Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τρίτη, Νοεμβρίου 11, 2008

Kοινωνικές και οικονομικές συνθήκες

Στο σπίτι μας αρκετά συχνά απασχολούμε έναν εργάτη από την Αλβανία. Προχτές πιάσαμε την κουβέντα και μου είπε με λίγα λόγια την ιστορία του. Είχε έρθει από την Αλβανία παράνομα όταν ήταν 14 ετων. Για 4-5 χρόνια έμενε μαζί με άλλους 5-6 σε μια καλύβα στο δάσος μισοδουλεύοντας στους γύρω και κρυβόμενος από την αστυνομια η οποία έκανε τότε συχνές επιδρομές και όσους μάζευε τους έστελνε πίσω. Με τα χρόνια έπιανε μερικές δουλειες πιο συχνά, και κάνοντας οικονομίες του στυλ "το σκατό μου παξιμάδι" σιγά σιγά κατάφερε και βρήκε τα χρήματα και τον τρόπο να νοικιάσει ένα σπίτι, να νομιμοποιήσει την παρουσία του εδώ, να παντρευτεί και να κάνει και ένα παιδί.
Εξακολουθεί να δουλεύει χειρωνακτικά 8, πολλές φορές και 12 έως 14 ώρες την ημέρα σε δυο και τρεις δουλειές και ποτέ του δεν χαλάει φράγκο. Με αυτό το είδος ζωής πιθανότατα (εως βεβαιότατα) στο τέλος του μήνα του μένουν πιο πολλά φράγκα απ' ότι πχ σε εμένα, που γενικά δεν έχω κανένα ιδιαίτερο παράπονο.
Θα μου πείτε και μας γιατί μας το λες; Ο πρώτος είναι ή ο τελευταίος; Σαφέστατα και η ιστορία του είναι μια ιστορία που έχει παίξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Είναι μαγκιά του που πέρασε από την ανέχεια και την (ημι)παρανομία σε ένα ανώτερο στάδιο, με πολλή δουλειά και θυσίες. Ο λόγος που γράφω την ιστορία και η κατακλείδα της είναι το μεγαλύτερο παράπονό του: " Τον τελευταίο καιρό έρχονται άλλοι παράνομα από την Αλβανία και μας κλέβουν τις δουλειές"!!!



.....τι να πει κανείς!

43 σχόλια:

  1. Εμ, είπαμε τα καλά και συμφέροντα.
    Τώρα που βολευτήκαμε, κάποιος να κλείσει την πόρτα!

    Ημι-άσχετο: Όλοι αυτοί οι ΕΛ που σπουδάζουν σε διάφορα κολέγια και κωλ-έγια μπίζνες αντμινιστρέισιον και μάρκετινγκ που στον Ήφαιστο θα δουλέψουν;

    Π.χ. στις βιομηχανίες / βιοτεχνίες στον Βόλο σύμφωνα με το www.g700.blogspot.com, ψάχνουν για Έλληνες τεχνίτες και βρίσκουν μόνο μαρκετίστες και μπίζνες αντμινιστρέιτορΖΖΖ...

    Οπότε κάνουν εισαγωγή από Ανατολική Ευρώπη αναγκαστικά.
    Και σιγά μην την βγάζουν με 700 Ευρά έτσι; 1500άρα κανονικά. (Προσφορά και ζήτηση γαρ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος11/11/08 18:04

    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    Φοβερό!

    @Polsemannen

    "Ημι-άσχετο: Όλοι αυτοί οι ΕΛ που σπουδάζουν σε διάφορα κολέγια και κωλ-έγια μπίζνες αντμινιστρέισιον και μάρκετινγκ που στον Ήφαιστο θα δουλέψουν; "

    Και νταξ αυτοί,γιατί μπίζνες αντμινιστρέισιον και μάρκετινγκ κάνει και ένας επιχειρηματίας αμόρφωτος που απλά είναι πολλά χρόνια στην "πιάτσα".

    Με τους γιατρούς και τους μηχανικούς που βγαίνουν από αυτά τα κωλ-έγια όπως λες και εσύ πολύ σωστά και που ισχύει τι θα κάνουμε?Σε λίγο θα πέφτουνε στα κεφάλια μας τα σπίτια και δεν θα ξέρουμε γιατί...

    Δηλαδή η κατάσταση είναι εξωφρενική.Γνωστός μου έβγαλε 3150 μόρια και πήγε Nottigham (δεν ξέρω αν γράφεται έτσι) σε σχολή των 18500 εδώ και όχι θεωρητική....δηλαδή έλεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σκέψου και το άλλο, πόσοι Αλβανοί, μόλις ορθοπόδησαν οικονομικά, τρέχαν να αγοράσουν Μερσεντές, έστω και μεταχειρισμένες. Ό,τι ακριβώς κάναν και οι Έλληνες μετανάστες λίγες δεκαετίες νωρίτερα. Να επιδείξουν με ένα αυτοκίνητο-σύμβολο ταξικής υπεροχής, το εισιτήριό τους στην "υψηλή" κενωνία.

    Αν ο εκμεταλλευόμενος περάσει στη θέση του εκμεταλλευτή, ξεχνάει μάλλον πολύ εύκολα την πρότερη κατάστασή του, και τη θυμάται όταν θέλει να απολογηθεί για τις κομπίνες του (π.χ. φτωχός πλην τίμιος γιος ταχυδρόμου).

    Νομίζω ότι όσο αναπαράγεται ο υπάρχων μηχανισμός ανθρώπινης εκμετάλλευσης, θα αναπαράγονται και τα όποια ρατσιστικά στερεότυπα: οι "νόμιμοι" Αλβανοί θα "τρώνε" τη δουλειά των Ελλήνων, οι "παράνομοι" Αλβανοί θα τρώνε τη δουλειά των "νόμιμων" Αλβανών, οι "παράνομοι" Πακιστανοί θα "τρώνε" τη δουλειά των "παράνομων" Αλβανων και βάλε στη σειρά τον επόμενο πικραμένο που θα ξεριζωθεί από την πατρίδα του.

    Το χειρότερο απ' όλα όμως είναι όταν ο εκμεταλλευόμενος ονειρεύεται να γίνει μια μέρα σαν τον εκμεταλλευτή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος11/11/08 20:54

    Μπορεί οι Αλβανοί στο πρόσφατο παρελθόν να ωφέλησαν τρομερά την ΕΛ-λάδα σε θέματα χειρωνακτικής εργασίας καθώς ο ΈΛ-λήνας με την Μερτσέντα και το Ρειμπαν έγινε πολύ απαιτητικός αλλά πλέον το ίδιο συμβαίνει και με τον Αλβανό.Είναι σίγουρα πιο απαιτητικός γιατί είναι άτυπα,"επαγγελματίες εργάτες".


    Θέλει δεν θέλει δηλαδή κανείς ρε πούστη μου,στην Ελλάδα γίνεται ελληνάρας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέτοιοι άνθρωποι είναι παραδείγματα για όλους μας. Όσο για την «ελληναριά» που αποκτούν ορισμένοι παλιότεροι μετανάστες, ε με όποιο δάσκαλο καθήσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το περίεργο που είναι ρε συ? Πάντα ο "εχθρος" είναι αυτός που είναι στην ίδια μοίρα με σενα! Στην Αμερική οι χειρότεροι ρατσιστές ήταν οι αμέσως προηγούμενοι μετανάστες. Π.χ. Οι Ιρλανδοι για τους Ιταλους κοκ

    Πολσεμανεν μονο τα τελευταία 2 χρόνια ξαναγύρισαν κάποιοι έλληνες στην οικοδομή, χρόνια είχε να δεί το μυστρι και το πυλοφόρι την ράτσα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α! Δέστε και τον Νορβηγό συνεντευξιαζόμενο στο παρακάτω βίδεο της Σουηδικής τηλεόρασης (Ελλ. υπότιτλοι) περί μετανάστευσης. Παρόμοια περίπτωση με τον Αλβανό του Πρόεδρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Oλα τα λεφτα το παραπονο του!!! χαχαχα!!! Παντως με το που χορτασε εδειξε και αυτος την ποιοτητα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος12/11/08 22:05

    Κανείς δεν σου κλέβει κάτι που δεν έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. To σημαντικό φίλε ότι με τέτοιους ρυθμούς δουλειάς στο τέλος θα τα φάμε στους γιατρούς. και εκεί δυστυχώς δεν υπάρχουν άλλοι που θα μας τρων τη θέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος13/11/08 07:39

    Έχουμε και λεφτά για γιατρούς??
    !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μου θυμίζει τους έλληνες μετανάστες στην Γερμανία (βλαχοdeutch) που έτρωγαν εκεί ό,τι περίσσευε από το εστιατόριο που δούλευαν, δεν έβγαιναν έξω ποτέ, και όταν έρχονταν στην Ελλάδα με την mercedes ή την μπέμπα, το έπαιζαν χουβαρντάδες στα μπουζούκια.
    Τα ίδια κάνουν και οι αλβανοί μετανάστες όταν πάνε στην Αλβανία.
    Το σύνδρομο του μετανάστη: να έχω χρήματα στην άκρη, να έχω χρήματα για να αντισταθμίσω τον νόστο, την χαμένη μου πατρίδα, αλλιώς γιατί έφυγα;;;

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα! Το θέμα των οικονομικών μεταναστών (& δη Αλβανών) στην Ελλάδα είναι ποοοοοοολύ ...πονεμένη ιστορία & χωράει μεγάλη συζήτηση, πραγματικά. Εγώ προσωπικά έχω πάντοτε την αίσθηση πως -δυστυχώς- απειλούμαστε από όλους αυτούς για πολλούς & διαφόρους λόγους!
    * Καταρχήν θα δηλώσω ευθαρσώς (με κίνδυνο να χαρακτηριστώ ρατσίστρια) πως δεν αισθάνομαι να τους εκμεταλλευόμαστε, μάλλον αυτοί μας εκμεταλλεύονται! Γιατί δεν τους δίνουμε εμείς από μόνοι μας "μικρό μεροκάματο", εμείς τους δίνουμε πάντοτε όσα εκείνοι μας ζητήσουν & μάλιστα λόγω του γνωστού ελληνικού φιλότιμου & κάτι παραπάνω! Επίσης, γιατί εμείς όταν είναι σωστοί στη δουλειά τους ποτέ δεν τους απολύουμε, αντίθετα εκείνοι μας χρησιμοποιούν για όσο εκείνοι θέλουν (δλδ ανάλογα καθαρά με το προσωπικό τους συμφέρον) κι έπειτα μας παρατάνε!
    * Έπειτα οφείλω να πω πως μετά από 20 περίπου χρόνια οικογενειακών συναναστροφών (υπό την ένοια της επαγγελματικής απασχόλησης βέβαια) με Αλβανούς, είμαι απολύτως πεπεισμένη πως οι άνθρωποι αυτοί (όλοι τους ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ) για λόγους που δε γνωρίζω (αλλά ίσως μπορώ να κατανοήσω: ο κομπλεξισμός του μετανάστη; η εχθρική γαλούχιση από το ίδιο τους το κράτος & την ιστορία του προς τους Έλληνες), όσο κι αν μας φέρονται "φιλικά", στην πραγματικότητα ΔΕΝ μας χωνεύουν, για να μην πω μας μισούν! Έχω ακούσει από Αλβανίδα να με απειλεί πως "κάποτε που θα έχουν έρθει πολλοί στη χώρα μας, θα μας καταλάβουν & τότε θα μας έχουν αυτοί για σκλάβους"...
    * Οκ, δε λέω πως πίστεψα ή φοβήθηκα τα παραπάνω λόγια της κυρίας αυτής, αλλά θα ήμουν & ανόητη εάν δε σκεπτόμουν πως πολύ εύκολα, ήδη αυτή τη στιγμή οι Αλβανοί μπορούν να εκλέξουν π.χ. δήμαρχο (λόγω πλειονότητάς τους στον πληθυσμό) σε πολλές περιοχές της χώρας μας, αυτό σε συνδυασμό με το μένος που τρέφουν για μας (θεωρούν πως τους έχουμε "κλέψει" πολλά εδάφη τους με περιουσίες προγόνων τους, κ.λ.π.) δε θα μπορούσε να αποβεί ιδιαιτέρως επικίνδυνο;;;
    * Τώρα βέβαια όσον αφορά στο ότι δουλεύουν (& δε ζητιανεύουν) οι άνθρωποι πολύ σκληρά (οκ, οι περισσότεροι) σαφώς & δε θα το αρνηθώ, σαφώς κι εγώ το προσάπτω στα "συν" τους! Όμως φυσικά, όλοι τους (πάλι ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ) μόλις "φτιαχτούν" λιγάκι οικονομικά, καβαλάνε ένα τεράαααστιο καλάμι & το παίζουν ανώτεροι & αφεντικά... Αλβανίδα που ερχόταν & μου σιδέρωνε-καθάριζε στο σπίτι μια φορά την εβδομάδα για 3 περίπου χρόνια, όταν κάποια στιγμή χάλασε η Stirela μου, μου την είπε πως αυτή δεν μπορεί να σιδερώνει με "απλό ατμοσίδερο"!!! Ή άλλη, πως αυτή δεν κάνει δουλειές στο σπίτι αν δεν έχει aircondition αναμμένο σε όλα τα δωμάτια!!!
    Δλδ ενώ στην αρχή έρχονται πεινασμένοι, δουλεύουν "σα σκυλιά", όντως 2 & 3 δουλειές την ημέρα & δε χαλάνε ούτε για τα απαραίτητα (μενού ημέρας σε αλβανική οικογένεια: χόρτα με φέτα...), ξαφνικά μόλις μαζέψουν λίγα λεφτά & αγοράσουν ένα σπιτάκι στη χώρα τους (αυτός είναι ο στόχος των περισσoτέρων, ασχέτως αν αφού τον επιτεύξουν δεν επιστρέφουν εκεί αλλά συνεχίζουν να εργάζονται εδώ), έπειτα αρχίζουν κι αυτοί την επίδειξη πλούτου προσπαθώντας να μας αποδείξουν πως είναι ανώτεροί μας...
    Tέλος πάντων, όπως είπα & στην αρχή (της σεντονιάδας μου & συγνώμη) είναι πονεμένη ιστορία αυτή με τους Αλβανούς στην Ελλάδα. Να πω μόνο Zaphod σε σένα (σα συμβουλή που πηγάζει από ιδία πείρα) να ΜΗΝ τους εμπιστεύεστε καθόλου!!! Αλβανός που τον είχε ο πατέρας μου βοηθό από 14 χρόνων (όταν κι αυτός βέβαια ήταν εδώ παράνομα) & πραγματικά όχι μόνο τον βοήθησε( ο πατέρας μου), αλλά για αρκετά χρόνια τον αντιμετώπιζε κυριολεκτικά σαν παιδί του (τις Κυριακές τον είχαμε μαζί μας στο τραπέζι για φαγητό) & τον έκανε & δεξί του χέρι στη δουλειά(που πάλι ο πατέρας μου του έμαθε) & του έδινε κάποτε & μεγάλους πελάτες, αυτός για να τον "ευχαριστήσει" 12 χρόνια αργότερα, όχι μόνο τον έβρισε ελεεινά μα & έβγαλε μαχαίρι να τον χτυπήσει... Ευτυχώς που ήταν μπροστά άλλοι δικοί του κιόλας, Αλβανοί & τον σταμάτησαν!
    Αυτά τα ωραία μας με τους Αλβανούς... Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν μπέσα, γι΄αυτό δεν πρέπει να τους εμπιστευόμαστε & να τους συγκρίνουμε με τους δικούς μας παλιά οικονομικούς μετανάστες στο εξωτερικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η νοοτροπία του ανθρώπου δεν αλλάζει, είτε είναι Έλληνας,είτε Αλβανός είτε οτιδήποτε άλλο. Μόλις βολευτεί λίγο, αμέσως ξεχνάει το παρελθόν,από που ξεκίνησε και πώς κατάφερε να φτάσει εκεί που έφτασε. Και είμαι σίγουρη ότι με την λογική αυτή που περιγράφεις υπάρχουν κι άλλοι πάρα πολλοί οι οποίοι θεωρούν κάποια πράγματα όχι κεκτημένα πλέον αλλά δεδομένα και αρνούνται την ευκαιρία σε κάποιους άλλους για μια καλύτερη ζωή!
    Τις καλημέρες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Θέλει δεν θέλει δηλαδή κανείς ρε πούστη μου,στην Ελλάδα γίνεται ελληνάρας.."

    Χα ΧΑ, το πιο γαμάτο σχόλιο!!!

    Λοιπόν, η αλήθεια πάντα έχει δύο πλευρές.
    Εγώ μόνο μία κακή εμπειρία είχα στη ζωή μου παρόμοια με της Ηλιαχτίδας όσον αφορά στους Αλβανούς.
    Ο θείος μου είχε έναν Αλβανό στο κτήμα σαν παιδί του για πάααρα πολλά χρόνια, και κάποτε μπήκαν διαρρήκτες στο σπίτι με μαχαίρια, η θεία μου και τα παιδιά ήταν μέσα, τους έδεσαν, τους χτύπησαν κτλ και στη συνέχεια αποκαλύφθηκε πως οι δράστες ήταν οι κολλητοί του τύπου.
    Σόκ.
    Εν πάσει περιπτώσει πήγαινε να ληστέψεις κανένα ρατσιστή που σου έχει μιλήσει άσχημα ρε αγόρι, δεν είναι και λίγοι, όχι τον έναν έστω που σου ξηγήθηκε τζάμι.

    Από την άλλη, πλέον ισχύει η ρήση "Βάλε Αλβανό ενοικιαστή στο σπίτι σου και δε θα χάσεις".
    Είναι πλέον οι μόνοι (μιλάω για τους εργαζόμενους σε τρεις δουλειές όπως είπε ο Zaphod που συνήθως έχουν και οικογένεια) που είναι εντάξει στην καταβολή του ενοικίου τους και στη δόση του αυτκινήτου τους.
    Ξέρετε πόσοι Έλληνες ενοικιαστές την κοπανάνε πλέον χωρίς να πληρώσουν???
    Άπειροι!
    Και φυσικά, το γεγονός ότι αγοράζουν σπίτια και αυτοκίνητα ή πληρώνουν φόρους ίσως είναι ένας από τους βασικούς λόγους εξαιτίας των οποίων δεν εχει καταρρεύσει ακόμη η προβληματική οικονομία μας...

    Γενικώς δεν έχω πρόβλημα με τους μετανάστες αρκεί να μην είναι βίαιοι και επικίνδυνοι.
    Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τους συμπατριώτες μου.

    Οι μόνοι που φοβάμαι πολύ είναι οι θρησκευτικά φανατισμένοι τους οποίους και θεωρώ ικανούς για όλα.

    Ντρέπομαι που ομολογώ πως όταν χαρτζηλικώνω Πακιστανούς στα φανάρια, αμέσως μου περνάει από το μυαλό "Αυτός τώρα ήρθε μέσα από το Ισλαμαμπάτ ή είναι από χωριό και μαζεύει λεφτά για την κλειτοριδοεκτομή της κόρης του"???

    Και τότε ναι, φρικάρω άσχημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. polsemannen
    Οι νόμοι της αγοράς έτσι είναι. Ας όψεται η αθάνατη ΕΛληνίδα μάνα που θέλει να κάνει το παιδάκι της γιατρό ή δικηγόρο! Πήξαμε πια!!

    @oblivion
    Και πάλι η προσφορά και η ζήτηση παίζει ρόλο. Στην Αγγλία όπου σπουδάζει (απ ότι θυμάμαι) ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού μπορείς να πας σε μια "καλή" σχολή. Εδώ τα κάνουμε μπαστούνια γιατί θέλουμε όλοι να έχουμε 17 πτυχία ο καθένας, έτσι ώστε αργότερα να παίρνεις τα 700 σου ευρωπουλα και να κάνεις τον μαλάκα με πτυχίο!

    @Νάσος
    Σωστός!!!!

    @oblivion 2
    "Θέλει δεν θέλει δηλαδή κανείς ρε πούστη μου,στην Ελλάδα γίνεται ελληνάρας.. "

    Xαχαχααχαχα! Άψογος!

    @ανορθόδοξος
    Κάπως έτσι είναι τα πράγματα....

    @_st_
    Τελικά η όποια ιδεολογία θέλει μια -δυο γενιές πίσω που να μην ψωμολυσσάνε διότι αλλιώς η στομάχα παίρνει τις πρωτοβουλίες!

    @polsemannen 2
    Το είχα δει παλιοτερα και νομίζω πως οι ιστορίες είναι παράλληλες, απόδειξη πως υπευθυνες είναι κυρίως οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και ουχί η "ράτσα"

    @yiohan
    Αν το καλοσκεφτείς όμως είναι λίγο φυσιολογική. Πάντως εγώ ως "αριστερός" ψιλοφρίκαρα!

    @σπίθας
    χεχεχεχε!

    @island
    Σωστός!!

    @doctor
    Δεν ξέρω για τους ΈΛληνες γκασταρμπάιτερς αλλά οι εδώ μετανάστες μοιάζουν να ζουν σε "δανεικό" χρόνο. Δεν κάνουν τίποτε εκτός από το να δουλεύουν και μαζεύουν το κομπόδεμα για την μεγάλη επιστροφή, η οποία και ποτέ δεν έρχεται!

    @ηλιαχτίδα
    Καταννοώ τα βιώματα σου, αλλά παρασύρεσαι σε λανθασμένη ανάλυση:
    *"πως δεν αισθάνομαι να τους εκμεταλλευόμαστε, μάλλον αυτοί μας εκμεταλλεύονται!"
    Αν είχες κάνει την απόσταση της ορεινής Ηπείρου με τα πόδια μες στα χιόνια, αν απειλούνταν η ζωή σου για χρόνια στην ξένη χώρα που είσαι παράνομα (στο χωριό μου σκοτωσε κάποιος λαθρομετανάστη και έμεινε μέσα 3-4 χρόνια. Ο λόγος ήταν πως οι παράνομοι έχουν όλα τα χρήματά τους πάνω τους υπό τον φόβο της άμεσης απέλασης. Ο άλλος λοιπόν το είδε σαν ευκαιρία), αν έμενες σε στάβλους υπό καθεστώς δουλοπαροικίας (υπαρχει και παραϋπαρχει), αν η νέα σου χώρα σαν παιδί που ήρθες δεν φροντισε ποτέ να σε πάει σε ένα σχολείο ή να σε ασφαλίσει, αν το "θαυμα" του 2004 στηρίχτηκε πάνω σου (με πολλά θύματα παρεμπιπτόντως) ήθελα να ήξερα πόση "ευγνωμοσύνη" θα ένιωθες και τι θα μου έλεγες για το "ελληνικό φιλότιμο"

    "Επίσης, γιατί εμείς όταν είναι σωστοί στη δουλειά τους ποτέ δεν τους απολύουμε, αντίθετα εκείνοι μας χρησιμοποιούν για όσο εκείνοι θέλουν (δλδ ανάλογα καθαρά με το προσωπικό τους συμφέρον) κι έπειτα μας παρατάνε!"
    Νομίζω πως κάθε ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να διαλέξει πόσο θα δουλέψει και που. Το αντίθετο είναι σκλαβιά. Αυτοί στους οποίους αναφέρεσαι είναι ανθρωποι.

    Παραπέρα τα περισσότερα είναι θέμα συνθηκών και ουχί ράτσας. Και οι δικοί μας έξω τα ίδια έκαναν. Πχ η πιο κακόφημη (και σε θέματα πολιτισμού μιας και έχουν μείνει στην δεκαετία του 60) ράτσα στην Αουστράλια είναι η δική μας.

    Βεβαίως οι συνθήκες είναι εξήγηση και όχι δικαιολογία για οποιονδήποτε.

    @ellie
    Us usual συμφωνούμε!

    @patsiouri
    Αποφεύγω πλέον να δίνω λεφτά στα πιτσιρικια, τουλάχιστον, μιας και πλέον "ξέρω" πως τα χρήματά τους τα διαχειρίζονται άλλοι. Συνήθως όταν μπορώ τους παίρνω κάτι να φάνε κτλ

    Παραπέρα αυτό με την κλειτοριδεκτομή με τρόμαξε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος13/11/08 13:34

    @Zaphod

    Είπες "Και πάλι η προσφορά και η ζήτηση παίζει ρόλο. Στην Αγγλία όπου σπουδάζει (απ ότι θυμάμαι) ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού μπορείς να πας σε μια "καλή" σχολή. Εδώ τα κάνουμε μπαστούνια γιατί θέλουμε όλοι να έχουμε 17 πτυχία ο καθένας, έτσι ώστε αργότερα να παίρνεις τα 700 σου ευρωπουλα και να κάνεις τον μαλάκα με πτυχίο!"

    Συμφωνώ απόλυτα.
    Σκέψου όμως ότι ένας με μετριότατο διάβασμα περνάει ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ,την πιο δύσκολη σχολή στην Ελλάδα και για να μπει στα Παιδαγωγικά πρέπει να του βγει ο πάτος.Ακριβώς εδώ κολλάει η προσφορά και η ζήτηση.Αλλά άσχετα από την βάση εισαγωγής,κάποιες επιστήμες (τεχνολογικές και θετικές) εξελίσσονται συνεχώς και είναι συγχρόνως και απαιτητικές.Όλοι ξέρουμε ότι στην πλειοψηφία τους τα κολέγια στην Αγγλία πχ δεν προσεγγίζουν καν το στοιχειώδες επίπεδο που είναι αναγκαίο.(Φυσικός είσαι,ξέρεις τι θέλω να πω).

    Και μπορείς να πας σε μια "καλή" σχολή και να την περάσεις χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και γνώσεις+διάβασμα επειδή απλά εκεί πληρώνεις και παίρνεις πτυχίο.


    @all

    Λεπτό σημείο.Πλέον η λέξη Αλβανός στην Ελλάδα(δυστυχώς)αποτελεί βρισιά....

    Φιλικά Λήθης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. εγώ προτείνω να βάλουμε ένα γιγάντιο

    ΣΚΑΤΟ και ένα ΠΑΞΙΜΑΔΙ

    και πρωί βράδυ να το προσκυνούμε...


    επίσης να θέσουμε άπαντα την ελληνική εργατική τάξη στο εξής εκπαιδευτικό πρόγραμμα

    ΔΕΥΤΕΡΑ ύπνος στην εξοχή
    ΤΡΙΤΗ πέντε διαφορετικούς εργοδότες και οι τρεις να μας κλέβουν
    ΤΕΤΑΡΤΗ πήδημα στην Φυλής
    ΠΕΜΠΤΗ θα πλένουμε τα πόδια μας αφού εργαστούμε οχτώ εργασίες
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ θα τρώμε ΣΚΑΤΑ όλη ημέρα
    ΣΑΒΒΑΤΟ θα τρώμε ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ πρωί βράδυ
    ΚΥΡΙΑΚΗ θα φάμε αφού δουλέψουμε σαν γουρούνια....
    κολόφαρδυ ζωή τελικά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τρομερό!!!!

    Ειλικρινά, είναι σοκαριστικό- αν και φυσικά, αναμενόμενο, αν το καλοσκεφτείς. Τελικά η ανθρώπινη ψυχή δεν είναι άβυσσος, είναι πολυ απλή, ρηχή, και προβλέψιμη.

    Πιάσε μια παν-γαλακτική γαργαροκροτίδα να στανιάρω, που σοκαρίστηκα Σ;-))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος14/11/08 15:46

    Γειάσου Ζαφωδούλι!...ααα,καλά μιλάμε έχει και πολύ στόκο ο άνθρωπος στο κεφάλι του...!αν έγραφες για κάποια άλλη φυλή και όχι για αυτή των Αλβανών..ίσως να μη με είχε τόσο εκνευρίσει αυτό το πόστ!,αντιπαθώ τους Αλβανούς σα λαό όσο ρατσιστικό και γενικευμένο κι αν ακούγεται αυτό..έχουν έναν τρόπο και μιά στάση απέναντί μας και μιά υπέρμετρη έπαρση που με αηδιάζει αφάνταστα,είναι αφάνταστα αναιδείς,άξεστοι,και δε μας σέβονται καθόλου σα χώρα ούτε μας ούτε τους νόμους μας...παρά το ότι τους έχουμε δεχτεί/ή ανεχτεί;;να ζούν εδώ,να τους δίνουμε δουλειά, λεφτά,στέγη,τροφή κι όλα αυτά..και γιατί τα γράφω αυτά;;επειδή έχω πολύ κακή πείρα από Αλβανίδα την οποία είχα προσλάβει πρίν κάποια χρόνια επειδή χρειαζόμουν βοήθεια σε μιά δουλειά...και αυτή κ αι με εξαπάτησε...κ αι δε με βοήθησε ΚΑΘΟΛΟΥ σε αυτό που ήθελα..και μου 'έφαγε'και κάπου 300 ευρώ για το τίποτε...για μένα αυτό που είπε ο κύριος αυτός είναι άτοπο και απαράδεκτο και εντελώς...και εφόσον κ αι ο ίδιος πέρασε από αυτό το ΄στάδιο'..ΔΕΝ θα έπρεπε καν να μιλάει και να εκφράζει και γνώμη και κυρίως για άλλους της φυλής του...αυτό...έβγαλα το άχτι μου και υσήχασα!φιλάκια,μάτσ,μούτσ Ζαφωδούλι!Υσ-πρίν από κάμποσες μέρες άνοιξα κι εγώ το δικό μου μπλογκάκι!γι αυτό βγαίνω μπλέ πιά!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Aγαπητέ Ζάφωνδα να πω κι εγώ τα δικά μου, αφού προφανώς η ατομική εμπειρία είναι αρκετή για να τεκμηριώσει μια κατά βάση πολιτική θέση.
    Όσα λες (στα δικά μου μάτια) δεν είναι μια ακόμα κατηγορία κατά των κακών Αλβανών, αλλά η παρατήρηση μιας ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ στάσης, ήτοι: ένιωσα μια στοιχειώδη ασφάλεια; ας ξεχάσω από πού πέρασα για να φτάσω ως εδώ.

    Ωστόσο μόλις ακουστεί η παραμικρή παρατήρηση γύρω από τους Αλβανούς στη χώρα μας, γίνεται αμέσως αφορμή για να ξεχυθεί όλη η χολή μας. Ξέρουμε πως κάνουμε -στην καλύτερη- αφελείς γενικεύσεις, και απολογούμαστε γι΄αυτό ("...μη με πείτε ρατσιστή αλλά μπλα-μπλα.."), και πώς διαιωνίζουμε την προβληματική σχέση του ενός λαού με τον άλλο, -και του ενός ανθρώπου με τον άλλο-, αλλά πρέπει να επιβεβαιώσουμε τα στερεότυπα.

    Ας πω κι εγώ λοιπόν τα δικά μου. Έχω οικογενειακές σχέσεις με Αλβανούς, Ρώσους, Κούρδους κλπ. (Δεν αναφέρω Ισπανούς, Γάλλους, Αμερικάνους κτλ, γιατί αυτοί είναι εξ ορισμού στο απυρόβλητο, ανώτεροι στο συλλογικό μας ασυνείδητο, μπορούν σαν εργαζόμενοι να ζητήσουν ό,τι θέλουν χωρίς να μας φανεί παράδοξο ή υπερβολικό.) Όταν λέω οικογενειακές σχέσεις δεν εννοώ πως μου καθαρίζουν το σπίτι (χωρίς ΙΚΑ κτλ), ή πως τους απασχολώ, αλλά πραγματικές οικογενειακές σχέσεις. Φίλους. Και τρώγοντας, γιορτάζοντας, πίνοντας κρασί μαζί τους, έχω συνειδητοποιήσει πως δεν είναι καθόλου παράλογο να ζητάς καλύτερες συνθήκες στη δουλειά σου. Ασφ΄λεια. Πρόνοια.
    Αλλά και στις κοινωνικές σου επαφές, να μη ζεις σαν παρίας επειδή είσαι Αλβανός.
    Δε θα εξετάσω καν αν είναι ή όχι συνεπείς, τίμιοι, δουλευτές κτλ. στο σύνολό τους. Θα μπορούσα να το κάνω αυτό για οποιοδήποτε λαό; Για τους Έλληνες; χα!..

    Πόσοι Έλληνες σας έχουν πιάσει κορόϊδα ρε μάγκες; Πολλοί. Πόσους Έλληνες είδατε να μονιμοποιούνται και να γαμούν τους συμβασιούχους με τη σειρά τους, να παλιώνουν στο στρατό και να σκίζουν τους ψάρακες, να εξασφαλίζονται και να αποκτούν το σάπιο μα και ανακουφιστικό αέρα της ασφάλειας; Αμέτρητους. Γιατί δε βγάζετε κιχ για τη λαμογιά του Έλληνα μάστορα ή εργοδότη, για τη δική σας λαμογιά απέναντι σ΄έναν εργαζόμενο που τον αφ΄νετε ανασφάλιστο κι έκθετο; Που τον απασχολείτε κατά βούληση χωρίς καμία σύμβαση ή έστω συμφωνία;
    Γενικεύετε κι εκεί με τον ίδιο τρόπο;

    Λέει ο Polse για τους άφθονους εκκολαπτόμενους αντμινιστρέιτορζ και την έλλειψη τεχνικών / τεχνιτών. Συμπληρώνω με βάση την προσωπική μου εμπειρία: δούλεψα σαν τεχνίτρια παρέα με όλες τις φυλές των Βαλκανίων για περισσότερα από 10 χρόνια. Είδα κάθε είδους συμπεριφορά κι αντίδραση από Έλληνες και ξένους, από εργαζόμενους και εργοδότες.
    Ναι, καλά κάνει και ζητάει ίσο μεροκάματο, και air condition, κι όλα. Όταν εμείς αντιλέγουμε στους εργοδότες μας διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες κάνουμε ακριβώς το ίδιο πράγμα. Το ότι κάποιος γεννήθηκε στην ανέχεια δε μπορεί να γίνεται η δικαιολογία μας για να τον εκμεταλλευόμαστε και να τον κρατάμε στα σκατά.

    Όσο για την ουσία του ποστ -όπως την αντιλαμβάνομαι-,οι άνθρωποι μετά από μακρόχρονες περιόδους αδυναμίας έχουμε μια κακιά ανάγκη να επιβεβαιώσουμε την ατομική μας ισχύ και ασφάλεια. Θέλει πολλά άντερα για να μην ξεχάσεις από που ξεκίνησες, και να μη σου ισοπεδώσει τη συνείδηση η χαμηλή αυτοεκτίμηση. Αλλά αυτά τα πράγματα είναι ψυχολογικές λειτουργίές και όχι εθνικά ή φυλετικά χαρακτηριστικά. Τελεία.

    Ευχαριστώ για το χώρο Πρόεδρε.
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ωπ, ένσταση! Ή μάλλον ενστάσεις. * * Καταρχήν γιατί για να "παρασυρθεί κάποιος σε λανθασμένη ανάλυση" πρέπει τα βιώματα στα οποία θα βασιστεί να είναι μεμονωμένα. Εγώ όμως είπα "μετά από 20 περίπου χρόνια οικογενειακών συναναστροφών (υπό την ένοια της επαγγελματικής απασχόλησης βέβαια) με Αλβανούς", άρα είναι πολλά & καταστάλλαγμα συμπεριφορών πολλλλλλλλών διαφορετικών Αλβανών. Που σημαίνει πως δεν έχω παρασυρθεί αλλά αντίθετα οδηγηθεί σε "ασφαλή συμπεράσματα"! Γι΄αυτό & τόνιζα μέσα στο σεντόνι-σχόλιό μου το "όλοι ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ" οι Αλβανοί!
    * Έπειτα μου λες "Αν είχες κάνει την απόσταση της ορεινής Ηπείρου με τα πόδια μες στα χιόνια, αν απειλούνταν η ζωή σου για χρόνια στην ξένη χώρα που είσαι παράνομα, κ.λ.π.". Οκ, την απόσταση την κάνουν εν γνώση τους υπό τις δεδομένες συνθήκες, δεν τους υποχρεώνει κανείς (ή μάλλον έμμεσα τους υποχρεώνει η ίδια η χώρα τους), είναι συνειδητή τους επιλογή κι απόφαση, άσε που αυτό γινόταν κάποτε, τώρα έρχονται οργανωμένα, με λεωφορειάκια. Δε δέχομαι σε καμμία περίπτωση πως κατά κανόνα αισθάνονται να απειλείται η ζωή τους από τους Έλληνες! Άλλωστε αυτό είναι αυταπόδεικτο, γιατί αν έτσι ένιωθαν δε θα έρχονταν. Αντίθετα, αν συζητήσεις με Αλβανούς θα σου πούν στα ίσια πως "τους δικούς τους φοβούνται"! Φαντάσου! Λυπάμαι για τον μ@λάκα Έλληνα που σκότωσε τον άνθρωπο κι ακόμη πιό πολύ που έμεινε μέσα μόνο 3-4 χρόνια, αλλά πρώτον αυτό είναι η εξαίρεση του κανόνα (ο κανόνας είναι δυστυχώς πως οι Αλβανοί -όχι όλοι- καθαρίζουν ουσιαστικά αναιτιολόγητα Έλληνες) & επίσης το 3-4 χρόνια έχει να κάνει με το δικό μας νομικό καθεστώς & όχι σε σχέση με το αν το θύμα είναι Έλληνας. Και στη γειτονιά μου ένας τύπος σκότωσε τον επίσης Έλληνα γαμπρό του έν ψυχρώ (επειδή ήταν πρεζόνι & βασάνιζε "λέει" την κόρη του), δικάστηκε για 12 χρόνια, πήγε σε αγροτική φυλακή όπου & καλά δούλευε ως μάγειρας & άρα μειώθηκε η ποινή του στο μισό, έδειξε & "καλή διαγωγή" & όντως στα 4,5 χρόνια βγήκε...
    * Για το "ανασφάλιστους" (για να απαντήσω & στη φίλη "incontinentia" παρακάτω, πάσο! Ο κανόνας είναι πως δουλεύουν ανασφάλιστοι οι άνθρωποι αυτοί, αν & πραγματικά στην οικογένειά μου πάντοτε, το πρώτο πράγμα που προσέχαμε μόλις έφτιαχναν τα χαρτιά τους ήταν να τους βάζουμε στο ΙΚΑ! Ακόμη & τις κυρίες που κατά καιρούς έχω απασχολήσει, εγώ η ίδια επέμεινα να τις ασφαλίζω & ακόμη να τις εντάσσω σε συνεργεία καθαρισμού για να μπορούν & στα υπόλοιπα σπίτια-καταστήματα που θα δούλευαν να απαιτούν ασφάλιση.
    * Σαφώς & "κάθε ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να διαλέξει πόσο θα δουλέψει και που"! Έχω δουλέψει χρόνια ως ε.ε. & ακόμη σ΄αυτό το καθεστώς εργάζομαι (αν & με τα πρόσφατα οικονομικά μέτρα φορολογίας σκέφτομαι αν αξίζει πια) οπότε καταλαβαίνεις πως στα περί "σκλαβιάς" θα ήμουν η 1η διδάξασα! Και βέβαια ούτε συζήτηση για το "άνθρωποι είναι κι αυτοί", άλλωστε δεν είπα νομίζω πουθενά το αντίθετο! Όμως! Είναι διαφορετικό πράγμα να είσαι συνεπής στη δουλειά σου, να ολοκληρώνεις το project για το οποίο έχεις προσληφθεί & μετά αν δε σου αρέσει ο εργοδότης ή οι συνθήκες να σταματάς & εντελώς διαφορετικό να σε περιμένουν για δουλειά κι εσύ να έχεις πάρει π.χ. την προκαταβολή & να την έχεις κάνει... Νομίζω με καταλαβαίνεις. Κι αυτό που σου αναφέρω δεν είναι η εξαίρεση, αλλά πίστεψέ με, ο κανόνας!
    Για όλα τα παραπάνω λοιπόν (αλλά & για πολλά ακόμη), έχω αρχίσει να οδηγούμαι στο ομολογουμένως παρακινδυνευμένο συμπέρασμα, πως πιθανότατα είναι χαρακτηριστική αυτού του λαού η ανέντιμη συμπεριφορά απέναντι στους Έλληνες! Κι αυτό όμως προσπαθώ (αφού δεν επιτρέπω στον εαυτό μου σε καμμιά περίπτωση να συμπεριφέρεται με ρατσισμό) να το δικαιολογήσω: "ίσως μπορώ να κατανοήσω: ο κομπλεξισμός του μετανάστη; η εχθρική γαλούχιση από το ίδιο τους το κράτος & την ιστορία του προς τους Έλληνες".

    Τέλος πάντων, αυτές όλες είναι σαφώς οι προσωπικές μου απόψεις για το ποιόν των Αλβανών εν Ελλάδι, τις οποίες κατέθεσα εδώ μέσα μόνο για να σου υποδείξω -επειδή είπες πως έχετε κι εσείς ως οικογένεια επαγγελματικές δοσοληψίες- να μην εφησυχάζετε εάν σας φέρονται κάποτε πολύ όμορφα & να τους προσέχετε! Φυσικά & δικαιούται ο οποιοσδήποτε να μη συμμερίζεται τις απόψεις μου (εξάλλου είναι πολύ εύκολο να έχεις καλή γνώμη για κάποιον που παρουσιάζεται δουλευτής & χαμηλών τόνων, αυτό όμως συνήθως συμβαίνει όταν δε σχετίζεσαι ο ίδιος οικονομικά-επαγγελματικά μαζί του) & πραγματικά εγώ εύχομαι στο μέλλον να δικαιωθείς εσύ & να μην έχετε οικογενειακώς κανένα πρόβλημα από την αχαριστία τους ή την ανεντιμότητά τους...
    Kαλημέρα καλέ μου & με συγχωρείς για το επαναλαμβανόμενο παπλωμοσέντονο! Άλλωστε φαίνεται πως εμείς οι δύο έχουμε ...ιστορία στα σχόλια του στυλ έπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος15/11/08 11:43

    Θλίβομαι και τρομάζω με κάποια από τα ρατσιστικά σχόλια που διαβάζω εδώ. Σε μια χώρα που οι εργοδότες είναι ανάλγητοι, η κερδοσκοπία βασιλεύει, η δικαιοσύνη είναι ανύπαρκτη και τα ανθρώπινα δικαιώματα τείνουν να γίνουν το πιο σύντομο ανέκδοτο, μάλλον δεν ευθύνονται οι μετανάστες για τη δική μας θυματοποίηση. Και δύο σημαντικές, νομίζω, παρατηρήσεις:

    Εδώ και πολλά χρόνια παρατηρώ με ενδιαφέρον έρευνες του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικων Ερευνών σχετικά με την εγκληματικότητα στην Ελλάδα. Ποτέ -ΜΑ ΠΟΤΕ- δεν βρίσκονται οι Αλβανοί σε υψηλές θέσεις. Αντίθετα μάλιστα, τα εγκλήματα τους είναι στη μεγάλη τους πλειοψηφία οικονομικά. Άρα ο συσχετισμός μετανάστης=Αλβανός=εγκληματίας είναι εντελώς άκυρο.

    Η πλειοψηφία των κρατουμένων στις ελληνικές φυλακές (ενηλίκων και ανηλίκων) είναι Αλβανοί. Με μια προσεχτική ανάλυση συμπεραίνει κανείς ότι τα αδικήματα τους σχετίζονται κυρίως με ναρκωτικά (οι Αλβανοί καταδικάζονται με υπερβολικές ποινές ακόμα και για μικροποσότητες), ενώ τα αδικήματα άλλων πληθυσμιακών ομάδων (των Ελλήνων συμπεριλαμβανομένων) είναι πολύ σοβαρότερα (φόνοι, ληστείες κλπ.). Ένας Έλληνας βέβαια δε θα πάει φυλακή ούτε για ναρκωτικά, ούτε για κλοπή, εκτός αν συντρέχουν ιδιαίτεροι και πολύ σοβαροί λόγοι. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει πια χώρος στις ελληνικές φυλακές (είναι γεμάτες με Αλβανούς που τους έπιασαν για κατοχή χασίς).

    Ευχαριστώ για το χώρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @oblivion
    Στο "πληρώνεις και παίρνεις πτυχίο" χωρίς να έχεις απολύτως αδικο θεωρώ ότι υπερβάλλεις.
    Η γνώμη μου είναι πως στο Ελλάντα μάλλον το έχουμε παρακάνει. Η μόρφωση δεν πρέπει να είναι ζόρι + αγγαρεία αλλά να διευκολύνεται.
    Βεβαίως στην Αγγλία όπου η ταξική κινητικότητα είναι μικρή στην ουσία μορφώνονται κυρίως οιεύποροι ή οι εξαιρέσεις.
    Τα πανεπιστήμια τους έχουν "ποντους" και συνήθως οι δικοί μας πάνε στα χειρότερα (ως κυρίως εισερχόμενο συνάλλαγμα) με εξαίρεση τις....εξαιρέσεις (όπως ένας φίλος μου που κάνει ποστ ντοκ στην Οξφόρδη πχ)

    @akrat
    :)

    @μαυρος γάτος
    Γι αυτό και είναι δύσκολο να είσαι αριστερός! Θέλει να ανοίξεις και κανένα βιβλίο ή απλά να συνειδητοποιήσεις πως τα πράγματα είναι μεν απλά αλλά όχι και να μας κυβερνάει η στομάχα!
    Το σχόλιο σου μου άρεσε πολύ!

    @αθανασία
    Κατ αρχάς σου εύχομαι καλή αρχή! Στα της ουσίας διαφωνώ μαζί σου. Δες την προηγούμενη απάντησή μου στην Ηλιαχτίαδα και άλλα σχόλια δια το ρεζουμέ.

    @incotinentia
    Aπό το σχόλιο σου δεν μπορώ να διαφωνήσω ούτε στα σημεία στίξης!

    @ηλιαχτίδα
    Κρατάω την επιμονή σου να ασφαλίσεις τους εργάτες σου. Εδώ δεν το κάνει κανένας - ούτε εγώ, αν και απ ότι ξέρω όλοι αυτοί αυτασφαλίζονται στον ΟΓΑ. Απλά πληρώνεις το μεροκάματο λίγο παραπάνω και είσαι ΟΚ.

    Στις επαγγελματικές σχέσεις πολλοί την έχουμε πατήσει από πολλούς. Αλλά η εισαγωγή του παράγοντα "ράτσα" δεν μπορεί να είναι καθοριστική.
    Άσε που η ίδια η υπόσταση του οιονομικού μετανάστη εμπεριέχει την μαγική λέξη εξαθλίωση. Ο εξαθλιωμένος δεν έχει συνειδηση, τιμιότητα, κτλ. Έχει στομάχι, τα άλλα έπονται. Και όταν έχει μεγαλώσει σε αυτό το καθεστώς δεν μπορεί να λειτουργήσει και διαφορετικά.
    Επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα πιο πάνω για τους Έλληνες της Αυστραλίας.

    Για να δούμε τι γίνεται και με ποιους η συμβουλή μου είναι να περιμένουμε τους μετανάστες 2ης και 3ης γενιάς μιας και οι πρώτοι εδώ αναγκαστικά έφαγαν το αγγούρι

    @silentcrossing
    Η ισονομία και η αξιοπρέπεια γενικώς του δικαστικού μας συστήματος είναι χοντρό θέμα. Η ουσία του ποστ ήταν πως διαμορφώνουμ τις αντιλήψεις και τις ιδεολογίες τα συμφέροντα και οι συνθήκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σχετικά με τις ασφάλειές τους
    εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. να μην εφησυχάζετε εάν σας φέρονται κάποτε πολύ όμορφα & να τους προσέχετε!

    Αυτό ισχύει μόνο για τους αλβανούς;

    Μόνο εμένα μου φαίνεται ενδιαφέρουσα η άποψη της ηλιαχτιδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Έχει πλάκα όντως. Σκέψου ότι κάτι τέτοια έλεγαν και ορισμένοι Έλληνες (παλιοί) στις ΗΠΑ και τη Γερμανία κάποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Να προσθέσω και εγώ με τη σειρά μου στη συνομιλία σας, οτι οι οικονομικοί μετανάστες, παντού ειναι προβλημα. Ολοι τους ψιλοφοβούνται, ολοι τους αντιμετωπίζουν με κοινωνικο - τουλαχιστον - ρατσισμό. Ετσι είναι. Και εμεις στην Γερμανία ξέρετε τι φήμη έχουμε? Μας θεωρούν βλάχους, κλέφτες... Οχι διαρρήκτες, αλλα την εφορία την εχουμε ξεκωλιάσει εκει πανω 100%...

    Το θέμα εχει να κάνει με το προγραμμα μεταναστευτικής πολιτικής της κάθε χώρας, και επειδή η Ελλάδα είναι ενα ατελειωτο μπουρδέλο οργανωτικά, τι περιμέναμε δηλαδή, να αποροφφήσει τους οικονομικους μετανάστες.Απο εκεί και πέρα, συμφωνώ, οτι κάποιοι λαοί έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Ισως οι Αλβανοί να ειναι πιο επιθετικοί απο εμας, ισως οι Γεωργιανοί το ίδιο, ισως οι Πακιστανοί βέβαια να είναι πιο κουλ απο τους Ελληνες. Κακό το τσουβάλιασμα ενος λαου ομως ηλιαχτίδα. Γνώμη μου.

    Επίσης, λυπάμαι και εγώ που το γράφω ηλιαχτίδα, αλλά είσαι ρατσίστρια και φαίνεται ξεκάθαρα απο αυτα που γράφεις. Δεν εχω προβλημα με αυτό, ουτε θέλω να μπω σε διαδικασία αντιπαράθεσης ωστε να μου αποδείξεις το αντίθετο. Το όλοι ανεξαιρέτως που γράφεις, εχει τη σημασία του. Α! και πολλοί μας μισούν, επειδή ζηλεύουν την δική μας κατάσταση συγκριτικά με τα δικά τους κι αυτά που περάσαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Και αυτά που πέρασαν αυτοι στην Αλβανία εννοώ στο προηγούμενο ποστ στο τέλος του. Εβαλε γκολ ο Πανθρακικός και μπερδεύτηκα! Οσο για το ονειρο της Μεγάλης Αλβανίας που αναφέρεις μέσα, έχει να κάνει με την παιδεία τους. Δηλαδή τι περίμενες, να εχουν παιδεία και μορφωση με τετοια οικονομία και τόσα προβλήματα οι αλβανοί? Εδώ δεν έχουμε εμεις παιδεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος22/11/08 21:21

    Αλητώα δεν παίνεις τηλεφωνώα? Πρόσεχε μη σε πετύχω πουθενα μαζύ με το Βαλάντη και σας διαιρέσω με κατάνα. Είσαι καλώδιος και ασύρματος μαζύ.Αλλά να γίνεις και ασήματος δεν το περίμενα ποτώα. (λέμε τώρα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αγαπητέ Coachp, δεν υπήρχε ούτως ή άλλως περίπτωση να μπω σε διαδικτυακή αντιπαράθεση για να αποδείξω τίποτε από αυτά που πιστεύω & σε κανέναν! Δικαιούμαι να λέω ελεύθερα τις απόψεις μου & το ίδιο ελεύθερα δικαιούστε να με κρίνετε από αυτές!
    Θα ήθελα ωστόσο να σου υπενθυμίσω πως ο όρος ρατσιστής αναφέρεται σε άτομο που θεωρεί μια φυλή ως κατώτερη & την περιφρονεί. Εγώ από την άλλη, δεν εκφράστηκα νομίζω πουθενά απαξιωτικά για τους Αλβανούς, απεναντίας είπα πως φυσικά & έχουν ίσα δικαιώματα με μας αφού είναι το ίδιο άνθρωποι! Το ότι έχω την άποψη πως εκείνοι δεν εκτιμούν & δε συμπαθούν καθόλου τους Έλληνες, δεν μπορώ να καταλάβω πως κάνει εμένα ρατσίστρια... Αλλά βέβαια ξαναλέω πως μπορείς να με κρίνεις όπως θέλεις!
    Κι εδώ θα παραθέσω & μια πασίγνωστη φράση του Βολταίρου (Γάλλος Διαφωτιστής) που με εκφράζει απόλυτα:
    "Δε συμφωνώ ούτε με μία λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπιστώ ακόμη & με την ίδια μου τη ζωή, το δικαίωμά σου να λες ελεύθερα αυτά που πρεσβεύεις!!!"
    Φιλικά,
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πως περνά ο καιρός κι αλλάζουμε θέσεις. Πολύ ωραίο Post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος25/11/08 12:34

    Μπερδεύτηκα.
    Για ποιους Αλβανους μιλαμε;
    Του 1400μΧ, του 18ου αιωνα ή του 20ου;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Η αλήθεια είναι ότι συγκεκριμένοι κύκλοι παραείναι... κύκλοι...
    Υπάρχει και η προέκταση όμως: εμείς, που σε ποσοστό σχεδόν 99% επιθυμουμε μόνο δουλειές γραφείου και δη, με ωράριο δημοσίου (ήτοι δουλειά στις 9, ελληνικός καφές και μπουγάτσα ή αμπονοτυρόπιτα έως τις 10, διάλειμμα ως τις 10.30, κουτσομπολιό ως τις 11, δουλειά που διακόπτεται από τηλέφωνα ως τις 12, προαναχώρηση για να προλάβουμε την κίνηση στις 12.30) διαμαρτυρόμαστε για όλους τους άλλους που μας παίρνουν τις δουλειές με αποτέλεσμα να υπάρχει υψηλή ανεργία, ΄'οταν αποδειδειγμένα οι άλλες δουλειές είναι τέτοιες που ο σύγχρονος νεοΈλλην απαξιοί να κοιτάξει καν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. πολύ δυνατό!!!

    πάντως νομίζω ότι όντως θα έχει πρόβλημα τα επόμενα χρόνια: οι αμοιβές θα συμπιεστούν κι άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Τι να πω Πρόεδρε; Ούνα φάτσα ούνα ράτσα ή εδώ είναι βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε!
    ..δεν εκπλήσσομαι καθόλου. Να πάω στο γιατρό να κοιταχτώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. @abravel
    Και μένα με ανησύχησε, αλλά νομίζω πως είναι απλά υπερβολη εν τη ρύμη του λόγου

    @δείμος
    Σίγουρα!!

    @coachp
    Χωρίς να τοποθετούμε επί χαρακτηρισμών, μου αρέσει ο τρόπος σκέψης σου (ίσως...κτλ) καθώς και η αποφυγή τσουβαλιάσματος

    @ανωνυμος
    (λέμε τώρα)
    που είσαι ρεεεεεεεε!!!!

    τα σύρματα και οι κεραίες είναι αμφίδρομα :ΡΡΡ

    @ηλιαχτίδα
    Καλός ο Βολταίρος αλλά τον επικαλείσαι για να σε καλύψει, ενώ αυτά που λένε οι "άλλοι" δνε υπάγονται εκεί, αλλά τους χαρακτηρίζουν ως λαό;;

    @wilma
    Αυτό ακριβώς ήθελα να δείξω! Καλησπέρα!

    @ανώνυμος 2
    Το νόημα του ποστ δεν ήταν "ο Αλβανός" αλλά το πως οι συνθήκες διαμορφώνουν τις απόψεις. Οι σχολιαστές παρασύρθηκαν :)

    @hades
    Ωραίος!

    @geokalp
    Αυτό για τις αμοιβές μην μου το θυμίζεις!!

    @rodia
    Mπα, μια χαρά σε κόβω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Δεν έχω την ανάγκη να επικαλεστώ κανέναν για να με καλύψει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος4/12/08 03:07

    Zaphod: To peristatiko pou dihgeisai apla entassetai stin katigoria/fainomeno "To thyma ginetai o xeiroteros thytis".. me mia dosi uperbolis bebaia efoson milame gia aplo dialogo metaksy sas. Sto katw katw des to kai san ypoboli (h'aythypoboli, opws thes..). I syxnoteri frasi pou akoygetai stin Ellada gia toys metanastes einai h "irthan oi metanastes na mas paroun tis douleies", opote.. katalabaineis tin synexeia! Einai idia frasi, allo ypokeimeno!Prospathei na apobalei to aisthima katwterotitas (kakws bebaia!)Einai tropos diaxwrismou tou idioy ap tous metanastes-teleytaias-katigorias. Den dikaiologw, apla prospathw na to eklogikepsw!

    Hliaxtida: Ksereis ypothetw pws ta paradeigmata kai ta proswpika biwmata den apoteloyn epixeirhma, alla epeidi xrismopoiheis tin taktiki ayti na soy pws albanos boithise mia gria sto dromo otan tin ekleban, albanida diaxeizetai olo to tameio se optiko katastima gnwstou, albanida episis kapoia pou kanei didaktoriko. Ara, i "fyli h' ratsa" exei polla "proswpa" kai dystyxws esy exeis vgalei to symperasma sou apo mia tis ekfansi mono! Anarwtiemai, mipws o magnitis sas einai o problimatikos, kai elkei mono ta rinismata-apovrasmata??!Ti(/s) ptaiei???

    Analogisoy akomi, ean ean paidaki synantisei sto dromo toy epaneilimmena tetoies apopseis (an kai to post tis Athanasias to thewrw xeirotero giati apla kopanaei baries ekfraseis etsi sto ntoukou en mesw glykologwn - pliri antithesi!), pws tha aisthanthei kai pws tha ekselixthei sti zwi toy.. k akomi pws perimeneis na mas "xwnepsei -opws anafereis" otan ton exoyme prodikasei. Twra bebaia pame sto an ekane to ayto tin kota h'tin kota to aygo, alla stin teliki den exei simasia.. para to apotelesma.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμε/η φίλε/η,
    θα μπορούσα κάλλιστα να σου απαντήσω, μόνο που δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να εμπλακεί σε ανούσιες λογομαχίες με θρασύδειλους που δεν έχουν ούτε καν το θάρρος της γνώμης τους παρά κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να παραστήσουν τον/την δίκαιο & πολυπράγμονα!!!
    Εξάλλου για μένα, το θέμα αυτό πια εδώ μέσα έχει λήξει, αφού όσοι είχαμε κάτι να πούμε το κάναμε επωνύμως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος5/12/08 03:15

    Anonymi=Feggarofws. Elpizw na einai ok. Den exw logariasmo!
    Den sou epetethi, giati sygxizesai?!! Tpt proswpiko, mia alli apopsi eipa.

    Eimai k gw apolytws symfwni me tin ta grafomena soy, htoi "Δικαιούμαι να λέω ελεύθερα τις απόψεις μου & το ίδιο ελεύθερα δικαιούστε να με κρίνετε από αυτές!"

    Geia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir