Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 30, 2015

Θρησκευτικά

Εχουμε καταντήσει αηδία. Πραγματικά.

Καθόμαστε και εξηγούμε και εξηγούμε και ξανα μανα οι ίδιες μαλακίες.



Αϊντε άλλη μια φορά λοιπόν:

* Τα θρησκευτικά στην Ελλάδα ειναι "ομολογιακό" μάθημα του κερατά και σε καμία περίπτωση δεν έχει κάποιον χαρακτήρα επιστημοσύνης ούτε καν σε τυπικό επίπεδο

* Μαζί με τις χωματερές, την αργή απονομή δικαιοσύνης, τα θρησκευτικά σύμβολα και την τοποθετηση τους σε δημόσια κτίρια (ξερετε αυτά που την απομακρυνση τους ξόρκιζε ο Σαμαράς και την χρέωνε στον Σύριζα) και δεν ξέρω τι άλλο, η υποχρεωτική διδασκαλία των θρησκευτικών ανήκει στα συνήθεια του "παλιού" κράτους τις συνέπειες του οποίου ζούμε ακόμα, όπως πχ ειναι και ο νόμος περί βλασφημίας που μας δίνει την πρωτιά να είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που φυλάκισε άνθρωπο με τέτοιο νόμο (Παστίτσιος) 




* Τα μηνύματα που περνά η χρήση της θρησκείας και των θρησκευτικών όσον αφορά την ηθική κτλ διάπλαση των παίδων ειναι από αναχρονιστικά έως παντελώς άχρηστα και επικίνδυνα σε μια σύγχρονη κοινωνία. Κατά τη διάρκεια του σχολικού τους βίου τα παιδιά διδάσκονται ως "καλές συμπεριφορές":
** Την άκριτη υιοθέτηση της "άνωθεν" εντολής είτε αυτή αφορά την θυσία τον παιδιών σου, την γενοκτονία "αλλοφύλων", την εκλογίκευση της δολοφονίας για ηθικούς λόγους. Και επειδή, όσα χρόνια ζω τουλάχιστον, ποτέ δεν βγήκε ο Θεός να πεί φάτε τον τάδε, τον έτσι, τον αλλιώς αλλά όλο κάποιοι εκπρόσωποι βγαίνουν και λένε τα δικά τους, τηρώ σημαντικές επιφυλάξεις για το αν τα είπε ποτέ ο Θεός ο ίδιος, πράγμα δύσκολο ομολογουμένως για ένα μή υπαρκτό ον, αλλά λέμε τώρα. Ήτοι η αγωγή που προπαγανδίζεται είναι πως είναι καλό πράγμα η υποταγή στη βούληση των αυτοκλητων εκπροσώπων του ουδέποτε εμφανιζόμενου Θεού, όσο παράλογες και αν είναι αυτές.
** Ηθικές στάσεις που δεν έχουν θέση στο σήμερα όπως η παρθενία μέχρι το γάμο, το σεξ μόνο για τεκνοποίηση, το ότι κάποιες σεξουαλικές συμπεριφορές δεν ειναι μονο κατακριτεες αλλά και δαιμονοποιημένες, το ότι η δια βίου αγαμία είναι μια δόκιμη τάση η οποια χρήζει επαίνου.
** Η παντελής εγκατάλειψη του επιστημονικού τρόπου σκέψης όταν οι σοφοί γέροντες έχουν πει κάτι διαφορετικό. Η εξέλιξη σνομπαρεται κόντρα στην δημιουργία του ανθρώπου απευθείας απο το Θεό, η ιστορία με το "στήθι Ήλιε" θεωρείται αληθής και έγκυρη, ο κόσμος, το γαμημένο το σύμπαν έχει ηλικία μικρότερη των 10000 ετών,  η πίστη προκρίνεται της βεβαιωμένης γνώσης, ο Ιδελισμός του Εμπειρισμού. Κοινώς η διδασκαλία των θρησκευτικών μεταφέρει τον τρόπο σκέψης των μαθητών απευθείας στον 15ο αιώνα, ίσως και παλιότερα.
** Στα πενιχρά πλαίσια που εξετάζονται οι άλλες θρησκείες αυτό γίνεται με τρόπο που θα φανεί η ανωτερότητα της "δικής μας". Οπως έλεγε νομίζω και ο Ντόκινς ο θρησκευτικός νους ειναι εξαιρετικά εκπαιδευμένος να βρίσκει τα σφάλματα στην λογική των άλλων αγνοώντας τα σφάλματα της δικής του.

Τέλος πάντων τα ζητήματα των θρησκευτικών δοξασιών και της σχετικής τους διδασκαλίας τα έχω κουράσει στους σχετικούς "σκοταδισμούς" μου, που παραμένουν το magnum opus μου, από άποψη....μεγέθους τουλάχιστον (1, 2, 3, 4) και δεν επανέρχομαι. Να πάτε να τα διαβάσετε, κάνουν καλό στην υγεία και βοηθάνε και στον λόξιγκα. 

Υπάρχει βεβαίως και ο αντίλογος. Βασικά ειναι ηλίθιος αντίλογος, αλλά ας τον εξετάσουμε.

* Το κυριότερο επιχείρημα: το σύνταγμα προστάζει να διδάσκονται τα θρησκευτικά. Ψέμα, το οποίο αποδομεί πολύ εύκολα ο Μανδραβέλης εδώ.

* Αμέσως μετά σκάει και η ευνόητα ηλίθια κινδυνολογία. Αν επιλέγουμε ποια μαθήματα θα διδάσκονται τα παιδιά μας, μπορεί μετά να επιλέξουν μερικοί να μην διδάσκονται και Ιστορία διότι και αυτή ειναι .....περίπου ομολογιακό μάθημα μιας και λέει την δικιά μας ιστορία και όχι των άλλων. Όμως:
α) Ξεχνούν οι εξυπνάκηδες πως η ιστορία διδάσκεται από σχετικούς επιστήμονες και όχι απο Θεολογους οι οποίοι δεν ειναι επιστημονες με την κανονική έννοια του όρου, καθώς ο επιστήμονας ερευνά και δεν εχει προαποφασίσει για κάποια πράγματα.
β) Σαν να μην έχουν διαβάσει και πολλή σχολική ιστορία τώρα τελευταία
γ) Οι ιστορικοί έχουν και σχολές και απόψεις και η ιστορία πολλές αναγνώσεις. Η ιστορια ειναι και πολιτική και αυτό το ξέρουμε και σιγά τα λάχανα. Υπάρχουν βεβαίως προσπάθειες θρησκειοποίησης της πολιτικης (πχ Αδωνης) αλλά αυτές ακόμα δεν έχουν γίνει καθεστώς, έτσι ώστε να διακαιούται κάποιος να μιλήσει για "ομολογιακότητα" της Ιστορίας
δ) Τα ιστορικά γεγονότα όπως πχ η επανάσταση του 1821, η κατοχή, ο εμφύλιος, οι παγκόσμιοι πόλεμοι και τα λοιπά εχουν γίνει. Βεβαιωμένα και με μαρτυρίες, κάτι το οποίο δεν μπορούμε να ισχυριστούμε για τα γεγονότα που μας παρουσιάζει (ακόμα και σήμερα) το μάθημα των Θρησκευτικών ως αληθή, όπως πχ τα ομιλούντα φίδια, η δημιουργία ανθρώπου από πλευρό, το χάψιμο ανθρώπου από μεγάλο ψάρι κτλ κτλ. Η ιστορία, ακόμα και  η "ομολογιακού τύπου" πλευρά της εξετάζει γεγονότα και όχι παραμυθάκια βοσκών. Η Ιλιάδα πχ δεν διδάσκεται ως ιστορία ακριβώς διότι είναι πολύ δύσκολο να βγουν τα γεγονότα από εκεί μέσα.
ε) Οι ίδιοι κατά κανόνα που τώρα γκρινιάζουν, γκρίνιαζουν και σε κάθε απόπειρα αποεθνικοποιησης της διδασκόμενης ιστορίας,  βλέπε και την περίπτωση Ρεπούση
στ) Ελεος πια με τις παπαρολογίες. Κάθε φορά που γίνεται ένα βήμα προόδου, ή έστω συζητείται, κάθε φορά σκάει η ίδια ατέρμονη παπαρολογία. Ο πολιτικός γάμος θα εκχυδάιζε την ζωή, το διαζύγιο το ίδιο, ο γάμος ομοφυλοφίλων θα επιτρέπει μελλοντικά να νυμφευομαστε και ζώα (το άκουσα από (προφανώς) παπα σε real time) κτλ. Ε όχι φίλε μου, δεν πάει έτσι.

* Το και-καλά-μορφωμένο επιχείρημα που προβάλει εδώ ο κρετίνος ντεμέκ διανοούμενος πως τα θρησκευτικά κείμενα είναι πολιτισμός, έχουν πλούσια γλώσσα, ιστορικά στοιχεία και τα λοιπά. Ας διδάσκονται λοιπόν τα θρησκευτικά κείμενα, δεν θα σκάσουμε. Αλλά ας διδάσκονται όπως και η Ιλιάδα. Από φιλόλογους που θα εξετάζουν τα γλωσσικά στοιχεία και από ιστορικους που θα εξετάζουν τα ιστορικά στοιχεία. Όχι από θεολόγους που θα μας πασάρουν τον αιώνιο και αληθή λόγο ενός οντος που δεν είδαν ποτέ.

* Και το τελευταίο ηλίθιο επιχείρημα είναι πως πρέπει να διδάσκονται τα θρησκευτικά αλλιώς θα αναγκαστούμε να απολύσουμε θεολόγους, να μην προσλάβουμε άλλους θεολόγους, να κλεισουν οι θεολογικές σχολές. ΣΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΟΥ επί τρία. Σιγά μην δεν πηγαίναμε από τα άλογα στα αυτοκίνητα επειδή οι πεταλωτές θα έμεναν άνεργοι. Το πανεπιστήμιο κύριοι ειναι σχολή (ακόμα και η .....θεολογική) και όχι πρόγραμμα του ΟΑΕΔ και δεν σου εγγυάται εργασιακή αποκατάσταση. Σε καμία χώρα του γνωστού σύμπαντος. Σε καμία σχολή αν αποφοιτήσεις δεν διορίζεσαι πλην των στρατιωτικών για ευνόητους λόγους. Αν εσύ νόμιζες πως αρκεί να πάρεις το πτυχίο για να σε προσλάβει κάποιος και με το ζόρι για να λες τις ακυράτζες σου, σόρι αλλά μάλλον κάτι έχεις καταλάβει λαθος. Αν νομίζεις κιολας πως υποχρεούται να σε προσλάβει από πάνω, ε τότε είσαι δύο φορές μαλάκας. Εσύ μπορεί να γούσταρες να πας σε Σχολή Πιλότων Ιπτάμενων Δίσκων γιατί από μικρό σου άρεσαν τα ούφα. Ε, δεν ειναι υποχρεωμένο το Δημόσιο να φτιάξει Ιπτάμενους Δίσκους για να βολέψει εσένα.

* Το βασικότερο αντεπιχείρημα στον αντίλογο αυτόν παραμένει η λογικη: Οποιος θέλει να διδαχθεί τα της αγαπημένης του θρησκείας ας το κάνει μόνος του, ας τον διδάξει η θρησκεία του με δικά της έξοδα, δεν θα πω εγώ στον πολίτη τι θα κάνει με την πάρτη του. Το κράτος όμως πρέπει να μένει αμέτοχο σε αυτές τις αρχιδιές. Και η πλειοψηφία των πολιτών που ειναι (τύποις) ΧΟ δεν ειναι επιχειρημα. Η πλειοψηφία των πολιτών ειναι Ολυμπιακοί, κανείς ομως δεν έχει την απαίτηση να τραγουδάνε όλα τα παιδιά το Θρύλε Θεέ μου, Ολυμπιακέ μου στις εθνικές εορτές.

Σε μια νορμαλ ευνομούμενη Δυτική Πολιτεία η διδασκαλία θρησκευτικών από το Δημόσιο θα ήταν νεκρό γράμμα (οπως και πολλα αλλα θα μου πεις). Η προαιρετικότητα της διδασκαλίας με μια απλή δήλωση είναι κάτι το προφανές στην φάση που είμαστε εμείς, που δεν ειμαστε ακριβώς ευνομούμενη, ούτε ακριβώς Δυτική και σιγά σιγά εξετάζουμε σοβαρά το αν ήμαστε και Πολιτεία. Το είχε κάνει μέχρι και η κυβέρνηση Σαμαρά, το προαιρετικό με μια απλή δήλωση, μέχρι που κάποιος Λοβέρδος σκέφτηκε πως χάνει ψηφαλάκια. Η αναγνώριση αυτού από την Σία Αναγνωστοπούλου, ήταν κάτι το αυτονόητο. Για την υπαναχώρησή της και για το γούτσου γούτσου του Φίλη στα νιαουρίσματα του Ιερωνύμου μόνο ένας είναι ο πρέποντας σχολιασμός:






Ξερω ξερω οι Ανελ, ξερω ξερω πως δεν ειναι καιρός για τέτοια διοτι άλλα επείγουν, αλλά μεταξύ μας καλο ειναι να αρχίσουμε να παραδεχόμαστε πως είμαστε και λίγο χέστες και πολιτικάντηδες ε;
Εχετε μπροστά σας τέσσερα γαμημένα χρόνια. Πότε σκοπεύετε να αρχίσετε να αφήνετε έστω ένα δείγμα πολιτικού προοδευτισμού; Στην επόμενη τετραετία; Δεν είπαμε να κόψετε την μισθοδοσία των ιερέων με το καλημέρα σας (δηλ, το είπαμε, αλλά τέλος πάντων), δεν ειπαμε να μας κάνετε (νομικά) Γαλλία μέσα σε δυο ώρες, δεν είπαμε να κάνετε λαϊκή επανάσταση, αλλά όλοι οι γαμημένοι δρόμοι έχουν μια αρχή και αν δεν αρχίσουμε κάποτες δεν θα τελειώσουμε ποτές.

Επιγραμματικά:

Τελικά φαίνεται πως στην Ελλάδα μόνο η Δεξιά μπορεί να βάλει χέρι στην εκκλησία αν το θέλει (βλ Σημίτης), δηλαδή του Αγίου Π****** (λογοκρισια) όπως και μόνο η αριστερά μπορούσε τελικά να περάσει Μνημόνιο (!)



Τι να πει κανεις.....


Υ.Γ. Προς κύριον Φίλην: Είσαι άθεος, αριστερός, τύποις διανοούμενος και θεωρητικά εκπρόσωπος του διαφωτισμού. Το ότι ο λαός ψήφισε αθεους, αριστερούς και διανοούμενους, έστω και θεωρητικά, κάποτε πρέπει να μας πει κάτι. Αμα θέλαμε καναν σκοταδιστή, θεούσο μαλάκα βάζαμε και τον Θεοδωρόπουλο ή έστω τον Σαμαρά.

32 σχόλια:

  1. Marvin Pan30/9/15 13:36

    :)
    Καιρό είχες να γράψεις θρησκευτικό άρθρο. Το μόνο καλό που προέκυψε από αυτές τις γελοίες εξελίξεις με Ιερώνυμο κλπ.
    Έχοντας φάει την ώρα μου διαβάζοντας τους Σκοταδισμούς κ τις Εκλογικέυσεις σου (έπρεπε να διαβάζω για εξεταστικές κ με έκαιγες ρε) το περίμενα με ακόμα περισσότερα μπινελίκια. ( κάνουμε κ κριτική)

    Σε κάθε περίπτωση προσυπογράφω τα πάντα

    Κ ακόμα κ αν ο Φίλης είναι ο χείριστος από αυτούς
    κρίνω ότι κανείς τους δε θα δώσει μάχη με εξουσίες κ κατεστημένα (αν δε μπορείς τα αυτονόητα περί δικαιωμάτων στη θρησκεία, με τι αρχίδια θα πας να κανείς έστω το κατιτίς στη διαπλοκή οεο;)
    Μακάρι να βγω λάθος κ να μην καταλαβαίνω τη σατανική στρατηγική τους.

    Πάντως υπουργός παιδείας να δηλώνει μέσες άκρες ότι η θρησκεία διαδραματίζει ηθικό και αγαθό ρόλο στην Ελλάδα, αλλά μισαλλόδοξο αλλού , θα πρεπε να σηκώνει μια κάποια κατακραυγή. (http://www.skai.gr/news/greece/article/294191/filis-den-tha-uparxoun-monomereis-energeies-sta-thriskeutika-ehoume-sunadilipsi/)

    Πάντως ο σύντροφος Μπαλτάς θα διαφωνούσε μάλλον με τους σταρχιδισμούς σου για την μισθοδοσία των ιερέων,καθώς θεωρεί οτι η διακοπή της μισθοδοσίας 10.000 ανθρώπων με μοναδικό επιχείρημα ότι είναι Ιερείς «δεν είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος ότι συνιστά αριστερή πολιτική» .(είπε σε συνέντευξη στο orthodoxia.info)
    Προφανώς αριστερή πολιτική είναι να συντηρεί το κράτος τους ιερείς μιας θρησκείας από χρήματα όλων τον πολιτών κ να περιμένει να γίνει ο χωρισμός εκκλησίας-κράτους την Δευτέρα Παρουσία του Κομμουνισμού κατά ΚΚΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Έχοντας φάει την ώρα μου διαβάζοντας τους Σκοταδισμούς κ τις Εκλογικέυσεις σου "
      1. Ευχαριστω
      2. Μπραβο για την αντοχη
      3. Εγω να δεις τι τραβηξα που πήγε να με χωρίσει η δικιά μου όταν τα έγραφα μιας και οι σεντονάρες τότε με τραβάγανε όπως η πρέζα

      "Μακάρι να βγω λάθος κ να μην καταλαβαίνω τη σατανική στρατηγική τους."
      Θεωρητικά το κόλπο ειναι πως για να κάνεις κουμάντα πρέπει να αυξήσεις την εσωτερική σου νομιμοποιηση μέσω καλής κ χρηστής διαχείρισης. Ήτοι πως, αν πχ ο Τσιπρας μειωσει το χρεος ή φάει τη φοροδιαφυγη θα δικαιουται να κανει μαγκιες.
      Τουτου λεχθέντος θα πω πως αρχίδια μύδια καπαμα, θα μας φάει ο πολιτικαντισμος και τα ψηφαλάκια των δεξιώνε και συντηρητικώνε που ξαφνικά μας το παίζουνε θεματοφύλακες και οι αριστεροι τρομάρα φοβούνται


      Ο Μπαλτας εκανε πολλές παπαριες. Αυτή που λες ειναι ακόμα μια, που δεν ήξερα μάλιστα.

      Διαγραφή
  2. απαπα...

    οι κακές λέξεις θα σε παν στην κόλαση βρε αχαχα

    μα θας μας πάρουν τα θρησκευτικά καλά; χάσαμε τους βουλευτές της Θράκης πάνε και τα θρησκευτικά... ΤΑ ΥΣΤΕΡΑ ΤΑ ΥΣΤΕΡΑ... απαπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ειναι. Ο μαλακας ο φασίστας από τα θρησκευτικά πιάνεται

      Διαγραφή
    2. ε τώρα μην υπερβάλεις όχι και φασίστας... αυτό μου θυμίζει κάποτε έναν μπαμπά αριστερό που έριχνε τις μπούφλες του στην γυναίκα του και τον είπαν φασίστα.... πες τον βρε αδελφέ βίαιο βάρβαρο αλλά φασίστα... και είχε αφήκει ποδάρι στην πάλη ενάντια στον φασισμό... πάντως έχει πλάκα αυτό με το κουβέρνο... βγάζει από το πάπλωμα το ποδάρι ΨΟΦΑΕΙ στο κρύο και το μαζώχνει... είναι αυτό που έλεγε κάποιος.. ένα ποδάρι εμπρός δύο ποδάρια πίσω... χαχα

      Διαγραφή
    3. Ειδικα και ιδιαιτερα περι θρησκειας ο ....αντε απολυταρχισμός κανει κουμάντα. Τα ρέστα πακοτίνια

      Διαγραφή
  3. Τα πες όλα στο τέλος. Κόντρα με εκκλησία μπορεί να πάει μόνο δεξιός, οικονομικά μέτρα να πάρει μόνο αριστερός. Νομίζω μόλις έδωσες την τέλεια κοινωνιολογική αποτίμηση της μαλακίας που μας δέρνει συλλογικά ως λαό.
    Ο Φιλης ψιλιάζομαι πως δεν είναι ούτε διαννοούμενος, ούτε κοινωνός του διαφωτισμού και αμφιβάλλω αν ξέρει πως είναι αριστερός :p φυσιογνωμικά μου κάνει σε απολιθωμένο εφοριακό φοροεισπράχτορα της κυβέρνησης Χόνεκερ που ξέμεινε σε ενα γραφειο με τις σφραγίδες και τα ταμπον για τα μελανια, βαζοντας σφραγιδες αενάως σε χαρτια και τον ανακαλυψε καποιος ξεχασμενο μετα απο 40 χρονια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περι Φίλη: Δεν ειναι μυστικό πως δεντον έχω σε καμία εκτίμηση. Δεν ειναι ομως ανελίστας και ειναι στέλεχος αριστερου κομματος. Τα άλλα αν ειδες τα έβαλα σε αίρεση με τα τυποις, θεωρητικά κτλ.

      Τέλος πάντων, μην γινομαστε κακοί, αρχή άνδρα δείκνυσι και μέχρι στιγμής να σου χέσω τον Υπουργό παιδείας.

      Απροπο το να συζητάμε γ αυτά αντι για το φλέγον θεμα των κενων στα σχολεία και το τσεκούρωμα στην έρευνα που έχει πέσει διαχρονικά το λές πως μας έχουν πιάσει και μαλάκες

      Διαγραφή
  4. Φίλης // Πάγκαλος , Σκουρλέτης // Άκης και περιμένω τα υπόλοιπα

    ξεφτίλα με λοφίο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για το Υ.Γ. ένα μόνο έχω να σου πω: ΛΟΛ και καραΛΟΛ και ξαναματαΛΟΛ, ρε μαλάκα! Κλαίω ασταμάτητα! :-)

    (κατά τα λοιπά, συμφωνάμε 1000%)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eπίσης, να πούμε ότι το γεγονός ότι παπάδες (!) διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών (επειδή, ασούμε, έχουν τελειώσει Θεολογική και είναι αιποιστείμωνες), εκτός από το ότι αποτελεί κατήχηση και και ΚΑΡΓΑ αντισυνταγματικό! (στα χρόνια μου, τουλάχιστον, υπήρχαν παπάδες καθηγητές Θρησκευτικών, για τώρα δεν ξέρω αν το φαινόμενο έχει εκλείψει)

      Διαγραφή
    2. Παπαδες καθηγητές υπάρχουν ακόμα και αφού υπάρχουν εδώ και χρόνια πλέον ενιοτε έχουμε και παπάδες διευθυντάδες, εγώ ξερω 2 πχ

      Δεν ξερω αν ειναι διπλοθεσίτες, αν έχουν και ενορία δηλαδής

      Διαγραφή
    3. Αυτά είναι... Άτυπη μίσιο κανόνικα, δηλαδή. Και μετά θέλουμε και απαλλαγή από τα θρησκευτικά, τρομάρα μας...

      Διαγραφή
  6. Το να διδάξει κανείς Ιστορία θα ήταν πολύ δύσκολο χωρίς τις αιτιολογήσεις της εκάστοτε πίστης εκείνων που έγραψαν την Ιστορία ("Αδιαμφησβήτητους" νόμους, ηθική, και λοιπές δικαιολογίες και κίνητρα για τους φαντάρους της πίστης) Το πρόβλημα είναι όταν αντί η κατανόηση των θρησκειών να είναι μέρος της Ιστορίας (άντε και της φιλοσοφίας), γίνεται κατήχηση σε μία θρησκεία. Πρόβλημα γιατί έτσι τα παιδιά μπερδεύουν το Πολίτευμα με τα προσωπικά πιστεύω και τις κοινωνικές παραδόσεις (και το αν οι "διδαχές" είναι μεταφορικές ή εννοούνται κατά λέξη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μάθημα ιστοριας για τον Χριστιανισμο δεν μπορεί να έχει Χριστό μέσα (αφού δεν υπάρχει καμία ιστορική καταγραφή και το μόνο που έχουμε είναι αντικρουόμενες παπάτζες από αρκετά μεταγενέστερους μεταπράτες), άρα θρησκευτικά και ιστορία για ΧΟ δεν έχουν καμία σχέση

      εκτός και αν θεωρείται λογικό σε ιστορία για αρχαίους έλληνες να έχουμε σαν ιστορικά γεγονότα την θεογονία του Ησίοδου

      άλλωστε "...μισό λεπτό να το πάρουμε ιστορικά να βρούμε άκρη; πότε κατέβηκαν οι Δωριείς;" όπως έχει σοφά πει και η Δήμητρα-->
      https://youtu.be/Epx_vgMalxU?t=15

      Διαγραφή
    2. Μα φυσικά προτείνω να διδάσκονται όλες οι θρησκείες και θεογονίες από Ησίοδο μέχρι Βούδα και από Ισλάμ μέχρι Κομφούκιο και Αιγυπτιακές θρησκείες, και το Μεγάλο Πνεύμα των γηγενών Αμερικανών, και όλες οι εκδόσεις του Χριστιανισμού, και το Κεφάλαιο, και ο Φρόυντ, σαν αναπόσπαστα μέρη της Ιστορίας της Ανθρωπότητας, ακόμα και της Φιλοσοφίας που γέννησε το ανθρώπινο πνεύμα (και υπαρξιακή ανάγκη).

      Ποιός "Χριστός"; "Χριστός" είναι μία λέξη που βρήκε ο Σαούλ (Παύλος) για να εξηγήσει στους Έλληνες της Αντιόχειας την Αραμαϊκή έννοια του "Μεσσία". Όσον αφορά κάποιον Ιησού από τον μικρούλη οικισμό που αργότερα έγινε γνωστός σαν Ναζαρέθ, μάλλον ήταν ιστορικό πρόσωπο, όπως αναφέρεται και από έναν Ραβίνο του Ιουδαϊσμού εκείνης της εποχής.

      Υπήρξε δεν υπήρξε, ο Γιεσουά, λέγεται ότι πρότεινε να αποδίδουμε τα του Καίσαρα τω Καίσαρι και τα του θεού στον θεό, και δεν μπορώ να βρω καλύτερο παράδειγμα ρήσης που να πρεσβεύει την ανάγκη απόλυτου διαχωρισμού μεταξύ Πολιτείας και θρησκείας. Για να μην πάμε και στο ότι ποτέ δεν αναφέρεται πουθενά να είπε ο άνθρωπος ότι ήτανε γιός του θεού. Γιός του ανθρώπου έλεγε ότι είναι.

      Υπάρχει και το "Παν Μέτρον Άριστον". Μην πετάξουμε το μωρό με το νερό της μπανιέρας. Η Ιστορία είναι Ιστορία, και όλες οι θρησκείες είναι μέρος της, ομοούσιο με τα γεγονότα... Και η Ιστορία μόνο ορίζοντες μπορεί να προσθέσει και να επεκτείνει στα νεαρά μυαλά. Εφ' όσον διδάσκονται όλα ως Ιστορία και Φιλοσοφία. Κατήχηση μιάς μόνο θρησκείας και μπέρδεμα της μέσα στο Πολίτευμα, φυσικά μας πάει αλλού. Τι θα έλεγε άραγε ένας ...ιερωμένος της Ελληνικής Αυτοκέφαλης και Ανεγκέφαλης Εκκλησίας σχετικά με την προτροπή του Γιεσουά περί διαχωρισμού Καίσαρα και θεού;

      Διαγραφή
    3. Eπίσης ελεγε να πουλησουν τα ρουχα τους και να παρουν μαχαιρια, να μην διδάσκουν σε αλλοφύλους και να μισούν τους πλούσιους.

      Ο καθένας εβαζε στο στόμα του ότι ήθελε. Η ιστορια χάνεται μέσα στα Ευαγγέλια, έχει δίκιο ο dion, αν εχεις ορεξη να κάψεις μερικά εγκεφαλικά κύτταρα ασχολούμενος σχετικά μπορείς να ξεκινήσεις από το σχετικό ποστ στις "Εκλογικεύσεις" μου:
      http://aeisixtir.blogspot.com/2009/05/superstar.html

      Διαγραφή
    4. Ότι χρειαζότανε να μάθω για τα βαγγέλια το γράψανε ο Τιμ Ράης και ο Άντριου Λλούντ Γουέμπερ. Πάντως καλά τά 'γραψες και συ στις Εκλογικεύσεις (ναι, διαβάζω γρήγορα). Αλλά το κείμενό σου παραθέτει γεγονότα και σκέψεις που λίγο-πολύ είναι γνωστές (εκτός Ελλάδας τουλάχιστον) ακόμα και από εκείνους που τις γνωρίζουν ως ενοχλητικές αλήθειες που πρέπει να εξουδετερώσουν.

      Μένω όμως στο θέμα της σημερινής σου ανάρτησης (με την οποία συμφωνώ, σαφώς) η οποία δεν αναλύει την θρησκεία αλλά μιλά για την κατήχηση σε σχολεία, και το μπλέξιμο Πολιτείας-θρησκείας. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο, θα έλεγα.

      Ας το πάρουμε από την άλλη μεριά. Αν δεν διδάσκεται καμία θρησκεία ως ιστορία ή/και φιλοσοφία στα σχολεία (για μένα είναι ή όλες ή καμμιά), πως θα διδάσκεται η αυτή-καθαυτή Ιστορία; Πως είναι δυνατόν να διδάξει κανείς Ιστορία χωρίς αναφορά σε θρησκείες (πληθυντικός, ανάλογα με τις εποχές και γεγονότα). Και όταν γίνεται η αναφορά σε θρησκείες (σταυροφορίες, Γκάντι, Ίνκας, Όλυμπος, κλπ) δεν θα διερωτάται κάποιο παιδί περί τίνος πρόκειται; Τι του απαντάμε; Δεν σου λέμε, ρώτα τη μαμά σου;

      Διαγραφή
  7. Η Ιστορια θα διδασκεται σαν ιστορια. Η ιστορια μπορει να αναφερει τις θρησκειες και τα λοιπα σαν ιστορικα γεγονοτα μεσα δηλ στο πλαισιο που διαδραματιστηκαν.

    Ετσι και αλλιως και τωραδεν διδασκονται θρησκειες, ας μην γελιόμαστε, απλα γίνεται κατήχηση σε επίπεδο χαζομάρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς! Το ίδιο πράμα λέμε.

      Δηλαδή, περισσότερη λεπτομέρεια για τις άλλες θρησκείες, λιγότερη για τον "Χ" (αλλά περισσότερη για τις άλλες εκδόσεις του "Χ") χωρίς κατήχηση. Η ώρες των "Θρησκευτικών" γίνονται επίσης "Ιστορία", ή γίνονται "Θρησκείες", ή κάτι τέτοιο. Και ουχί παπάδες σε σχολικές τάξεις. Και έξω οι εικόνες από τις σχολικές τάξεις πάνω από τον πίνακα...

      Και οι πολύ ...θεοφοβούμενοι γονείς μπορούν να κάνουν δικά τους ιδιωτικά ελληνοχριστιανικά μην μπλέξουν τα βλαστάρια τους με τα μας...

      Διαγραφή
    2. ιστορία: κάτι ούγκανοι πιστεύανε οτι κλάνει το θεϊκό μπαρμπούνι και μάλιστα σφαζόντουσαν μεταξύ τους για το τι χρώμα κλανιές βγάζει

      θρησκευτικά: το θεϊκό μπαρμπούνι κλάνει κόκκινα

      Διαγραφή
    3. Μα, dion, εδώ είναι η ομορφιά! Η πραγματική ερώτηση δεν είναι αν θα διδάσκουμε θρησκευτικά ή Ιστορία. Η ανθρώπινη (και Ελληνική) πραγματικότητα είναι πως ότι και να αποφασίζουμε, μετά θα σφαγιαζόμαστε για τις λεπτομέρειες, πχ., ποιες θρησκείες αξίζουν να διδάσκονται (κατά την απαράμιλλη κρίση μας) και ποιες όχι... Εγώ πάντως ένα μπαρμπούνι το τρώω όποτε έρχομαι στην γλυκιά πατρίδα. Την επόμενη φορά θα το ελέγξω πριν το τηγανίσουνε να δω αν είναι θρησκευτικά αποδεκτού χρώματος τα εντόσθιά του.

      Διαγραφή
  8. comicrelief1/10/15 04:34

    Αν καταργηθούν τα θρησκευτικά σε ποιο μάθημα θα βγάζουν το άχτι τους οι καημένοι οι μαθητές;
    Αν υπήρχαν σοβαροί πιστοί αυτοί από μόνοι τους θα ζητούσαν την κατάργηση του μαθήματος γιατί το να γίνεται η πίστη σου αντικείμενο χαβαλέ απ' τον κάθε σπυριάρη έφηβο δεν πολυλέει. Η εκκλησία της ελλάδος απ' την άλλη μάλλον θέλει χαβαλέδες πιστούς. Κάνει την δουλειά ευκολότερη όσο να πεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακριβώς το ίδιο επιχείρημα στέκει για τις παρελάσεις, το κράτος και τους πατριώτες, αρέσει σου;

      Διαγραφή
  9. Εγώ πάλι βλέπω ότι σα λαός το ζητάμε το μνημόνιο. Δεν μπορούμε να κάνουμε τα απλά. Απαλλαγή από τα θρησκευτικά; Της πουτάνας! Ανοιγμα κλειστών επαγγελμάτων; Απεργίες! Να πούμε στους αγρότες ανά 2 χρόνια να αλλάζουν καλλιέργειες λόγω εδάφους για να μην καταστραφεί και να έρχονται και οι επιδοτήσεις μετά; (τρου στόρι). Κλείνουμε τους δρόμους γιατί με την άλλη καλλιέργεια βγάζουμε 100 ευρώ το χρόνο λιγότερα! Να γίνει αξιολόγηση σε δημοσίους υπαλλήλους; Απαπαπα θα χτυπήσουμε το μεγάλο μέλι;
    Πώς μετά να ζητήσεις χωρισμό κράτους-εκκλησίας, πώς να ζητήσεις να πιάσουν μεγαλοφοροφυγάδες, πώς να ζητήσεις άρση ασυλίας βουλευτών, πώς να διορθώσεις το δημόσιο τομέα, πώς, πώς, πώς;
    Αν στα πιο απλά σωστά πράγματα πάμε κόντρα άντε βγάλε άκρη στα πιο μεγάλα ζητήματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το πιο αστειο ειναι νομίζω με τους βενζινάδες: λυσσάξανε οτι δεν μπορουν να βάλουν μηχανήματα για αποδείξεις, οτι είναι τεχνικά αδύνατο, μα δεν γίνεται, μα που θα βρούμε τα λεφτά, μα θα κλείσουμε, θα καταρεύσει ο κλάδος κλπ κλπ

      και τελικά βάλαν όλοι και δεν τρέχει τίποτα

      πράγματι, κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας

      το κράτος όμως έχει δομή και οι αλλαγές γίνονται απο τα πάνω...
      ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό για τον ΣΥ-οχι-και-τοσο-ΡΙΖΑ μια και έχει φουλ λαική νομιμοποίηση και οι άλλοι δεν μπορούν να πάνε ούτε μέχρι απέναντι, για να δούμε...αμ θα μου πεις είδαμε (και βλέπουμε)...αυτό είναι το prob

      Διαγραφή
    2. Το προβλημα ειναι παρομοιο με αυτο της διαπραγματευσης. Σου λενε κανε κατι αλλα κανεις δεν ξερει τι ειναι αυτο με το οποιο θα ηταν ευχαριστημενος ως αποτελεσμα, εντος της παρουσης πραγματικοτητας (λχ το να του φιλήσει on camera τον κώλο ο Σόιμπλε δεν παίζει).

      Το ζητημα λοιπον ειναι οτι ολοι γνωριζουμε τα στραβα, αλλα κανεις δεν θελει να ξεκινησουν οι αλλαγες απο το δικο του. Αυτο θα κοιτάμε τώρα; Εδώ οι αλλοι...κτλ κτλ

      Και επειδη ο ΣΡΖ δεν εχει πάρει τα χαμπάρια του ούτε αυτός στο τι διεργασίες εχουν συντελεστεί στα κάτω στρώματα τα τελευταία χρόνια κάθεται και σουζάρει στον κάθε πάπαρδο.

      Πως μετά να πιστέψω ρε γαμημένε πως το έπαιξες hardball στους Γερμανοι;

      Διαγραφή
  10. Θρησκευτικά, πρωινή προσευχή, εκκλησιασμός: το τρίπτυχο της "ελληνοχριστιανικής" εκπαίδευσης στα σχολεία και είναι ολόκληρο στα όρια της αντισυνταγματικότητας. Μπράβο, μπράβο, ωραίο Κράτος έχουμε φτιάξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @all
    "»Εν μέσω οικονομικής κρίσης κληρικοί με διπλή θέση (ιερέα και εκπαιδευτικού για παράδειγμα) έχουν ζητήσει την ακύρωση της εγκυκλίου που προβλέπει είσπραξη μόνο του 30% του δεύτερου μισθού, κάτι που ισχύει για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, ενώ και η Εκκλησία ζήτησε να μην ισχύσει για τους ιερείς η αναλογία 1 προς 10 για τις προσλήψεις στο Δημόσιο»."

    https://panosz.wordpress.com/2015/10/04/comment-380/

    Συγχαρητήρια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ο καθένας μπορεί να ζητάει ότι θέλει...το θέμα είναι η κυβέρνηση τι (θα) κάνει

      Διαγραφή
  12. Πολύ πρόσφατα (χθες) συμμετείχαμε στην Παγκόσμια Συνδιάσκεψη Ποντιακής Νεολαίας, όπου εκεί υπήρχε η θεματική ενότητα Ορθοδοξία και Ποντιακή Νεολαία και εκεί συζητήθηκε τη μεγάλη σημασία της Ορθοδοξίας στη διατήρηση του Ποντιακού Ελληνισμού στα βάθη της Ασίας....α ναι εμφανίσθηκε και ο παναγιώτατος Βαρθολομαίος...

    Σοβαρά τώρα...σοβαρά...επειδή είμαστε Πόντιοι δεν σημαίνει ότι είμαστε και όλοι Χριστιανοί...Η Εκκλησία ποτέ δεν έκανε κάτι για τη γενοκτονία των ποντίων και τώρα θέλει τη βοήθεια μα για να παραμείνου τα θρησκευτικά στο σχολείο...

    Τι θα λέγατε αν σας έλεγα οι περισσότεροι Πόντιοι είμαστε άθεοι. Για εμάς ο θεός χάθηκε στα βουνά του Πόντου μαζί με το χωριό μας που κάηκε.

    Τα θρησκευτικά στο σχολείο θα μπορούσαν να είναι ένα υπέροχο μάθημα πνευματισμού και αναζήτησης, χωρίς να σπρώχνει στα παιδιά σε κάποια συγκεκριμένη θρησκεία αλλά στο να διδάσκει το πόσο καλό ή κακό μπορεί να προκληθεί από μια θρησκεία και τον φανατισμό. Αλλά όχι για την Ελλάδα μιλάμε. Τα θρησκευτικά το μόνο καλό που μπορούν να προσφέρουν είναι να θωρακίσουν τα παιδιά μας από τις ένα σωρό παραπλανητικές αιρέσεις και πνευματικές σέκτες. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από την σωστή διδασκαλία των θρησκείων και όχι με τη μονόπλευρη μη αντικειμενική παρουσίαση μιας και μόνο θρησκείας.

    Επίσης απαιτούμε την διδασκαλία της δικής μας θρησκείας και να διδαχθούν τα παιδιά σεξουαλικη αγωγή ώστε με την ενηλικίωση τους να γίνουν και αυτοί πιστοί της Παμέγιστης Θεάς Καφροδίτης.



    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir