Ρε κάτι παλικάρια που παίρνουν και πτυχίο!
Αναφορά για την αναγκαιότητα του μόνιμου και υποχρεωτικού χαρακτήρα του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο «νέο Λύκειο»Προς την Διακομματική Επιτροπή Παιδείας της Βουλής των Ελλήνων
Από τη Διοικούσα Επιτροπή του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης
2. στον ειδικό του σκοπό, που είναι να βοηθά την παιδεία να εκπληρώνει το συνταγματικό της σκοπό που είναι «η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών».
Οχι. "Βοηθά" στην αγελοποίηση και εν μέρει στην τρομοκράτηση των παιδιων "διδασκοντάς" τους στην καλύτερη ανοησίες!(πχ απο προσωπική εμπειρία εδώ: http://aeisixtir.blogspot.com/2009/11/blog-post.html οπου τα παιδιά μου είπαν: " Τι διηγήσεις για "σατανιζόμενους", για φαντάσματα - στοιχειώματα - κουφώματα, για εξορκισμούς (με όλες τις μπρρρρρ λεπτομέρειες) δαιμόνων ή για νεκρους ανθρώπους που ο ίδιος βλέπει (!) όταν περνά απο το νεκροταφείο! Ολα βεβαιως διανθισμένα με την κατάλληλη εσάνς τρόμου, διότι ο στόχος ήταν "πιστεψτε με γιατί αλλιώς...". Μετά από την τελευταία παράδοση του κυρίου η μια πιτσιρίκα φοβόταν να βγει απο το σπίτι το βράδυ μόνη της..."Άλλη προσωπική (και ελαφρώς πιο διασκεδαστική) εμπειρία εδώ http://aeisixtir.blogspot.com/2009/11/blog-post_21.html από μαθητές ανακάλυψαν πως με την Δετυτέρα Συνουσ.....εεεε Παρουσία θα ...γεράσουν απότομα!)
Αναδημοσιεύσεως το ανάγνωσμα και σήμερις από εδώ. Τονισμοί και σχόλια δικά μου.
Αν ο τροπος εκφοράς του λόγου, το λεξιλόγιο και γενικα το ύφος σας θυμίζουν τις εκθέσεις Λυκείου μην απορήσετε. Για τους περισσότερους απο αυτούς μπορεί να ήταν και η τελευταία φορά που κλήθηκαν να γράψουν ένα συμπαγες και δομημένο κείμενο. Δεν άντεξα στον πειρασμό και πρόσθεσα μερικές φωτογραφίες που εμπλουτίζουν επεξηγηματικά το κείμενο!
Αναφορά για την αναγκαιότητα του μόνιμου και υποχρεωτικού χαρακτήρα του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο «νέο Λύκειο»Προς την Διακομματική Επιτροπή Παιδείας της Βουλής των Ελλήνων
Από τη Διοικούσα Επιτροπή του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που η ανάγκη για ανθρωπιστική μόρφωση των νέων με γνώσεις, παιδεία και ήθος όλο και πιο πολύ μεγεθύνεται.Οι γνώσεις που παίρνει το παιδί στο σχολείο εμπεριέχουν θρησκευτικά, πολιτισμικά, ηθικοκοινωνικά και οικολογικά πρότυπα καθώς και άλλες παιδαγωγικές ευαισθησίες, έτσι ώστε να μπορεί βαθμιαία, να καλλιεργεί ή ακόμη και να διορθώνει τη σκέψη και το χαρακτήρα του.
Το Mάθημα των Θρησκευτικών ως γνωστό συμβάλλει (;) :
1. στην εκπλήρωση του γενικού σκοπού της παιδείας
Διδάσκοντας αντιεπιστημονικές παπάτζες ή δαιμονοποιώντας την σύγχρονη επιστήμη, όπως τους τα 'χα σούρει εδώ: http://aeisixtir.blogspot.com/2008/09/m.html "Ουκ επιταχύνεις αδρόνια"Ή της αρνήσεως παραδοχής αποδεδειγμένων επιστημονικών θεωριών:2. στον ειδικό του σκοπό, που είναι να βοηθά την παιδεία να εκπληρώνει το συνταγματικό της σκοπό που είναι «η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών».
Οχι. "Βοηθά" στην αγελοποίηση και εν μέρει στην τρομοκράτηση των παιδιων "διδασκοντάς" τους στην καλύτερη ανοησίες!(πχ απο προσωπική εμπειρία εδώ: http://aeisixtir.blogspot.com/2009/11/blog-post.html οπου τα παιδιά μου είπαν: " Τι διηγήσεις για "σατανιζόμενους", για φαντάσματα - στοιχειώματα - κουφώματα, για εξορκισμούς (με όλες τις μπρρρρρ λεπτομέρειες) δαιμόνων ή για νεκρους ανθρώπους που ο ίδιος βλέπει (!) όταν περνά απο το νεκροταφείο! Ολα βεβαιως διανθισμένα με την κατάλληλη εσάνς τρόμου, διότι ο στόχος ήταν "πιστεψτε με γιατί αλλιώς...". Μετά από την τελευταία παράδοση του κυρίου η μια πιτσιρίκα φοβόταν να βγει απο το σπίτι το βράδυ μόνη της..."Άλλη προσωπική (και ελαφρώς πιο διασκεδαστική) εμπειρία εδώ http://aeisixtir.blogspot.com/2009/11/blog-post_21.html από μαθητές ανακάλυψαν πως με την Δετυτέρα Συνουσ.....εεεε Παρουσία θα ...γεράσουν απότομα!)
Έτσι, εκπληρώνεται με τον τρόπο αυτό, εκείνο που δέχονται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες και όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες (! θα ήθελα να μου πείτε ΜΙΑ επί παραδείγματι), ότι δηλαδή η αγωγή και η μόρφωση των μαθητών δεν μπορεί να είναι άσχετη με την κοινωνική, την πολιτισμική και τη θρησκευτική συνείδηση του τόπου στον οποίο ζουν και αναπτύσσονται.
Μια ενδεχόμενη θέσπιση από το Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ της προαιρετικότητας του μαθήματος των θρησκευτικών ή της μείωσης των ωρών διδασκαλίας στο «νέο Λύκειο», δημιουργεί τεράστιο κοινωνικό και πολιτισμικό πρόβλημα διότι:
(ελα τώρα....διότι μειώνονται οι δικές μας θέσεις. Αυτό είχε φανεί και από την επιστολή κόλαφο του κ.κ. Κοσμήτορα που είχαμε "μελετήσει" εδώ: http://aeisixtir.blogspot.com/2010/10/blog-post_31.html)
Η ηθικοκοινωνική αγωγή και συμπεριφορά του μαθητή , ιδιαίτερα πάνω στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας, βασίζεται, εκτός των άλλων, στη θρησκευτική διάσταση της μαθήσεως (όπως και η τρομοκράτηση του, η τάση να δαιμονοποιεί το "άλλο", η ανάπτυξη φανατισμού κτλ)
που παρέχεται από το σχολείο. Τα θρησκευτικά γεγονότα, οι θρησκευτικές πράξεις, οι θρησκευτικοί συμβολισμοί καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος αυτού που ονομάζεται «περιβάλλον» του ελληνικού λαού.
Όπως και ο (φτου!) Ολυμπιακος. Θρύλε θεέ μου Ολυμπιακέ μου δεν λέγουσι τα παλουκάρια; Μήπως να διδάξουμε και γαυρισμό στα σχολεία;
Συνεπώς, πώς ο μαθητής θα συνειδητοποιήσει την πολιτισμική του ιδιαιτερότητα και πως θα διατηρήσει μια υγιή θρησκευτικότητα, όταν θα αποστερείται αυτές τις βασικές γενικές θεολογικές γνώσεις;
Επισημαίνεται τέλος ότι το μάθημα των θρησκευτικών προσφέρει πρότυπα ζωής,
σχέσεων και συμπεριφοράς,
από πλευράς αγωγής,
στην καλλιέργεια του κοινοτισμού απέναντι στη μάστιγα της ατομοκρατίας, η οποία γεννά τη φιλαργυρία, τον πόλεμο των συμφερόντων,
των διαιρέσεων και των συγκρούσεων.
Το μάθημα ακόμη, προάγει την εσωτερική ειρήνη έναντι της βίας,
της τρομοκρατίας,
της απανθρωπιάς, καλλιεργεί την αγάπη,
την πραότητα, την φιλαδελφία, την καλοσύνη,
την αλληλεγγύη, έναντι του μίσους, της οργής, της καταπίεσης, της εκμετάλλευσης, της αδιαφορίας για τον «άλλο». Καταπολεμά θρησκευτικές προλήψεις,
δεισιδαιμονίες, προκαταλήψεις και αντιλήψεις που πολύ συχνά οδηγούν σε παρεκκλίσεις, φανατισμούς, ακρότητες και φονταμενταλισμούς.
(
Κλατς: (μέρα που 'ναι σήμερα:)
Μέγας Βασίλειος:
«Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων…τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».
(«Εις τον Προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον»)
«Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων…τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».
(«Εις τον Προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον»)
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος:
«Tα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του Kυρίου… Όμως, όταν ο γονέας είναι Έλλην, τότε το παιδί δεν πρέπει να υπακούη».
(«Προς Eφεσίους επιστολή», ομιλία 21, παρ. α)
(«Προς Eφεσίους επιστολή», ομιλία 21, παρ. α)
Γρηγόριος Ναζιανζηνός ο Θεολόγος**:
«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αφτιά και την γλώσσα μου».
(«Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])
)
«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αφτιά και την γλώσσα μου».
(«Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])
)
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε:
1. Τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου
2. Τη διατήρηση των ωρών διδασκαλίας του Μαθήματος όπως είναι μέχρι τώρα, δηλαδή: 2 ώρες στην Α΄ Λυκείου, 2 ώρες στη Β΄ Λυκείου (και 2 ώρες στη Γ΄ Λυκείου, ώστε να συνάδει με την προτεινόμενη δομή).
Θα μπορούσαμε να επεκταθούμε σε επιπλέον ζητήματα που άπτονται της θρησκευτικής αγωγής στη πατρίδα μας αλλά λόγω οικονομίας του χρόνου επιφυλασσόμαστε στα παραπάνω σημεία, με την ελπίδα να εισακουστεί η έκκληση μας αυτή για την παροχή μιας αυθεντικής, σύγχρονης και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης, που σε κάθε περίπτωση περνά μέσα και από το Μάθημα των Θρησκευτικών.
Η τελευταία πρόταση, όλα τα λεφτά!!!
Από μαλακία δηλαδή άλλο τίποτα. Για εξουσιασμό, σκοταδισμό και αντεπιστημονικότητα δεν είχαν να πουν τίποτα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνατρίχιασα!
Υ.Γ.: Η λεκτική επαλήθευση γράφει kaida. Θεϊκό σημάδι!
*kaiada
ΑπάντησηΔιαγραφήΧεχε σου βρήκα το παράδειγμα άλλης ευρωπαϊκής χώρας, προφανώς είναι ο συνήθης ύποπτος... http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/national_summary_sheets/047_PL_EN.pdf
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γαμπίπ τα μπιπ και θα μας γαμπίπ τα δικά μας μπιπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουλάχιστον, στην Ελλάδα του 2012 έχουν δουλειά... Ναι, θα μου πεις "εδώ ρε κερκοπίθηκε δεν έχουν δουλειά φυσιολογικοί άνθρωποι κι έχουν δουλειά οι άχρηστοι" και συμφωνώ, αλλά η δουλειά δεν είναι ντροπή (οι ιερείς κάθε είδους ανακαλύφθηκαν πριν το γνωμικό και δεν πιάνονται).
Μπορούσε να είναι και χειρότερα. Μπορούσαν να λένε πως το Σύμπαν βρίσκεται σε αρμονία (μέχρι κι εγώ γελάω με τις γνώσεις τους για το Σύμπαν). Αυτό θα ήταν ωραίο, οι άσχετοι να σου εξηγούν μια μαύρη τρύπα, να αναλύουν τις φυσικές σταθερές και να σου λένε "ακτίνες γάμμα (τα): απόδειξη ενός πανάγαθου Θεού".
ΥΓ: Η λεκτική επαλήθευση είναι latin. Όχι κωλοχτύπημα κι έτσι, γράφει latin. Μυρίζεται τους θεωρητικούς το μαραφέτι σου;
εγώ θα γούσταρα πάντως να αφήσουν τα θρησκευτικά αλλά να τα μετατρέψουν σε κομουνιστική προπαγάνδα...ξερς τώρα...κάτι ο έχων 2 χιτώνας...κάτι κάμηλους...κάτι κάνατε τον οίκο του πατέρα μου οίκο εμπορίου...αλλά φουλ όμως...και μετά ερωτήσις ανακεφαλαίωσης:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. τι έκανε έξαλλο τον κύριο;
α. να είσαι πουτάνα
β. να είσαι πρεζάκι
γ. να πουλάς πράγματα στο προαύλιο της εκκλησίας
2. ποιοί έλεγε ο κύριος ότι είναι για το καζάνι;
α. οι άνεργοι
β. οι τεμπέληδες
γ. οι πλούσιοι
3. άμα έβλεπε ο κύριος τον Ευφραιμ:
α. θα ζήταγε αυτόγραφο
β. θα του πέταγε ένα μανουάλι στο κεφάλι
4. ο κύριος κοιμότανε όπου εύρισκε, τον είχε φάει ο ποδαρόδρομος, έχεζε στα χωράφια και πήγε και ψόφησε γιατί έτσι έπρεπε παρόλο που δεν γούσταρε μία. Ο χουντόδουλος κυκλοφορούσε με λιμουζίνα, φόραγε χρυσάφια και ζούσε σε παλάτια, στο κώλο έβγαλε καρκίνο απο την υπερδραστηριότητα, και ακόμα και όταν πήγαινε βόλτα για να σώσει το τομάρι του από την αρρώστια που του έστειλε ο κύριος (ο οποίος τα πάντα εν σοφία ποιεί) μας έφαγε τα λεφτά για να μένει σε προεδρικές σουίτες...τι μας λέει αυτό;
α. ο χουντόδουλος ήταν μεγαλύτερη μούρη από τον κύριο
β. ο Ολυμπιακός και το Αιγάλεω να κερδίζει και οι άλλοι να πα να γαμηθούν
γ. είμαστε υποανάπτυκτα ζώα
δ. ο κύριος έπρεπε να φάει πρόστιμο για ελεύθερο κάμπινγκ
5. ο κύριος είχε κομένο τσουτσούνι, μητέρα εβραία, σόι 45 γενιές πίσω τίγκα οβραίικο, φίλους εβραίους, μιλούσε οβραίικα, και από σύγχρονούς του δεν τον ήξερε ούτε η μάνα του, άρα:
α. ήταν εβραίος από σόι γιδοβοσκών που για να ζήσει έξυνε σανίδες και έλεγε καμιά μαλακία στους υπόλοιπους γιδοβοσκούς καθώς ξυνόντουσαν κάτω απ'τις ελιές και κάνανε τις βόλτες τους
β. καταβάθος ήταν έλληνας διανοούμενος φιλόσοφος, την σοφία του οποίου προσκύνησαν τα έθνη αλλά τον έφαγε το σύστημα
γ. ήταν αδήλωτος λαθρομετανάστης από το Ε του Λαγώου
να σου πω εγώ μετά πως θα ζητάνε μόνοι τους να αναλάβει η Εκκλησία τα Θρησκευτικά
Εξαιρετική συλλογή κειμένων, απόψεω τε και οπτικών αποδεικτικών στοιχείων! Πολλή πλάκα ομολογουμένως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πιο ωραίο είναι το άλλο: ότι είναι πολύς κόσμος που είναι πεπεισμένος ότι η θεολογία είναι κατ' αρχήν συγγενική και εν συνεχεία ανώτερη της φιλοσοφίας!
Κοίτα να δεις τώρα, πιστεύω ότι τα θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται όπως και ο Δαρβίνος, γιατί έτσι τα παιδιά αποκτούν την αντίληψη των κοινωνικοπολιτικών φαινομένων που είναι οι θρησκείες και ταυτόχρονα μπαίνει και στο πνεύμα των κοινωνικοπολιτικών φαινομένων που έλαβαν χώρα στην χώρα του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέραν αυτών, από τις καλύτερες και πιο ανοιχτόμυαλες συζητήσεις την έχω κάνει με τον θεολόγο που είχα στο λύκειο. Άσε που τα θρησκευτικά δεν είναι κατήχηση (εκτός και αν κάποιος καθηγητής θέλει να την κάνει κατήχηση). Σίγουρα βέβαια δεν δίνει σε όλη την διάσταση τις άλλες θρησκείες, αλλά άμα το πάρεις στα σοβαρά μαθαίνεις πολλά για όλες τις θρησκείες (εκτός και αν άλλαξε η ύλη από την αρχαία εποχή που ήμουν εγώ στα θρανία και έκανα εργασίες για τον ισλαμισμό – ξέρεις πόσα ωραία πράγματα μαθαίνεις για τον ισλαμισμό, ο μέσος χριστιανός ζει στο μεσαίωνα με αυτά που πιστεύει γι’ αυτή τη θρησκεία).
Συνεπώς, καλό θα ήταν αντί οι επιστήμονες να πέφτουμε στο επίπεδο του παπαδαριού και να αφορίζουμε, να προσπαθήσουμε να δείχνουμε την ορθή και ουδέτερη διάσταση...
Α, να σου δώσω και μια άλλη διάσταση: Ένας άνθρωπος που δεν έχει κατανοήσει τη λειτουργία των θρησκειών γίνεται πολύ εύκολα υποχείριο των νέων ιερατείων της οικονομικής θρησκείας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκέψου το λίγο...
@darthiir
ΑπάντησηΔιαγραφή...
Το σκεφτηκα!
Και διαφωνω. κατ εμε τα θηρσκευτικα ΕΙΝΑΙ κατήχηση εκτός και αν κάποιος καθηγητής ΔΕΝ θελει να την κάνει κατήχηση! Εξ΄ου και ο "ομολογιακος χαρακτήρας του μαθηματος"..
Το αν εσυ ειχες ενδιαφερουσες συζητήσεις με ΕΝΑΝ θεολογο (οπως και εγω ως μαθητης με άλλον ΕΝΑΝ) προφανως δεν σημαίνει ...τίποτε.
Και δεν γνωριζουμε αλλες θρησκείες παρά μονο για να τις λοιδωρήσουμε (οπως γινοταν τοτενες στα θρησκευτικα Β λυκειου. Δεν ξερω αν και που ειναι πλεον). Παραπερα χαζαμαρες. Ποιες ειναι οι ομαδες των αγγελωνε, παραχαραξη επιστημονικων δεδομενων (δαρβινος καλή ώρα), ηθικολογία μέχρι χαζομάρας, ο παλιος καλος θεος - μπαμουλας κτλ κτλ... Δες τα παλιοτερα μου λινκ για ...εμπειριες των μαθητων μεσα απο αυτο το μαθημα.
Αν δεν θες να γινουν τα παιδια υποχειριο, τοτε πρεπει να τα γλιτωσεις απο το ... θρησκευτικό μανιπουλαρισμα στην παιδική ηλικία. Το ποσοστο των παιδιων που θα γινουν ....βουδιστικο υποχειριο μελλοντικα ειναι μηδενικο. Και αυτο γιατι κανεις δεν τους το ενσταλλαξε στην παιδική ηλίκία.