Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τετάρτη, Μαΐου 30, 2012

Χιουστον (χώστον χώστον) γουι χαβ ε προμπλεμ

Μετα το ...τσιπρικό μάθημα αγγλικής του τίτλου, πάμε στο δια ταύτα του πρόμπλεμ που αυτός αναφέρει.
Δεν ειναι πρόμπλεμ όμως αλλά προμπλεμς μιας και οι πολιτικοί μας συνεχίζουν να μας ξαφνιάζουν δυσάρεστα με αυτά που λέγονται και κυκλοφορούσι.

Ειπαμε ρε παιδια, η πολιτική ειναι η τεχνη του εφικτου, ειναι η παπαρολογία του ανέφικτου, είναι το να πασάρεις μαλακίες με ωραίο περιτύλιγμα αλλά σαν να το παρακάνουν μερικοί μερικοί. Και εξηγούμαι και όποιον πάρει ο Αντισουβλακέας:

  • Αδυνατώ να παρακολουθήσω τη στελεχατζίδικη ρητορική του νδσοκ εναντι στο συριζα τελευταίως. Συνήθως αποτελείται από τα εξής στοιχεία:
    • Διαπίστωση (αν εχει προηγηθεί ο συριζαίος) πως αυτα δεν βγαινουν, ειναι ανεδαφικα και (σταντάρ!) θα φέρουν τη δραχμή. Ρε δεν πα να λεει ο άλλος οτιδηποτε απο το "κομμουνιστική κοινωνία" μέχρι "θα πάρουμε πίπα του Σόιμπλε". 
    • Παράθεση αριθμών στα κουτουρου: "ειναι τόσοι οι άνεργοι, ειναι τοσοι οι απολυμένοι, ειναι τοσα τα λουκέτα, έχει πέσει τόσο το ΑΕΠ" κτλ κτλ. Κοινώς κάνουν αντιπολίτευση στον εαυτό τους, λες και δεν ξέρουν ποια ....νούμερα έφεραν τα νουμερα σε αυτά τα...νουμερα!. Ακόμα πιο κοινώς: "Δείτε τι σκατά τα εχουμε κάνει"
    • Στην συνέχεια ακολουθει η απαξίωση του σύριζα. Ή αλλιώς : "τα έχουμε κάνει τόσο σκατά που αποκλείεται να μπορείτε να τα καθαρίσετε". Και αυτό θεωρούν πως ειναι πλεονέκτημα υπερ τους, μα την σμπαναγία!
    • Το ιδιο και για τα εουροπαϊκάς συνθήκας και καταστάσεις. Με λίγα λόγια περιγράφουν πως έχουν δέσει τόσο χειροπόδαρα τη χώρα με το μνημόνιο κτλ, πως της έχουν αφαιρέσει κάθε δυνατότητα πρωτοβουλίας και χειρισμών που όλοι, μα όλοι, μα όλοι, μα όλοι πρέπει να φιλήσουμε (τουλάχιστον) κατουρημένες ποδιές μπας και φιλοτιμηθεί ο Ολάντ (και η ευρώπη που αλλάζει....βρακί;) να μας κανει τη χάρη να κάνει αυτό που προβλέπεται από το μνημόνιο και να μας κάνει κανα χρόνο σκόντο.
    • Δεν ξεχνάμε πως εννοούν μερικοι τη διαπραγματευση. Παράδειγμα, λιτό μεν αλλά καλο διοτι ο χοντρός πηγε (δημοσιως και προσυνεννοημένα) για μαλλί και πάλι βγήκε κουρεμένος...σύριζα.

  • Αδυνατώ επίσης να παρακολουθήσω τη λογικη των νδσοκων "αμα σας πουνε οχι στην ευρώπη τι θα κάνετε ε; ε; ε;" που ειναι τάξης μεγέθους του παιδικού "κωλώνεις;". Εσείς ρε μαλάκες τί θα κάνετε αμα δεν σας δώσουν αυτά που ζητάτε; Εκτος και αν τα έχετε προσυνεννοηθεί και μας κοροϊδεύετε! Αλλά και πάλι, πριν ενα μήνα δεν λέγατε πως το μνημόνιο ειναι uber alles; Ποτε προλαβε ο Μπενι να δει πως "πρεπει να ανεβουν οι μισθοι" και πως ο ΣΕΒ ειναι ουουουουου σιξ σιξ σιξ και τέτοια; Ποιος παπαρας δηλαδή κυβερνούσε τόσο καιρό; Η γιαγιά μου;

  • Και πως ρε γαμώ το κερατό μου θα πάτε να το παίξετε εξω με το χαρτί με τις υπογραφές σας να ανεμίζει;

  • Προσπαθώ να αντιληφθώ τι ειναι ικανοι να κανουν οι νδσοκοι αν χάσουν ρε παιδι μου στις εκλογές. Θα καταγγείλουν οι ίδιοι την κυβέρνηση στο εξωτερικό; (οταν ηταν κυβέρνηση κατήγγειλαν το ...λαο και την προηγούμενη κυβέρνηση.) Θα ...ζητήσουν εισβολή; Πρόστιμα; Πραξικόπημα; Θα συμβουλέψουν τους .. επενδυτές να φύγουν; Τελος πάντων που φτάνει η χαμέρπεια και η ξεφτίλα μερικών; Να θυμόμαστε πως το ζήτημα "εξοδου" απο το ευρώ ΔΕΝ ξεκίνησε να λέγεται συνέχεια απέξω αλλά απο μεσα, όπως και το ζήτημα "απώλειας της εθνικής κυριαρχίας" το οποίο το έκαναν καραμέλα. Μεχρι τότε κανείς επίσημος και επισήμως απο το εξωτερικό δεν είχε διανοηθεί καν να ψελλίσει κανένα από τα δύο, ούτε και να επέμβει στα εσωτερικά μας με τον τρόπο που γίνεται τις τελευταίες μέρες. Η τρομοκράτηση που γίνεται αυτες τις μέρες στον κόσμο ναρκοθετεί την επομενη κυβέρνηση όποια και αν ειναι αυτη, ακόμα και αν ειναι του "κεντροδεξιου μετώπου " (sic μη χέσω) μιας και μετά από την πρώτη εβδομάδα ...ευφορίας που "δεν βγήκαν τα κομμούνια" θα τους χτυπήσει κατακέφαλα η πραγματικότητα και ο πανικός που υποδαυλίζουν τόσο καιρό.

  • Μετά έρχεται η σφαλιάρα που κυκλοφορεί ευρεως (ποιος Εβραίος; παλιο αλλά καλο) πως το βαθυ πασοκ, μετακομιζει απο το συριζα κτλ κτλ. Προσοχή εδώ γιατί έχουμε θέμα. Ειναι γεγονός πως στις λαϊκές συνελεύσεις του Συριζα εσχάτως εμφανίζονται όχι και τόσο....λαϊκά στοιχεία. Παλαιοπασόκοι του κερατά σαν αυτούς που έκανε στελέχη και υποψήφιους  η ΔημΑρ στις προηγούμενες. Αυτο ειναι τσεκαρισμένο δυστυχώς. Αλλά επειδή, καλό ειναι να θυμόμαστε, πως ο Συριζα ειχε στις προπροηγουμενες εκλογες ενα κουτσό 5+ % και τωρα βαράει στα γκάλοπ 20άρια, ε αυτους απο κάπου πρέπει να τους πήρε, και το βλέπω δύσκολο αυτοι πριν να ψήφιζαν .... Άδωνη, αρα το πασοκ ειναι η λογική δεξαμενή του. Ειναι πιθανόν καμποσοι βυσματοδιορισμένοι, ακομα πιο κάμποσοι ...Ακιστές αλλά πολύ περισσότερος κόσμος που επιτέλους δείχνει να απεγκλωβίζεται από τα...ταξίματα. Μπορεί οι πολιτικές του ΠΑΣΟΚ να πότισαν κόσμο και κοσμάκη, αλλά να θυμόμαστε πως δεν ειμαστε και δεν ειναι όλοι ένοχοι στον ίδιο βαθμο (αλλιώς να πα να πέσουμε στο "τιμωρητικό" μνημονιο να ησυχάσουμε). Ισως επιτέλους μερικοί να κατάλαβαν πως οι διορισμοί τελείωσαν, ίσως κάτι άλλο και εδώ ειναι ο καυγάς. Κατά τη γνώμη μου πρέπει τυχόντα απλωμένα βαθυπασοκικά γαμψόνυχα να κοπούν. Απο τη ρίζα. Την μια κουτσουκέλα με τον Αρσένη την προσπεράσαμε, την δεύτερη  (αν και όταν έρθει) πολύ δύσκολα. Καταλαβαίνω τον Κουρουπλή και την Σακοράφα, αντε να δεχθω και την "υποστηριξη χωρις ανταλλάγματα" (αυτο ελειπε!) της Κατσέλη αλλά προσοχή: ο κατήφορος ειναι και εύκολος και μακρυς και χωρίς πισωγύρισμα! Νεο πασοκ δεν θελουμε, ευχαρισθώ. Ο καθεις ειναι ελευθερος να ψηφίζει και να στηρίζει ότι γουστάρει αλλά πρέπει να καταλάβουν μερικοι πως οι μέρες της αφθονίας τους ειναι τελειωμένες, εκτος και αν ο συριζα αποφάσισε να αυτοκτονήσει πολιτικά. Εμπιστευτείτε το λαό γαμώτο, όχι τα λαμόγια!! Εκτος και αν νομίζετε πως έχουμε όλοι το ήθος της μαγικής τριάδας Αντώνη-Βορίδη-Λυμπερόπουλου! Παραπέρα να θυμήσω πως αυτην την προσέγγιση βαθέος ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ την ...αναφέρουν ο ΔΟΛ, το ΝΔΣΟΚ και ....αυτοι (συγνωμη αν ξέχασα κανέναν) και όχι προς το παρον οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι. Ασε που το βαθυ βαθυ πασοκ δεν έχει πλεον ονοματεώνυμα, οποτε αντε βρες τους. Αντε βρες τον ξύστη των 5000 το μήνα που του κόπηκε 1 χιλιάρικο και έχει λυσσάξει. (εδω να υπενθυμίσω τον οδικό μου χάρτη για τις απολύσεις που έγραψα στο προηγούμενο)

  • Επίσης πρόβλημα (για το Σύριζα) ειναι πως είναι ...σχεδόν μόνιμο εξώφυλλο της Αυριανής, κατι το οποίο ειναι εξόχως ανησυχητικό. Αλλά ας θυμηθούμε πως μέχρι την 6η Μαϊου το μόνιμο εξώφυλλο ήταν η ΝΔ, και αυτο μεταστράφηκε απο τας εκλογάς και όχι απο τη στάση του Σύριζα, μιας και ο ίδιος δεν προλαβε  (την 7η Μαϊου) να αλλάξει στάση! Το ότι μερικοί είδαν φως και μπήκαν δεν ειναι κατ' ανάγκη κακό, αρκεί τα μυαλά της ηγεσίας να μην πάρουν αέρα, και εδώ χρειαζόμασστε την βοήθεια των σοφών γερόντων της αριστεράς. Τοσα χουφταλα εχετε εκει μεσα, αντι να κάνουν δηλώσεις, βάλτε τους να μάθουν στον μικρό πως μερικοι δεν ισιώνουν με τίποτα και θα του την φορέσουν στην πρώτη ευκαιρία.

  • Προβληματίστικα με τη "μεταναστευτική" "πολιτική" (ΠΟΛΛΑ εισαγωγικά) του Τζημερου και της Δημιουργίας Ξανα οπως παρουσιάζεται τουλάχιστον. Πως στο καλο συνδυάζεται ο φιλελευθερισμός με το ρατσισμό, τα γκουλαγκ, και την καταπίεση (για να μην .....λενε στις οικογενειες τους πως εδω ειναι καλα) δεν το κατάλαβα. Ουτε ο ...τρελαντώνης δεν θα διανοούνταν να καταθέσει τέτοιες...πολιτικές (εισαγωγικά εισαγωγικά). Να δούμε ποτε θα καταφέρει ο φιλελευθερος χώρος να καταθέσει μια πολιτική άποψη θαραλλέα και φιλελεύθερη και όχι να αναμοχλεύει φοβικά σύνδρομα και χαζομάρες αλά Πανίκας. 

  • Τελικά στο ιντερνετ κυκλοφορεί πολλή μαλακία. Εχω βαρεθεί να διαβάζω άρθρα που αναμασούν τα χαζα του κάθε Πάσχου, του κάθε Μπομπολα και του κάθε νδσοκικού γενικώς. Ακόμα και οι λάθος αναφορές πολλαπλασιάζονται και αναμεταδίδονται άκριτα. Η ομιλία του Σαμαρά στην "συνδιασκεψη" της ΝΔ ηταν γεμάτη ηθελημένα λάθη, που τα απόδιδε στο σύριζα ο οποίος ποτέ δεν τα είπε. Και όμως ουτε ενας, ένας ρε, δεν βρέθηκε να πει στα ίσια πως ο Σαμαράς ψεύδεται και μάλιστα ασυστόλως. Εχω βαρεθεί ανθρώπους να πετάνε νούμερα που δεν τσέκαραν. Το έκανα εγώ (τα τσέκαρα δηλ) και μου πήρε μισή ώρα για να δω πεντε πράγματα. Και μάλιστα χωρίς να το παίζω ξύπνιος. Απο όλους αυτους τους "θα μας παρουν τα σπίτια τα κομμούνια" πόσοι το έκαναν;
Κεντροδεξιό μέτωπο. Μάλιστα. Αυτοι θα μας σώσουν! Θαυμάστε
  • Ανατολάκης
  • Μητρόπουλος
  • Μπασιάκος
  • Δούκας
  • Κώστας Καραμανλής ο Β
  • Κώστας Καραμανλής ο Γ (!)
  • Κοντογιάννης (καλα, στην Ηλεία έγινε Ο χαμος!)
  • Ντόρα
  • (αιμο)Βορίδης
  • Γεωργιάδης
  • Πολύδωρας
  • Ο πως-τον-λενε ο γιατρος των τυφλών στην Ζάκυνθο
  • Πανίκας Ψωμιάδης
  • Παπακώστα (την θυμάστε;)
  • Ψυχάρης jr
  • Τσιτουρίδης
  • Κουκοδήμος
  • Μαρκογιαννάκης
  • Κακλαμάνης δε πριονέιτορ
  • Πλεύρης jr
  • Ντινόπουλος
  • Γιακουμάτος
  • Κρανιδιώτης
  • κτλ κτλ

Αυτοι ειναι οι κεντροδεξιοι φιλοι της Ευρώπης. Εχουμε λοιπον ενα κραμα απο:
  • Ποδοσφαιρισταί και πρώην αθληταί που τοσο καιρό μας θάμπωναν με τας πολιτικάς τους επιδόσεις.
  • Πιθανούς πολιτικούς απατεώνες που τα αδικήματά τους παραγράφηκαν από το νόμο Βενιζέλου
  • ΕλΕλΧρ που ενίοτε φοράνε και αποκριάτικες στολές.
  • Βλαμμένους
  • Φασίστες
  • Ανίκανους πρωην υπουργούς, πρωην δημάρχους, πρώην γενικως
  • και-καλα-φιλελεύθερους
  • Γονους ΜΜΕτζιδικων οικογενειων
  • Λαμόγια που αποδεδειγμένα παρασιτούσαν ενάντια στο κράτος (σωστά γιατρε;)
  • Εναν Καραμανλή ακόμα, μη χαλάσει η μανέστρα



  • Τωρα που το θυμήθηκα και με αυτο κλείνω. Να δεχθώ το χέσιμο του κάθε Σοιμπλε και της κάθε Μερκελ και του κάθε Ολάντ. Πολιτικοί είναι, απολογούνται στους ψηφοφόρους τους, και οι ίδιοι μπορει να λουστούν αύριο από ξήλωμα μεχρι φυλακή (οπως Ιρλανδία Ισλανδία) και ο καθείς εκπροσωπεί, έστω και τυπικά, τα συμφέροντα εκατομυρίων κατοίκων. Οποιος γαμημένος δεν ειναι αιρετός, δεν απολογείται σε λαό αλλά σε μετόχους ή είναι διορισμένος με ποιο δικαίωμα λεει σε μια κυβέρνηση τι να κάνει; Η θέση σου ειναι συμβουλάτορα, άιντε βοηθού, σάλτα λοιπόν πηδήξου εσύ και οι εξυπνάδες σου. Το οτι ενα κυριάρχο ευρωπαϊκο κράτος, ανέχεται να του το παίζει ετσι και αλλιως και αλλιώτικα ο κάθε διορισμένος μπαγλαμάς δεν ειναι και πολύ καλός οιωνός, ούτε για μας, ούτε και για την Ευρώπη, ούτε και για την δημοκρατία γενικότερα. Επίσημα τουλάχιστον δεν έχουμε γίνει ακόμα ούτε εταιρικό παράρτημα ούτε αποικία. Αλλά το κάναμε δώσε θάρρος στο χωριάτη να σ΄ανέβει στο κρεβάτι!

Σάββατο, Μαΐου 26, 2012

Τι να κάνουμε. Ιδου η απορία

Εμ εκει είναι το ζήτημα και το είχε πιάσει το νόημα ο Βλαντιμιρ Ιλιτς κτλ. Διοτι ναι μεν ανεβήκαμαν(;) γιναμε εξουσία και όλα τα σχετικά, αλλά κάποιος πρέπει να κυβερνησει κιολας και αμα ειναι μεγάλε να κάνεις ότι οι προηγούμενοι διατί ριξαμε τους προηγουμενοι για να φερουμε εσένα;

Τι θα κάνει μια κυβερνηση ΝΔΣΟΚ στην Ελλάδα
Καλα, ελπιζω να μην παραμυθιαζεστε με επανα-κατα-ανα-διαπραγματεύσεις και τέτοια. Όπως έχω γράψει και αλλού το κυρίως ζητούμενο ειναι η διατήρηση του status quo πανευρωπαϊκα και (αναγκαστικά) και εν Ελλάδι. Η νομίζετε πως οι Μερκελ και σία ξαφνικά ερωτεύτηκαν το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ που δεν τους εμπιστεύονται ούτε για να πάνε να τους φέρουνε τσιγάρα (εξ΄ου και οι υπογραφές, εξυπνο κόλπο μιας και ο ελληνας δεξιο-δεξιος (νδ-πασοκ δηλ) πολιτικός (και άλλοι αλλά ειδικά και ιδιαίτερα οι νδσοκοι) εχει σε τόση χρήση τα "μπεσα και το φιλότιμο" όσο και τον...ιπταμενό του δίσκο). Οποτε μην περιμένετε χαλάρωση του μνημονίου και τέτοια, πέραν από τιποτε διακοσμητικά τύπου "επιμήκυνση" εκτός και αν αποτύχει πάλι (που θα αποτύχει) και πάμε σε νέο μνημόνιο, νέο πρόγραμμα, νέα δάνεια, νέα ελλείματα κτλ μέχρι η ευρωζώνη να διαλυθεί και εμείς να ειμαστε ελαφρως.... υπο κατάρρευση και σε πολύ χειρότερη μοίρα απ' ότι τώρα. Θα βρέξει θειαφι και φωτιά και προβλέπω μέχρι τον Οκτώβρη εδώ μέσα να γίνεται της πουτάνας. Τα είπαμε και τα ...υπογράψαμε, μην έρθετε να ρωτήσετε μετά γιατί.

(μοναδική περίπτωση αποτυχίας του από πάνω σεναρίου: να μας τα χώσει η..... Αμερική διότι εχει εκλογές και όσο να ναι τον πονάει τον καπιταλισμό :Ρ. Παραπέρα Ρωσίες, Κίνες, πετρέλαια, ΑΟΖ και άλλες πίπες καλά ειναι για μυθιστόρημα)

Κοινώς θα βγουμε απο ευρώ, ΕΕ, εχοντας ξεπουλήσει δημοσια περιουσία, μην έχοντας (προφανως, εμ τι πήρε τόσες ψήφους ο Βορίδης;) κανει καμια μεταρρύθμιση στο "σπάταλο κράτος", εχοντας πολλαπλάσιο του αρχικού χρέος, το μισό ΑΕΠ σε σχέση με τα προ κρίσης και μαζί με τα άλλα διαλυμένο κοινωνικό ιστό, οπου παρακρατικες συμμορίες θα κοπανάνε τους μαύρους. Μετά τους γύφτοι. Μετά τις αδερφές και τους αριστεροι. Μετα όσους έχουν μουστάκια. Μετά εσένα ρε μπαγλαμά!

Αυτό ειναι το αισιοδοξο σεναριο των "φιλοευρωπαϊστων" του Αντωνη και του Μπένι. Γιατι αν νομίζετε πως μετά απο 40 χρόνια ασκησης καταστροφικής πολιτικής και έχοντας βάλει στον κορμό τους τον....αφρό απο τον κατιμά της πολιτικής μας ζωης, ξαφνικά θα λάβουν την επιφοίτηση και θα μας σώσουν, ε... τι να πω ... παραείστε χριστιανοί για τα γούστα μου!

δείγμα κατιμα. Μας ψεξάζουν μα την Σμπαναγία!

δείγμα κατιμα 2. Φορέστε ομπρέλες



Παμ παρακάτω λοιπον έχοντας εμπεδώσει -ελπίζω- πως πέρα απο το φλέγον ζήτημα "τι να κάνουμε" θα συμφωνήσουμε πως οι νδσοκικοί δεν είναι ικανοί πλέον για τίποτα


Παμε λοιπον στα δικά μας.


Τι κάνει γενικώς μια αριστερή κυβέρνηση.
Πριν αρχίσουμε τις παπάτζες με Μαο, Τσε, σφυροδρέπανα και άλλες πίπες να θυμηθούμε τι είναι γενικως "αριστερή πολιτική". Ητοι:
  • Κοινωνικό κράτος. Επιδοματα, βοήθειες κτλ. Κλασικό πχ η (ακόμα!) Κούβα
  • Συντάξεις, παροχές κτλ εγγυημένες από το κράτος
  • Δωρεάν υγεία - παιδεία ή έστω σχεδόν δωρεάν
  • Ανεξιθρησκεία
  • Αύξηση μισθών γενικώς - και αν είναι δυνατόν μείωση των ωρων εργασίας, κάτι που αφήνει χώρο για νέες θέσεις κτλ
  • Μείωση της κρατικής γραφειοκρατίας (και όμως ναι. Το πιο "γραφειοκρατικό" κράτος του κόσμου πρέπει να παραμένει το Ηνωμένο Βασίλειο, η "κοιτίδα" του καπιταλισμού. Απλά εκεί η γραφειοκρατία του λειτουργεί κιόλας)
  • Μείωση τιμών και φόρων στα "κοινωνικά αγαθά": ρεύμα, νερό, στέγη (πιθανές επιδοτήσεις ενοικίων ή φτηνός δανεισμός για αγορά κατοικίας ΑΝ υπάρχουν λεφτά γι αυτό, πράγμα που το βλέπω χλωμό). Ομοιως μειωμένες τιμές στα ΜΜΜ. Οχι το ίδιο κατ ανάγκη στα καύσιμα.
Αυτά δεν ειναι "γενικα" σε όλα τα κράτη και δεν φύτρωσαν σε μια μέρα. Ειναι αποτελέσματα λαϊκών πιέσεων και από πίσω τους υπάρχουν οι επάρατες κοινωνικά φιλελεύθερες "αριστερές ιδέες" του ...επάρατου διαφωτισμού, εκείνων των άθεων κομμουνιών :Ρ


Για να γίνουν αυτά όμως, μιας και ακόμα δεν καταφέραμε να φυτεύουμε βότσαλα και να βγάζουμε χρήμα (χμμμμ), χρειάζονται λεφτά. Οχι λεφτα που βγάζουμε εμείς, λεφτά που βγάζει το κράτος από εμάς και (υποτίθεται) για μας. Ο τρόπος είναι γενικώς (όχι "αριστερά" δηλ) ένας, οι εξής τρεις:

  • Δανεισμός απ΄έξω. Ουάου τι πρωτότυπο, αν και ...λίγο δύσκολο πλέον. Ασε που το κάναμε και το κάνουμε τόσο καλά που χρωστάμε τα κέρατά μας τα δίφορα. Πάει αυτό λοιπον.
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ. Κάθε κυβέρνηση σε φορολογεί. Ο τρόπος με τον οποίο το κάνει, καθώς και το ποιους επιλέγει να μήν φορολογήσει καθορίζει κατά κυριοτερο λόγο την ιδεολογία της. Διοτι αυτο ειναι η πολιτική ιδεολογια. Το πως μοιράζουμε (και τι τα κάνουμε) τα μπικικίνια. Καθε αριστερη κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της γαμει και δέρνει φορολογικώς. Αυτά τα νεοφιλελεύθερα να τα ξεχάσετε. Κλιμακωτή φορολογία του κερατά, με υψηλό αφορολόγητο όμως και μικρούς συντελεστές στα μικρά εισοδήματα (οπως Σκανδιναβία). Τσεκούρι (κλιμακωτά ε;) στα μεγάλα. Η όλη λογική ειναι απλη. Ο πετυχημένος του συστήματος, που έχει συμφέρον να διατηρήσει το σύστημα πληρώνει για να το διατηρήσει. Το έκαναν και οι αρχαίοι αθηναίοι, αυτα τα παλιοκομμούνια! Παράλληλα: Μείωση των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ, τελη κτλ) διοτι δεν πάνε κλιμακωτά στο εισόδημα και λεηλατούν κυρίως τις μικρές τσέπες από τις οποίες προέρχεται το κυριοτερο ποσοστό καθημερινής κατανάλωσης κτλ κτλ. Το σημερινό Ελ κράτος παίρνει περισσότερα από έμμεσους φόρους παρά από φόρους εισοδήματος - δειγμα "μη αριστερότητας" της πολιτικής αλλά και ανικανότητας. Προφανώς κανένας αριστερός δεν βαράει χαράτσι επί του τζίρου σε μη κερδοφόρες επιχειρήσεις. Αλλο αριστερός άλλο μαλάκας. Αλλά επί των κερδών θα πέφτει σφαλιάρα (πάντα με κλιμακωτούς συντελεστές). Update. Μετά απο το σχόλιο της eskarina και μια μικρή έρευνα (κλιτς) θυμήθηκα το κόλπο των πολυεθνικώνε. Οποτε ο φόρος επί του τζίρου στις μεγάλες επιχειρήσεις, ειδικά αυτές που ειναι θυγατρικές πολυεθνικών αποκτά νέο νόημα και είμεθα αναφανδόν υπερ. Ετσι και αλλιως, δεν ημανε γενικως υπερ των πολυεθνικωνε! Αμα δεν τους αρεσει να πανε στην Βουλγαρία, μπας και δουλέψει κανένας ντόπιος επιχειρηματίας! Αμαν πια! Οποτε στο υπόλοιπο κείμενο όταν διαβάζετε περι "φορων επι των κερδων" κετς, να θυμάστε ετούτη την εξαίρεση Τελος Update.
  • Περικοπές κρατικών δαπανών. Εννοείται. Αυτά τα πασοκικά "λεφτά υπάρχουν" να τα ξεχάσετε.  Ξεχάστε φιέστες, ολυμπιακούς και τέτοια σε πρώτη φάση. Ξεχάστε επιχορηγήσεις σε ΑΕ γενικώς και ειδικώς.
Ειπα επιχορηγήσεις; Ξεχάστε λοιπόν "δώρα" σε προβληματικές επιχειρήσεις. Ο ιδεατός "αριστερός" κυβερνήτης όταν σκάει δημόσιο χρήμα σε μια επιχείρηση, κάνει κρατικοποίηση, περιμένει δηλ. επιστροφή, κέρδος από αυτό. Αυτό δεν σημαίνει πως οι...υπάλληλοι γίνονται δημόσιοι (οχι πως ειναι προβλημα αλλα δεν σημαίνει αυτό) αλλά πως το δημόσιο έχει πλέον μερίδιο από την επιχείρηση. Αυτα τα κρατικοδίαιτα του νεοφιλελευθερισμού δεν παίζουν. Αν θέλει λεφτά απο το κράτος μια επιχείρηση ή τα επιστρέφει με τόκο ή δίνει το μέρισμα ή κρατικοποιείται εξ'ολοκλήρου (εδώ νμζ πως πολλοί φιλελεύθεροι θα συμφωνήσουν). Εξαιρεση προφανώς οι επιδοτήσεις για να ξεκινήσει μια επιχειρηση ή οι ευρωπαϊκες επιδοτήσεις, αν και για τα κριτήρια, τους τρόπους και τους χρόνους που δίνονται έχουμε να πούμε πολλά

    Τα απο πάνω ειναι τα γενικά, αυτά που χαρακτηρίζουν αριστερή μια διακυβέρνηση κατά τον γράφοντα. Αν συμφωνείτε, ε τότε συμφωνείτε πως έχει το .....ΠΑΣΟΚ (παλιο, νεο, εξτρίμ ή λάιτ) τόση σχέση με την αριστερά όση η πιτυρίδα με τα παγωτά!



    Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα.
    Πέρα από την αριστερά και την δεξιά η Ελλάδα πρέπει πρώτα να γίνει οργανωμένο κράτος. Με λογική ποσότητα και ποιότητα γραφειοκρατίας, νόμους που ανταποκρίνονται στο "κοινο περι δικαίου αίσθημα", αξιοκρατία στην διοικηση, αποτελεσματικότητα και ταχύτητα στην δικαιοσύνη και κυρίως φορολογική δικαιοσύνη και ορθολογική ανταπόδοση των φόρων ως υπηρεσίες στην κοινωνία. Αυτα ειναι πράγματα που πρέπει να γίνουν έτσι και αλλιώς σε κάθε περίπτωση και δεν είναι θέμα "αριστερότητας". Ειναι ντροπή (για την ακρίβεια) να μιλάμε για τετοια πράγματα εν έτει 2012, αλλά 40 χρόνια ΝΔΣΟΚ είναι αυτα, και μάλιστα μετά από χούντα που διέλυσε πολλές έννοιες κοινωνικής συνοχής αλλά και λογικής. Το κακό με την χούντα ειναι πως μας πήγε πολλά βήματα πίσω από άποψη πολιτισμού και τρόπου του σκέπτεσθαι (αν τα βάλεις κάτω βλέπεις διαδεδομένα χουντικά ιδεολογικά μιμίδια ακόμα και σήμερα). Εμ τί άλλο περιμένατε;

    Πέρα και πάνω από αυτά όμως, μια κυβέρνηση στην Ελλάδα ειναι υποχρεωμένη να μειώσει δραματικά τις δαπάνες της. Ειτε με μνημόνιο, είτε χωρίς, είτε με "μορατόριουμ", νέο δάνειο, μονομερή κατάργηση του χρέους και τέτοια είτε χωρίς, είναι υποχρεωμένη για τουλάχιστον μια 5ετία (;) να εμφανίζει συνεχή και σταθερά πλεονάσματα μιας κι οι πόροι εξωτερικού δανεισμού έχουν σε κάθε περίπτωση στερέψει. Ασε που είναι πλέον παράλογο ένα κράτος με εισπράξεις 50 δις να έχει έξοδα 170 και να πρέπει να δανείζεται για να καλύψει την διαφορά!

    Για τους λόγους που μας έφεραν εδώ (οσον αφορά τον εξωτερικό δανεισμο) ρωτήστε τους κ.κ. νδσόκους να σας πουν. Αυτοι ξέρουν.

    Αυτό που δεν πρέπει να γίνει είναι επειδή το μνημόνιο απέτυχε, να μην γίνουν μερικά πράγματα που όντως και αυτό προέβλεπε και (γιατί άραγε;) ειναι τα μόνα που δεν έγιναν όπως
    • Εκσυγχρονισμος και μηχανοργάνωση της δημόσιας διοίκησης. Κτηματολόγιο, περιουσιολόγιο, διασύνδεση υποθηκοφυλάκιων με ΔΟΥ (και όμως δεν έχει γίνει ούτε αυτό!) κτλ
    • Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων. Για να μην λετε μαλακίες δείτε ποιος προστατεύει το κλειστό επάγγελμα-σφραγίδα (Βορίδης και ταρίφες) και αναρωτηθείτε αν έχει σχέση με την ... (ελληνική) αριστερά το κλειστό επάγγελμα και η προστασία του.
    • Εξορθολογισμός δημοσίων δαπανών και αμοιβών ΔΥ. Αμεσoς στόχος τα πλεονασματικά κρατικά ταμεία.
    • ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ στο δημόσιο. Το είπα! Επειδή όμως εμείς δεν είμαστε γκαγκά, παρακάτω έχει τον απλό οδικό χάρτη του zaphod για τις απολύσεις στο δημόσιο. Ολοι ξέρουν να λένε νούμερα (αϊντε μάγκα μου απέλυσε αύριο 150.000 νοματαίους να δούμε αν θα βγάλεις ζωντανός την μέρα!) αλλά κανείς δεν λέει πως θα το κάνει! Και η δικαιολογία τους ειναι πάντα η ίδια: "εμεις; το μνημόνιο!". Ρε ουστ, πασόκοι του κερατά. Την πελατεία σας φυλάτε!
    • Γενικότερα πρωτίστως πρέπει να περιοριστεί η ανεργία. uber alles. Ακομα και αν χρειαστεί να περιμένουν οι απολύσεις στο δημόσιο μέχρι να γίνει αυτό.



    Τι είναι δυνατόν να κάνει μια αριστερή κυβέρνηση στην Ελλάδα


    Αρχικά δεν μπορεί να ξεχάσει "τι λαό" κυβερνάει και πως, ακόμα και αυτοδύναμη, δεν θα έχει την παντοκρατορία και τις αβάντες που είχαν για ικανό χρόνο ο Κωστίκας και ο ΓΑΠ και τα έκαναν μαντάρα. Γιατί ο "κόσμος" της θα ειναι ένα κράμα λουμπεν στοιχείων, απογοητευμένων πασόκων, γκρινιάρηδων γενικώς, δημόσιων υψηλόμισθων υπαλλήλων που έχασαν προνόμια, και κάπου στο βάθος μερικών αριστερών. Τα μίντια θα ειναι κοντρα. Ολοι οι άλλοι (και το ΚΚΕ) θα ειναι κοντρα. Οι νδοσοκοι ειδικα, ειναι ικανοι να μας κανουν καμια κεντα, απο αυτες που συνηθίζουν (οπως η τελευταία βλακεία του Μπενίτο) στο εξωτερικό και αυτό διότι μπροστά στην καρέκλα τους δεν τους νοιάζει τίποτα. Η Ευρώπη, θα είναι κόντρα, όχι για άλλο λόγο αλλά για το status quo που λέγαμε. Το πιθανοτερο λοιπόν ειναι αυτή η κυβέρνηση να πέσει και μάλιστα σύντομα. Το μόνο ελπιδοφόρο είναι πως μερίδα του κόσμου δείχνει πλεον να κατανοεί πως με τους ΝΔΣΟΚους δεν πάμε πουθενά, οπότε ενδέχεται να προκύψει η αριστερά ως ΤΙΝΑ για όσο την αφήσουν. Γενικά, το "παραλάβαμε χάος" ειναι τουλάχιστον ευφημισμός! Τουλάχιστον πάντως πριν πέσει μπορεί να κάνει πεντέξι σωστά πράγματα.
    • Mε το καλημέρα σας κατάργηση των νόμων περι βουλευτικής ασυλίας. Κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Καθιέρωση απλής αναλογικής και προσθήκης της στο Σύνταγμα (νμζ πως γντ αν τσιμπηθούν 180 ψηφοι και δεν νμζ αυτήν την εποχή κάποιος να διαφωνήσει με αυτό). Στα καπάκια διώξεις, συλλήψεις, δημεύσεις περιουσιών πρωην μεγάλων και παρανομούντων. Ο Άκης δεν ήταν η εξαίρεση (κλιτς) ! Οχι γιατι "θα φέρουν τα κλεμένα" (παπατζα. Ναι, βουτήξανε διάφοροι, αλλα τα πιο πολλά απο το χρέος ειναι σε ένα βαρέλι χωρίς πατο και άντε βρέστα) αλλά για το διαβόητο "κοινό περί δικαιου αίσθημα" να νιώσει καλά και ο Ανεξάρτητος Καμμένος Έλληνας :Ρ
    • Κατόπιν δεν μπορεί να αρχίσει να διορίζει αβέρτα κουβερτα. Δεν ειναι σωστή η εν Ελλάδι αντίληψη πως ο αριστερός τους θέλει όλους δημόσιους υπάλληλους. Ο αριστερός θέλει την προστασία του εργαζόμενου, και την επιστροφή (και έλεγχο) των παραγώμενων αγαθών από την κοινωνία. Το κράτος, ως αντιπρόσωπος της κοινωνίας λοιπόν ελέγχει (μερικοί θα έλεγαν ασφυκτικά) το επιχειρείν για να δει αν τηρούνται οι νόμοι (8ωρο, συμβασεις) και οι αρχές του (φορολόγηση κερδών, επιστροφή του μεγαλύτερου μέρους της εργατικής υπεραξίας στην κοινωνία). Ο αριστερός, και ειδικά ο κουκουές μισεί τους τεμπέληδες "εργαζόμενους" (εντος πολλών εισαγωγικών - προβληματισμός για τα "υπαρκτα" ΚΚ-καθεστώτα εδώ ε;). Πιο πολύ όμως μισεί τον ραντιέρη όταν γίνεται εργοδότης ή την στυγερή εκμεταλευση της εργατικής τάξης με μισθούς πεινας, εξοντωτικά ωράρια κτλ κτλ
    • Μια ιδεατή αριστερή διακυβέρνηση λοιπόν θα είναι ένα κράμα αριστεράς και  "φιλελευθερισμού" (νόμοι γραμμένοι στην πέτρα που τηρούνται απ΄όλους) με ισχυρές όμως κοινωνικές καταβολές (επιστροφή της παραγώμενης εργατικής υπεραξίας κτλ κτλ, μην τα ξαναλέμε)
    • Προφανώς θα ανεβάσει τους κατώτατους μισθούς και θα μειώσει την φορολογία στα μικρά εισοδήματα. Περί τιμών ρευματος και νερού κτλ τα είπαμε.
    • Προφανώς θα χρειαστεί (έτσι και αλλιως) μια νεα νομοθεσία που θα πετάξει στα σκουπίδια την πολυνομια και θα καταστήσει λιγότερο προβληματική την γραφειοκρατία. Ο μεγάλος εχθρος του επιχειρείν ειναι το μπλεξιμο με το κράτος για τέτοια χαζα (15 φορολογικά νομοσχέδια έγιναν σε 2μιση χρόνια), όχι οι φόροι αυτοι καθαυτοί. Το σκεπτικο ειναι πως ο κάθε επιχειρηματίας που θα χώσει πολλά λεφτα κτλ κτλ κανει ένα πλάνο απόσβεσης αυτών σε δόκιμο χρόνο. Το πλάνο βασίζεται στην λογική αρχή πως οι νόμοι θα ειναι αυτοι που είναι και δεν θα αλλάζουν κάθε 2 ώρες. Αν λοιπόν δει πως τον συμφέρει το ξεκινάει (η φορολογία στα κέρδη δεν ειναι τοσο μεγάλο πρόβλημα αν έχει προϋπολογιστεί). Αν ο άλλος δεν έχει ιδέα σε τι νομικό πλαίσιο θα βρίσκεται η επιχείρησή του αύριο, και πόσα θα του ζητηθούν μεθαύριο γιατί έτσι ξυπνησε το κράτος σήμερα, ε δεν ειναι μαλάκας να βάλει τα λεφτά του σε μια δουλειά, απλό είναι.
    • Περί χρέους, το καταλάβατε, ο καθένας λέει τα δικά του, και λογικό ειναι μιας και κανείς δεν έχει ιδέα τι στο καλό γίνεται και τι δεον πράττειν, οπότε θα δείξει. Το πρώτο και βασικό όμως είναι να μπορεί μια κυβέρνηση να ειναι σε θέση να κάνει αυτόνομη οικονομική πολιτική (περι χρεους και οικονομική πολιτική και τα λοιπά πάρτε ένα καλό "πλάνον γενικόν")- χρωστάει δεν χρωστάει και αυτό σημαίνει πως το κράτος σαν κράτος πρέπει να ειναι πλεονασματικό σε μόνιμη βάση, για όσο τουλάχιστον διαρκεί η αναμπουμπούλα.
    • Για να τηρήσει όμως το προηγούμενο αλλά και τα  "πρέπει" της προηγούμενης ενότητας θα είναι αναγκασμένη, η αριστερή και κάθε κυβέρνηση να φορολογήσει το σύμπαν. Και εδώ ειναι ο καβγάς. Τα μιντια που ουρλιάζουν πως ο συριζα θα φορολογήσει όλες τις επιχειρήσεις, πως θα βαρέσει το δικό σου εισόδημα φίλε αναγνώστη, πως θα διώξει τους επενδυτές κτλ στην ουσία ουρλιάζουν γιατί σκέφτονται την πάρτη τους και τους επιχειρηματικούς ομίλους στους οποίους ανήκουν. Φοβούνται πως αν έχουν κέρδη θα φορολογηθούν χοντρα. Αν παραβιάζουν τις συλλογικές συμβάσεις ή τους νόμους θα τιμωρηθούν. Αν παίρνουν "τζάμπα" λεφτά, αυτά θα κοπούν και θα πάνε (πιθανόν) σε... συσσίτια για την πλέμπα. Την εναλλακτική λύση, για να βρεθούν τα λεφτά που λεγαμε, την ξέρετε. Οριζόντιες περικοπές. Αύξηση ΦΠΑ και φόρου στα καύσιμα. Αύξηση στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ. Τα ξέρετε, τα περιμένετε, έρχονται. Τα κανάλια λοιπόν ξέρουν γιατί ουρλιαζουν. Εσύ;
    • Αν αυτά δεν φτάσουν, και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, θα συνεχίσει να πέφτει εκ νέου μαχαίρι στα υψηλά εισοδήματα μεσω "υποχρεωτικών δανείων", χαρατσιών (πάντα στα κέρδη και στα μεγάλα εισοδήματα, όχι στον γενικό πληθυσμό), εσωτερικού δανεισμού μέσω πληρωμών σε ομολογα τα οποία το ίδιο το κράτος αποδέχεται ως πληρωμή για τις υπηρεσίες του κτλ. Ειναι το απευκταίο σενάριο, αλλά ειναι κλάσεις ανώτερο από αυτό που ακολουθείται, τουλάχιστον κατά τον γράφοντα. Καμια κυβέρνηση που θέλει να λέγεται αριστερή δεν μπορεί να δεχθεί τον άκρατο πλουτισμό κάποιων όταν ο συμπολίτης τους ψάχνει στα σκουπίδια για να φάει. Φωτιά και τσεκούρι λοιπόν.
    • Πρεπει με κάποιο τρόπο να πειστεί ο πολίτης πως τα λεφτά που σκάει στο κράτος πιάνουν τόπο. Οι υπηρεσίες πρέπει να λειτουργούν και ο πολίτης να αισθάνεται ασφάλεια. Αν πρέπει να ξηλωθούν χ δημόσιοι υπάλληλοι (οχι εκδικητικά, αλλά σαν παραδειγματισμός πως οι νόμοι λειτουργούν και τέτοια) για να γίνει αυτό, ε τι να γίνει ας ξηλωθούν. Τα πράγματα από άποψη κοινωνική ειναι πολύ σκουρα για να το παίζουμε κάπως για μερικούς βολεμένους. Σαφως και ναι στην αξιολογηση λοιπόν, αλλά από τον πολίτη-πελάτη όπου γίνεται (ε, διότι δεν γντ παντου. Πως να αξιολογήσει ο πολίτης-πελάτης αυτόν που αλλάζει τα καλώδια στις κολώνες υπερψηλης τάσης πχ; πως να αξιολογήσει ο βοσκός γονέας τον εκπαιδευτικό;). Και γίνεται όπου η σχέση πολίτη-κράτους είναι άμεσα μετρήσιμη (πχ εφορίες και λοιπές δημόσιες υπηρεσίες....εξυπηρέτησης του πολίτη)
    • Στοπ στις παράλογες ιδιωτικοποιήσεις. Προσοχή εδώ υπάρχει πολύ πραγμα. Θυμάμαι (δυστυχώς δεν το βρίσκω) μια πολιτεία στο αμέρικα που ....πούλησε το διοικητικό της κτίριο σε ιδιώτες και μετά το νοικιασε με ποσό που ήταν ίσο με το ένα τρίτο(;) της τιμής πώλησης το χρόνο. Βεβαιως τον χρόνο που το πούλησε εμφάνισε κέρδη ως "κράτος" αλλά μετά από τέσσερα χρόνια; Κερδοφόρες μονοπωλιακές επιχειρήσεις (ΔΕΗ, ΟΠΑΠ κτλ) δεν πωλούνται λοιπόν. Αν δεν ειναι κερδοφόρες, ξήλωμα (α) διοικήσεων (β) προσωπικού και (γ) μισθών μεχρι να γίνουν.
    • Εκδημοκρατισμός των σωμάτων ασφαλείας. Αμεσα. Ξήλωμα και τιμωρίες μέχρι οι αστυνομικοί μας να πάψουν να φέρονται σαν μπάτσοι. Στην πρώτη ζαρτινιέρα ξηλώνεται (παραδειγματικά) όλη η τοπική διοικηση αβλεπί. Μετά από ένα δύο τέτοια, να δεις τι κιουρίες θα γίνουν οι υπόλοιποι. 
    • Επακολουθα: αποχουντοποιηση του κρατικου μηχανισμου (δεν λεμε κατ αναγκη ιδεολογικά αλλά για ΕλΕλΧρ συνήθειες που κατάγονται απο την χούντα και πιο πίσω). Ανεξιθρησκεία του κράτους. Φορολόγηση εκκλησιών γενικώς.
    • Απολύσεις στο δημόσιο: the road map. Ξεχάστε τις πίπες που λένε οι κακές οι γλώσσες. Στην παρούσα φάση δεν απολύεται (ούτε και προσλαμβάνεται προφανώς) κανένας μιας και με την επίσημη ανεργία στο 20% θα έχουμε κοινωνική έκρηξη αύριο. Εαν και όταν πέσει η ανεργία σε μονοψήφιο αριθμό οι γενικές αρχές μας (μου δηλ) είναι:
      • Κατάργηση όλων των επιδομάτων των ΔΥ. Ενσωμάτωση των ...βασικών στο βασικό μισθό. Μισθολόγιο και όχι πίπες. Στις ΔΕΚΟ ας κάνουν ότι γουστάρουν εαν και εφόσον : (α) ειναι κερδοφόρες και (β) το κοινωνικό τους αγαθό είναι φτηνο. Αλλιώς μαχαίρι και εκεί κατά το δοκούν. (Σιγά μην σκάσουμε για τα πασόκια!)
      • Αθροισμα υπερωριων, εκτός έδρας, συμμετοχών σε επιτροπές και άλλες πίπες που υπερβαίνει το (πχ) 20% του βασικού περικόπτεται μέχρι νεοτέρας, μέχρι δηλ να μπορούν να πληρωθούν απο τα πλεονασματικά κρατικά ταμεία. Αλλά ακόμα και οταν(;) γίνουν τα ταμεία πλεονασματικά ειναι προτιμότερο να αυξηθεί ο κατώτατος και ο βασικός μισθος παρά τα κλαδικά μισθολόγια που έδιναν συγκεκριμένοι υπουργοι σε συγκεκριμένους υπαλλήλους.
      • Το ίδιο και για τους αιρετους άρχοντες, βουλευτές κτλ. Παράλληλα ο μισθός τους συνδέεται με τον κατώτερο (δεν εξισώνεται, συνδέεται) του ιδιωτικού τομέα. Δηλαδή αν κόβεται 20% ο κατώτερος, κόβεται και ο δικός τους αναλογα. Για επιτροπές, υπερωρίες και τέτοια τα είπαμε. Μαχαίρι. Ομοιως κοβονται μεχρι νεοτέρας οι "αποσπασμένοι" (με εξαίρεση έναν;) για κάθε βουλευτή και οι ατέλειες τους σε επικοινωνίες κτλ
      • Κατόπιν κόβονται όσοι υπάλληλοι προσλήφθηκαν στην Βουλή μετά το (πχ) 2000 ως υπεράριθμοι. Πως λειτουργούσε τό 1991 η Βουλη με 570 (;) και τώρα χρειάζεται 1500+; ε; (λινκ 2). Για τα ...μιστά τους ισχύουν τα ανωτέρω γενικά.
      • Ανέβασμα του κατώτερου μισθού και κατέβασμα των ανώτερων. Πίεση για το ίδιο στον ιδιωτικό τομέα. Ειδικά στο δημόσιο η ιδέα Βαρουφάκη για κατέβασμα ενος ΜΚ σε κάθε βαθμίδα (με την δική μου προσθήκη την άνοδο της κατώτατης βαθμίδας) μπορεί να τσουλήσει και είναι (α) εξοικονομητικό για το δημόσιο και (β) καλό για την κατανάλωση μιας και οι φτωχοι δεν τα μαζεύουν, τα ξοδεύουν για να φάνε και τσουλάει και η ρημάδα η αγορά. Με κάθε τρόπο τέλος στις οριζόντιες περικοπές.
      • Μετά από τα παραπάνω "λαϊκίστικα" και συμβολικά, αλλά και πρακτικά που σου δίνουν πόντους νομιμοποίησης πάμε στο δια ταύτα. Κατάργηση όλων των οργανικών θέσεων, προσλήψεων κτλ που έγιναν εκτός ΑΣΕΠ από το 2000 (; στο περίπου, δεν θα τα χαλάσουμε) μέχρι προχτές. Επειδή θα γίνει χαμούλης, δεν θα πάνε όλα μαζί, αλλά μια μια γεν. γραμματεία, ένα ένα υπουργείο, μετά οι περιφέρειες και τέλος οι δήμοι. Επαναπροκήρυξη όσων θέσεων κριθούν απαραίτητες με μοριοδότηση και εντός ΑΣΕΠ όπου η προϋπηρεσία στις προηγούμενες αντίστοιχες δεν θα μετράει μιας και ήταν "ρουσφετολογική πρόσληψη". Πίστεψέ με ο ίδιος εργαζόμενος συμπεριφέρεται διαφορετικά αν γνωρίζει πως μπήκε "με την αξία του" και όχι επειδή είχε δόντι. Επίσης δεν θα θεωρείται επαγγελματικό "προσόν" το να έχεις παιδιά. Οταν κοτζαμαν φιλελε Γερμανία δίνει επίδομα για κάθε παιδί, εσύ γιατί το κάνεις προσόν για πρόσληψη; Έγινε ο άλλος ξαφνικά καλύτερος ή απλά με τις πλατες του κόσμου κάνεις κοινωνική πολιτική; Θέλουμε παιδιά; ΟΚ λοιπόν, σκάστου επιδόματα γιατί έχει παιδιά, μην τον κάνεις χαραμοφάη, αυτο λέγεται κοινωνική πολιτική. Το άλλο λέγεται "γεμιζω το δημόσιο με κηφήνες". Λογικά έτσι αδειάζουν καμια 150αρια χιλιάδες θέσεις για τις απαραίτητες  100.000 (τυχαιο νουμερο:Ρ) προσλήψεις σε παιδεία-υγεία-ασφάλεια του πολίτη κτλ

    Το δύσκολο λοιπόν είναι (για να γίνουν τα παραπάνω) το κόψιμο της ανεργίας. Και αυτό γενικά μπορεί να γίνει με 2 τρόπους ή συνδυασμό τους:
    • Διάλυση κοινωνικών συμβολαίων, εξαθλίωση εργαζομένων για δημιουργία "κινητρων" για "θεσμικούς" επενδυτές που θελουν σαν τρελοι να έρθουν και μας αγαπάνε αλλά δεν έρχονται όσο δεν έχουμε μισθους Βουλγαρίας. Γι αυτό θα είναι η Βουλγαρία γεμάτη εργοστάσια. Μάλιστα. Ειναι προφανώς ο τρόπος που ακολουθείται σήμερα και είδαμε τι λαμπρά αποτελέσματα είχε.  Το σχεδιο ειναι να μας την πέσουν οι πολυεθνικές, να γεμίσουμε μεγαθήρια (βιομηχανικά ή τουριστικά) όπου ο πεινάλας Ελ εργαζόμενος ερχόμενος από την φαβέλα του θα εργάζεται ήλιο με ήλιο για ένα πιάτο φαί. Πως κάνουν στην ... Μανωλάδα με τους Πακιστανούς; Ετσι ακριβώς. Ας μην θυμηθούμε καλύτερα το επιπρόσθετο μειονέκτημα πως η παραγώμενη υπεραξία μάλλον θα την κάνει για τα νησία Κέιμαν και στη ντόπια οικονομία θα πέφτουν ελάχιστα χρήματα. Το μοντέλο ειναι γνωστό και πολυχρησιμοποιημένο για να το παίζουμε τώρα άσχετοι. Ειμαστε όντως το ....πειραματώζωο κινεζοποιησης (ινδοποιησης, ουγκαντοποιησης κτλ) της ευρωζώνης. Μοναδικό πλεονέκτημα πως οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορουν δύσκολα να φοροδιαφύγουν. Το πλεονέκτημα όμως αυτό αίρεται εν Ελλάδι, διότι μερικοι μερικοι ...νομοθετούν την φοροδιαφυγή τους!
    • Ενθάρρυνση των ανέργων να ανοίξουν δικιά τους επιχείρηση/συνεταιρισμό/κάτι τέτοιο. Και δεν μιλάω για επιδοτήσεις (κατ ανάγκη) και τέτοια, αλλά όταν ένας άνεργος θέλει να ανοίξει ένα μαγαζί - ελεύθερο επάγγελμα πέρα απο την γραφειοκρατία που θα φάει και τα έξοδα για αγορά υλικού κτλ στην μάπα θα φάει επίσης από τον πρώτο μήνα: (α) το νοίκι του, (β) το βασανο του αυξημένου ΦΠΑ, (γ) τις υπερουάου ασφαλιστικές του εισφορές, τις ψηλότερες αναλογικά στην Ευρώπη με αντίκρυσμα...... (ασχολίαστο). Κοινως ειναι πολύ πιο δύσκολο να ανοίξει μια μικρή επιχείρηση στην Ελλάδα και να γίνει κερδοφόρα απ΄ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη.
    • Συνδυασμος: ενθαρρύνεις τις υπάρχουσες επιχειρήσεις να κρατησουν το προσωπικό τους μειώνοντας τους φόρους προ κερδων (ΦΠΑ, φοροι επι τζιρου κτλ) και τις υπέρογκες εισφορές (το λεγόμενο μη μισθολογικό κόστος)


    Και τα λοιπά και τα λοιπά


    Τι απ΄όλα αυτά θα κάνει μια αριστερή κυβέρνηση στην Ελλάδα;


    Έλα ντε! Εδώ κυβερνησεις με σούπερ εσωτερική νομιμοποιηση, κολλεγιές στα ΜΜΕ και χοντρά ευρωπαϊκά πακέτα τα έκαναν μαντάρα (ναι, οι ίδιοι αυτόκλητοι φιλοευρωπαίοι σωτήρες μας), τι να σου κάνει μια ρημαδοκυβέρνηση μειοψηφίας σε μια ρημαγμένη χώρα, με εξαθλιωμένη χοντρή μερίδα πληθυσμού, διαλυμένο κρατικό μηχανισμό χουντικής νοοτροπίας και χωρίς ....σάλιο στα ταμεία; Αυτο που βλέπω εγώ ειναι πως αν δεν γίνουν μερικά απο τα παραπάνω (απο αριστερή ή άλλη κυβέρνηση - καμικάζι) χαϊρι δεν κάνουμε!

    Ιδωμεν λοιπον

    Τετάρτη, Μαΐου 23, 2012

    Ιντερμέδιο 2. Που πάνε τα λεφτά του δανείου; Ποσοστά

    Συνέχεια από το προηγούμενο

    Εχουμε λοιπόν και λέμε. Για φέτος που ξέρω διότι του χρόνου...τρεχα γύρευε.


    Είπαμε λοιπόν πως φέτος παίρνουμε δάνειο απο Εουρώπα και ΔΝΤ ύψους 106 δις ευρώ




    Έχουσι λαμβάνειν:
    (κατά απόλυτη προτεραιότητα)
    • Χρεολύσια: 41,9 δις +25 δις = 63,11 %
    • Ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας (τράπεζες): 32 δις = 30,19%
    • "Παλιές" υποχρεώσεις (;): 6 δις = 5,66 % (αυτο δεν το έχω, αλλα για να λέει υποχρεώσεις μαλλον τιποτα δανεικά θα είναι. Αν είναι εσωτερικά, τότε το ποσοστό του χρήματος που θα πέσει μέσα είναι αυτό. 5,66 %. Τα ρέστα όπως καταλαβαίνετε πακοτίνια)
    Μένει το ιλλιγγιώδες ποσό των ..... 1,1 δις για να χρηματοδοτήσει ένα έλλειμμα της τάξεως των 13,3 δις εκ των οποίων τα....13,2 δις είναι τόκοι!

    (στον πίνακα οι τόκοι έχουν μπει στην γενική κατηγορία "Ελλειμα κρατικού προϋπολογισμού")

    Στην κουτουράδα λοιπόν λέω πως από τα 106 δις που θα πάρουμε φέτος, χοντρικά "μέσα" θα πέσουν από .....-100 (δηλαδή δεν....) έως +250 μύρια. Ευχαρισθώ και μπράβο μας.

    Ε, οποιος ξαναπεί πως χαρις στην δανειακή σύμβαση πληρώνονται μισθοι και συντάξεις θα τον απαυτώσω!
    (τουλάχιστον για φέτος γιατί....είπαμε!)



    Disclaimer:

    •  Επαναλαμβάνω πως δεν ειμαι κανένας μέγας οικονομολόγος. Ξέρω να ...διαβάζω και να αθροίζω νούμερα. Απ ότι φντ είμαι καλός για οικονομικό επιτελείο "μεγάλου" (ή πρώην μεγάλου) κόμματος. Αν εχω κάνει λάθος παρακαλώ να μου το πείτε και θα δημοσιεύσω τα κατάλληλα νούμερα με τις ερμηνείες τους. Μέχρι τότε θα επιμένω πως μας έχουν φλομώσει στην μπαρούφα!
    • Ουτε και "είμαι σιγουρος" πως το μορατόριουμ ή η μονομερής άρνηση πληρωμής του χρέους είναι και η λύση στο πρόβλημα. Λέω πως το δάνειο μας χρεώνει παραπέρα χωρίς να μένει εντός ούτε φράγκο!

    Ιντερμεδιο.

    Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε στου Λιάκου το ταμπούρι.

    Εχουμε και λέμε:
    Προϋπολογισμός 2012. (επειδή ειμαστε και τεμπελχανάδες ας πάμε στην εισηγητική έκθεση. :P)
    (Το σημερινό ξεκίνησε απο την ερώτηση που έκανα στην eskarina για το ποσα λεφτα απο το δάνειο μένουν μέσα.)

    σελ 57
    Εχουμε και λέμε:
    (στο περίπου και με βάση τις -αισιοδοξες- προβλέψεις:)

    • Μισθοι - Συντάξεις: 19,4 δις
    • Χρέη νοσοκομείων: 17,1 δις (!!!!)

    κτλ που βγάζουν: 
    Πρωτογενείς δαπάνες: 49 δις το 2012 απο 52 που ήταν το 2010. Δηλ σε 2 χρόνια οι δαπάνες του κράτους για τον....εαυτό του και τους πολίτες μειώθηκαν κατά 3 δις μένοντας γύρω στα 50. (μείωση ~ 6%). Αυτο το φαινομενικά μικρό θα έλεγα ποσοστό, ειχε σαν αποτελεσμα να εμφανιστει μια διαλυση σε υγεια, παιδεία κοινωνικό κράτος κτλ. Για 3 δις!

    Συνεχίζοντας το -απλο αλήθεια_ διάβασμα φτάνουμε στους τόκοι:
    • Τόκοι και λοιπές δαπάνες εξυπηρέτησης δημόσιου χρέους: 12,7 δις
    και κάτι άλλα ψηλά που φέρνουν το σύνολο των τόκων (σύμφωνα με τις αισιοδοξες εκτιμήσεις) στο ποσό των 15,7 δις.

    Παμ' παρακάτω. Το άθροισμα λοιπών δαπανών του κράτους για το κράτος και του κράτους για τις δόσεις είναι περίπου 65 δις. (με προβλέψεις εσόδων περίπου 55,9 δις)
    Ήδη παρατηρώ πως τα έσοδα ειναι λίγο μεγαλύτερα απο τα έξοδα αν αφαιρεθούν οι τόκοι. Βεβαίως αν αφαιρεθούν οι τόκοι πρέπει να βγάλουμε απο τα έσοδα (σελ 51) τα ...165 εκ. ευρώ απο επιδοτήσεις ΕΕ και το 1,174 δις απο το πρόγραμμα ενίσχυσης ρευστότητας  και να πέσουμε στα....~ 54,5 δις!

    Ήτοι  μια άρνηση πληρωμής τόκων στην παρούσα φάση ΔΕΝ προβλέπεται να γκρεμίσει το σύμπαν
    Τελος πάντων. Πάμε παρακάτω διοτι το αστείο τώρα αρχίζει. Διοτι υποθέτουμε πως τελος πάντων καλό ειναι να πληρώσουμε και τους τόκους κτλ κτλ.

    Χρεολύσια:
    Αν λοιπον στα εξοδα των μισθών (19,4 δις), στα νοσοκομεια (17,4 δις), στους τόκοι κτλ (15,7 δις) προσθέσουμε το ιλλιγιώδες ποσό των χρεολυσίων (73 δις για το 2012! έναντι 49,4 για το ...μακρινό 2010!) έχουμε το τελικό ποσό των 170 δις!
    (η διαφορά που ίσως διακρίνετε είναι στα περίπου 30 δις συμμετοχή στο ΜΚ κάποιων απροσδιορίστων "εταιρειών" δηλ τραπεζών - τι κάνει νιάου νιάου)

    ΕΚΑΤΟΝ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΔΙΣ ΕΥΡΩ εκ των οποιων οι μισθοι για το επάρατο δημόσιο ειναι 19,4! (11,4%). Ηθελα να ήξερα οι θανατηφόρες (για μερικούς) οριζόντιες μειώσεις πόσο τελος πάντων άλλαξαν αυτό το ποσοστό!

    (εδω ενος λεπτού σιγή ως φόρος τιμής στους ΝΔΣΟΚικούς σωτήρες μας που κατάφεραν να έχουν μετά απο 40 χρόνια διακυβέρνησης κράτος με έσοδα 50 δις, έξοδα 170 δις και μισθούς-συντάξεις τα 19 απο αυτά!) 

    Αϊντε πάλι καταμέτρηση:

    • Μισθοι: 19,4 δις
    • Χρεη νοσοκομείων:17,1 δις
    • Τοκοι: 12,7 δις εως 15,7 δις
    • Χρεολύσια: 73 δις
    • Αυξηση ΜΚ ΑΕ: ~30 δις
    Ας θεωρήσουμε ως μη "απαραίτητα" για την άμεση λειτουργία του κράτους και της κοινωνίας τα 3 τελευταία ( με άθροισμα 115 και κάτι δις). Μπορούμε να το κάνουμε, ίσως καταχρηστικά, υπενθυμίζοντας πως στο συντριπτικό τους άθροισμα είναι είτε λεφτά που θα βγουνε έξω (επιστροφή στις χώρες/ιδιώτες που μας δάνεισαν) ή θα πάνε στο βαρέλι χωρίς πάτο που λέγεται κρατικοδίαιτες τράπεζες.

    Τελος πάντων πόσα λεφτά παίρνουμε από το δάνειο για φέτος για να καλύψουμε τις ανάγκες μας; Και πόσα από αυτά πάνε "για να πληρωθούν μισθοι και συντάξεις"; 


    ε;

    σελ 59
    (με κομπιουτεράκι τα νούμερα του πινακα δεν μου βγαίνουν ακριβώς. Go figure!)
    106 δις! Δηλαδή, οπως το κόβω και αν έχω δίκιο και τα λοιπά και τα λοιπά βάζουμε και από την τσέπη μας για να αποπληρωθούν οι (κατά zaphod προφανώς) "μη απαραίτητες δαπάνες"! Και επειδή τα εξ εσπερίας λεφτά που παίρνουμε ειναι προφανώς έντοκα, μην νομίζετε δηλ πως είναι δώρο, αυτά τα 106 δις θα τα πληρώσουμε πολύ ακριβότερα όταν.....έρθει η ώρα τους.

    Και προφανώς αν δεν είχαμε την απαίτηση να πληρώσουμε αυτό το τεράστιο ποσό εν όλω και τώρα αμέσως και τέτοια δεν θα χρειαζόταν να δανειστούμε 12,3 δις βραχυπρόθεσμα (με επιτόκιο πιστωτικής), δεν θα είχαμε 13,37 δις έλλειμα και δε θα χρειαζόταν τελος πάντων η στήριξη του ...μηχανισμού στήριξης ο οποιος πλέον μας δίνει λεφτά (πολλοί εξ αυτών με προσωπική χασουρα διοτι ...δανείζονται ακριβότερα απ΄ότι μας δανείζουν)

    Συμπεράσματα:
    1. Είχα αρχικά πάρει στην πλάκα τις λέξεις "μορατόριουμ πληρωμών" γιατί είχα υπολογίσει μόνο τους τόκους. Αμ δε!
    2. ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕ ΚΑΜΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ. Οταν χρειαστει να αποπληρωθεί το νέο δάνειο θα χρειαστει όχι απλα κούρεμα αλλά "το γουλί δωρεάν". Ασε που οι τοκοι θα προσθέτουν -εκθετικά btw- ποσά στο σύνολο
    3. Ασε που ενδιαμεσα θα έχουμε καταρρεύσει ως κοινωνία
    4. Με τα ποσά αυτά το "δεν θα σας δώσουμε φράγκο" των Γερμανών στον Τσίπρα μπορεί να εκληφθεί και ως "μακάρι, διότι τότε δεν θα σας δώσουμε ούτε εμείς!"

    Επιφύλαξη:
    Παιδιά, ειλικρινά θα ήθελα κάποιον με παραπάνω γνώσεις από τις δικές μου στα αστρολογικά οικονομικά να μας εξηγήσει μερικά ποσά (και το αν έχω δικιο στις εκτιμήσεις μου) πέρα και πάνω απο πολιτικές απόψεις. Δηλαδή απο που έρχονται, που πάνε τα λεφτά και αν τελικά τα υπολόγισα σωστά

    Σάββατο, Μαΐου 19, 2012

    Περισυλλογή και ενδοσκόπηση

    @ Συριζα

    Ο στόχος ειναι και πρέπει να είναι η κατάληψη της εξουσίας, ναι; Ολα τα κομματα, ακομα και το ΚΚΕ εσχάτως, αυτόν έχουν ως δηλωμένο απώτερο στόχο. Οποτε και σεις πρέπει να φέρεστε έτσι. 

    Προφανώς λοιπον για να πάρεις την εξουσία πρέπει να πάρεις ψήφους. Και θα ρίξεις και νερό στο κρασί σου. Αυτα ειναι κατανοητά.

    Το παλιό αφεντικό του ΚΚΕ, ο Χαρίλαος Φλωράκης, που είχε φάει και πολεμο, και εξορίες και φυλακές και ότι γουστάρεις και τα ήξερε καλα τα κόζα τα επαναστατικά δεν είχε διστάσει να "συμμαχήσει και με το διάβολο" προκειμένου να φύγει η τοτινή πασοκική χολέρα. Τώρα ομως η πασοκική χολέρα έχει υποστεί... πολλαπλασιασμο. ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και λοιποι φιλελευθεροι, το "φιλοευρωπαϊκό" (φιλοψυχαρικο; φιλομπομπολικο; :P) μέτωπο ειναι ο τωρινός αντίπαλος είτε το παραδέχονται είτε όχι. Και να δείτε που αν ζορίσουν τα κοζα και η Δραση και η ΔηΣυ θα πανε στην ΝΔ. Μετά θα πάει το ΛΑΟΣ. Και μετά αν χρειαστεί και το ΠΑΣΟΚ (θα γεμίσει με ...συνιστώσες η Δεξιά!! :P). Ακόμα και η ΧΑ (λογικά μετεκλογικά για να μην τσινήσει ο κόσμος), προκειμένου να μην "βγουν τα κομμούνια". Και κάπου εκεί πιθανόν να δώσει χείρα βοηθείας και η ΔημΑρ. Το πόσοι από αυτούς θα χρειαστούνε θα φανεί απο τα γκάλοπ. Οσο πέφτει η ΝΔ στα γκαλοπ, τοσο θα μαζεύει. Αν ανέβει πολύ θα διασπαστεί σε πόλους, έτσι ώστε να τσιμπάει και τις ουδέτερες ψηφους και να συνεργαστούν μετά "ελλείψει πειστικής εναλλακτικής λύσης". (προσοχή δεν μιλάμε για συνομωσιολογίες και τέτοια. Εκτίμηση κάνω του πως θα συμπεριφερθεί "ειλικρινά" και πολιτικά ο καθένας)

    Το ζήτημα ειναι να υπάρχει απάντηση, να υπάρχει αντίπαλο δεος. Το αντίπαλο δεος δεν μπορεί να ειναι το ΚΚΕ στην παρούσα φάση, για δικούς του κυρίως λόγους μιας και επιλέγει την ... υπερβατικότητα. Ο Συριζα δεν ξέρω αν ειναι, ξέρω πως πρέπει να γίνει το αντίπαλο δεος. Και για να το κάνει μπορει να χρειαστεί να "συνεργαστει με το διάβολο" (ποητική αδεία) αλλά όχι και να πουλήσει (ποητική αδεία ξανά) την ψυχή του στο διάβολο.

    Η κυριοτερη αιτία που πνέω διαχρονικά μένεα ενάντια στο πασοκ δεν ειναι το μνημόνιο κτλ. Ειναι, μετά απο σχεδον 40 χρονια στο προσκήνιο, σχεδόν 20 στην εξουσία, μετά απο 2μιση χρόνια ακραίας "νεοφιλελεύθερης" (πολλά εισαγωγικα. Οπως και ολες οι πολιτικες στην Ελλάδα, ετσι και ο νεοφιλελευθερισμος εφαρμοστηκε με ΕΛ τροπο) και βαθιά συντηρητικής πολιτικήςη απαίτηση τους να τους αποκαλούμε ...σοσιαλιστές! Και η πεποιθησή τους πως είναι σοσιαλιστές και πως αυτα που κάνουν είναι ...σοσιαλιστικα! Ε όχι κύριοι ΔΕΝ είστε!
    Άκουσα προχτές έναν (τον Πρωτόπαππα νομίζω) να διερωτάται μεγαλοφώνως: 
    "Νοείται σοσιαλδημοκρατία στην Ελλάδα χωρίς ΠΑΣΟΚ;" και κανείς στο τηλεπάνελ, ουτε ο Συριζαίος ουτε ο Δημαρίτης δεν είχε τα κοχόνες να του πεί "ναι ρε μπαγλαμά, θεωρείται και παραθεωρείται. Πιο πολύ σχετική με την σοσιαλδημοκρατία ήταν η Θάτσερ παρά εσείς. Αει στο διάολο". (ο Δημαρίτης κατι είπε περί "αυτου του ΠΑΣΟΚ". Μαλακίες. Τι αυτό και το άλλο. Τα ίδια σκατά ειναι το πασοκ εδώ και 30 χρόνια. "Τα πάντα όλα, το 'να τ' άλλο, βάλτε με στην εξουσία και όλα καλά", τώρα θα τους μάθουμε;)

    Λοιπον που μείναμε; Οταν λέμε να συνεργαστούνε με το διαβολο προφανώς δεν αναφέρομαι σε κόμματα, αποκόμματα, προσκόμματα και τέτοια, παρά μόνο στον κόσμο. Απλα υπογραμμίζω πως οι υπερβατικές και ουτοπικές προγραμματικές δηλώσεις της κάθε συνιστώσας πρεπει να περιμένουν ελαφρώς. Καλό το "ΕΟΚ-ΝΑΤΟ-συνδικάτο" κτλ , αλλα πριν απ όλα αυτά πρέπει να κουμανταριστεί μια χώρα. Καλη η κοινωνικοποιηση των μεσων παραγωγής, αλλά προϋπόθεση ειναι να έχουμε παραγωγή. Πρεπει λοιπον να βρεθει μια κοινη αριστερή συνισταμένη, μια συμφωνία που να πατάει στην πραγματικότητα (αλλιώς να πα να ψηφίσω ΚΚΕ να' ουμε!) και αυτή να κοινωνηθεί στον κόσμο (α, προσωπικά θεωρώ πως έχει βρεθεί, αλλά χανει σε...επικοινωνία....)

    Παραπέρα όμως ΔΕΝ μπορεί η κοινή αυτη συνισταμένη να είναι σχετικη με τους άλλοι, γιατί άμα ήτανε ήξερα και γω να ψηφίσω τους ....άλλοι, σωστά; Δηλ. δεν πρέπει να ξεφεύγει απο τις βασικές αριστερες/σοσιαλιστικες/ξερωγω καταβολές. Και εκεί πρέπει στο ΣΥΡΙΖΑ να είναι ανένδοτοι.

    Τωρα, αν τους ψηφίσουν έχει καλως. Αν δεν τους ψηφίσουν, πάλι έχει καλώς. Με το ζόρι να πάμε στην εξουσία; Ειδαμε την πρεμουρα (κατά σειρά: ΣΕΒ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔημΑρ) να μας βάλουν μέσα. Είδαμε 149 να γλύφουν 52, "χωρίς εσάς δεν γίνεται, αλλά θα κάνετε ότι θέμε ε;".

     Αυτα τα ...ανανεωτικά (Σπίθα :ΡΡΡ) πως αμα μπουμε εμεις θα ειναι καλύτερα και τέτοια τα είδαμε. Ανδρουλάκης, Δαμανάκη, Βούγιας, παραλίγο Κωνσταντόπουλος και δεν θυμάμαι ποιος άλλος. Διαφορά εγώ δεν είδα. Αμα ειναι για να γίνει εξουσία ο συριζας και να φάμε για τα επόμενα 30 χρόνια ακόμα ένα ΠΑΣΟΚ στην μάπα, δεν θα παρω, ευχαριστώ πολύ.

    Οπως έχει λεχθεί επί μνημονίου η ρητορική του ΠΑΣΟΚ προκαλουσε επιεικώς αηδία. "Ειμαστε σοσιαλιστές, αλλά αναγκαζόμαστε να πάρουμε μέτρα αντίθετα με την ιδεολογία μας διοτι οι καιροι ειναι δυσκολοι" και μπλα μπλα μπλα.

    ΜΑΛΑΚΙΕΣ! Αν η σοσιαλιστική εφαρμογή είναι μόνο για όταν "λεφτά υπάρχουν" τότε ο Σοσιαλισμός είναι για τον πούτσο! (με το συμπάθειο και συγνώμη που είπα "Σοσιαλισμός"). Αμα ητανε να ζουμε σε ..παράδεισο ήξερα και εγω να το παίζω πολιτικός και σοσιαλιστης και ότι θέλετε. Οχι κύριοι, κάνατε αυτά τα ...αντισοσιαλιστικά που κάνατε, απλούστατα επειδή δεν είστε σοσιαλιστές! (ε ρε Φιντέλ που σας χρειάζεται!) Καιρός λοιπόν να σταματήσει και αυτή η καραμέλα. Φαντάζομαι θα υπήρχε και άλλος, πιο ...σοσιαλιστικός τρόπος να λυθουν κάποια ζητήματα (κατι που το ΠΑΣΟΚ, φντ να το καταλαβαίνει στα ... γεράματα τάζοντας "όχι άλλες οριζοντιες περικοπές". Βεβαίως. Αφού μας  ξέσκισε στον ...σοσιαλισμό πρώτα)

    Συμπέρασμα: Εννοείται πως όταν η ιδεολογία συγκρούεται με την πραγματικότητα, τότε κερδίζει η πραγματικότητα. Προφανώς. Αλλά ένας ο οποίος έχει ιδεολογία, γνώση της πραγματικότητας και ικανότητες προσαρμόζει την πολιτική του, μέσα απο την ιδεολογία του, όχι εκτός αυτής, στην πραγματικότητα. Το να υποστηρίζει κάποιος τα ίδια την Τρίτη και την Πέμπτη ασχέτως του τί έγινε την Τετάρτη ΔΕΝ είναι αποδειξη υγείας αλλά ηλιθιότητας. Αλλο αυτό όμως και άλλο να παραλλάσεις τον εαυτό σου συνέχεια και ...νδσοκικά μπας και πάρεις κανα κουκί παραπάνω. Το έκανε με μαεστρία για χρόνια ο Καρατζαφέρης μέχρι που ...ζαλίστηκε και έπεσε. Αλλά μεταξύ αυτών των δύο στάσεων υπάρχει τεράστια διαφορά.

    To ΝΔΣΟΚ απετυχε στην διαχείριση της πραγματικότητας, έδειξε πως δεν έχει ιδεολογία πέραν της καρέκλας, και όσο για το επίπεδο ικανοτήτων ..... ας μην σχολιάσω καλύτερα. Μόνο λοβοτομημένος, ο οποίος ήταν σε απομόνωση για μια δεκαετία, μπορεί πλέον να ισχυριστεί πως το ΝΔΣΟΚ ειναι ικανό να διαχειριστεί αυτή τη χώρα.

    Και εκεί επανέρχομαι στο ΣΥΡΙΖΑ και σε σημάδια που δεν με άρεσαν, γιατί θυμίζουν....άλλους
    * Μα τον Αρσένη;
    * Προς τι η "υποκλιση" στον Ιερώνυμο; Την τελευταία φορα δεν επιλέχθηκε η "πολιτική κίνηση" του πολιτικού όρκου και μακρυά απο τους ρασοφόροι και τέτοια; Τί έγινε ρε παιδιά; Νομίζετε πως το κοινό σας είναι οι θεούσες;
    * Δεν πρέπει να μπαίνουμε στην λούμπα που μας ρίχνουν. Πρωταρχικος αντίπαλος ειναι το ΝΔΣΟΚ, όχι η ΔημΑρ (οσο και αν ...φωνάζει) ή κάποιος άλλος. Αν επιλέξει τελικά ο κυρ Φώτης ή καποιοι απο εκεί μέσα να γίνουν βοήθημα του ΝΔΣΟΚ με γεια τους με χαρά τους. Σε καιρούς κρίσης, ο καθείς δείχνει απο τι είναι φτιαγμένος.
    * Τα "με το σεις και με το σας" καλο ειναι να τελειώσουν. Εχω βαρεθεί να βλέπω συριζαίους να στηλιτεύουν την πολιτική υποκρισία του ΝΔΣΟΚ και των ΜΜΕ αλλά "όχι εσας προσωπικά". Ναι ρε γαμημένε. Σε εσένα προσωπικά αναφέρομαι!

    Ταυτα και κλείνω και καλο βόλι και τα λοιπά και τα λοιπά.

    Update:
    Πάρτε και λίγο πραγματική πραγματικότητα, γιατί μας έχουν φλομώσει μερικοί στην μαλακία!!!




    Υ.Γ.1 (Ειναι τελικά δεδομένο πως αρκεί ένα ... ιντριγκαδόρικο σχολιο για να με κάνει να πάρω μπρος!)
    Υ.Γ.2 Μα τον Αρσένη;
    Υ.Γ.3 Εσύ τι λες ρε Johny, τι να απαντήσουμε στις προτάσεις για συνεργασία;


    Υ.Γ.4 Αυτό το ποστ, θα ήθελα να το έχω γράψει εγώ (ξανά!)
    Υ.Γ. 5 Επόμενο ποστ, εκτος και αν ...χαλαρώσω θα ειναι ενα μεγάλο σιχτίριασμα στους "θα ψηφιζα αριστερά αλλά..."


    Παρασκευή, Μαΐου 18, 2012

    Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης

    Καμαρώστε δημοσιογραφία!!!

    (link: http://www.koutipandoras.gr/?p=20524)


    Στο πάνελ ήταν το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Μηλιός, ο οποίος ανέλυσε πως ως κυβέρνηση θα φορολογήσουν με 1% τις 500 μεγάλες επιχιερήσεις οι οποίες ενώ παρουσιάζουν μεγάλους τζίρους, δεν συνεισφέρουν όσο πρέπει σε φόρους. «Και αν είναι ζημιογόνες» ρώτησε η Όλγα, έχοντας ίσως κάποιες από αυτές στο μυαλό της, μια και γνωρίζει τόσο καλά αυτό τον κύκλο των επιχειρηματιών. Ο Μηλιός τότε απάντησε πως θα ελεγχθεί αν είναι ζημιογόνες στην πραγματικότητα ή κρύβουν κέρδη σε offshore εταιρείες. Αυτό ήταν. Λίγα λεπτά αργότερα ένα δημοσίευμα του Capital, έφτασε σε χιλιάδες mail με τίτλο «Θα φορολογήσουν ακόμη και τις ζημιογόνες επιχειρήσεις».

    Ιδού το βιδεο για όσους έχουν όρεξη:






    Για να σπάσετε και τη δέουσα πλάκα κάντε ενα γουγλαρισμα σήμερα με τις λεξούλες "συριζα 1%" :)
    Το έκανα εγώ και ...καμαρώστε αποτέλεσμα!






    Τι να πω.... μετά από αυτό χαίρομαι για το banner που έφτιαξα πριν 600 τόσα χρόνια και εξακολουθεί να με δικαιώνει:


    Τετάρτη, Μαΐου 16, 2012

    Σε τρια νταν πεφτεις

    Διάβασα αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Ασχετως του αν έχει δίκιο ή όχι στους πόντους που δίνει στα σενάρια ο αρθρογράφος, έχει το καλό πως δίνει σενάρια ρεαλιστικά και πιθανές λύσεις. Περιληπτικά:

    Η 1η είναι το status quo: Περισσότερη λιτότητα και οικονομικές μεταρρυθμίσεις, όπως τις επιτάσσουν το ΔΝΤ και η Ε.Ε. Ένας κίνδυνος είναι ότι έτσι θα παραμείνει η Ελλάδα σε μια αιώνια παγίδα ύφεσης και χρέους, όπου η οικονομική παραγωγή θα μειώνεται γρηγορότερα, παρά θα αναπτύσσεται. Ένας άλλος κίνδυνος είναι ότι, ενώ στη θεωρία ίσως θα μπορούσε να αποδώσει οικονομικά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αποτύχει πολιτικά.


    Η 2η επιλογή θα ήταν να προωθηθεί το ίδιο σχέδιο μέχρι να επιτύχει η Ελλάδα πρωταρχικό ισολογισμό, δηλαδή δημοσιονομική ισορροπία πριν από την πληρωμή τόκων, και στη συνέχεια να κηρύξει στάση πληρωμών ή τουλάχιστον να αναδιαπραγματευτεί το πρόγραμμα με το ΔΝΤ και την Ε.Ε. Αυτή είναι πιο ρεαλιστική από την 1η επιλογή. Μια εκδοχή αυτής της επιλογής τέθηκε προς συζήτηση στις διαπραγματεύσεις της περασμένης εβδομάδας. Ενέχει όμως τον κίνδυνο η λιτότητα που απαιτείται για να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο να είναι τόσο σοβαρή ή να κρατήσει τόσο πολύ που θα αρχίσει να επιδρά επίσης ο πολιτικός κίνδυνος.


    Η 3η επιλογή είναι εκείνη που περιγράφει ο Αλέξης Τσίπρας, ο ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ. Θέλει να ακυρώσει η Ελλάδα το πρόγραμμα αμέσως, να ανατρέψει ορισμένες μεταρρυθμίσεις και να μελετήσει την πιθανότητα στάσης πληρωμών στο εναπομένον εξωτερικό χρέος. Ισχυρίζεται ότι αυτό δεν θα οδηγήσει σε έξοδο από την ευρωζώνη. Δηλώνει ότι η Ε.Ε. μπλοφάρει. Δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι έχει δίκιο για το τελευταίο. Αλλά και πάλι, δεν είμαι σίγουρος ότι έχει και άδικο.


    Η 4η επιλογή θα ήταν μια άμεση εθελοντική αποχώρηση. Η Ελλάδα έχει έναν μικροσκοπικό εξαγωγικό κλάδο και, όπως το έθεσε ο Willem Buiter της Citibank, τα αρχικά κέρδη ανταγωνιστικότητας θα εξανεμίζονταν γρήγορα από τις εγχώριες πολιτικές.



    Ανάμεσα στις επιλογές που αναφέρει λέει τα υπέρ και τα κατά και τίθεται υπέρ της 2ης λύσης, όπως και πολλοί λογικοι άνθρωποι. Η θέση μου είναι πως και ο Σύριζα κατά κει θα πάει αλλά με στόχο την τρίτη. Το ζήτημα είναι πως ευτυχώς  ή δυστυχώς οι επιλογές που βρίσκονται μπροστά μας δεν θα βασιστούν στο zeitgeist της κοινωνίας, όπως η πτώση του τείχους του Βερολινου λχ αλλά στις αποφάσεις που θα γίνουν σε μερικά γραφεία ερήμην της κοινωνίας και με το φόβο αυτής.

    Εχω αναφερθει και παλαιότερα στον Jared Diamond. Περα απο το οτι ειναι συμπαθητική φάτσα και με ωραία προφορά κτλ έχει πολύ μυαλό ο τύπος.

    Anyway. Μιας και είμεθα προ επιλογών, και επειδή ξέρουμε και να διαβάζουμε να'ουμε, ας δούμε ξανά το μοτίβο της κατάρρευσης αλά Jared σε μια κοινωνία . Ανάμεσα στα περιβαλλοντικά αίτια και στους εχθρικούς (λέμε εχθρικούς: πολέμους και τέτοια. Ακόμα και στα χειρότερά τους, εμείς έχουμε σχετικά "φιλικούς" γείτονες), στο ποστ που ξεσκιζα την "επιχειρηματολογία" Ανδριανόπουλου, είχα αναφέρει (δηλ. είχε πει ο Jared, OK;) και άλλους 2 βασικούς παράγοντες που μπορούν να επιταχύνουν την πορεία προς την καταστροφή


    1. Αντιθεση αναμεσα στα βραχυπρόθεσμα κέρδη και στόχους των ελίτ και της μακροπρόθεσμης επιβίωσης της κοινωνίας. Χειροτερεύει όταν η ελίτ ειναι αποκομμένη από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι δράσεις της.
    2. Ειναι δυσκολο μια κοινωνία να αλλάξει συνήθειες που έδειχναν να λειτουργούν επιτυχημένα για χρόνια. Αυτες οι συνήθειες όμως όταν τεθούν αντιμέτωπες με τα συσσωρευμένα προβλήματα που προκαλούν μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστούν ή να αλλάξουν.

    Τώρα, θυμήθηκα να βάλω και έναν ακόμα, που βρίσκεται στο σχετικό βιβλίο, αλλά "δεν πέρασε" στις διαλέξεις: την ομαδική σκέψη κατά τη διάρκεια λήψης κρισιμων αποφάσεων (groupthink :It is the mode of thinking that happens when the desire for harmony in a decision-making group overrides a realistic appraisal of alternatives. Group members try to minimize conflict and reach a consensus decision without critical evaluation of alternative ideas or viewpoints. Antecedent factors such as group cohesiveness, structural faults, and situational context play into the likelihood of whether or not groupthink will impact the decision-making process.:). Και αφού με παίρνει θα βάλω και έναν δικό μου όρο που εμπλουτίζοντας το νο 2: Πνευματική αδράνεια. Αδράνεια όχι με την έννοια της τεμπελιάς, αλλά με την έννοια που έχει η αδράνεια στην φυσική: Αντίσταση στις προσπάθειες για μεταβολή της παρούσας κινητικής (σε μας προφανώς πολιτικής/οικονομικής) κατάστασης. Ή αλλιώς: ό,τι υπάρχει, υπήρχε από πάντα και θα υπάρχει για πάντα, άρα οι τρόποι μας δεν πρέπει να αλλάξουν διότι το πράγμα παραμένει το ίδιο. Αρκει βεβαίως μια γρήγορη ματιά στην ... ιστορία των τελευταίων 50 χρόνων για να μας πείσει για το αντίθετο, αλλά και πάλι ο άνθρωπος είναι ον της συνήθειας. Του το αποδεικνύεις και πάλι συνεχίζει το ίδιο - καθώς και εσύ που του το απέδειξες. Ένας ακόμα όρος που θα μας χρειαστεί, μιας και ασχολούμαστε με την αστρολογία με τα οικονομικά είναι και αυτός της αυτοεκπληρούμενης προφητείας.


    Ας τα πάρουμε ένα ένα. Για το πρώτο δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς. Πέρα από τα εταιρικά, τραπεζιτικά κτλ καρτέλ, ακόμα και οι ηγεσίες των κομμάτων δείχνουν (τουλάχιστον εν Ελλάδι) ξένες και αποκομμένες από την κοινωνία. Ακόμα και τα στελέχη τους, που πρέπει να λειτουργούν ως διάμεσοι, δείχνουν ελαφρώς.... άκυροι. Όταν ο Πάγκαλος λέει χαριτολογώντας πως επειδή έχει 160+ ακίνητα θα χρειαστεί να πουλήσει 1 για να πληρώσει το χαράτσι για τα υπόλοιπα, δεν νομίζω να νομίζει πως κατάλαβε πως ακριβώς αντιλήφθηκε το χαράτσι ο μέσος πολίτης.

    Σε αυτόν τον τομέα έχουμε γενικώς πρόβλημα και έχουμε γεμίσει Μαρίες Αντουανέτες, όχι μόνο εν Ελλάδι αλλά μάλλον γενικώς. Και αυτό νομοτελειακά θα μας ρίξει σε άσχημες μεριές αργά ή γρήγορα.


    Παμ' παρακάτω. Το νο 2 μας έχει πέσει στο κεφάλι. Οι συνήθειες που έκαναν τον καπιταλισμό μεγάλο και νικητή σε σχέση με το "αντίπαλο δέος" (περαν της εκμεταλευσης της εργατικης υπεραξιας και μπλα μπλα μπλα δινω μερικά πρόχειρα πχ: η δημιουργια πλασματικου τραπεζιτικού, χρηματιστηριακού ή mix και από τα δύο κεφαλαιου, η αποκοπή απο χρυσούς κανόνες, ο κανόνας κέρδος uber alles των εταιρειών καθώς και ο κρατικός δανεισμός πλασματικού χρήματος) ειναι αυτές οι οποίες δείχνουν να οδηγούν το παγκοσμιο οικονομικό σύστημα στην καταστροφή. Δυστυχώς είναι τόσο πετυχημένη συνταγή που δύσκολα μπορείς να πείσεις το κονκλάβιο των αποπάνω (που όπως είπαμε είναι και αποκομμένοι απο την κοινωνία) για το ότι πρέπει να αλλάξουν, και μάλιστα γρήγορα.

    Το ζήτημα δεν ειναι αν υπάρχει έξοδος απο το τούνελ, διότι αυτή υπάρχει (και δεν ειναι κατ' ανάγκη η έξοδος που προτείνει ο Σύριζα. Υπάρχουν μάλιστα αρκετά επιχειρήματα εναντίον της. Οταν λέμε πως υπάρχει λύση, δεν σημαίνει πως την ξέρουμε κιόλας. Πχ: Γνωστό είναι πως υπάρχουν πόροι για να φάμε όλοι, στην Ευρώπη τουλάχιστον. Αν δεν τρώμε όλοι, σημαίνει πως κάτι κάνουμε στραβά, όχι πως το πρόβλημα είναι άλυτο, όπως θα είναι πιθανόν σε 10-15 χρόνια). Το ζήτημα είναι πως νομίζω πως είναι αδύνατη η έξοδος με αυτά τα μυαλά/συνήθειες διότι θα είναι κάτι σαν το δικό μας PSI. Ουάου κίνηση, παγκοσμιο ρεκορ μειωσης χρέους, που τελικά οδήγησε στην .... αύξηση του χρέους!

    Το ζήτημα είναι αν μπροστά στις αναμενόμενες "ερωτήσεις" είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε απαντήσεις που θα μας οδηγήσουν μπροστά και πέρα από το πρόβλημα ή όχι (α, και το πρόβλημα αυτό καθ' αυτο δεν ειναι το χρέος: ειναι η κρατική υποτέλεια σε κάποιους "αόρατους" καθώς και η εξαθλίωση του κόσμου,. Κοινώς αν φύγει το χρέος και ...πεθάνουμε της πείνας, ε δεν κάναμε και τίποτα σπουδαίο).

    Αυτή τη στιγμή, στα γρήγορα, μου έρχονται στο μυαλό μερικά παραδείγματα ομαδικής σκέψης/κακής λήψης αποφάσεων:
    * Η ολέθρια γενικώς (για τον ίδιο, την κυβέρνηση του και τη χώρα) απόφαση ΓΑΠ να πάει σε δημοψήφισμα μια απόφαση που είχε ήδη υπογράψει. Πέρασε ομόφωνα από το Υπουργικό Συμβούλιο. Μερικοί του είπαν και μπράβο. (αυτό ειδικά είναι ΤΟ case study για το φαινόμενο groupthink!)
    * Η μανία που έπιασε τους..... Προτεστάντες γενικώς και τους Γερμανούς ειδικώς με τους "τεμπέληδες Έλληνες" σε πείσμα των μελετών που δείχνουν πως σε επίπεδο εργατοωρών (ειδικά και ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα) εργαζόμαστε πολύ παραπάνω από αυτούς.
    * Ο κατ΄ομολογίαν Μέρκελ "τιμωρητικός χαρακτήρας" του Μνημονίου. Ακόμα και στη λήψη της απόφασης λοιπόν, το κριτήριο ήταν λάθος. Δεν ήταν να λυθεί το προβλημα, αλλά να τιμωρηθούν οι Έλληνες που το "δημιούργησαν", κατι που όμως ξέρουμε πια πως δεν είναι μόνο δικιά μας ευθύνη.
    * Το υπερεπιχείρημα πως το Μνημονιο δεν μπορεί να αλλάξει "γιατι το συμφωνήσαμε ολοι". Οχι γιατί ειναι σωστό, ή διοτι ...ΤΙΝΑ αλλά γιατί το συμφωνήσαμε όλοι και αφού το ...συμφωνήσαμε όλοι έγινε ΤΙΝΑ . Ευτυχώς που δεν συμφώνησαν εκεί πάνω να ....καταργήσουν το νόμο της βαρύτητας γιατί θα έπρεπε να συμμορφωθούμε και με αυτό!
    * Το δικό μας υπερεπιχείρημα πως απ΄όλα αυτά κονομάνε οι Ευρωπαίοι. Λάθος φίλτατοι. Κονομάνε οι τράπεζες που είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις.
    * Η στάση του ΚΚΕ που δείχνει μια έντονη αποκοπή από τα τεκταινόμενα και μια μεσσιανική εμμονή στην "επανασταση των λαών" ενώ ταυτόχρονα γνωρίζει (;) πως το ίδιο ΔΕΝ θα είναι κερδισμένο από την επανάσταση αυτή, μιας και τα κοινωνικά του ερείσματα δεν ειναι ακριβώς στέρεα, ενω δεν έχει κάνει και την προεργασία που είχαν κάνει οι μπολσεβίκοι πχ.
    * Η εμμονή της ΝΔ στην αυτοδυναμία προεκλογικώς που είτε ήταν μπλόφα είτε (μάλλον δηλ) προϊον κολλήματος κατα τη διάρκεια ....σχεδιασμού της προεκλογικής εκστρατείας.
    * Η Πασοκική (που κόλλησε την ΝΔ και ...τα ανεξάρτητα ΜΜΕ) εμμονή δαιμονοποιησης της άλλης άποψης γενικώς, που οδήγησε σε χαζά επιχειρήματα που ανέλυσα στο προηγούμενο
    * Η Συριζική μετεκλογική εμμονή περί αριστερής κυβέρνησης, χωρίς ΠΑΣΟΚ- ΝΔ όταν τα κουκιά δεν τα έβγαζε ούτε σουρεαλιστής συγγραφέας.


    Νομίζω πως τα παραπανω είναι παραδείγματα κακών αποφάσεων τα οποία υπέρκεινται της όποιας ιδεολογίας, δηλ όλοι θα συμφωνήσουμε πως οι πρωταγωνιστές των απο πάνω, λίγο ή πολύ μαλακίστηκαν. Τωρα, όσο αφορά το πόσο (αυτο)καταστροφικό είναι το καθένα, ε αυτό είναι ζήτημα και ιδεολογίας.

    Τωρα, το κυριότερο πρόβλημα δεν είναι οι αποφάσεις που λήφθηκαν (αν και η υπαγωγή αρχικώς στο Μνημόνιο και στο ΔΝΤ είναι εγκληματική και νμζ πως δεν ειναι προϊον λαθους μεθοδού στη διαδικασία λήψης αποφάσεων αλλά συνειδητή πράξη), όσο οι αποφάσεις που πρόκειται να ληφθούν. Πριν πάμε στο ρεζουμέ μια στάση εδώ. Είναι μια ερώτηση αν οι αποφάσεις αυτές θα πληρούν βρε αδερφέ κάποια κριτήρια. Πχ την επιβίωση της χώρας σαν νομική οντότητα. Την επιβίωση της Ευρώπης. Την επιβίωση των κατοίκων της χώρας και της Ευρώπης και τις επιπτώσεις αυτου στο ρέστο σύμπαν. Η ερώτηση είναι αν μπροστά στο χαμό (φαντασιακό ή όχι) μπορούν οι ελίτ, οι κοινωνίες και τα λοιπά να πάρουν "σωστες" (για την μακροημέρευση της ελιτ, της κοινωνίας και των λοιπών) αποφάσεις ή να μην πάρουν. 

    Προσοχή στα ακόλουθα θεωρείται πως οι ....παρουσιαζόμενοι έχουν όλοι καλές προθέσεις, αν και είναι γνωστό και στα γίδια πως αυτό είναι ψευδές.

    Δηλαδή είναι καλή η επιχειρηματολογία του Σύριζα, του Βαρουφάκη κτλ πως "αυτά που λέμε συμφέρουν και την Ευρώπη" αλλά ποιός είπε πως η Ευρώπη σκέφτεται και δρα με βάση το συμφέρον της; Ποιος είπε πως η ... Ελλάδα σκέφτεται και δρα με βάση το συμφέρον της; Εδω ως "συμφέρον" αξιωματικά τοποθετούμε το κοινό συμφέρον, την κοινή συνισταμένη δηλ που έχει αυξημένες πιθανότητες μακροημέρευσης και διαιώνισης της υπάρχουσας κοινωνίας. Η ορθολογική συμπεριφορά εχει διαφορετικές αφηγήσεις για το άτομο, την ομάδα και την κοινωνία γενικότερα οι οποίες λογικά δεν συμπλέουν πάντα. (ευκολο "αφηρημένο" πχ: με πληρώνουν 10 εκ ευρά για να στηρίξω μια καταστροφική κοινωνικά απόφαση. Αν τα πάρω και φύγω έχω κάνει καλό στον εαυτό μου και κακό στην κοινωνία). Αν η ....Ευρώπη σκεφτόταν ....λογικά δεν θα είχαμε πρώτα απειλή εναντι....θανάτου για όποιον μίλαγε για κούρεμα και μετά από αυτό .... κούρεμα! Ειδικά δε στην Ελλάδα η λήψη καταστροφικών αποφάσεων για την κοινωνία, οι οποίες ομως εξυπηρετούν μερικές υποομάδες τείνει να γίνει θεσμός!

    Αλλά ακόμα και όταν δεν υπεισέρχεται το ατομικό (ή της υποομάδας) συμφέρον μέσα στην εξίσωση μένουν οι παράγοντες της αδράνειας και της συνήθειας οι οποίοι κάνουν το πράγμα δύσκολο. Συν του ότι ο άνθρωπος εξελικτικά δεν ευνοήθηκε να αλλάζει συνήθειες αν αυτές επιβεβαιωθούν μερικές φορές (παραδείγματα άπειρα: ο χορός της βροχής, τα τάματα, το ξεμάτιασμα, η ομοιοπαθητική κτλ κτλ) κόντρα σε όλη την υπόλοιπη εμπειρία.

    Επίσης καλή είναι η επιχειρηματολογια του ΚΚΕ η οποία....χμμμ είναι περίπου έτσι: "αν δεν φτάσει στην απόγνωση ο λαος δεν θα επαναστατήσει ενάντια στους δυνάστες του" και τέτοια, αλλά στο δια ταύτα δεν βλέπω ο επαναστατημένος λαός να ακολουθεί την λογική του ΚΚΕ. Είτε ριζοσπαστικοποιείται απολιτικά ως όχλος (ΧΑ) είτε ζητά τα ίδια μεν με τα προηγούμενα μεν, αλλά light. Με ποιο κριτήριο θεωρούμε πως γνωρίζουμε ότι στην αυξανόμενη ριζοσπαστικοποίηση θα προκριθεί τελικά η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής και όχι ο εκφασισμός της κοινωνίας;

    Προφανώς η επιχειρηματολογία των φιλελεύθερων γκρουπούσκουλων δεν είναι καλή, όχι για άλλο λόγο αλλά γιατί συνεχίζει να επιμένει πως μεγαλύτερες δόσεις από το ίδιο φάρμακο που απέτυχε θα κάνουν καλά τον ασθενή. Ασε που της λείπει η λογική συνεκτικότητα. Ενώ υπαρχουν ψήγματα πολύ έξυπνων ιδεών η κεντρική ιδέα "σκοτώστε το πρώτα το κράτος και μετά την κοινωνία, δεν υπάρχει κοινωνία, υπάρχουν άτομα" μακροπρόθεσμα θα μας πάει σε χειρότερες οδούς. 

    Επίσης η κυρίαρχη ΜΜΕ-ΠΑΣΟΚ-ΝΔ αφήγηση χάνει από πλευρά λογικής για λόγους που...αναλύονται εδώ και χρόνια. Ο κυρίαρχος λόγος πάντως είναι πως μια πολιτική που έχει ως 1ο στόχο την μείωση του χρέους και αυτό το κάνει (α)....αυξάνοντας το χρέος και (β) στραγγαλίζοντας την κοινωνία, λογικά δεν μπορεί να αποδώσει ούτε μακροπρόθεσμα ούτε μεσοπρόθεσμα. Απέδωσε (εεεε ΔΕΝ απέδωσε, ας πούμε εφαρμόστηκε) μόνο βραχυπρόθεσμα και με παταγώδη αποτυχία. Και ας μην βάλω στην εξίσωση τις διαχρονικά  οφελειμένες (ελίτ ή υπο-ελιτ) ομάδες από αυτό το σύστημα εξουσίας οι οποίες παραμένουν ευνοημένες κόντρα στην κόλαση που έχει πέσει στα κεφάλια των υπολοίπων. Λίγοι μήνες υπουργοποίησης του Βορίδη αρκούσαν για να το δείξουν αυτό, και μάλιστα εκκωφαντικά.


    Με αυτά εσωτερικά, ένα όργιο προκατάληψης, παραπληροφόρησης και τρομοκρατίας εξωτερικά και εσωτερικά δεν ξέρω αν το πρόβλημα είναι η εύρεση λύσης ή η ακολούθηση αυτής όταν βρεθεί. 
    Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας. Ας υποθέσουμε λοιπον πως εις εκ των δύο υποψηφίων πόλων της εξουσίας στην Ελλάδα (ΝΔΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ) βρίσκει τη μαγική λύση στο πρόβλημα που τους έχει όλους ευχαριστημένους. Ή μάλλον λιγότερο δυσαρεστημενους

    * Υπάρχει περίπτωση πολίτης να εμπιστευτεί  το ΝΔΣΟΚ στους επόμενους "τελευταίους" φόρους; Οι οποίοι φόροι θα μπούν σε κάθε περίπτωση, όποιος και να βγει, άντε να αλλάξει το target group, αν και στην περίπτωση του ...ΝΔΣΟΚ δεν το νομίζω.
    * Υπάρχει περίπτωση Δ.Υ. διορισμένος με βύσμα, να αρχίσει να κάνει ότι πρέπει; Έτσι από μόνος του;
    * Υπάρχει περίπτωση τόσο εύκολα να πειστούν οι γαϊδουροπείσμωνες Ευρωπαίοι πως ξαφνικά το έχουμε το τόπι; Εδώ οι ίδιοι οι αναλυτές τους τους πρότειναν κούρεμα του ΕΛ χρέους το 2010 (και θα είχαμε εν ολίγοις το 1/3 των θεμάτων που έχουμε τώρα πανευρωπαϊκώς) και το αρνήθηκαν μετά βδελυγμίας, όπως και οι δικοί μας, τα σπίρτα του ΠΑΣΟΚ, με το έωλο επιχείρημα των cds.

    Ας πάμε στον άλλο πόλο (συριζα κτλ). Θετικό πως είναι άκαφτοι απο ρουσφέτια, λαϊκη οργή και τέτοια. Αρνητικό πως ότι και να κάνουν θα πέσει το σύμπαν να τους φάει. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως βρίσκουν την μαγική λύση
    * Θα δεχθεί το ΝΔΣΟΚικο μιντιακό κατεστημένο κάτι που τους βγάζει απροκάλυπτα μαλάκες, μιας και τόσο καιρό κήρυσσαν με θρησκευτική ευλάβεια την ΤΙΝΑ; 
    * Το ίδιο και η Ευρώπη
    * Υπάρχει περίπτωση τα μέχρι πρότινος ευνοημένα target groups του ΝΔΣΟΚ να μην σηκώσουν το σύμπαν αν θιγούν ή αν (στην χειρότερη) δεν αρχίζουν να παίρνουν τα προνόμια τους πίσω;
    * Η πιθανότητα αν βγάλει ο Σύριζας αυτοδυναμία την άλλη μέρα να αδειάσουν τα ΑΤΜs είναι υπαρκτη. Προσοχή, χωρίς να κάνει τίποτα ο Σύριζας, χωρις προγραμματικές δηλώσεις, χωρίς καταγγελίες Μνημονίου, χωρίς τίποτα. Αιτία αυτού η τρομοκράτηση που τρώει στην μάπα ο κόσμος τόσο καιρό. Εδώ κατούραγε στραβα ο ΓΑΠ ή ο Παπ/νου και αδειάζαν οι τράπεζες! Ασε που οι πιο πολλοί άδειαζαν τις τράπεζες από το φόβο πως θα....αδειάσουν οι τράπεζες!

    Συμπέρασμα. Το πρόβλημα δεν είναι τελικά να βρεθεί η λύση είναι να πειστούν αρχικά οι ελίτ και δευτερευντως η κοινωνία πως μαγική λυση δεν υπαρχει. Καποιοι θα ματώσουν. Απλά εμείς ελπίζουμε
    α) να μην ματώνουν συνέχεια οι ίδιοι και οι ίδιοι και οι ίδιοι
    β) το "κεφάλαιο" που είναι και φιλελεύθερο να φάει λίγη από τη χασούρα που του αναλογεί και να μην ζητά (τς τς ς φιλελεύθεροι ανθρώποι!!) συνεχεια βοήθεια από το κράτος για τις τράπεζες!

    Τωρα, θα μου πεις, με δεδομένα όλα τα παραπάνω, μπορεί να περπατήσει μια λύση που θα βασίζεται στις δύο πιο πάνω παραμέτρους; Έλα ντε! 

    Τρίτη, Μαΐου 15, 2012

    Ζντουπ!

    Ακολουθεί παράθεση σκέψεων σε σχέση με τα πολιτικώς τεκταινόμενα χωρίς αυστηρό ειρμό. ΟΚ;



    Παράσταση για λαλημένους

    * Προ των εκλογωνε, οταν φαινότανε πως ΝΔΣΟΚ θα πιάνανε μαζι γύρω στο 40% και μπορεί και η ΝΔ να είχε αυτοδυναμία μόνη της ή να την έχανε οριακά:

    ΝΔ: Αυτοδυναμια ή θάνατος. Αν δεν υπάρξει αυτοδυναμία θα ξαναπάμε σε εκλογές γιατί αυτή ειναι η υπεύθυνη εθνική σταση
    ΠΑΣΟΚ: Να βγει κυβερνηση "φιλοευρωπαϊκη" (τα εισαγωγικά σημαίνουν πως αρχίζουμε και παίζουμε με τις λέξεις. Φιλη του ευρω ισως, οχι φίλη της ευρώπης. Φίλη της ΕΚΤ ισως, όχι των ευρωπαίων κτλ κτλ)
    ΚΚΕ: Δεν σας μιλάω διότι είστε ***** (είναι). Ο Συριζας περνιέται για καλύτερος αλλα και αυτος είναι **** (μέλλει δείξαι)
    ΣΥΡΙΖΑ: Εκτος μνημονιου or death και μετα τα βρίσκουμε
    Καμμενος: Θανατος, φυλακή και καρκίνο στο ΝΔΣΟΚ. Bonus: κοκκύτη, τύφο και μαγουλάδες στον Σαμαρά
    ΔημΑρ: i love ΠΑΣΟΚ αλλα ειμαστε αριστεροι. Ουουοουοου στον σύριζα
    ΧΑ: Ουγκ. ΘΑ ΔΙΡΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΙΜΟΝΙΩ. ΕΞΟ Η ΞΕΝΗ (μην μπερδεύεστε, δεν τσακώθηκαν με καμία Ξένη, εκτός ίσως της Ξενι-ας Κουναλάκη)
    Φιλελεύθερα γκρουπούσκουλα: Το μνημόνιο ειναι μια κάποια λύσις, αν και είναι ελαφρώς χαλαρό με αυτά που πρέπει να γίνουν.


    * Μετά τις εκλογές όταν η ΝΔ δεν εβγαλε ουτε 110 έδρες, το ΠΑΣΟΚ καταποντίστηκε, η ΧΑ έγινε "καθεστωτικό κόμμα", ο Συριζας ελαβε ποσοστό αξιωματικής αντιπολίτευσης και το 19% των ψήφων πήρε τον πούλο.

    ΝΔ: Λάβαμε το μήνυμα. το μήνυμα λέει αυτα που λεγαμε (;) δηλαδη σταδιακή επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου. Δεχόμαστε κυβέρνηση συνεργασίας για να είναι και οι διαφωνούντες μέσα (! Ωπα ρε παιδια. Αν διαφωνώ γιατί να συνεργαστώ προκειμένω να κάνω αυτό που ...διαφωνώ;). Ο Λαος ζητεί Τσίπρα στην εξουσία. Το πρόσωπο. Ο λαός δεν θέλει αυτά που λέει το πρόσωπο, απλά μάλλον ο Τσίπρας ειναι ωραίος γκόμενος
    ΠΑΣΟΚ: Λάβαμε το μήνυμα. Το μήνυμα λέει επαναδιαπραγμάτευση του μνημονιου ΚΑΙ κυβερνηση συνεργασιας (ίδια απορία με πιο πάνω). Επίσης ο λαός απαιτεί Τσίπρα. Ο Τσίπρας κακώς απαιτεί πράγματα, είναι ανεύθυνο.
    ΚΚΕ: Διορθώστε το μήνυμα, δεν ελήφθη καλώς.
    ΣΥΡΙΖΑ: Λαβαμε το μήνυμα. Το μήνυμα λέει πως οι πολίτες δεν θέλουν ΝΔΣΟΚ. Αλλα η ΝΔ ειναι πιο πανω απο μας και εχει και bonus. Οποτε, πάω βόλτα το μήνυμα και λαμβάνω πούλον
    ΑνεξΕλλ: Θανατος, φυλακή και καρκίνο στο ΝΔΣΟΚ.
    ΔημΑΡ: Λαβαμε το μήνυμα, ο λαος θέλει συγκυβέρνηση ΝΔΣΟΚ-ΔημΑρ-Συριζα για να κάνουμε ότι μας φωτίσουν οι αγορές ο Χριστός και η Παναγία. Ειμαστε αριστεροι, ουουουουο στον Συριζα, τον οποιο όμως θελουμε στην εξουσια για να κανουμε μαζι αυτα που λεει το ΠΑΣΟΚ! (μπερδευτηκατε;)
    ΧΑ: ΣΙΚΟ ΠΑΝΟ ΑΛΗΟΣ ΒΓΑΙΣ ΕΚΣΟ



    Το πλάνο στις διερευνητικές εντολές ήταν θέατρο του παραλόγου, το οποίο και συνεχίζεται. Διοτι:
    * ΟΚ ρε Αλέξη. Ο λαος τους καταδίκασε και ανέβασε εσένα. Αλλά τοσο ψηλά πια δεν σε πήγε. Αν δεν θες λοιπον να κυβερνήσεις με τους ΝΔΣΟΚοι ανευ όρων πες το. Καλή φάση οι επαφες στα πλαίσια της διερευνητικής εντολής με τους "φορείς", αλλά από τη στιγμή που εντίμως έβαλες πέντε πράγματα (χαζα ή όχι ειναι άλλο καπέλο) στο τραπέζι στους ΝΔΣΟΚους και ελαβες τον πούλον διατί ασχολείσαι παραπέρα;
    * ΝΔ και ΠΑΣΟΚ εν βρασμώ ψυχής. Η επιχειρηματολογία τους ξεφεύγει απο τα πλαίσια πλέον της λογικής και καταφεύγει στο μεταφυσικό. Θαυμάστε επιχειρηματολογία:
    1. Αρχικώς αγαπάμε Αλέξη και Φώτη. Ακούσαμε το μήνυμα που είναι (μπλα μπλα σε μοτίβο να μπούν και οι αριστεροι στην κυβέρνηση). Επειδή βεβαίως η πολιτική δεν ειναι μοντελιν, φαντάζομαι πως "οι αριστεροι στην κυβερνηση" δεν θα ερθουν και μονοι τους, θα φερουν και καποιες ιδεες, αρχες, προγραμματα, ναι;
    2. Όταν λοιπον οι ...επαρατοι αριστεροι, που τους θελουμε και τετοια, φερνουν τις αρχες και τα προγραμματα τους λεμε πως ειναι επικίνδυνα, και θα καταστρεψουν την χωρα, και δεν τα θελουμε τελικα ρε μπαγλαμαδες. 
    3. Μετα τους ξαναζηταμε (τους επικινδυνους, που θα καταστρεψουν τη χωρα κτλ) στην κυβερνηση για να "εχουμε νομιμοποιηση". Βεβαιως χωρις τις αρχες και τις ιδεες τους, αλλα "σε νεα βαση και να το κουβεντιασουμε και μπλα μπλα μπλα" εννοώντας προφανώς τις ...κουβέντες (τύπου "γιαβολ!") που εκαναν όταν επανα-κατα-ανα-διαπραγματευτηκαν το μνημονιο τις τελευταίες 67 φορές
    4. Αν (πολύ λογικά) οι αριστεροι αρνηθούν τους λέμε πως κάνουν ανέξοδη αντιπολίτευση και πως δεν θέλουν να κυβερνήσουν. Το γεγονός πως κατέβασαν (όπως και ο Καμμένος btw) βασικές προτάσεις συνεργασίας επί υπαρκτών θεμάτων και όχι φλου, δεν φαίνεται να αγγίζει κανέναν (δεν ειπα πως ειναι καλές ιδέες - αν και αρκετες συριζαίικες είναι-. Είπα πως τις έφεραν. Αν σ' αρέσουν οκ, αν δεν σ΄αρέσουν παράτα τους). Σημασία έχει το φλού λεξιλόγιο χωρίς δεσμεύσεις: επαναδιαπραγμάτευση, απαγκίστρωση, αναδιάρθωση, ο Αντρέας θα ήταν περήφανος για τους λεκτικούς του απογόνους (βαση της επικειμενης δομικής αντιπαλότητας και τέτοια)
    5. Στα καπάκια λέμε πως ..αυτοι που φοβούνται να κυβερνήσουν πάνε για εκλογές για να παρουν παραπανω ψήφους. Και αυτό βγάζει νόημα. Μάλιστα
    6. Όταν λοιπόν αυτοί που ...φοβούνται να κυβερνήσουν με 52 έδρες (ενώ εμεις με τις 149 τους ζητάμε για παρέα γιατι μονοι μας δεν....) ζητάνε εκλογές για να φοβούνται περισσότερο (;) να κυβερνήσουν, εμείς θυμόμαστε πως οι... κομμουνισταί θα μας πάρουν τα λεφτά, θα μας πάρουν τα σπίτια, θα μας πάρουν τις γυναίκες και καλό θα ήταν να προσέχουμε μην μας πάρουν και το κωλαράκι!
    7. Παράλληλα ακολουθεί συντονισμένη επίθεση είτε παραπληροφόρησης (πχ το γράμμα του Τσίπρα που δεν ειχε μέσα "καταγγελια του Μνημονίου" αλλά "αλλαγή στρατηγικής" και το έκαναν... "αλλαγή του Μνημονίου"! ΕΛΕΟΣ!) είτε παραπληροφόρησης ΚΑΙ τρομοκρατίας μεσω μπλαμπλαρίσματος   το οποίο δεν πατάει που-θε-νά! ( πχ το (οχι παραλογο) σχολιο του Hondor Στρατουλη πως τα αποθεματικά μιας κρατικοποιημένης τράπεζας τα διαχειρίζεται το κράτος το οποίο παράλληλα εγγυάται τις καταθέσεις, που έγινε "θα μας παρουν τα λεφτά" (ποια;) ή την κουβέντα του Γλέζου περί "υποχρεωτικού δανεισμού των πλουσίων" που έγινε "δήμευση περιουσίας". Μερικές φορές οι λέξεις χάνουν το νοημά τους.) 
    Όλο το απο πάνω βγάζει νόημα (!;:!;) κατά τα φαινόμενα ως η επισημη ΝΔΣΟΚικη ρητορεία με σιγοντάρισμα απο τον κυρ- Φώτη βεβαίως βεβαίως.

    Γιατι τετοια αγάπη/μίσος όμως; μην ειναι το ποσοστο του συριζα; (δεν ειναι). Ή μηπως είναι που ΔΕΝ περίμεναν να μην βγάλουν, εστω ρε πουστη μου, 151 έδρες και οι δυο μαζί; Μηπως ο ίδιος ο Σαμαρας που ζηταγε μετ' επιτάσεως εκλογές μέχρι θανάτου (..ή αυτοδυναμίας) δεν τα μάζεψε αμέσως; Γιατί; Γιατί απλούστατα δεν έχουν πάρει χαμπάρι οι μέχρι πρότινος συνεταιροι στην κυβέρνηση τί έχει συμβεί στη χώρα, δεν έχουν πρεφάρει, καθόλου όμως, τα λογιστικά τους νουμεράκια και οι περικοπές και τα λοιπά, τι έχουν κάνει στην κοινωνία. Ελπιζαν, και ελπίζουν ακόμα πως από τη μία η συνήθεια της γριάς θα τους σώσει και από την άλλη η καταστροφολογία της ΤΙΝΑς: "ψηφίστε μας αλλιώς οι κομμουνισταί θα σας πάρουν τα λεφτά" θα τους σώσει. Το προβλημα δεν ειναι ο συριζας και "η ανευθυνοτητα του να κυβερνησει" (εωλο επιχειρημα απο τη στιγμη που ο συριζας ζητα εκλογές χρησιμοποιώντας ουσιαστικά τα επιχειρήματα του.... Σαμαρά!) είναι πως η ρητορεία τους, όλως παραδόξως, δεν πιάνει. Η Ελλάδα του 2012 δεν εχει σχέση με αυτήν του 2009, ούτε καν με του 2011!


    Να θυμάστε πως ο γράφων θεωρεί πως οι ΝΔΣΟΚοι (και ο κυρ Φώτης ή έστω μια ... μερίδα του) ΔΕΝ έχουν σχέδιο για την κρίση, δεν έχουν πολιτική άποψη για το τι μέλλει πράττειν και σίγουρα δεν τους νοίαζει "τι θα παθει ο κόσμος" εκτός και αν πρόκειται να χάσουν την κουτάλα.








    Αριστερή διακυβέρνηση και άλλα τέτοια

    Ας το εξετάσουμε λίγο ακόμα το σενάριο "αριστερης διακυβέρνησης" με αυτά τα κουκιά. Ας υποθέσουμε (προς χάριν του φίλου Αντρέα) πως ο Σύριζας έκανε την κουτσουκέλα και έμπαινε εντός χωρίς να του έχουν κάνει τη χάρη με τις υπογραφές κτλ.

    * 1η ανεβασιά (ιδιωματισμος κετς) στας Ευρώπας: του κουνάνε το χαρτί με τις υπογραφες Μπενι-Σαμαρα-Καρατζαγιώργη στα μούτρα. Τι μας λες, εδώ αλλα λετε. Ο Αλεξακης γυρνα με τα μουτρα κατω ταπηροκρανιασμενος και εδω τρώει φόλα απο τους ΝΔΣΟΚοι διοτι απετυχε. Πτωση της "αριστερης διακυβερνησης" και επιστρεφουμε στην ΤΙΝΑ μονο που τώρα ειμαστε.. .. ΤΙΝΑκότεροι!

    * Εναλλακτικά: του δινουν υπογραφη κτλ (που δεν...γιατι στο εξωτερικο ζοριζονται και δεν τους αφηνουσι. Δεν περνάνε αυτα ετσι ευκολα στην Γερμανια. Θα προτιμήσουν να τους προτείνουν να θυσιαστούν οι ίδιοι ως άτομα). Το σεναριο παραμενει το ιδιο. Παει ο μικρος, ζοριζεται το πραγμα, εδω ξεκινανε οι Πασχοι την καταστροφολογια, φοβεριζει λιγο ο Σόιμπλες, πεφτει η αριστερη διακυβερνηση κτλ κτλ.

    Το σχεδιο ηταν και είναι είτε να καει ο Συριζα κανοντας άλλα απο αυτά που έλεγε είτε να καεί φαινόμενος μαλάκας και επικίνδυνος. Οταν ο Σαμαράς και ο καθε Σαμαράς λέγει "ευρώ uber alles" εννοεί πως στην πρώτη στραβη θα βρίσκαμε "κινδυνο εξοδου απο το ευρώ" και θα γύριζε το τιμόνι. Ελπίζω αυτό πλεον να ειναι σαφες. Εδώ και 2μιση χρόνια μολις τα πράγματα ζορίσουν "ετοιμαζονται να μας διώξουν απο το ευρώ" και το σεχ συνεχίζεται!

    Εγω έχω να κάνω μόνο μία ερώτηση. Ας υποθέσουμε πως στις επόμενες εκλογές το ΠΑΣΟΚ καταποντίζεται. Και το παίρνει όλο (μαζι με Ντορα κτλ) η ΝΔ και με ποσοστό 36+% βγαζει αυτοδυναμία ή εστω τη βοηθά και το ΠΑΣΟΚ με το ποσοστακι του (και τώρα για 2 έδρες το χάσανε, ψίλλου πήδημα δηλαδή, αν εβγαινε η Ντορα ή/και ο Μάνος θα κλείδωνε το πράγμα!). Στο ίδιο σενάριο ο ΣΥΡΙΖΑ ανεβαίνει και άλλο και πάει στο 22%. Θεωρείτε πως τότε η ΝΔ θα του ζητήσει του σύριζα στήριξη για να είναι "νομιμοποιημένη" η νέα κυβέρνηση; Η νομίζετε πως θα θυμηθεί ο Βενιζέλος πως το ζητούμενο ΔΕΝ ειναι τα νούμερα αλλά η νομιμοποιηση της βούλησης του εκλογικού σώματος; Ποιος με τα σωστά του θα σκεφτεί πως τότε όντως θα θελήσουν να μοιραστούν την εξουσία; Ποιος θα πιστέψει πως θα πουνε πως "ακουσαμε το λαο και παμε σε επαναδιαπραγμάτευση;"

    Οταν τον κοπάναγαν τον λαό στο Σύνταγμα (και μια και δυο και τρεις και δεκατρεις) δεν...τον ακούγανε;


    Ας μην λεμε χαζαμάρες λοιπόν. Το κόλπο ειναι να διατηρηθεί το status quo παση θυσία. Το τι δράκοι θα πετάξουν αυτές τις μέρες δεν περιγράφεται. Ηδη ο Παπούλιας δρα (ξανά) πέρα και πάνω από τα τυπικά του καθήκοντα με "πιέσεις" σε κόμματα, επιλεκτικές διαρροές και απανωτές συσκέψεις που ειναι αμφίβολο αν ειναι εντός - πλεον- των αρμοδιοτήτων του. Και μην θυμηθώ το ...non paper απο τον Πρωθυπουργό που τους πέταξε!

    Ο κυρ Φώτης αποφάσισε να γίνει τελείως ΠΑΣΟΚ λέγοντας πως "Απορρίπτει κάθε συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ ο, ακόμα και μετά τις ενδεχόμενες νέες εκλογές."
    Και μένει η ερώτηση: αν όχι με το ΣΥΡΙΖΑ με ποιον; Δεν μένουν και πολλοι. Απορρίπτοντας ΚΚΕ που δεν θέλει, ΧΑ που δεν τη θέλουν, Καμμένο που δεν φτάνει και δεν τον θέλουν μενει αναγκαστικά ή η συνεργασία με το ΝΔΣΟΚ ή η ...ελπίδα να βγει το ΝΔΣΟΚ και να μην χρειάζεται ο κυρ Φώτης να κάνει το απονενοημένο διάβημα. Γιατί εγώ άλλη λύση δεν βλέπω. Αυτή ειναι η "υπευθυνη αριστερα" της ΔημΑρ! Να θυμόμαστε πως ο Φωτης ηταν Συριζαίος για χρόνια και ζαμάνια αλλά φαίνεται πως ειναι πιο πολύ ... ευρωπαίος (με την εννοια του.... ευρώ) παρά αριστερός. Αυτά και μένω, γιατί αν δεν μείνω θα τα χώσω άσχημα.


    Τελος πάντων. Αν δεν τους κάτσει η ΔημΑρ ή οι ΑνΕλ. προβλέπονται εκλογές. Και πρέπει τα πράγματα να ξεκαθαρίσουν.



    Τί πρέπει να καταλάβουμε

    * Πρέπει να γίνει αντιληπτό πως η έξοδος απο το ευρώ ειναι υπαρκτή πιθανότητα ασχέτως της κατευθυνσης (μνημονιο η όχι) που θα παρει η χώρα. Μπορούμε να βγούμε απο το ευρω μόνοι μας και θα το κάνουμε αν το κράτος δεν έχει χρήματα. Το τι θα γίνει μετα, τουλάχιστον για κάποιους μήνες, μπορεί να ονομαστεί και λαίλαπα. To ξέρουμε και το έχουμε εμπεδώσει. Για το αν μακροπρόθεσμα θα είναι τελικά καλύτερο δεν το ξέρω αν και υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις περί αυτου (απλο πχ πως ο τουρισμός που είναι η κύρια πηγή εισαγωγής συναλλάγματος θα πάρει τα πάνω του)

    * Ο Συριζα ισχυρίζεται πως το Μνημόνιο μας πετά εκτός ευρώ. Δείχνει να έχει δίκιο μιας και ακολουθώντας το μνημόνιο μειώνουμε το έλλειμα μεν, αλλά έχουμε έλλειμα και συνεχίζουμε να δανειζόμαστε. Ο κόσμος πλεον εχει στερεψει  φορολογικά και μοιραία πάμε προς καταστάσεις failed state κετς. Οι τόκοι πλέον ειναι περισσότεροι (;) απο τις δαπάνες για μισθούς -συντάξεις και η υπεραξία της εργασίας πηγαίνει κατευθείαν στους πιστωτές. Μαζί με τις δόσεις των δανείων μιας και στο Μνημόνιο 2 όλο το πακέτο πάει σε αποπληρωμές μεγαλώνοντας το χρέος ως νέο δάνειο.

    * Οι ΝΔΣΟΚοι ισχυρίζονται πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα μας διωξει απο το ευρω διοτι δεν θα έχει λεφτά να πράξει όσα λέγει. Κίνδυνος υπαρκτος αλλά - και εδώ θέλω να δώσετε βάση- όχι νομοτελειακός. Μια άρνηση, στην παρούσα φάση, εισπραξης δόσης και ταυτόχρονα πληρωμής τόκου αυτόματα θα μείωνε το χρέος - έλλειμα της τρέχουσας χρονιας. Οποιος δεν το κατάλαβε ας το ξαναδιαβάσει. Σε κάθε δόση της δανειακής σύμβασης που εισπράττουμε το χρέος και το έλλειμα ανεβαίνει. ΟΚ; Παραπέρα τα λεφτά που απαιτούνται για να βγούμε "ισα βάρκα ίσα νερά" ειναι της τάξεως των 5 δις. Οχι 11 η 14 που προβλέπονται για τον Ιούνιο. Πέντε. Οποτε καντε τα υπόλοιπα μαθηματικά μόνοι σας. Και τα σχόλια περί ικανότητας και πολιτικής βούλησης


    * Πρεπει να γινει αντιληπτο πως λεφτα δεν υπάρχουν. Οταν ο ΣΥΡΙΖΑ μιλα για ανακατανομη των βαρων βεβαιως δεν λέει πως θα τρωμε με χρυσα κουτάλια. Βεβαιως δεν λέει πως εσυ δημόσιε υπάλληλε χαραμοφάη εφοριακέ είσαι το πουλέν του. Και αν το λέει (που δεν...) δεν το εννόησες καλώς. Αλλη κουβέντα το δεν σε απολύω για να μην οξύνω το ήδη υπάρχον κοινωνικό πρόβλημα και άλλη κουβέντα το ότι ξηγιέσαι καλά και από πάνω.

    * Πολύ καλά κανει ο Συριζα και μιλά για μεγάλους φορολογικούς συντελεστές στο χρήμα, το πολύ χρήμα. Αυτη τη στιγμή το κράτος χρειάζεται χρήματα για να λειτουργήσει. Το χρήμα δεν το γεννάν κότες, το παίρνει από κάποιους. Ή θα επιλεχθούν πάλι οι ίδιοι απο το ΝΔΣΟΚ ή θα χτυπήσουμε και τους αποπάνω. Καπίς;

    * Πρέπει να γίνει αντιληπτό πως για τα χάλια της ελληνικής οικονομίας είναι αυστηρά υπεύθυνο το σύστημα ΝΔΣΟΚ. Διαχρονικά. Το να ελπίζεις πως διορθώθηκαν και πως έχουν την εμπειρία και πως θα δουλέψουν αυτή τη φορά και τέτοια είναι ίδιο με το να βάζεις τον .... Παλαιοκώστα security σε χρηματαποστολή. Σε πρώτη φάση λοιπόν πρέπει να απαλλαγούμε απο αυτους και μετά βλεπουμε. Το επιχείρημα μένει: ότι και να γίνει μετά, θα είμαστε καλύτερα χωρίς αυτούς.





    Μπουουουου τα κομμούνια!


    * Στα πλαισια της τρομοκράτησης του εκλογικού σώματος έχουν πεσει διάφορα επιχειρήματα. Εδώ γίνεται μια προσπάθεια ανασκευής όσων θεωρεί ο γράφων πως ειναι μυθεύματα:

    ** Θα μας πάρουν τα κομμούνια τα λεφτά από τις τράπεζες 
    α) Ποια λεφτα;
    β) Καθε τράπεζα κάνει με τα λεφτά σου ότι γουστάρει εδώ και χρόνια. Υποχρέωση της ειναι να σε καλύπτει.... θεωρητικώς. Κανένας δεν πρότεινε κάτι διαφορετικό.
    γ) Αντε στην χειρότερη να γίνει κάτι τύπου Αργεντινής για ένα διάστημα. Να υπάρχει δηλ όριο ανάληψης για να μην παρουν οι ... πατριώτες δεξιοι τα λεφτά τους και τα πάνε στην Ελβετία. (αυτο ειναι δικό μου ε; δεν το διάβασα κάπου ως θέση.)

    Κοινώς το επιχείρημα ειναι μαλακισμένο

    ** Θα χρεοκοπήσουν οι τράπεζες
    Στα παπάρια μας. Όπως έγραψε και κάποιος άλλος "συγνώμη και με το συμπάθιο αλλά όποια τράπεζα δεν αντέχει τον καπιταλισμό, μπορεί να τεθεί υπό πτώχευση." Θυμήθηκα επίσης πως οι καταθέσεις (νμζ μέχρι τουλάχιστον ενός ποσού ή μπορει και εν όλω) κατοχυρώνονται και εγγυώνται από το ελληνικό κράτος. Αν οι μετοχοι των τραπεζικών ΑΕ θέλουν να σώσουν τα σαπάκια τους, καλά θα κάνουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους, έτσι για αλλαγή. Γιατι το αν θα κρατήσει μια τράπεζα τους καταθέτες - πελάτες της είναι και θέμα δικιάς της πολιτικής, σωστά;

    ** Θα φύγουν οι καταθέσεις για το εξωτερικό
    Μα με τις μαλακίες που τους λετε τι περιμένετε να κάνουν; Βλ. λήμμα "αυτοεκπληρούμενη προφητεία" (ok δεν ειναι το καλύτερο, αλλά αυτό βρήκα!)

    ** Θα φύγουν οι επιχειρήσεις-επενδυτές για το εξωτερικό.
    Ποιες; Βιομηχανία βαριά δεν έχουμε, μεγαθήρια πολυεθνικών δεν έχουμε, σκατά μεγάλες επιχειρήσεις έχουμε. Μήπως νομίζατε πως ήμαστε η Γερμανία; Αν κλείσουν τα lidl πχ περιμένετε εσείς να μείνει μια χώρα χωρίς σουπερμάρκετ; Ας ανοιξουμε κανα μπακάλικο λέω εγώ (το μοντέλο του Αρ. Δοξιάδη με τις μικρές επιχειρήσεις) όταν φύγουν οι μεγάλοι και μια χαρά θα είμαστε. Ε, εσυ φιλε μου αν δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς προσούτο εισαγωγής να πα να γαμηθείς! Τελος πάντων 2μιση χρόνια μόνο κώλο δεν δώσαμε, έκλεισαν χιλιάδες θέσεις εργασίας, έπεσαν οι μισθοι και ακόμα "επενδυτες" εγώ δεν βλέπω. Αλλά απο την άλλη εγώ είμαι συριζαίος μαλάκας και μπορεί να ήρθαν και να είναι αόρατοι. Αν θέλει τώρα η coca cola (πχ) να σηκωθεί και να  φύγει ας φύγει! (btw να θυμάστε πως αυτοι παιρνουν επιδοτήσεις πολλαπλάσιες των μισθών των εργατών για να μεινουν. Ε, ας τα δίνουμε σε μικρές επιχειρήσεις που κρατάνε το χρήμα στον τόπο!) Αμαν πια!

    ** Τα κομμούνια θα μας πάρουν τις γυναίκες, θα μας σφάξουν και τέτοια
    Ασχολίαστο. Παντως αν ημουν καναλάρχης με παράνομη συχνότητα ή κρατικοδίαιτος εκδότης με γιο βουλευτή που βγήκε λόγω του bonus ε, μια εχθρότητα προς τον ΣΥΡΙΖΑ θα την είχα. Λέμε τώρα

    ** Η μείωση των μισθών βοηθά την ανταγωνιστικότητα.
    Λαθος. Η μειωση των μισθών βοηθά το δουλεμπόριο. Αν δηλαδή οι Βούλγαροι (πχ) δίνουν και τα ....κοριτσια τους στο αφεντικο θα το κάνουμε και εμείς για να είμαστε ανταγωνιστικοί; Δεν υπάρχει κάποιο όριο πέρα από το οποίο η μείωση μισθού σε κάνει δουλοπάρικο; Αν επιτρέπεται μπορώ να προτείνω και κάτι άλλο: αντι για μειωση μισθού ας κάνουν τα αφεντικα τους εργαζόμενους συμ-μέτοχους για να τους νοιάζει και προσωπικά να έχει κέρδος η επιχείρηση. Την ανταγωνιστικότητα βοηθά ένα καλα ορισμένο νομικό και φορολογικό πλαίσιο και απλες γραφειοκρατικες διαδικασίες. Απο αυτό πάσχουμε και ειναι κατόρθωμα του συστήματος ΝΔΣΟΚ που έκανε τη χώρα ... φέουδα.

    ** Με το ευρώ είμαστε καλύτερα απ΄ότι ήμασταν με τη δραχμή.
    Μπα. Ούτε καλυτερα ούτε χειρότερα. Οι ίδιοι ρεμπεσκέδες είμασταν με ευρώ και δραχμή. Δεν μπήκαμε στο ευρώ για να ...ανακαλύψει η Μαρίλια τον κόσμο, και πως μπορεί να πάει στο Γκστάαντ χωρίς να την καθυστερούν τα τελωνεία, αλλά γιατί ήταν ένα βήμα προς τη νομισματική σταθερότητα. Αυτή εκλήφθη από την ΝΔΣΟΚική καμαρίλα ως σταθερότητα στην. ... ανεση δανεισμού και τα αποτελέσματα τα είδαμε.

    ** Ευρώ uber alles
    Πάλι σκάει η ερώτηση. Ναι θέλουμε το ευρώ, αλλά σε ποιο βαθμό θυσίας του λαού είμαστε διατεθειμένοι να φτάσουμε για να το κρατήσουμε και με τους όρους που μας ζητάνε; Πόσο τοις εκατό των ελλήνων είστε πια διατεθειμένοι να θυσιασετε προκειμενου να έχουμε ευρω;

    ** Για όλα φταίνε οι λαθρομετανάστες.
    Αληθές ειναι πως το φτηνό εργατικό δυναμικό χρησιμοποιήθηκε κατά κορον επι εποχης ... ανάπτυξης ως δουλοπάροικοι. Αλήθεια όμως ποιος άνοιξε τα σύνορα; Ποιος υπέγραψε το Δουβλίνο 2(;) που μας κάνει αποθήκη μεταναστών; Ποιος έκανε τον μέσο Ελληνα πολίτη στις εποχές της ...αφθονίας να απαξιώσει πλήρως την χειρωνακτική εργασία αφου "έβαζε έναν Αλβανό να του κάνει τη δουλεια"; Ποιος, με συνεπή και συνεχή πολιτική έκανε γκέτο "φτηνά οικόπεδα" το κέντρο της Αθήνας; Ποιος καταδικάζεται συνέχεια απο τα ευρωπαϊκά δικαστήρια για καταπάτηση δικαιωμάτων; Και εν τέλει ποιος τεχνηέντως φούσκωσε το πράγμα με υγειονομικές βόμβες και Αμυγδαλέζες και τέτοια; Το αστείο ειναι πως η ΧΑ έχει πλέον μέσα της και ...Αλβανους υποστηρικτές που λένε πως "έρχονται οι 'ξένοι' και μας παίρνουν τις δουλειές"! (μιλάμε να τραβάς τα βυζιά σου!)

    ** ΕΛ Πετρέλαια, διαμάντια, χρυσός, ΑΟΖ
    Παπάρια μάντολες. Το όνειρο του ραντιέρη και ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται. Είτε είναι υπαρκτά θέματα είτε όχι, είναι το νέο όπιο του αστου (καλό ε;) . Δεν χρειάζεται να κάνω τίποτε, έχω περιουσια και οι κακοι (ξενοι, τραπεζες, εβραιοι, Νεφελιμ και τέτοια) δεν με αφήνουν. Αλλες δικαιολογίες;



    Πόρισμα
    Στα πλαίσια αυτά λοιπόν, αυτό που προτείνω τώρα δεν ειναι απλα ψηφος στο ΣΥΡΙΖΑ, όπως ήταν η γνώμη μου στις προηγούμενες εκλογές. Ειναι δαγκωμα ψηφοδελτίου και μπουκαρισμα με αυτό στην καλπη. Οχι τοσο γιατι ειναι καλός ο Σύριζα, αλλά γιατί τους άλλους τους είδαμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ απλά έχει αποδείξει πως δεν υποκύπτει εύκολα σε αυτους (όχι σαν καποιους αλλους ε;).  Αλλέως το φθινόπωρο αναμένεται χοντρή κοινωνική έκρηξη και θα λέμε άλλα για άλλα.Η τρομοκράτηση θα συνεχιστεί για καιρό ακόμα απο τα ΜΜΕ. Θα αρχίσουν να δείχνουν και "τι καλα παιδιά" ειναι εκει στην ΧΑ. Τα πάντα θα γίνουν για να μην αλλάξει η ασκούμενη νεοφεουδαρχική πολιτική. Αλλά σε σχέση με παλαιότερα ειναι λίγα. Παλαιότερα είχαμε
    * εμφύλιο
    * χούντα
    * εκλογές που ψήφιζαν δέντρα
    * βομβες στο Γοργοπόταμο
    κτλ
    όποτε η αριστερά έπαιρνε τα πάνω της. Δεν βλέπω να αλλάζει κάτι, απλά ελπίζω να μην το χοντρύνουν το παιχνίδι και άλλο.

    Θα μου πεις εγώ δεν είμαι αριστερός και δεν μου παει ο Συριζας. Τι κάνω;
    * Πρώτη εύλογη πρόταση Καμμένος. Όχι γιατί είναι καλός, αλλά γιατί θέλει να διαλύσει τον Αντώνη. Φυλακές, εξορίες, γκιλοτίνες, δημεύσεις και πολύ γουστάρω τον κατά dion "δεξιό νίντζα". Ναι μεν ο Καμμενος ειναι φασίζων ακροδεξιός, αλλά και ο Αντώνης τί είναι;
    * 2η πρόταση κάποιο φιλελεύθερο γκρουπούσκουλο. Με τη γνώση όμως πως αν βγουν θα συνεργαστούν μνημονιακά με το ΝΔΣΟΚ
    * 3η πρόταση: Οικολόγους-Πειρατές 
    * 4η πρόταση: αποχή
    * 5η πρόταση: δεξιος; Αυτοκτόνα! Κάνε κάτι καλό για τη χώρα επιτέλους!!! :ΡΡΡ

    aeisixtir