνδυασμό με την προηγούμενη απόφαση του Ευρωδικαστηρίου για βουλευτή του Σαν Μαρίνο (υπόθεση Bouscarini, 1999), με την οποία ο θρησκευτικός όρκος δεν θεωρείται προϋπόθεση ανάληψης καθηκόντων από βουλευτές, δημουργεί νέα δεδομένα στο εγχώριο τοπίο των σχέσεων κράτους - Εκκλησίας. Και προφανώς ανοίγει διάπλατα το δρόμο για πλήρη κατάργηση και του θρησκευτικού όρκου που εξακολουθούν να δίδουν σήμερα, βάσει του Συντάγματος, Πρόεδρος της Δημοκρατίας και βουλευτές. *



Τι ισχύει στην Ευρώπη

Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα της Ευρώπης, όπου η επίσημη Εκκλησία έχει τόσο πολλούς και στενούς δεσμούς με την κρατική εξουσία. Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, με πλούσια παράδοση θρησκευτικής επιρροής, έχουν επιβληθεί συνθήκες διαχωρισμού πολιτείας - Εκκλησίας, σε όλα τα επίπεδα.

Καθεστώς απόλυτου διαχωρισμού κράτους και Εκκλησίας, έχουν ουσιαστικά πέντε ευρωπαϊκά κράτη. Σύμφωνα με μελέτη της καθηγήτριας του Παντείου, Πηνελόπης Φουντεδάκη, οι χώρες αυτές είναι:

* Η Γαλλία, ήδη από την αστική επανάσταση με το Σύνταγμα του 1791. Υπάρχει ρητή αναφορά στον λαϊκό χαρακτήρα του κράτους ενώ απαγορεύεται η χρηματοδότηση οποιασδήποτε θρησκείας. Viva la France! Ποιος ειπε ρε πως απετυχε η Γαλλική επανάσταση;

* Η Πορτογαλία, χώρα όπου η καθολική Εκκλησία έχει επιρροή, αλλά στην οποία το Σύνταγμα του 1976 θεσπίζει ρητά τον διαχωρισμό. Εκεί, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζεται στην τιμή του ενώ το κράτος δεν χρηματοδοτεί κανένα θρήσκευμα.

* Η Ολλανδία, το Βέλγιο, όπου (ακομα και ο "ελεω Θεού",) ο βασιλέας ορκίζεται ενώπιον των νομοθετικών σωμάτων χωρίς θρησκευτικές αναφορές και η Ελβετία.

Καθεστώς διαχωρισμού έχουν ακόμη άλλα επτά κράτη:

* Η Ιταλία, από το 1984 κατήργησε τον καθολικισμό ως επίσημη Εκκλησία του κράτους. Ο όρκος του Προέδρου της Δημοκρατίας δίδεται ενώπιον των νομοθετικών σωμάτων και δεν εμπεριέχει θρησκευτικές αναφορές. Το ίδιο συμβαίνει και με τον όρκο του Ιταλού πρωθυπουργού και των μελών της κυβέρνησης. Μετά τον διαχωρισμό, το 1985, εφαρμόσθηκε φορολογία υπέρ της καθολικής Εκκλησίας και στη συνέχεια των άλλων θρησκευμάτων ανάλογα με τη δήλωση-επιλογή του φορολογούμενου.

* Στη Γερμανία, ισχύει η αμοιβαία ανεξαρτησία του κράτους και της Εκκλησίας καθώς και η αρχή της ιδεολογικής ουδετερότητας του κράτους. Ωστόσο στο προοίμιο του Συντάγματος υπάρχει αναφορά στον Θεό χωρίς να προσδιορίζεται ειδικότερη θρησκεία, ενώ στο τέλος του όρκου του Γερμανού προέδρου, προστέθηκε (κατά το αμαρικάνικον) η φράση: «Είθε να με βοηθήσει ο Θέος». Επιβάλλεται ειδικός εκκλησιαστικός φόρος.

* Στην Ισπανία, το Σύνταγμα του 1978 δεν ορίζει επίσημο θρήσκευμα, ούτε στο προοίμιο υπάρχει θρησκευτική αναφορά. Ο όρκος του Ισπανού βασιλέα δεν έχει αναφορές στον Θεό. Από το 1979 επιβλήθηκε φορολογία υπέρ της Καθολικής Εκκλησίας, μόνο στα μέλη της (με αυτο εννοειται πως δεν εχουμε κανενα προβλημα. Οποιος γουσταρει να δινει λεφτα στα τραγόπουλα απο εμένα είναι ελεύθερος να το κάνει).

* Καθεστώς διαχωρισμού έχουν ακόμη το Λουξεμβούργο, η Σουηδία και η Φινλανδία.

* Η Ιρλανδία, μία χώρα με το 93% των πολιτών να δηλώνουν καθολικοί, δεν προβλέπει στο Σύνταγμά της επίσημη θρησκεία. Στο προοίμιό του γίνεται αναφορά στην Αγία Τριάδα, ενώ διασφαλίζεται η ελευθερία της συνείδησης και δεν επιτρέπεται στο κράτος να θεσπίζει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Στην καθολική Ιρλανδία ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος, αλλά υπάρχει στενή εκπαιδευτική συνεργασία κράτους-Εκκλησίας.

* Ακόμη και στην Πολωνία, το πρόσφατο Σύνταγμα του 1997 προβλέπει ίσα δικαιώματα των Εκκλησιών και των θρησκευμάτων και αμεροληψία των κρατικών αρχών σε θρησκευτικά ζητήματα.

* Αντίθετα, τα κράτη που αναγορεύουν μία Εκκλησία ως επίσημη σε συνδυασμό με τον εθνικό τους χαρακτήρα είναι, εκτός της Ελλάδας, η Μεγάλη Βρετανία και η Δανία.

* Στη Μεγάλη Βρετανία, η εθνική Εκκλησία της Αγγλίας που αποσπάσθηκε το 1689 από την καθολική Εκκλησία, έχει επικεφαλής τον μονάρχη. Η στέψη του ελέω Θεού μονάρχη γίνεται σε θρηκευτική τελετή και ο όρκος έχει θρησκευτικές αναφορές. Ξεχνάμε όμως να πούμε πως η Αγγλικανική εκκλησία είναι περίπου αθεϊστικός χριστιανισμός. Ο πάστορας παίζει περισσότερο το ρόλο του φιλικού χαμογελαστού "γέροντα" παρά κάποιου κήρυκα που ανακατευεται παντού και πάντα.

* Στη Δανία, η ευαγγελική λουθηρανική Εκκλησία αποτελεί από το 1849 επίσημη Εκκλησία, αλλά μόνο το 11% των εσόδων της προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο Δανός βασιλιάς ωστόσο δίδει όρκο ενώπιον του Συμβουλίου του Κράτους που δεν είναι θρησκευτικός.




Update: Ειδα το φως το αληθινο, αποτασσομαι (με ποσα σ γραφεται;) τον κοσμικο δαίμονα και σας ευλογάω


Βοηθεια σας οι αβοήθητοι!!



Πέμπτη, Οκτωβρίου 15, 2009

Blog Action Day 2009 και μην μου τους κυκλους ταραττε

Δεν με αρεσουν αυτα. Σαν να το εχουμε παρακανει εικονικα και μη. Συμμεριζομαι πληρως τας επιφυλαξεις του ημιξαδερφου polsemannen εδωπαδα (αλλα και τις θεσεις-αξονες του σχετικου ποστ), περαν αυτου ομως ομολογω πως το "επιλεχθεν" θεμα εχει ενα γενικοτερο ενδιαφερον. Βαριεμαι ομως να γραφω και ειδικα οταν πρεπει να το κανω "επετειακα" (ενω ας πουμε το να γραφω με συγκεκριμενο θεμα/οδηγια δεν με πολυχαλαει), οποτε βρηκα την λυση που εξασφαλιζει πιτα ολοκληρη και σκύλο σκαστο στο φαϊ. Κοινως και θα τα πουμε και δεν θα γραψω και πολυ.

Επειδης να' ουμ' το ολο οικολογικο/κλιματικο ζητημα εχει φτασει απο κατι αλανια τυπου PETA κτλ κτλ σε βαθμο χαζομαρας, μην νομισει κανενας χλεμπονιαρης πως ειμεθα οικολογοι διοτι "ετσι πρεπει" και τα "κακομοιρα τα ζωακια" και αλλα χαζα. Οποιου δεν του αρεσει να σφαζονται τα κακομοιρα τα ζωάκια και δεν ειναι φυτοφαγος ("και τα κακομοιρα τα φρουτακια;") τοτε χρήζει αμεσοτατης ψυχιατρικης παρακολουθησης.

Άλλο ομως η χρηση και άλλο η κατάχρηση. Αλλο η ικανοποιηση αναγκών και άλλο το ξεφτυλισμα των πάντων για να ικανοποιήσουμε την μεγαλομανια μας. Αλλο πχ ο κυνηγος που οτι χτυπησει θα το φαει (αλλιως ΔΕΝ το χτυπάει) και άλλο ο "σπορτσμαν" ή η θειτσα με τις γουνες απο νεογνα φωκιας. Η υπερβολή δεν οδηγει σε καμία σοφία, στην αυτοκαταστροφή οδηγει. Οικολογοι είμεθα απο πολύ προσωπικό και ιδιοτελές συμφέρον. Επειδης βλεπουμε και λιγο μακρύτερα γνωρίζομεν πως η ισορροπια της φύσης δεν είναι κατι έξω απο μας. Η κλιματική αλλαγή μπορεί να οφείλεται στην παραγωγη παραπανω CO2 απο τον ανθρωπο μπορει και οχι. Αυτο δεν σημαινει πως δεν υπάρχει. Και δεν δικαιολογεί την απληστια μας να σκοτωσουμε ό,τι περπαταει, να αποψιλώσουμε ό,τι φυτρώνει ή να ψαρεψουμε/καθαρισουμε κτλ ο,τι κολυμπάει. Θα μου πείτε και τι λες ρε μασκαρα, αυτα έχουν να κανουν με την κλιματική αλλαγή; Ξερω γω; Εσεις που ξερετε πως δεν εχουν; Το ζητημα κατ' εμέ δεν ειναι η ιδια η κλιματικη αλλαγη αλλα η νοοτροπια μας καθως αυτη συμβαινει. Αυτη ειναι που με ανησυχει και όχι η αλλαγή η ίδια.


Ταυτα και το κουρασα. Eδώ και καιρό έχω βρεί μια εξαιρετική διάλεξη του Jared Diamond που ειναι σχετικως σχετική με το θέμα μας (η πίτα που λέγαμε), οποτε αντι να τα πω εγω, ε ας τα πει αυτος που τα λέει και καλύτερα! (επισης θελω να καταγγειλω τον ημιξαδερφο που εμφανιζει πρωτος σαν αναφορα τον Jared και το σχετικο βιβλιο, επιμενω παντως στην δημοσιευση μιας και το ειχα ζεστο εδω και μερες)

Οπλιστείτε με υπομονή (χμμμμ αφου αν εγραφα καμια σεντοναρα δεν θα την διαβαζε κανενας, παλι κερδισμένοι είστε) και βουρ στο μάθημα!









On second thoughts σας δίνω και μια πιο σύντομη διαλεξη του ίδιου για το ίδιο θέμα, η οποια κρατάει μονο 20 λεπτά.

Τετάρτη, Οκτωβρίου 14, 2009

Πολιτισμος;

Τα λέγαμε και νωρίτερα, ας το επαναλαβουμε. Διαφωνω λιγο με το σκεπτικο της ανακοινωσης του ΣΥΡΙΖΑ. Ακομα και σε ένα 101% μονοθρησκευτικο κρατος ο ρθρησκευτικος ορκος δεν παυει να είναι αναχρονιστικος. Κατά τα άλλα είναι ένα βήμα μπροστα (όπως ήταν και το 2007)

http://www.tvxs.gr/v23258

Επιστολή στον προσωρινό Πρόεδρο της Βουλής έστειλε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρας, με την οποία γνωστοποιεί ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προτίθενται να δώσουν πολιτικό όρκο κατά την αυριανή ορκωμοσία στη Βουλή.


Το κείμενο της επιστολής αναφέρει:

«Προς
Τον προσωρινό Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων

Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 2009

Κύριε Πρόεδρε,

Σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής (άρθρο 3, παρ.2 ) οι εκλεγέντες βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου κατά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, υποχρεούνται να δώσουν όρκο που ορίζεται από το άρθρο 59 του Συντάγματος.

Είναι γνωστή η θέση του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς για την ανάγκη διαχωρισμού εκκλησίας- κράτους και την απόσυρση νόμων και πρακτικών, που εμποδίζουν την θεμελιώδη διάταξη του Συντάγματος περί ανεξιθρησκείας. Θεωρούμε ότι ο τύπος του όρκου που έχει καθιερωθεί παραβιάζει το συνταγματικό πρόσταγμα της ανεξιθρησκείας που κατοχυρώνεται από το άρθρο 13 του Συντάγματος καθώς και το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών, που κατοχυρώνει το δικαίωμα των ανθρώπων στην ελευθερία των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων.

Εμείς ως εκλεγμένοι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού, θεωρούμε ότι εκπροσωπούμε Έλληνες πολίτες όλων των θρησκειών και δογμάτων, πολίτες που είναι άθεοι, αλλά και πολίτες που αρνούνται να δηλώσουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

Κατόπιν τούτων σας γνωρίζουμε ότι οι βουλευτές του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς προτιθέμεθα να δώσουμε στη Βουλή τον παρακάτω όρκο,

«Ορκίζομαι στην τιμή και την συνείδησή μου να είμαι πιστός στην Πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα, να υπακούω στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου».

Με εκτίμηση
Αλέξης Τσίπρας
Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς».



Update: Μην ξεχασω να δώσω και τα συγχαρίκια μου στους βουλευτες ή υπουργούς του ΠΑΣΟΚ που δεν εδωσαν θρησκευτικο όρκο. Αντιγράφω:


"Oι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σηφουνάκης, Μαρία Δαμανάκη, Σπύρος Κουβέλης και Μάγια Τσόκλη δεν έδωσαν θρησκευτικό όρκο. Θρησκευτικό όρκο δεν έδωσαν επίσης, ο Γ.Παπακωνσταντίνου και η Τ.Μπιρμπίλη. Λάθος μου το τελευταιο. Δεν ορκιστηκαν γιατι δεν ειναι βουλευτες. Στην ορκομωσια του Υπ. Συμβουλιου απ οσο ξερω πηραν την δοση τους απο Αγιο Πνεύμα. Ευχαριστώ τον geokalp για την διορθωση.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ παρέστησαν εκφράζοντας ταυτόχρονα τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους και την απόσυρση νόμων και πρακτικών που εμποδίζουν τη διάταξη του Συντάγματος περί ανεξιθρησκίας. Θρησκευτικό όρκο δεν έδωσαν επίσης οι βουλευτές του ΚΚΕ, πλην της Λιάνας Κανέλλη. Επιστολές προς το προεδρείο με τις οποίες τάσσονται υπέρ του πολιτικού όρκου έστειλαν οι κοινοβουλευτικές ομάδες του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ."


Σάββατο, Οκτωβρίου 10, 2009

Μην ξεχνιομαστε ε;

Χμμμμμ Αφοτου αφησαμε μια περιοδο χαριτος καποιων ημερων στην νεα διακυβερνηση, καιρος ειναι να αρχισουμε τα μπινελικια. Ειδα το ρεπορταζ απο την ορκομωσία της νέας κυβερνήσεως και (ως συνηθως) εκνευριστηκα. Καμαρωστε αριστερους, που ακουμπανε ο ενας τον ώμο του άλλου, για να τους διαπεράσει το "Άγιο Πνεύμα". Και καλά ο ορκος του καθενος και η μαλακια που μπρει να εχει στο κεφαλι του, ειναι δικο του θεμα και δεν θα τσακωθούμε κιολας. Το εκνευριστικό είναι πως τυπικα δεν "θεωρειται" πως η νεα κυβέρνηση....κυβερνάει αν δεν βάλει την τζίφρα του ο μαγος της φυλ.....εεεεε ο αρχιεπίσκοπος δηλαδης.







Αν τωρα αυτο ειναι συμβολο κοσμικου κρατους και προοδευτικοτητας θα σας γελάσω.
Και τωωωωωωρα που το θυμήθηκα, προ καιρού ο ΓΑΠ είχε δηλωσει πως θα φορολογήσει την εκκλησία. Το δηλωσε μέχρι και ο Καρατζαχερης πως πρεπει να γίνει. Εδώ σε θέλω Γιώργο! Νέα διακυβέρνηση, νέες αντιλήψεις, νέες δομές ε; Για να δούμε και λίγο πράξεις σιγά σιγά διότι το ρολόι μετράει: Οποτε μαζι με τους jungloειδης counters που εχω στο πλάι, θα βάλω και έναν που δεν μετράει αντίστροφα, αλλά πόσο χρόνο ο Γιώργος δεν έκανε κάτι το οποίο ευαγγελιζόταν και το ζητά μέχρι και η "λαϊκή δεξιά"

Χρονος που δεν εχει φορολογηθει η εκκλησια απο την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ:



Υπενθυμίζω στον φίλο μου τον Γιώργο (τον Κρόγια, του όχι τον άλλο, που ειναι απο τους λιγους πασοκους που με διαβαζουν, τρωει και ολο το φαγητο του και ειναι και καλο παιδι, ) πως το στοίχημα τρέχει!


Επαναλαμβανω δεσμευσεις λαμπρων γυναικων και αντρων :

polsemannen: Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία, ή θα ξυρίσω το κεφάλι μου και θα γίνω Χάρε Κρίσνα, ή θα φάω 2 ζεύγη αθλητικών υποδημάτων με σάλτσα Μαδέρα. (Από μαδέρια).

zaphod: Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία θα κόψω τα τσίπουρα και θα κυκλοφορώ ξεβράκωτος για μια βδομάδα

ellinaki: Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία, ας μου ρίξει κάποιος ένα κουβά νερό γιατί μάλλον δεν θα άκουσα το ξυπνητήρι και θα αργήσω στη δουλειά.

******
krogias: Αν δεν φορολογήσει ο ΓΑΠ την εκκλησιαστική περιουσία, εγώ στις επόμενες εκλογές θα πάω γυμνός να ψηφίσω και θα ψηφίσω και ΛΑΟΣ!
******

glam: (Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία,) Θα φτιάχνω offshore, με τραβηχτικούς τίτλους, για σίγουρους πελάτες όπως: "Agios panteleimon attikis/B. s.a."

ellie: Δεν ξέρω τι θα κάνω αν καταργήσει το αφορολόγητο ο ΓΑΠ!!! (εμ λογικό είναι να τα χάσει!)

ellinaki: (Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία,) Θα βάλω ένα σημαιάκι του ΠΑΣΟΚ στο ποδήλατό μου και θα πηγαίνω να κάνω γύρους σε καμιά εκκλησία κάνοντας ντρινγκ ντρινγκ.

zaphod: αν ο ΓΑΠ νομιμοποιήσει την ινδική κάνναβη ΚΑΙ φορολογήσει την εκκλησία ορκίζομαι:
α) Να τον λέω Γιώργο και όχι Γιωργάκη
β) Να περπατήσω 11,7 μέτρα με τα χέρια
γ) Να κοψω ΚΑΙ τις ρακές για δύο μήνες

σπίθας: (Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία:)
Θα κλάψουν μανούλια.
θα κάνω sex, δις ημερησίως.
(μέχρι τις επόμενες εκλογές)

- Θα κόψω το χαρτζηλίκι στο γιό μου.
(θα το δίνω στο Σουβλακέα )

- Θα γράφω δύο ποστ ημερησίως.
Επιστημονικές μου αδημοσίευτες αναλύσεις.
( κάτι σαν το λιακό..ένα πράμα )

- Θα σχολιάζω πεντάκις ημερησίως.
(..στο ποστ σου )

xasodikis: (Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία,) Θα πάω στο δικαστήριο με σακάκι-πουκάμισο-γραβάτα από πάνω και μαγιώ βερμούδα-σαγιονάρα από κάτω και αυτό είναι δέσμευση (γκαπ!)

ανορθόδοξος: Αν γίνει το προαναφερθέν, θα κάνω τατού στον ποπό(sic) μου τη φάτσα της Δρούζα (στο δεξί κωλομέρι) και τη φάτσα της Δαμανάκη (στο αριστερόν)!!

ηλιαχτίδα: Eάν το κάνει ο κύριος ΓΑΠ λοιπόν, εγώ θα τον ψηφίσω στις μεθεπόμενες εκλογές!

hades: Αν συμβεί αυτό, προσωπικώς θα αυτοβαπτισθώ ορθόδοξος καθολικώς διαμαρτυρώμενος (...) και εν συνεχεία θα ξεκινήσω με ιδία έξοδα την ανόρθωση της Ιεράς Μο*νής Αποπισιάδος, στην οποίαν θα χοροστατώ υπό τον ευαγή τίτλο (βοήθειάς μας, ή μάλλον σας) προΗγούμενος ΑρχιΡεάλΜαδρίτης Ιερόδουλος.

enikolo: o ΓΑΠ θα σταματήσει το αφορολόγητο των πάπαρδων όταν πεθάνει ο Χαιλάντερ!

slartibarfast: Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την Εκκλησία θα πηγαίνω στην Παναγία της Τήνου καθημερινά επί ένα μήνα μόλις καταφτάνουν τα καράβια με τις γιαγιάδες ντυμένος όπως ο Χάρυ Κλυν εδώ

eidomen: Αν φορολογηθεί η εκκλησία θα πηγαίνω στην δουλειά για 1 μήνα ντυμένος τσολιάς. Μετά από αυτό τον μήνα θα κατέβω στην Ελλάδα και θα επισκεφτώ όλες τις μονές του αγίου όρους φορώντας μόνο ένα kilt.

χρήστος_μ: Αν ο George Papandreou φορολογήσει την εκκλησία, τότε:
Θα σταματήσω τα dowloads από το ιντερνετ, δεν θα ξαναπατήσω κουμπί που να έχει τις λέξεις torrent, rapidshare, save, download, save as κλπ. Μη σου πω θα κόψω και τη σύνδεση ιντερνετ από το σπίτι.

stardust30: Εγώ πάλι ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ αν ο George Papandreou φορολογήσει την εκκλησία α.ε. (μεγάλη η χάρη Της) να βάλω τα πιο σέξυ ράσα που θα βρω, με μαύρες ζαρτιέρες,κόκκινο στρινγκ και 12ποντο(επίσημα ντυμένος ιερέας δλδ), να πάω γονυπετής από Θεσ/νίκη - Αγ.Όρος να προσκηνύσω την Παναγία την Αγιογδύτισσα(ακόμη πιο μεγάλη η χάρη Της) και να ιδρύσω Μπουτίκ Ράσσων "Σκύψε Βλογημένη" εις την πρωτεύουσιν αυτού Καρυές..

athena: (Αν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία,) ΘΑ ΦΟΡΕΣΩ ΜΠΛΟΥΖΑ ΜΕ ΣΤΑΜΠΑ ΤΟΥΣ ΓΛΟΥΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΛΑΒΩ ΤΟ ΧΑΣΟΔΙΚΗ.

geokalp: Εάν ο GAP φορολογήσει την εκκλησιαστική περιουσία (χωρίς αστερίσκους, ε;) εγώ θα πηγαίνω με το παιδί μου κάθε Κυριακή για να τους ενισχύσω και δε θα ζητώ απόδειξη!

estarian: Aν ο ΓΑΠ φορολογήσει την εκκλησία θα πάω να γραφτω στα κεντρικά της ΚΝΕ ντυμένος Γιώργος Παπαδόπουλος-εκατόνταρχος λεγεώνας




(η υποψία μου ειναι πως μαλλον ο ΓΑΠ θα "αναγκαστει" να το κανει και γιατι μαλλον το πιστευει και -κυριως- γιατι δεν υπαρχει φραγκο στο ταμειο. Προβλεπω λοιπον μεγαλα ξεφτιλικια!)


Update :
Ο Αλεξης είπε το αυτονόητο : Δεν είμαστε Ιράν

Πέμπτη, Οκτωβρίου 08, 2009

ΝΔ ε;

Εισαγωγη:

Απαραιτητη (ιστορικη κυριως) εισαγωγη πριν αρχισουμε να μπλεκουμε τα μπουτια μας. Εκτος απο βαρετη και μεγαλη εχει την μικρη χρησιμοτητα να μου δωσει επιχειρηματα για το τελος. Αν βαριεστε προχωρήστε αμεσα στα πεδια σπεκουλαρισμα, και που το παω.

Η πολιτικη γενικως, και ιδιαιτερα στην Ελλαδα, ειναι κυρίως συνάρτηση της κουτάλας. Οι αποπανω μαζι με τους ημετερους τρωνε εκμεταλευομενοι τους αποκατω. Στα πιο "προοδευτικα" καθεστωτα οι αποπανω, τρωνε μεν, αλλα κοιτανε να μην πεθανουν της πεινας και οι αποκάτω γιατι αυτοι οι αποπανω εχουν παρει πρεφα πως αν οι αποκατω ψοφολογησουν μετα δεν θα ειναι αποπανω κανενος. Οι "μεταρρυθμισεις" πρωτευοντως ειναι νεοι τροποι εκμεταλευσης του ποπολου με τροπο που δεν θα φαινεται πολυ. Το όριο παρέμενε η συνεκτικοτητα του κοινωνικου ιστου, γιατι αν ο κοσμος αγανακτούσε τότε μπορει το κόλπο να επαυε να δουλευει και να είχαμε θέματα. Αναλογα με τις περιπτώσεις και την ισχυ των παραμαγαζων εξουσιας (εκκλησια, ΜΜΕ) η κοινωνια μπορουσε να αντεξει διαφορετικες βαθμιδες οικονομικης “καταπιεσης”.


Στην Ελλάδα ιδιαιτερα, και αυτος ειναι ο λογος που εφαγε το κεφάλι του ο Καποδίστριας, το ολο μοντελο δεν εχει ξεφυγει και πολύ από το φεουδαρχικο μοντελο της επικυριαρχιας. Ήτοι ο "πρωθυπουργος" ειναι μεν απολυτος αρχων (πιο πολύ δρα σαν συνταγματικος μοναρχης ή τύρρανος αρχαιοελληνικου τυπου παρά σαν αιρετος ελεγχόμενος άρχοντας) αλλά οφείλει να δίνει “φέουδα” στις οικογενειες που ειναι υποτελεις του και τον στηριζουν στην εξουσία. Δεν ειναι τυχαιο πως πενήντα σογια κουμανταρουν την χωρα εδω και χρονια και τα σογια αυτα ανήκουν στις παραταξεις/κόμματα που εναλλάσονται στην εξουσία.
Εξαιρεση σε τουτο το μοντελο πρεπει να ειναι ο Αλαβανος, που ειναι μεν απο σόι, αλλά παράτησε τον "χωρο του" (υπουργος της Ενωσης Κεντρου δεν ηταν ο μπαμπας;) και πηγε πολύ αριστεροτερα. Κριμα γι αυτον, γιατι με αυτον αρχηγο πχ το ΠΑΣΟΚ θα εβγαζε 60%, καλο ομως για την αριστερα που οταν χρειαστηκε εναν ικανο ηγετη ηταν εκει να της δωσει φιλί ζωής (και ακομα πιο κριμα και γι αυτον και για την αριστερα που τα εκανε ολα μπουρδελο το τελευταιο διαστημα, αλλα για την αριστερα η προσφορα του παραμενει μεγαλη και το προσημο αναγκαστικα θετικο).

Διαχρονικος φύλακας όλων αυτών ήταν και παραμένει η εκκλησία (της οποιας η δουλεια ειναι διαχρονικα η ιδια με αυτην που ειχε στην τουρκοκρατια, να "ηρεμει" δηλαδης τον λαο ενω παράλληλα να μπορει να δρα ως εξουσιαστικο παραμαγαζο), γι αυτό ακόμα και οι "αριστεροι" του ΠΑΣΟΚ της πήγαιναν κόντρα μονο στα λόγια, ή και καθολου, με μερικες τιμητικες εξαιρεσεις (ευκολο πχ Αποστολος Κακλαμανης).
Ακομα και οταν εγινε το θεμα με τις ταυτοτητες (θεωρουμενο σημερα και αυτονοητο και ασημαντο, ουτε ο εθνικαρας Καρατζαφερης δεν το ειχε στην ατζεντα του), στην ουσια η εκκλησια δρωντας φεουδαρχικα προσπάθησε απλα να αλλαξει ηγεμονα πιστευοντας πως τρωει λίγα απο τον παροντα. Δεν της περασε, αλλά πηρε χοντρες φοροαπαλλαγες ενδιαμεσα (απο τον Σημιτη) και σταματησε να τσιριζει διοτι το ζητουμενο (η κουταλα) ειχε επιτευχθει και το προσχημα (οι ταυτοτητες) δεν ειχε πλεον χρησιμοτητα. Δεν ειναι τυχαιο πως κατοπιν η ΜΚΟ "Αλληλεγγυη" πηρε πακτωλους χρηματων οι οποιοι απλα εξατμιστηκαν.

Παντα αυτες οι οικογενειες και οι εκλεκτοι τους "μασαγαν" το κατιτίς τους. Οταν καποιοι το παρακαναν παραμελώντας υπερβολικα τους πολιτες, έρχονταν οι επόμενοι που μάσαγαν με την σειρά τους, αλλά....λιγοτερο έτσι ώστε να γίνεται και κάτι, οπως κανενας δρομος ή κανενα σύστημα υγείας, ετσι και αλλιως τα δημοσια εργα εν Ελλάδι ειναι το χρυσό κουτάλι για τα λαμόγια και ας μην ξεχνάμε το όριο που θέσαμε αρχικα, δηλ την διατηρηση καποιας κοινωνικης συνεκτικοτητας αρα και του υπαρχοντος status quo. Δηλαδή, κάνουμε και κάτι, αλλά συνήθως το κόστος βγαίνει τριπλάσιο του αναμενομενου ή έστω αυτού που πληρώνουν άλλες χώρες για την ιδια δουλεια - και τρωνε και 5 φραγκα οι δικοι μας ανθρωποι.
Η αλλαγή που έφερε το ΠΑΣΟΚ στα ήθη μας στα μακρινα 80's ήταν πως εκεί που "τρώγανε μονο οι δεξιοι", το ΠΑΣΟΚ πρότεινε "να τρώνε όλοι", αλλά ξέχασε να προτείνει ποιού τα φράγκα θα τρώγανε, και όταν μασάνε πολλοί αναγκαστικά μασάνε περισσότερα. Όταν οι Έλληνες ανακάλυψαν μετά απο 8 χρόνια πως τρώγανε δανεικά και μόνο έσπευσαν να το αλλάξουν. Οι επόμενες κυβερνήσεις προσπάθησαν να πληρώσουν τα δανεικά αυτά. Η νέα ελιτ (τα νεα σογια - παραμαγαζα εξουσιας που αναδυθηκαν ειτε σε κοντρα ειτε σε συνεργασια με τα παλια) ομως που ειχε προκυψει ήθελε νέα και γερή μπάζα. Το κακό που έχουν οι γιάπηδες είναι πως μπορουν να γίνουν πολύ πιο κυνικοί και αδιαφοροι για το "γενικοτερο ή/και μακροπρόθεσμο καλό" μπροστά στο κέρδος σε σχέση ακόμα και με τους φεουδαρχικού τύπου νομείς της εξουσίας. Τέτοιοι τύποι ευθύνονται για την σημερινή οικονομική κρίση. Το κόλπο έγινε με το χρηματιστήριο που αποτελεσε την βιαιοτερη αναδιανομη εισοδηματος που είχε γίνει ποτε σε αυτήν την χώρα. Μια νεα γενια νεοπτωχων ξεφύτρωσε απο το πουθενα και μια κοινωνικη κριση αρχιζε σιγα σιγα να σκαει μυτη εκ νεου στην Ελλαδα.

Η κυβερνηση της ΝΔ το 2004 ΔΕΝ προέκυψε επειδή το "φασμα" μετακινηθηκε δεξιοτερα. Εχω πει και το ξαναλέω πως το 60% περίπου των Ελλήνων ανήκουν στην καλούμενη (απο εμένα) αστική κεντροδεξια.
Απο αυτους αρκετοι (αλλα οχι τοσο αρκετοι ωστε να βγαλουν "καθαρη δεξια" κυβερνηση) ειναι οι "παλαιοί" ή "λαϊκοί" δεξιοί (πατρις θρησκεια οικογενεια κτλ. Τυπικοι εκπροσωποι τους στην ΝΔ ο Βυρων, ο Νομάρχης και ο Γιακουματος και πολλοι βουλευτες -"ιστορικα ονοματα") πολλοί εκ των οποίων μπορεί ακόμα να θεωρούν την χούντα "επανάσταση", τον εμφύλιο "συμμοριτοπόλεμο" κτλ. Απο τους υπολοιποι αρκετοι εχουν σχετικα πιο προοδευτικες αντιληψεις, πιστες σε ενα κοσμικο κρατος "δυτικου τυπου", με κάποια μικρή κοινωνικη πολιτική, (τουλάχιστον) τόση ώστε να συντηρειται η κοινωνικη ηρεμια. Αυτοι ειναι "δημοκρατες", αστοι, πιθανων "αριστερων καταβολων" κτλ κτλ.

Σημαντικο μερος αυτων των αχρωματιστων κεντροδεξιων περιφερεται μεταξυ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και πρακτικα καθοριζει τον εκαστοτε κυβερνητη. Αυτοι ειναι και ο ζητουμενος "μεσαιος χωρος" που ΔΕΝ εχει συγκεκριμμενη ιδεολογικη ταυτοτητα, ειναι κυριως αστικος πληθυσμος, δεν ψηφιζει οπαδικα, κοιταζει κυριως το συμφερον του και ενιοτε κοιταζει και τα προσχηματα (ε δεν θα γινουμε και Ιραν!), κάτι δηλαδή σαν τον ψηφοφορο του ...σύριζα στο πιο βολεψακίστικο:)

Μετα το πανηγυρι με το χρηματιστιριο και την αισθηση σαπιλας, ανευθυνοτητας, λαμογιαρισματος, αμετροεπειας και κομπινας που ανεδινε το Σημιτικο ΠΑΣΟΚ (που ειχε βγει ως "διαχειριστης" και τα εκανε μανταρα) πολύ λογικά έδωσαν την εμπιστοσύνη τους στο άλλο κομμα wannabe φορεα εξουσιας, την ΝΔ του Κ. Καραμανλη. Δεν εμπιστευτηκε τοτε ο "μεσαιος χωρος" την Νεα Δημοκρατια. Φοβηθηκε το ΠΑΣΟΚ και της εδωσε την ευκαιρια να αποδειξει πως ειναι διαφορετικη. Κυριως εμπιστευτηκε τον Καραμανλη επειδής:
* "ειχε ονομα", δηλ ήταν ιδανικος υποψηφιος του παραδοσιακου μοντελου, αλλά κυρίως ήταν εμφανές πως οι ισχυρες οικογενειες τον στηριζαν, μαζί και ο "λαός" τους. Ποιος ηξερε την υπαρξη του Καραμανλη jounior πριν παρει την αρχηγια της ΝΔ; Και μην ξεχναμε πως οι διαδικασιες στην ΝΔ ηταν "πιο νορμαλ", μεσα απο συνεδριο δηλαδη και οχι μπατε σκυλοι αλεστε. Ηταν ομως και πολυ πιο ελεγχομενες απο τα παραδοσιακα τζακια
* δεν ειχε ακουστει γι αυτον τιποτε (ασχημο, αλλα και γενικοτερα) ποτέ, αρα δεν ειχε καει και δεν ηταν λαμογιο
* φαινοταν τιμιος και κυρίως χαμηλων τονων. Φαινομενα τυπου "αγανακτισμενων" Καλαμποκηδων που φοβοντουσαν οι αστοι, λογικα με τον Καραμανλη θα εξελιπαν (οπως και έγινε. Επισημα βασιλοχουντικα βαριδια της ΝΔ ξηλωθηκαν και εμειναν οι ακινδυνοι για να μην τρομαξουν και φυγουν οι γιαγιαδες). Ο Κωστας ειχε δειξει πως δεν δισταζε να συγκρουστει με το εσωκομματικο "κατεστημενο" προκειμενου να τους κανει ανθρωπους - και να τους δώσει και την πολυποθητη πλειοψηφια. Οι "πατριωτικοι" που μετρουσαν τα κουκια ετρεμαν πως οι τοτε κινησεις στερουσαν απο την "παραταξη" πολλες ψήφους. Η πραγματικοτητα εδειξε πως η παραταξη τους ανεβηκε μολις έφυγαν αυτοι. Η δε δημιουργια του ΛΑΟΣ επετρεψε στην ΝΔ να δειξει ενα πιο πολιτισμενο προφιλ και έστειλε προς τα εκεί αρκετή σαβούρα.

Ο κοσμος αυτος λοιπον του εδωσε την ευκαιρια. Μετα μαλιστα απο μια καργα αποτυχημενη τετραετια Σημιτη του έδωσε αυτο που ειχε δωσει μονο στον Αντρεα το 1981. Λευκη επιταγη. Ανετα ο Κωστας μπορουσε να στησει γκιλοτινες στην πλατεια συνταγματος αν ηθελε. Ακομα και ο πασοκικος τυπος του εκανε αβαντες. Ακομα και οι αριστεροι τον ηθελαν γιατι με το ΠΑΣΟΚ ασφυκτιουσαν (εχω ξαναγραψει πως σε καποια φαση "φαινοταν" σχεδιο να φανε το ΠΑΣΟΚ οι μεν απο αριστερα οι δε απο δεξια).
Ακομα και μετά την πρωτοφανή επίδειξη ανικανότητας το καλοκαίρι του 2007 η ΝΔ δεν ειχε χάσει το "ηθικο" έρεισμα. Πολλοι θυμοντουσαν το ΠΑΣΟΚ και δεν ήταν καθόλου σίγουροι πως το "βαθυ πασοκικο κρατος" δεν ειχε βαλει και αυτο το χεράκι του (για να μην παρεξηγουμαστε. Αυτο δεν εχει να κανει με το ΠΑΣΟΚ σε επιπεδο ηγεσιας, αλλα με μερος του "κοσμου" του σε επιπεδο ενστικτων, και πριν μου πειτε οτιδηποτε δηλωνω ευθαρσως πως το ειδα ιδιοις ομμασι. Νταξ', δεν εφτανε για να δικαιολογησει το μπουρδελο, αλλα ηταν υπαρκτο και εδωσε στο γενικοτερο φαντασιακο το ζητουμενο προσχημα) και έδωσαν συγχωροχάρτι και νέα ευκαιρία στον Καραμανλή, ελπίζοντας πως θα είναι λιγότερο λαμόγιο αυτός και οι δικοί του, εστω και χωρις την λευκη εντολη του 2004 που ειχε σπαταλήσει. Ακομα και τότε ο Καραμανλης, με τριαμιση χρόνια καθυστερηση μπορουσε να κόψει κώλους (με την «καλη εννοια» του όρου, ήτοι να ρίξει χοντρες σφαλιάρες στα λαμόγια και στην κακοδιαχείρηση).

Ολοι δεχτηκαν πως.....μέχρι το 2007 "μαθαινε", έκανε το αγροτικό του ο άνθρωπος. Το μόνο που έλπιζε αυτός ο μεσαίος χώρος ήταν πως οι νεοδημοκράτες πλεον θα δούλευαν και λίγο με στόχο το "γενικοτερο καλο", πως επιτελους κάποιοι παρανομουντες πολιτικοι και παραπολιτικοι θα έμπαιναν φυλακή (σπαζοντας την ατιμωρησια που ειχε επιβαλλει και νομοθετικα το ΠΑΣΟΚ) και πως σιγά σιγά οι μεταρρυθμίσεις στην δημόσια διοικηση θα άρχιζαν να αποδιδουν, ή αλλιώς πως το διοικητικο, οικονομικο και κοινωνικο μας χασμα απο την υπολοιπη ΕΕ θα μειωνοταν περισσότερο από το "ελάχιστα ανεκτό" που έχουμε σήμερα.

Δεν ξερω κατα ποσο αυτα θα γίνονταν αν κυβερνουσε η ΝΔ άλλα 4 χρόνια. Δεν είχε κάνει τίποτε πειστικο στα πρώτα τρία σε αυτην την κατευθυνση. Οσο μαγκας και cojone-ατος ειχε φανει ο Κώστας οταν ηταν στην αντιπολιτευση τόσο ατολμος φάνηκε όταν ήρθε στα πράγματα. Σε καμία περίπτωση, απ΄οταν πηρε την διακυβερνηση και μετα, δεν κονταροχτυπήθηκε με κάποιο τζάκι ή με έναν όμιλο συμφερόντων από αυτούς που λυμαίνονται τον τόπο. Ή όπου φάνηκε πως το κάνει ("Βασικος Μέτοχος") φάνηκε πως το έκανε καθαρά για λόγους εντυπωσιασμού, μιας και η προσπαθεια ηταν εξαρχης καταδικασμενη. Η αυστηρότητα του (όπως και του Σημίτη παλαιότερα) εξαντλήθηκε σε απεργους, εργαζομενους, φοιτητες και διαδηλωτες, τα εύκολα θύματα εντυπωσιασμού δηλαδής. Δεν τολμησε να εισπράξει φόρους απο τους έχοντες και έβαζε έμμεσους (που πολύ απλά χτυπάνε κυρίως τους μικρούς), όπως το ΦΠΑ. Δεν μπορούσε να δώσει αυξήσεις και ξαφνικά "θεωρήθηκαν" ρετιρέ οι μισθωτοί των 1500 και 2000 ευρώ με αποτέλεσμα να αρχίσουν οι 700αρηδες να εμφανίζονται ευχαριστημένοι με κάποια μείωση των άλλων αντί να απαιτούν δικιά τους αύξηση! Μπορει λογιστικά το κόλπο να δούλεψε αλλά συνέβαλε στον διχασμό της κοινωνίας.
Το δε "βαρύ" και δυσκίνητο κράτος δεν είχε κανένα πρόβλημα. Οι διευθυντάδες-αποφοιτοι βοϊδοσχολής με 8ώρες εργασία/έτος των ΔΕΚΟ (αλλά και άλλων δημοσιων υπηρεσιων) συνέχισαν να παίρνουν τους παχυλούς μισθούς τους, οι μισθοι δεν ανεβαιναν (σε αντιθεση με όλα τα άλλα, ΚΑΙ τις τιμές "κρατικών" προϊοντων όπως το ρεύμα), τα stage συνεχισαν και πολλοί πολίτες "εκπαιδευονταν" για 5 και πλέον χρόνια δουλεύοντας ανασφάλιστοι και με απολαβές πείνας και γενικά ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού άρχιζε να έχει χοντρο πρόβλημα διαβίωσης, ή μάλλον χοντρύτερο απο αυτό που ήδη ειχε λόγω των προηγουμενων κυβερνήσεων οξύνοντας το κοινωνικό πρόβλημα και την αίσθηση πως η κοινωνία δύο τρίτων του Σημίτη πηγαινε σε κοινωνία πενήντα-πενήντα.

Ακομα και έτσι ο Κώτσος άντεχε. Οι μεσαίοι τον στήριζαν και προσπαθούσαν να πείσουν εαυτούς πως "θέλει αλλά δεν μπορεί". Αυτα μέχρι την περσινή ΔΕΘ, όπου μέσα σε 5 λεπτά έχασε το "ηθικό" πλεονέκτημα και τον πηρε η κατηφόρα. Σου λέει μετά ο άλλος πως αμα καλύπτει τα λαμόγια δεν έχει και σημαντική διαφορά απο το ΠΑΣΟΚ, ασε που το ΠΑΣΟΚ (επι Αντρεα ε;) έδινε και κανα ξεροκοματο και για μας. Η νεα εντυπωση ήταν πως η διακυβερνηση της ΝΔ ήταν τελικά "εις οιωνος αριστος, ολα για την παρτη μας", και αυτή η πάρτη ήταν μόνο για τους λίγους ημέτερους ή για τους διαχρονικους που δεν τολμησε να πειράξει. Αντιστοιχες περιπτώσεις της πρώτης τετραετιας της ΝΔ ήρθαν στην μνήμη, όχι πλεον ως μεμονωμένα περιστατικά, αλλά σαν περιπτώσεις κανόνα που συνειδητά αγνοήθηκε. Οι όποιοι καλώς και αποδοτικώς εργαζόμενοι (πχ Λιαπης, Στυλιανίδης) θεωρήθηκαν - και σωστά - πλέον εξαιρέσεις και όχι ο, δυνητικος έστω, κανόνας.


Η γνώμη μου ειναι πως είτε ο Καραμανλης "ήθελε" είτε όχι, απλούστατα δεν μπορούσε. Αλλά ο λόγος δεν ήταν ούτε η "καμένη γη", ούτε το "βαθύ κράτος", ούτε βεβαίως ο "στρατηγός άνεμος", αλλά η ίδια η παράταξή του και κυρίως η ηγετική του ομάδα, το καλούμενο περιβάλλον του. Η ίδια ομάδα που τον ανέβασε στην ΝΔ και τον έκανε εσωκομματικό κυρίαρχο, φέρνοντας τον "απο το πουθενα", η ίδια ομάδα που στάθηκε στο πλευρό του μέχρι να γίνει κυβέρνηση, η ίδια ακριβως ομάδα τον χαντάκωσε, μαζί την παραταξη του (who cares?) και την χωρα (εδω νοιαζομαστε περισσοτερο οσο να'ναι). Ποια ειναι αυτη η ομάδα; Μα οι "λιγοτερο ακραίοι" της ΝΔ, ο "ευρωπαϊκος" Καραμανλικός χώρος, τα τζάκια που ήρθαν στα πράγματα από τον Καραμανλή senior μαζι με τους τοτε νεολαίους ή σχεδόν νεολαίους. (φανταστείτε να ήταν οι πιο "παραδοσιακοι δεξιοι"! Ούτε ψύλλος στον κόρφο μας!)
Οι οικογένειες αυτες έψαχναν απεγνωσμένα έναν άκαυτο, νεαρο, αμιγώς ευρωπαϊστή (οχι με την εννοια του αντιαμερικανισμου, αλλα με την εννοια να γινουμε καποτε σοβαρη χωρα ρε γαμωτο, να παραμυθιαστεί και ο μεσαίος χώρος) και ικανό πολιτικό για να τις οδηγήσει ξανά στην γη της επαγγελίας και στην κουτάλα, για να μην ξεχνιομαστε. Το μόνο που τους έλειπε ήταν η στήριξη της νέας γενιάς στελεχών που δεν είχαν κυβερνήσει μέχρι τοτε. Α. Σπηλιωτοπουλος, Στυλιανιδης, Ζαχοπουλος, Μεϊμαράκης, Βουλγαράκης, Τσιτουρίδης, Μαγγίνας και λοιποί μπήκαν στο κόλπο και στήριξαν τον αρχηγό όσο μπορούσαν. Οι περισσότεροι εξ' αυτών ήταν φίλοι του απο τα νεανικά χρόνια και όλοι ήταν "καραμανλικοί". Παλιοι Καραμανλικοι, μπροστα στο φόβο της Ντόρας, συνετάχθησαν και δεν ξανακουνήθηκαν (οπως ο Εβερτ και ο Παυλόπουλος πχ). Όλοι αυτοι μαζί ηταν οι κολλητοί του και η ομάδα του. Σε αυτην την ομαδα μπήκαν έγιναν προσθαφαιρέσεις και κόλλησαν ο Ρουσσόπουλος και οι επανερχομενοι Αβραμοπουλος και Σουφλιας ενώ για ένα διάστημα απομακρύνθηκε ο Α. Σπηλιωτόπουλος.

Περιττό να πούμε πως απέτυχαν πολιτικά μιας και οι περισσότεροι εξ' αυτών αποδείχθησαν είτε ανικανοι, είτε απλοί κλέφτες είτε και τα δύο, και μάλιστα με πολύ περισσότερο αμετροεπή και χυδαίο τρόπο απ 'ότι οι πράσινοι προκατοχοί τους. Κοινώς είχαν το "διαχειριστικο" επιχρισμα, αλλά παρέμεναν είτε "δεξιοι παλαιας κοπής" (βλ. κουταλα και μονο κουταλα) είτε απλοί απατεώνες, είτε (συχνότερα) και τα δύο. Με αυτους για κολλητούς και ομαδα εμπίστων ο Καραμανλής έδινε λαβές στο «και να θέλει δεν μπορεί». Πόσο μάλλον όταν …άρχισε να τους καλύπτει! Το περίεργο ειναι πως οι μεγαλύτεροι ή σχετικά μεγαλύτεροι σε ηλικία (Σουφλιάς, Παυλόπουλος, Μεϊμαράκης) ήταν πιο συνεπείς στην εφαρμογή του κυβερνητικού έργου και λιγότερο προσηλωμένοι στην πάρτη τους. Τα νέα και (θεωρητικά) πιο ιδεολόγα στελέχη όμως τα έκαναν μαντάρα, με λίγες εξαιρέσεις.

Η όλη δαιμονοποίηση της εξέγερσης του Δεκέμβρη (την οποία δεν ξεκίνησαν αυτοί, αλλά μπήκαν στο χωρό κατόπιν), καθώς και ο τρόπος αντιμετώπισης της βεβαίωσαν τους πάντες πως η ΝΔ δεν θα βγαλει πολλές παρελάσεις ακόμα. Καταφερε μέσα σε ένα μήνα:
* να δαιμονοποιησει μέρος των πολιτων του κράτους,
* να διχάσει την κοινωνία στρεφοντας πολιτες εναντιον πολιτων και δινοντας "αθελα του" το πρασινο φως σε "αγανακτισμενους πολιτες" να παρουν το νομο στα χερια τους. Τετοια πραγματα στην Ελλαδα ειχαν να γινουν απο την εποχη του Καλαμποκα. Άλλο πράγμα το πλίατσικο, η κλοπη και οι βανδαλισμοί (αλλά και η αστυνομική αυθαιρεσία) και άλλο η αυτοδικία ή η επιβολή προσωπικού δικαίου απο ροπαλοφόρους κατσαπλιάδες.
* να ακολουθήσει (αργότερα) την ακραία γραμμή Καρατζαφερη κάτι που άρχισε να παραξενεύει τους κεντρώους. Το ΠΑΣΟΚ πολύ πιο έξυπνα (πλην Πάγκαλου αν θυμάμαι καλά) δεν προέβει σε χαρακτηρισμούς προς καμία κατεύθυνση και απλά ζήτησε "να τηρηθεί η τάξη" ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.
* Αυτο είχε σαν συμπέρασμα ο Κώστας να πείσει τους "μεσαίους" πως πλέον δεν υπήρχε ικανότητα στον τιμονιέρη.

(παρενθεση. Ειρωνικό είναι πως ενα περίπου χρόνο πριν πέσει η χούντα είχαμε εξέγερση. Η χούντα έπεσε μόνη της (παρέδωσε δηλ την εξουσία) όταν ανακάλυψε πως δεν μπορούσε να χειριστει τα αδιεξοδα που η ίδια είχε δημιουργήσει. Κλείνει παρένθεση)

Το πραγμα μετα τσουλαγε συνεχεια κατηφορικα. Κανενας ανασχηματισμος δεν το εσωνε εκτος και αν επαιρνε ο Κώστας επιτελους την αποφαση να συγκρουστει μα κάποια απο τα παλια ή νέα τζακια που είχαν απλωθεί παντου στην δημοσια διοικηση, και κυρίως χωρις να παράγουν κάποιο έργο χρήσιμο στον πολίτη. Οσα ξηλωματα, παραπομπες η τιμωρίες συνέβαιναν (ειναι φυσιολογικο να υπάρχουν παρατυπιες σε μια διακυβερνηση. Αυτο που νοιαζει τον κοσμο ειναι η αντιμετωπιση τους) είτε αργούσαν χαρακτηριστικά, είτε δεν συνέβαιναν ποτέ, είτε απλά το όλο πράγμα κουκουλώνονταν. Αυτο θα δούλευε (και δούλεψε στις αρχες) όσο η γενικότερη διακυβερνηση είχε το δικαίωμα απο τον κοσμο να αυτοχαρακτηρίζεται ηθική. Όταν ο κόσμος της το έκοψε (δειχνοντας μεχρι τότε τρομερη υπομονη) το όλο πράγμα άρχισε να φωνάζει.

(νέα παρένθεση: Κανονικά μια κυβέρνηση δεν θέλει να χαρακτηριζεται ηθική, αλλά αποτελεσματική ή μάλλον αποτελεσματικότερη από τις προηγούμενες και αυτό δείχνει που έχουμε φτάσει, το αυτονόητο θεωρείται προτέρημα.)

Απο τα τελευταια απο τα πολλα καρφια στο φέρετρο της ΝΔ ήταν οι φετινες πυρκαγιες. Ουτε η δικαιολογια του "πρασινου κρατους", ουτε των "ξενων δυναμεων" (που δεν στεκουν σε οποιον έχει iq πάνω απο 80 ή έχει απλα μάθει τις ελλείψεις σε προσωπικο και οργανωση της πυροσβεστικής και της πολιτικης προστασιας), ούτε καν ο σύριζα δεν μπορουσαν να μειώσουν το μέγεθος κατάρρευσης του κρατικου μηχανισμου. Και οχι σε επιπεδο πυροσβεσης, αλλά σε επίπεδο πρόληψης, εκεί που φαίνεται το εμπρακτο κρατικο ενδιαφερον.

Και μετα προκυρηχθησαν εκλογες. Και εγινε και ντιμπειτ. Δυο μαλιστα. Οπου ο Καραμανλης ειπε ψεμματα εν γνώση του δυο φορες. Πρωτη, οταν ισχυριστηκε πως τα stage είναι "κοινοτικοι ποροι" και δευτερη όταν κατηγορησε τον ΓΑΠ για "αποχαρακτηρισμο" δασικων εκτασεων που αργοτερα αποδειχθηκε πως ήταν ...ένα χωριό. Και τα δύο ψέμματα ήταν πανεύκολο να απεκρουσθουν και έγινε αυτό μόλις την επομενη μέρα και στις δύο περιπτωσεις


Αρχίζει το χοντρο σπεκουλαρισμα:

Η υποψια μου παραμενει πως ο Καραμανλης ηταν περισσοτερο ανακουφισμενος απ΄ότι θα ήταν αν έβγαινε τελικά. Όλη η προεκλογική περίοδος του ήταν αυτοκτονική. Μπήκε στη τελική ευθεία με -5% και όλοι περίμεναν μια νεοδημοκρατική συσπείρωση που θα τον έφερνε σε κατασταση "διαχειρισιμης ήττας". Αυτός, ξεκινώντας από την νέα του ομιλία στην ΔΕΘ, άρχισε σιγά σιγά να αποδομεί οσο απο το "μεσαιοχωριτικο" προφιλ του ειχε μεινει. Απο το ντιμπέιτ και μετά τα πράγματα χειροτέρεψαν. Με δηλωμένο λόγο εκλογών την κατάσταση της οικονομίας (κάτι για το οποίο ποτέ δεν έδωσε πειστική απάντηση. Ηταν στην μέση της δεύτερης θητείας του και ζητουσε εντολή για να κάνει αυτά που ευαγγελιζόταν το.....2004, μόνο με πολύ πιο αντιλαϊκό πλαίσιο, αρα και αντικοινωνικο σε εναν κοινωνικο ιστο που ηδη παρουσιαζε σημάδια φθοράς) αυτός μίλαγε για το ...πανεπιστημιακο άσυλο, τις εργατικές ηγεσίες που τον εμπόδιζαν (!), την λαθρομετανάστευση και άλλα τέτοια, σημαντικά (;) μεν για μερικούς, αλλά άσχετα με την κηρυξη των εκλογών, ούτε και αποφασιστικά στην προσέλκυση κεντρώων ψήφων, ούτε τελικά σημαντικά εμπόδια σε μια σοβαρή, αποφασιστική και κυρίαρχη κυβέρνηση. Άσε που οι δεξιοι-δεξιοι αυτα τα ακουγανε εδω και καιρο απο τον Καρατζαφέρη. Οι ρέστοι απλά άρχιζαν να αναλογίζονται αν θα τους άρεσε να ζουν υπο το καθεστως φόβου σε ένα αστυνομικο κράτος.
Ο "μεσαιος χωρος" εψαχνε να βρει μια δικαιολογια να ψηφισει ΝΔ και δεν εβρισκε καμια, οχι απο τον "πολεμο" των τριτων αλλά απο την ιδια την συμπεριφορα του κυβερνωντος κομματος, και του πρωθυπουργου συγκεκριμμενα. Ειχε χασει που ειχε χασει το "ηθικο ερεισμα" εχασε και το επιχρισμα σοβαρότητας που του ειχε μεινει. Ακομα και στο τελος δεν τολμησε να βγει και να πει αυτο που ελπιζαν πολλοι πως θα ελεγε. "Ηθελα, αλλα δεν μπορουσα, διοτι φταιει ο ταδε και ο ταδε και ο δεινα και ας ειναι και απο το σπιτι μου μεσα". Ετσι μπορει να παραμυθιαζε τον μεσαιο χωρο εκ νεου και να επαιρνε ξανα την παρτίδα, ή έστω να το ζόριζε λίγο, αλλα ηταν απαραιτητο να εκκαθαρισει εκ νεου το κομμα του, κατι που δεν εκανε παρά μόνο στο ελάχιστο με την κατάρτιση των ψηφοδελτιων. Θεωρώ πως αν διέλυε τους πάντες και έβαζε μόνο νεολαίους ή εξωκομματικους στα ψηφοδέλτια, με εξαιρέσεις όσους ελάχιστους δικούς του και εμπιστοσυνης του είχαν μείνει, θα πήγαινε καλύτερα, μπορει να κέρδιζε κιόλας, μιας και θα έδειχνε πως επιτέλους πήρε τις αποφάσεις του.

Ειπαμε και στην αρχη πως η εξουσια στην Ελλαδα ειναι συνώνυμο με την παρουσια τζακιων. Αυτα τον ανεβασαν και τον στηριξαν, αλλα στα τελειωματα της θητειας του ειχαμε το εξης παραδοξο. Ενω ειχε αποτυχει να κρατησει τις ισορροπιες και να ειναι αυστηρος στους υποτελεις του, κανένας δεν τολμουσε να αμφισβητησει την πρωτοκαθεδρια του. Στο κομμα παραμενει πανισχυρος και σχετικά ανεξάρτητος πλεον απο τις οικογενειες. Παρ' όλα αυτά δεν τόλμησε ποτέ να τους πάει κόντρα "για το καλο του τοπου". Ακομα και με ηττα τετοιων διαστασεων (η διαφορα εφταστε στο 10,5%) κανενας δεν ηθελε να φύγει ο Καραμανλης κατι που κάνει ακομα πιο εκκωφαντικη για μενα την κυβερνητική του αποτυχια γιατι τελικα ανακαλυπτουμε πως πιθανον να μπορουσε αλλα να μην ήθελε. Δεν συγκρουστηκε με τα παραμαγαζα εξ αρχης και ετσι "εδωσε θαρρος στον χωριατη". Οχι μονο αυτο αλλα οποτε καποιος δικος του του ελεγε πως "παμε στραβα", συνηθως θεωρούνταν ... προδότης (περιπτωση Τατουλη). Τελικά, μαλλον και ο ιδιος ο Κώστας ήθελε να φύγει γιατι έβλεπε πως δεν μπορούσε να δουλεψει πλέον η ίδια η ηγετική ομάδα εκει που είχαν φτάσει τα πράγματα και δεν μπορούσε πλέον ούτε να ξηλώσει αλλά ούτε και να εμπιστευτεί κανέναν.


(ξανα παρένθεση. Η όλη φάση, όπως την κρίνουμε τώρα, είναι πως φαινεται σαν ο Καραμανλης και ο Σιουφλιάς αποφάσισαν στις αρχές Σεπτέμβρη να εξαφανιστούν μέσα σε ένα μήνα. Και το έκαναν με τόση σπουδή σαν να ήταν υποχρέωμενοι να το κάνουν. Και τα κατάφεραν. Δεν ειναι δικό μου, ειναι του brother, αλλά με αρέσει)

Κοιταζοντας τα αποτελεσματα των εκλογων και τις απουσιες που αναμενομενα εχει η ΝΔ θα ελεγα πως αυτη η καθιζηση μονο καλο μπορει να της φερει. Ισως και ετσι να εξηγειται και η ανακουφιση Καραμανλη. Αφου δεν μπορεσε να τους ξηλωσει ως κυβερνητης, φροντισε να...ξηλωθουν εκλογικα. Μετρήστε απωλειες (για καθε λογο, είτε δηλ εμειναν ασταυρωτοι είτε δεν μπηκαν στα ψηφοδελτια είτε παραιτηθηκαν): Σουφλιάς, Αλογοσκουφης, Πετραλια, Ζαγορίτης, Κασσίμης, Παπακώστα, Σταύρου, Φώλιας, Σούρλας, Καλαντζάκου, Ορφανός, Αχ. Καραμανλής, Τσιτουριδης, Βουλγαρακης, Μαγγινας, Βαληνάκης και αλλοι πολλοι. Μπορουμε να πουμε πως έγινε ένα θετικό άδειασμα της ΝΔ καθως επεσε χοντρη κρισαρα. Ο Γιακουματος και ο Βυρωνας εμειναν, αλλα λογικα στις επομενες εκλογες οι περισσοτεροι οπαδοι τους θα....βρισκονται σε αλλη διασταση υπαρξεως ή πιο σωστα σε διάσταση μη-υπάρξεως.

Ότι δεν καταφερε να κάνει όσο ήταν κυβέρνηση ο Καραμανλής, το κατάφερε μέσα σε ένα μήνα με την προεκλογική εκστρατεία που έκανε. Πιο πολλα στελεχη «παλαιάς κοπής» ή απλά από αυτούς που "πλήγωσαν την παράταξη", "απομακρύνθηκαν" από τους εκλογείς παρά από τον ίδιο (ενταξει, δεν λεμε πως η κρισάρα ήταν τέλεια, αλλά μαζί με τα ξερά θα κάψεις και κανα χλωρό ή μπορεί να γίνει και το ανάποδο, δηλαδής τιποτε ξερόχορτα να ξεχαστουν μεσα στην....πρασινάδα). Οι περισσότεροι υπουργοί του δεν μπαίνουν στην νεα βουλή (θυμηθείτε πχ ποσο καλό έκανε στο ΠΑΣΟΚ η εξαφάνιση Σημιτη, Λαλιώτη, Τσοχατζόπουλου και αλλων χαριτωμένων), το κομμα «τιμωρηθηκε» και εχει την ευκαιρια να ξυρισει τους υπολοιπους «λογω αναγκαιων συνθηκων» και να βγει καθαρο και αλώβητο μέσα από ένα συνέδριο – κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Μπορει τα ποσοστα της ΝΔ να έπεσαν, αλλά μπορεί να βγει «ηθικά» κερδισμένη από αυτό το πατατράκ.



Που το πας ρε συ;
(και μας ζαλιζεις τοση ωρα;)

Η ΝΔ πρεπει να βγαλει αρχηγο. Αυτος θα πρεπει να αντεξει μια ή δυο τετραετιες πριν κυβερνησει καθώς πολύ δύσκολο είναι να αρθεί έτσι εύκολα ένα 44% και κατά κανόνα οι Έλληνες δίνουν 2 τετραετίες σε κάθε πρωθυπουργό. Ενδιαμεσα θα πρεπει να τσιμπησει καμιά νεα ψηφο διοτι η ΝΔ ειναι γερασμενο κομμα. Δεν το λεω εγω το τελευταίο, οι δημοσκοποι το λενε. Οι μισοι περιπου ψηφοφοροι της ΝΔ ειναι απο 50 ετών και άνω και αυτο κατι λεει. Ο νέος αρχηγός πρεπει να εχει την εγκριση των "ισχυρων (καραμανλικων) γεροντων" οπως ο προηγουμενος, αλλα ο ίδιος να μην ειναι κατ΄αναγκη απο τζακι, ετσι για να δειξουμε πως αλλαζουμε τροπο σκεψης. Καλο ειναι να μην θεωρειται κεντρωος αλλα δεξιος μεν, σοβαρος δε (αϊντε βρες τον!) διοτι ο Καρατζαφερης καραδοκει. Επίσης να μην ειναι "μητσοτακικος" (βλεπετε πως στην δεξια, ακομα και οταν μιλαμε πολιτικα, αναφερομαστε πρωτα σε σογια και μετα σε ιδεες), να ειναι σχετικα νεος (για να αντεξει στον χρονο) και όχι άβγαλτος, δηλ να εχει είτε κυβερνητική θητεία είτε να είναι "αυτοδημιούργητος" είτε και τα δυο. Ο φόβος της ΝΔ είναι η διάσπαση καθως (όπως και το ΠΑΣΟΚ) συγκεντρώνει στοιχεία με διαφορετικές ατζέντες και προτεραιότητες, τους οποίους ενώνει η uhu που λέγεται κουτάλα. Αν όμως κάποιος εκφραστης μιας "ακραιας" τασης επικρατήσει, τότε είναι επικειμενος ο κινδυνος διάσπασης μιας και όμοροι χώροι (ΠΑΣΟΚ για τους κεντροδεξιους, ΛΑΟΣ για τους «παραδοσιακους» δεξιους) υπάρχουν και περιμένουν σαν έτοιμοι από καιρό. Δεν είναι τυχαίο που ο Καρατζαφέρης σε αυτήν την προεκλογική εκστρατεία έκοψε σχεδόν ολες τις ακροδεξιες του περικοκλάδες. Σε μερικά πράγματα μάλιστα ήταν προοδευτικότερος του Καραμανλή (πχ πρόταση για φορολογηση εκκλησίας). Σου λεει τους ακροδεξιους τους έχω έτσι και αλλιώς, δεν περιμένω λίγο μπας και φύγει κάποιο καθαρό δεξιό κομμάτι από την ΝΔ;

Ας περασουμε τους δηλωμενους ή περιπου-δηλωμενους υποψήφιους απο το κρας τεστ:


* Ντορα. Αναμφισβητητα η πιο ικανη και με ετοιμο προσωπικο μηχανισμο. Μειονεκτηματα:
α) ειναι κορη του Μητσοτακη. Κανονικά αυτό και μονο του έφτανε :))
β) ειναι γυναικα (γιατι εδω ειναι ΕΛλαδα)
γ) ειναι απο "τζακι" και
δ) θεωρειται και κεντρωα απο τους δεξιοι (που φτασαμε ρε παιδι μου). Και επειδης ο Καρατζαφερης προσδοκα να γίνει η ‘νέα Νέα Δημοκρατία’, "δυστυχώς" πρέπει να αποκλειστεί. Ασε που άλλος ένας "κληρονομικος" αρχηγος θα ηταν βούτυρο στο ψωμί του "αυτοδημιουργητου". Το εκλεκτικο συνέδριο, που θα ειναι το ίδιο που επελεξε τον Κ. Καραμανλη, και σε μεγάλο βαθμό ελεγχεται (;) απο τους...δημογεροντες δεν θα της δωσει την ευκαιρια, εκτός και αν ο ίδιος ο Κώστας την προτείνει έμμεσα ή άμεσα, κατι που ο ιδιος δεν φαινεται προθυμος να κανει
ε) Η διάχυτη πεποίθηση πως το 30% της ΝΔ ειναι "μητσοτακικοι" είναι πιο πολύ αποτέλεσμα χειρισμών της πραγματικότητας παρά αποτύπωση της πραγματικότητας της ίδιας.

Επισης η Ντόρα μπορει να έχει κληρονομησει την άκρατη φιλοδοξία του μπαμπά της, αλλά φαίνεται πολύ πιο ξύπνια και λιγότερο κατεργάρα από αυτόν, οπότε θα κινηθεί πολύ πιο έξυπνα. Τι να την κάνει την αρχηγία ενός κόμματος του 20%;

* Σαμαρας. Μου φαίνεται αδιανόητο. Ειναι που είναι φασιστόμουτρο "εθνικαρας", έχει προδώσει ήδη μια φορά την ΝΔ και βασικοτερο: δεν προκειται να πάρει ούτε μία "μεσαιοχωρητικη ψήφο" σε εκλογες. Το μονο που μπορει να κανει ειναι να περιχαρακώσει τους παραδοσιακους δεξιους. Αλλα αυτοι, μαζι με τα "άκρα" και την Χρυση Αυγη (και τον Βεργη και οσους θελετε μαζι) αποδεδειγμενα πλεον (και εδω αξιζουν μπραβο στον Καραμανλη που το απέδειξε περίτρανα) ΔΕΝ μπορουν να βγαλουν κυβερνηση. Αν θυμηθουμε και τις προσφατες χαζομαρες των υπαλληλων του με το μουσειο της ακροπολης και τον αγιασμό του ή την ιστορία με το μουσείο πάλι και τον Γαβρα, ή ακόμα την διοικητικη υπαγωγη του Ναου του Επ. Απολλωνα στην Μεσσηνία βγαινει το συμπερασμα πως παραμενει εκπροσωπος της χειροτερης δυνατης δεξιας παλαιου τυπου και η εκλογή του θα ήταν ένα πισωγύρισμα για την ΝΔ και πιθανον θα οδηγουσε στην εκμηδενιση της. Ακομα και οι πιο κορακοζώητοι ψηφοφοροι κάποτε πεθαίνουν!


* Αβραμοπουλος. Αναμφισβητητα εχει φατσα. Και λεγειν. Παραπερα δεν ξερω. Α, λέγεται πως ειναι ελαφρώς ψωνιο και ωραιοπαθής κατι που τον κανει (σε εμενα) συμπαθη καθότι ταιριάζουμε! Στο υπουργειο υγειας ομως λέγεται ότι παρεδωσε χαος και δεν ειναι απο τα "σπλαχνα" της παραταξης, οποτε δεν ξερω τι θα πουν οι δημογεροντες ή έστω τι θα πουν οι μέσοι ψηφοόροι της ΝΔ. Παραμένει ο λιγότερο «παραδοσιακός» υποψήφιος και μπορει να χτυπήσει το μεσαίο χώρο, αλλά να χάσει (χμμμ αλλά και να κερδίσει αν μυρίσουν κουτάλα!) την δεξιά-δεξιά. Εμενα μου αρέσει πάντως, παρόλο που λένε πως είναι όλο φρου φρου και αρώματα. Η λέξη "προδοσία" δεν κολλάει πάνω του, όπως στον Σαμαρά, διότι αυτός δεν έριξε καμία κυβέρνηση και ουδέποτε κατηγόρησε κάποιον απο τους τοτε κομματικους ηγέτες όταν έκανε την δικιά του κίνησημε το ΚΕΠ. Επιχειρησε να μετρήσει τις δυνάμεις του και κατόπιν μαζεύτηκε.

(ακομα μια παρένθεση. Οι "αποστασίες" έχουν διαβαθμίσεις. Άλλο φτιάχνω δικό μου κόμμα όταν είμαστε στην αντιπολίτευση διοτι διαβλέπω πως για την αρχηγία με τρώει η...επετηρίδα, άλλο παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω και παραχωρώ την θέση μου, άλλο ανεξαρτητοποιούμαι ως μονάδα (βουλευτής ή όχι) διότι διαφωνώ με την εφαρμοζόμενη πολιτική και άλλο εκβιάζω και τελικά ρίχνω μια κυβέρνηση έχοντας φτιάξει προσωπικό στρατο μέσα στην κοινοβουλευτική ομάδα. Τα πάντα πλην του τελευταίου θεωρούνται "έντιμες" πρακτικες μέσα σε διαβαθμίσεις.)

* Πανικας Ψωμιαδης. Σοβαρα μιλατε τωρα; Βλεπε σχολιασμο περι Σαμαρα και μεσαίου χωρου και ακομα χειροτερα. Ασε που δεν είναι βουλευτης, οποτε πρεπει να βάλει εκπρόσωπο του στην βουλή και θα έχουμε τα χαζά του σύριζα σε κόμμα με 90 βουλευτές!


Συμπερασμα: Αν οι "μητσοτακικοι" υπαρχουν σε ποσοτητες που λενε οτι υπαρχουν (και προσωπικα το βρισκω χλωμο) παμε για Ντορα. Αν η "δεξια" απωλέσει το "πνεύμα" της παμε σε Αβραμό. Οι αλλες λυσεις ειναι αυτοκτονικες, εκτος και αν το ριξουμε στο χαβαλέ και ζητήσουμε υποψηφιότητα Πολύδωρα!


Αρα, λογικα ψαχνουμε για αλλον υποψηφιο. Αν τελικα η εκλογή παει σε συνεδριο (και οχι σε μη ελεγχομενη ανοιχτη διαδικασια), αυτος θα σκασει μυτη στις τελευταιες μερες πριν την εκλογή, αφου λαβει την εγκριση της δημογεροντίας και την αμεση ή έμμεση στηριξη της. Έτσι δεν ειχε γίνει και με τον Κώτσο; Δεν τον ήξερε κανένας, δεν τον περίμενε κανένας, τον πρότειναν οι "γέροντες" διοτι είχε τα "απαιτούμενα" χαρακτηριστικά (βλ εισαγωγη) και βγήκε πανηγυρικά. Το μονο που δεν είχε ήταν κυβερνητική εμπειρία (οι κακοι λένε και όρεξη να κυβερνήσει) και αυτό φάνηκε τελικά.

Εχω δυο τρεις ιδεες περι του καταλληλου προσωπου, αλλα δεν ξερω αν θα τους βγει η ισορροπια δυναμεων. Το πιθανότερο ειναι οι 2-3 αυτοι πιθανοί υποψήφιοι να στηρίξουν έναν από αυτούς δημιουργώντας τον πυρήνα μιας νέας ηγετικής ομάδας στη θέση αυτής που διαλύθηκε χρεωκοπημένη. Βοηθαω:
Ψαχνουμε καποιον που να ειναι:
* Σχετικα νεος
* Συγχρονος πολιτικος και οχι παλαιας κοπης
* Να ειναι και βουλευτης ρε παιδια!
* Να μην ειναι απο τζακι γιατι μας τα εχει πρηξει ο Καρατζαφερης που προς το παρον κανει ζημια χωρις να πολυωφελειται ο ιδιος αλλα το ΠΑΣΟΚ. Ασε που μετά ο νέος αρχηγός μπορεί να πουλάει μούρη και στον ΓΑΠ.
* Να εχει ερεισματα στην κομματικη νεολαια για να μπορει και αυτη με την σειρα της να επηρεασει καταστασεις με ενθουσιασμο (αληθεια ποιος οργανωσε την ΟΝΝΕΔιτικη παρελαση-επιδειξη δυναμης εξω απο το Ζαππειο οταν ο Καραμανλης ετοιμαζοταν για την δηλωση παραιτησης;)
* Να ειναι "Καραμανλικος", έτσι ώστε να δοθεί η κατάλληλη αίσθηση συνέχειας (παίρνουμε τα καλά στοιχεία και πετάμε τον κατιμά, αλλά ιδεολογικά παραμενουμε στις καταβολές μας)
* Να εχει μετασχει των (τωρινων, οχι του 1630!) κυβερνησεων Καραμανλη και να μην τα έχει κάνει μαντάρα (δηλαδή, όχι και να έλαμψε, πραγμα περίπου αδύνατον, αλλά να μην βοά και το σύμπαν εναντίον του)
(* hint: Ποιου βουλευτη την επανεκλογη προσπαθησε να σαμποταρει ο Καρατζαφερης;)

Μια τετοια επιλογη πιστευω πως μπορει να κανει καλο οχι μονο στην ΝΔ, αλλα και στην χωρα (το ζητουμενο πρωτευοντως ειναι να γινουμε σοβαρο και λειτουργικό κρατος και οχι το μουφα διλημμα "αριστερα-δεξια", ειδικα οταν μιλαμε για ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που και οι δυο μια χαρα δεξιοι ειναι στην πολιτικη και μακαρι ο ΓΑΠ να με βγαλει ψευτη), μιας και πολλα Καραμανλικα και μή βαριδια ελαβαν τον πουλο στας προσφατας εκλογας και το πεδιο της δεξιας ψιλοκαθαρισε σχετικά. Η ΝΔ εχει την ευκαιρια να γινει σοβαρο, "μεσαιοχωριτικο" κομμα, ευρωπροσανατολισμενο όχι στα λογια, αλλά στην πολιτική. Αλλιώς θα παραμεινει ακραιφνως δεξιο παλαιας κοπής κόμμα και μοιραια θα βουλιάξει



Update: Πέμπτη μεσημέρι

http://www.tvxs.gr/v22832

Ο ενας:
"....Ρεύμα υπέρ του Άρη Σπηλιωτόπουλου διαμορφώνεται στη Νέα Δημοκρατία, με δεκάδες κομματικά στελέχη να προτείνουν την υποψηφιότητα του πρώην υπουργού Παιδείας, ως αξιόπιστη λύση που έχει τα εχέγγυα για την ενότητα του κόμματος."

......

Ο άλλος:

"Έτσι, η λίστα των υποψηφίων προέδρων διευρύνεται. Μετά τον Παναγιώτη Ψωμιάδη που έθεσε από τηλεοράσεως υποψηφιότητα και τους Ντόρα Μπακογιάννη, Δημήτρη Αβραμόπουλο και Αντώνη Σαμαρά, που δεν έχουν διαψεύσει ότι θα είναι υποψήφιοι, το Βαγγέλη Μεϊμαράκη, για τον οποίο συγκεντρώνουν υπογραφές κομματικά στελέχη, πλέον και ο πρώην υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται για την 7η Νοεμβρίου"


Και στις δύο περιπτώσεις δεν μιλάμε για "σταρ", αλλά για ανθρώπους που τους "ζητάνε" να κατέβουν υποψήφιοι τα "κομματικά στελέχη". Και οι δύο ανταποκρίνονται στο προφίλ που περιέγραψα, αλλά περιμένω και έναν τρίτο να παίξει το ρόλο του μπαλαντερ.

Που ειναι ο τρίτος ρε παιδια;

Update II Πέμπτη Βράδυ
Επειδη το στρες ειναι στις δυτικες κοινωνίες ένα απο τα κυριοτερα αιτια καρδιακων δυσλειτουργιων και γενικοτερα προβληματων υγειας, δεν το θεωρω σωστο να σας κραταω σε αγωνία αλλο, άσε που κανεις δεν ενδιαφερεται, οποτε εγω θα τα γραψω, εγω θα τα διαβασω. Τα λεφτα μου τα βαζω σε κάποιον εκ της τριάδας Σπηλίωτόπουλου, Μεϊμαράκη, Στυλιανίδη. Τους δυο εκ των τριων τους έγραψα πιο πάνω. Προσωπικη μου επιλογη για υποψήφιος είναι ο Ευρυπίδης, ακομα και αν ο ίδιος δεν το ξέρει :))
Διοτι:
* Ειναι Καραμανλικος
* Ειναι "μεσαίος" δεξιός (δηλαδή ούτε προς το κέντρο, ούτε προς την μεριά του Βύρωνα και παραπέρα).
* Δεν ειναι απο τζακι
* Δεν εκανε πολλες χοντραδες στο υπουργειο του, και οι χοντραδες που έκανε (πχ αποσυρση βιβλιου ιστοριας Ε' δημοτικού, οταν ηταν στο Παιδείας) δεν πειραζουν τους δεξιοι, ούτε και τους κεντρώοι εδώ που τα λέμε
* Μας πλήρωνε στην ώρα μας (και η Μαριεττα btw)
* Ηταν προεδρος της ΟΝΝΕΔ, αρα τα έχει καλά με τους νεολαίους
* Τον πολέμησε προσωπικά ο Καρατζαφέρης βάζοντας υποψηφιότητα στον Νομό Ροδόπης, όπου οι υποψήφιοι (και περίπου οι ψηφοφόροι) ειναι μισοι χριστιανοι - μισοι μουσουλμάνοι και πήγε να του φάει κάποιες "χριστιανικές δεξιές" ψήφους, όχι για να βγει ο ίδιος, αλλά για να μην βγει ο Ευρυπίδης, και να βγάλει η ΝΔ μουσουλμάνο(ους) υποψήφιο (ους, αναλογα με τα ποσοστά). Τα περί "εθνικών λόγων" κτλ τα ακούω βερεσέ, καθώς και άλλοι νομοί έχουν μουσουλμάνους, ασε που ο Ν. Ροδόπης ΔΕΝ συνορεύει ούτε με την Τουρκία, ούτε με την Φυρομία!


Update III και μακρυτερο, Σαββατο πρωι
Δεν το εχω γραψει νωριτερα εκ παραδρομης. Ενας απο τους λογους που με κανουν να πιστευω πως ο Καραμανλης την κοπανησε με ελαφρα πηδηματακια (εκτος δηλ, απο την εμφανη του πλεον αδυναμια να κυβερνησει, την ελλειψη δικιας του ηγετικης ομαδας, την απογοητευση για το γεγονος πως ολοι οι δικοι του τον εκαναν να φαινεται αχρηστος και ψευτης, την αδυναμια εκπληρωσης εστω και της φορολογικης του πολιτικης, το καλπαζον εθνικο χρεος κτλ) ειναι πιθανοτατα και ο ερχομενος Δεκεμβρης. Πιθανον να πιστευε πως του την ειχανε στημενη και απο αριστερα και απο δεξια και πως η χωρα θα γινοταν μπουρδελο. Αδυνατωντας να αντιμετωπισει την κατασταση, την κοπανησε στα γρηγορα

Τετάρτη, Οκτωβρίου 07, 2009

Συριζικη αναδημοσιευση

Εμ τι μονο ο σπιθας θα αναδημοσιευει; Και εγω εμφανιζω και λιγο ποικιλια, οχι Κουβελης και Κουβελης και τα λοιπα!
Ας δουμε τι λενε και τα δικα μας παιδια που δεν ειναι υπερ της "καθαροτητας" και το ζητημα που ειχα θεσει παλαιοτερα με το κεφαλαιο και το Μαρξ τους φαινεται ελαφρως πασέ.


Μια απάντηση σε ενδοσυριζικά σχόλια και διαχωριστικές λογικές
(http://www.tvxs.gr/v22729)

Κάποιος φίλος μας αριστερός έγραψε κάπου ότι το σκορ στην κοινοβουλευτική ομάδα των 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είναι 8-5 υπέρ των αριστερών. Που σημαίνει ότι οι 5 μάλλον είναι δεξιοί. Τι ανήκεστος βλάβη! Γράφει ο Γρηγόρης Ψαριανός.


Υπάρχουν αριστεροί ανάμεσά μας που σκέφτονται έτσι; Νόμιζα ότι μόνο στο ΚΚΕ και στις εξωκοινοβουλευτικές ομάδες αριστερούτσικων υπήρχαν. Τι ανοησία! Κι αν υποθέσουμε ότι υπάρχει βλακόμετρο, ποιος ανακάλυψε και χειρίζεται το αριστερόμετρο;

Επίσης, διαβάζουμε στις εφημερίδες για προσκείμενους στο Ρεύμα, για προσκείμενους στους Ανανεωτικούς, για ανένταχτους και υπερτασικούς. Και όσο διαβάζεις τέτοια, τόσο περισσότερο κινδυνεύεις να γίνεις υπερτασικός με την ιατρική έννοια του όρου. Η καλή εφημερίδα «Τα Νέα» π.χ. είχε κι αυτή σκορ …5-5-3.

Αγαπητοί μου αριστεροί και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις, δεν υπάρχουν σκορ εδώ. Δεν έχουμε γκολ, οφσάιντ, τρίποντα, βολές και καρφώματα. Δεν πρόκειται για ματς ή για κατς. Ούτε κάποιο παράξενο σπορ παίζεται εδώ, όπως σκουός, χόκεϋ με ελέφαντες ή μπάντμιντον. Και οι συσχετισμοί των αριστερών δυνάμεων και στη νέα Κ.Ο., αν θέλουν να ξέρουν μερικοί-μερικοί, είναι 13-0, όπου μηδέν είναι αυτοί που δεν χρειάζονται και δεκατρείς αυτοί που θα τραβήξουν κουπί ως ίσως η μόνη πραγματική πάλι αντιπολίτευση στις δεξιές διαχειριστικές λογικές της νέας κυβέρνησης των σοσιαλδημοκρατών. Και θα πιέζουν και θα αγωνίζονται για τις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να γίνουν και θα τις στηρίζουν, αν και εφόσον γίνονται.

Αγαπητοί φίλοι και σύντροφοι και συνοδοιπόροι, θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους αριστερούς που στήριξαν σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή τον ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα αν προέρχονται από τον ΣΥΝ, από συνιστώσες ή είναι ανένταχτοι. Θα ήθελα να ξαναπώ ότι η μεγάλη δημοκρατική και ελεύθερη Αριστερά θα μπορούσε να μετράει ήδη διψήφια εκλογικά αποτελέσματα, αν δεν υπήρχαν διάφορες εμμονές, ιδεοληψίες, ιδεολογικές καθαρότητες και μονάδες μέτρησης αριστεροσύνης.

Η μεγάλη ελεύθερη δημοκρατική Αριστερά δεν γίνεται με άθροισμα ομάδων, ομαδούλων, γκρουπούσκουλων και με συγκολλήσεις και συμφωνίες ηγετικών στελεχίσκων που δεν έχουν εκλεγεί από πουθενά. Η ανανεωτική και ριζοσπαστική Αριστερά έχει πολύ δρόμο ακόμα. Οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ επιλέγουν πρωτίστως πολιτικές και δευτερευόντως πρόσωπα. Αν υπάρχουν συνιστώσες με μηδενική επιρροή στο λαό και στα κινήματα και με κανέναν εκλεγμένο εκπρόσωπο, να το κοιτάξουν. Είναι δικό τους πρόβλημα. Και να μην κατηγορούν το "λαό" ότι ψηφίζει λάθος. Αυτοί είναι, αυτά έχουν.

Το 4,6% των αριστερών που μας ψήφισε είναι σκληρό καρύδι, φάνηκε πιο σοφό από τις ηγεσίες μας και δείχνει το δρόμο. Είναι ο αποφασισμένος σκληρός πυρήνας για τη μεγάλη Αριστερά. Ας μην το απογοητεύσουμε με τον ιδρυματισμό μας και ας μην το μολύνουμε με τις ενδοαριστερές μας λοιμώξεις.

Αν κάποιοι σύντροφοι νομίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μαζικός χώρος για στρατολόγηση οπαδών, κάνουν λάθος. Αν κάποιοι σύντροφοι νομίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ομαδούλες που περιμένουν απλώς τις επιχορηγήσεις από το αστικό κράτος για να το γκρεμίσουν, κάνουν λάθος. Αν κάποιοι σύντροφοι νομίζουν ότι ο ΣΥΝ είναι κάτι σαν ΚΚΕ β΄, παραλλαγή εκ Περισσού, ή σταλινοδογματικό εργαστήριο, κάνουν λάθος.

Αν κάποιοι σύντροφοι νομίζουν ότι είμαστε παράρτημα ή δεκανίκι του πανελλήνιου σοκ ή ευρωλιγούρηδες έτοιμοι να γλείψουμε το κοκαλάκι της σοσιαλδημοκρατίας, κάνουν λάθος. Το μόνο που κάνουν σωστά όλοι αυτοί είναι να δημιουργούν διαχωριστικές γραμμές και χάσματα. Ας το καταλάβουν πριν γίνουν εντελώς γραφικοί και ας το καταλάβουμε και όλοι εμείς πριν πέσουμε στη μαύρη τρύπα της ανυπαρξίας. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συντρόφους που με ψήφισαν, όπου κι αν ανήκουν. Venceremos! No pasaran!

Το μέλλον είναι Αριστερά.

Γρηγόρης Ψαριανός

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β΄ Αθήνας, που δεν ανήκει σε καμία συνιστώσα και σε καμία τάση.

(προγραμμένος και κατασυκοφαντούμενος, όχι μόνο από χρυσαυγίτες και ακροδεξιούς, αλλά και από συντρόφους μας της "αντισυστημικής" και "αντικαπιταλιστικής" Αριστεράς, οι οποίοι σε δεκάδες άθλια blog και site διασπείρουν χυδαιότατες και φτηνιάρικες φήμες ότι είμαι ιδιοκτήτης Ferrari, ότι έχω καταθέσεις στην Ελβετία, ότι είμαι ιδιοκτήτης νυχτερινών κέντρων, ότι είμαι αριστοκράτης των Β.Π., ότι μένω στου Παπάγου (!), ότι έχω βίλα -όχι όπως το εννοούν οι Κύπριοι-, ότι είμαι εκπρόσωπος του αριστερού lifestyle, ένας άσχετος με την Αριστερά ραδιοφωνατζής, ένας κατά λάθος και από σπόντα βουλευτής -το έχουν πει και νεολαίοι του ΣΥΝ αυτό...-, ότι είμαι σεξιστής, αντιδραστικός, ότι παρενοχλώ σεξουαλικά συντρόφισσες-συνεργάτιδες στη Βουλή και ότι είμαι ενδεχομένως πράκτορας ξένων δυνάμεων, χαφιές της ασφάλειας, μίσθαρνο όργανο των ΜΜΕ, λακές της αστικής τάξης και άλλα τέτοια ωραία.)

Υ.Γ Με την ευκαιρία θα ήθελα όλους να μας παρακαλέσω να γελάμε περισσότερο, να αποκτήσουμε πιο τρυφερή σχέση με το χιούμορ και να απαλλαγούμε από τη σκυθρωπή σοβαροφάνεια και την πεποίθηση ότι κάθε ένας μας είναι κάτοχος της μόνης αλήθειας. Η αγέλαστη Αριστερά δεν πάει πουθενά, δεν έχει έμπνευση, προοπτική και μέλλον, όπως έλεγε ο αγαπημένος μας Μέντης Μποσταντζόγλου (ο Μποστ), που μάλλον δεν γνωρίζουν κάποιοι αγέλαστοι νεοαριστεροί. Επίσης, να υπενθυμίσω ότι ο Λένιν γέλαγε από το πρωί έως το βράδυ, σε αντίθεση με κάτι αριστερούς μουρτζούφληδες και η Ρόζα Λούξενμπουργκ και η Πασιονάρια δεν έμοιαζαν καθόλου με κάποιες σκυθρωπές δικές μας μεγαλοκοπέλες.

-Αν το κείμενο το διαβάσουν και από το ΚΚΕ, καλό θα τους κάνει.

Δευτέρα, Οκτωβρίου 05, 2009

Και τώρα τι;

Με τρώει το χέρι μου να γράψω εκλογική σεντονιάδα!


Στις ...μαντεψιες που ζήτησα προ εκλογών ήταν σαφές πως κανείς από τους ... αναλυτές bloggers δεν στοιχημάτιζε ούτε ένα λεπτό στην ΝΔ και τον Κώτσο. Οι περισσότεροι, και γω μαζί, προβλέπαμε "καθαρή πασοκική νίκη" με διαφορά από 3 (slarti) έως 7 (σπίθας) μονάδες. Εγω το προβλεπα γύρω στο 5 με 6 αλλά το φοβόμουνα κιόλας γνωρίζοντας πως ο κόσμος ακόμα δεν εμπιστεύεται το ΠΑΣΟΚ. Ψάχνοντας και ρωτώντας εντός της τελευταιας εβδομάδας έμαθα πως οι "εκλογες αυτες ειναι μουγκές" μιας και οι περισσότεροι ερωτώμενοι στις δημοσκοπήσεις έκλειναν το τηλέφωνο κατάμουτρα στους ερωτούντες. Ακουσα προσωπικά για 2 δημοσκοπήσεις και δεν πίστεψα καμία τους. Η μια έβγαζε την ΝΔ πάνω (!) με 2 μονάδες και η άλλη το ΠΑΣΟΚ με 8, το οποίο ηλιθιωδώς θεώρησα υπερβολικό.

Θα επιστρέψουμε αργοτερα σε αυτά, αλλά ας δούμε τι έλαβαν οι μονομάχοι:

ΠΑΣΟΚ: Παντοδυναμία, σε σχέση με τον ισχυοντα εκλογικο νομο τουλάχιστον. Ούτε στα πιο τρελα τους ονειρα δεν περίμαεναν, εν ετη 2009 και με αρχηγο των Γιωργο να πάρουν σχεδόν 44% και μάλιστα με μη-πωλωμένη εκστρατεία. Τι να πω ρε παιδία, αξίζουν μπράβο στον ΓΑΠ και κυρίως στο επιτελείο του που μυρίστηκε πολύ πετυχημένα την συγκυρία (εν αντιθεση ας πουμε με το τι έκαναν το 2007). Γι αυτούς τα δύσκολα τώρα έρχονται και το ξέρουν. Δεν ξεκινάνε με τη λευκή επιταγή που είχε ο Κώστας το 2004, αλλά με κάτι παρόμοιο (δηλ λευκη επιταγή χωρίς περίοδο χάριτος). Η ελληνική κοινωνία έχει δώσει μετά την μεταπολίτευση 3 φορές το ελευθερο σε κάποιον να κάνει ότι γουστάρει ελπίζοντας σε "κάτι καλό". Μία φορα το 1981, άλλη μία το 2004 και την τελευταία λίαν προσφάτως. Ας ελπίσουμε αυτη η φορα να ειναι η τυχερη αλλά εμενα ας μου επιτραπει να κρατάω μικρό καλάθι μέχρι νεοτερας. Αποδειξη του γεγονότος πως ο κόσμος ακομα δεν εμπιστευεται το ΠΑΣΟΚ ειναι, καταπως λενε απαντες, πως "δεν θα έχουμε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, αλλά κυβέρνηση Παπανδρεου"

ΝΔ: Ιστορικό λιμιτ ντάουν το οποίο σαφώς και ΔΕΝ είναι εκπληξη με βάσει αυτά που είδαμε τον τελευταίο μήνα (μην πω για όλο τον τελευταίο χρόνο). Όταν λέγαμε σε συζητήσεις καφενείου πως ο τόπος χρειαζόταν μια κυβέρνηση καμικάζι, εννοούσαμε μία που θα μας έκανε - επιτέλους - ευρωπαϊκό κράτος μη αναλογιζόμενη το πολιτικό κόστος. Δεν εννοούσαμε μια κυβέρνηση που θα έκανε όσα περισσότερα λάθη μπορούσε, σαν να προσδωκούσε να πέσει, ενώ από την άλλη δεν έκανε ούτε ένα σοβαρό βήμα εξορθολογισμού της κοινωνίας και της διοικησης. Ειδικά ο Καραμανλής αυτομεταμορφώθηκε σε καρικατούρα του εαυτού του, απαντώντας σε ερωτήσεις για ....τον Ίβανσιτς, τον Μπάγιεβιτς και την ΑΕΚ, κάνοντας stand up παραστάσεις που μεταδίδονταν live (και μάλιστα όχι στο πλαισιο "διαλογου με τους πολιτες" αλλά στο πλαίσιο "απαντάω σε στημένες ερωτήσεις για να δείξω ποσο διαβασμένος είμαι"). Το δε ανακουφισμένο βλέμμα του (εν αντιθέση με τη μαύρη μαυρίλα στα μούτρα των δελφίνων) όταν ανακοινωνε την παραίτηση του με κάνει να πιστεψω πως ηθελε να φύγει, ήθελε να πέσει και (κυρίως) ήθελε η ΝΔ να φάει τα μούτρα της. Γι αυτό το μόνο που έκανε προεκλογικά ηταν αδέξιες προσπάθειες να συσπειρώσει μια "παραδοσιακή" βάση που επιτέλους αποδείχθηκε πως δεν αρκεί για να του δώσει αυτοδυναμία (το "πατριωτικό πολυκατοικιακο μέτωπο" ΝΔ-ΛΑΟΣ δεν έπιασε καν το 40%), διώχνωντας παράλληλα την πλειοψηφία του μεσαιου χώρου (ή της λεγόμενης απο εμενα "αστικής" κεντροδεξιάς) που του είχε χαρίσει την κυβέρνηση παλαιότερα. Το έκανε επιμελώς αυτό μιας και φρόντισε ούτε καν συγνώμη για τον Γεωργοπουλο Γρηγοροπουλο (ζητω συγνωμη, αλλα το παρον γραφτηκε μετα απο ξενυχτι και εχω και κολλητο με το διαγραφεν ονομα) να ζητησει, ταυτοχρονα επανάφερε στην κουβέντα το άσυλο ενώ το κυρίαρχο θέμα είναι η οικονομία και η ασυδοσία των δικών του όταν ήταν στα πράγματα, και παράλληλα δεν διέκοψε τις σχέσεις του με τα "παραδοσιακα" βαρίδια της παράταξης, αυτους δηλαδή που θα αισθανονταν καλύτερα είτε στο ΛΑΟΣ είτε στις προδικτατορικες κυβερνησεις (για να μην πω τπτ πιο χοντρο). Στα της ΝΔ θα επανελθουμε πιθανον μελλοντικα διοτι εχει πολύ ψωμί. Για την ώρα κρατάω αυτές τις εντυπώσεις, πως δηλαδή ο Καραμανλής ήθελε να πέσει και μάλιστα θεαματικά. Αν τώρα από .... λάθος του έδιναν πάλι την εξουσία πιθανόν να αισθανόταν και άβολα.


ΚΚΕ: Η μικρή πτώση που παρουσίασε είναι ασήμαντη για το κόμμα. Θυμηθείτε πως το 2004 πήρε 5,9 %, το 2007 8,15% και τώρα ειναι στο 7,54 %, δηλαδή αρκετά ψηλότερα απ΄ότι ήταν σε παλαιότερες εποχές. Ο μέσος όρος της διετίας είναι ικανοποιητικός, και ξέρουν πως με το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, που είναι πιο όμορο του απο την ΝΔ, λογικά θα ανέβουν και άλλο. Επίσης παρέμειναν τρίτο κόμμα και πρώτο αμιγώς "αριστερο" και ούτως ή άλλως αυτό έδειχνε να είναι το μεγιστο ενδιαφερον τους (θυμηθείτε πως έκαναν στην δημοσκοπική έκρηξη του ΣΥΡΙΖΑ).


ΛΑΟΣ: Γελάνε και τα μουστάκια τους, αν και παρατήρησαν πως τελικά δεν καρπώθηκαν τοσες πολλες ψήφους από την παραπαίουσα ΝΔ. Έχω την εντύπωση πως επιτελους βρήκαμε το ταβάνι τους (σε εθνικες εκλογες), εκτός και αν οι εξελίξεις στην ΝΔ τους δώσουν κάποιο τεράστιο κομμάτι μέσω πιθανής επικείμενης διάσπασης. Δεν είναι τυχαίο που όλοι οι Καρατζαφερικοί παρακαλούν να βγει η Ντόρα νέα πρόεδρος της ΝΔ. Ελπιζω και παρακαλώ στις επομενες εκλογες να κατεβει και ο Ψινακης ή εστω να τον προτεινουν για προεδρο της Δημοκρατιας.


ΣΥΡΙΖΑ: Πέσανε από την Ακροπολη και βρήκανε πενηνταευρο. Την επιτυχία (κατά σειρά: επιτυχία επιβίωσης, επιτυχία εισόδου στην βουλή, επιτυχία εισόδου με ποσοστό αρκετά πάνω από το όριο) μπορούμε να την πιστώσουμε αποκλειστικά στον Τσίπρα (πρωτευοντως) και στον ΣΥΝ (δευτερευοντως). Οι υπολοιποι συριζικοι, οσο λιγοτερο μιλάνε τόσο πιο πολλές ψήφους παίρνουνε τελικά. Αν εχουν μυαλό μπορούν να ανέβουν πολύ εκμεταλευομενοι τα λάθη που θα κάνει το ΠΑΣΟΚ. Αν δεν έχουν...εεεεε τα έχουμε γράψει τόσες φορές, ας με διαβάσουν! (πάντα αυτή η μετριοφροσύνη!). Και για αυτό το "κόμμα" αναμένεται πολύ ζουμερος χειμώνας, ελπιζουμε χωρις τις εαρινες και θερινες χαζομαρες που τους εξεθεσαν ανευ λογου και αιτιας

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ: Με δεδομένη την μικρή ιστορία τους στην χώρα μας μια χαρα τα πήγαν. Ελπίζω την επομενη φορά να μπουν μέσα, διότι ακόμα και έτσι καλό έκαναν στην πολιτική κίνηση μιας και όλοι άρχισαν να μιλάνε για "πρασινη ανάπτυξη", ακόμα και αν δεν ξέρουν τι είναι. Ε, στο χέρι των Οικολόγων είναι να τους κάνουν λίγο φροντιστήριο. Αν και γενικα θεωρούνται "κεντροαριστερα" πήραν πολλές "παραδοσιακές" δεξιές ψήφους διαμαρτυριας, που δεν πήγαν στον Καρατζαφέρη πράγμα που αποδεικνύει αυτα που έλεγα περί "ταβανιού" του ΛΑΟΣ και πως η καρασυντηρητική, φοβική, "παραδοσιακή" πολιτική που υιοθετήθηκε απο την ΝΔ τον τελευταίο καιρό (για να σώσει τις "δεξιες" διαρροες) ΔΕΝ δίνει αυτοδυναμία.

Λοιπα: Μόνο οι ΚΟΤΕΣ είχαν πλάκα τελικά!



Στα λοιπά, ελπίζουμε ο Γιωργακης να μας βγάλει απο το τουνελ και του ευχομεθα καλή επιτυχια, παράλληλα δεσμευομεθα να προσπαθησουμε να ψυχανεμιστούμε τι μέλλει γενέσθαι με την ΝΔ καιρού επιτρέποντος και όρεξης παρούσης

aeisixtir