Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τετάρτη, Μαρτίου 11, 2015

Συνηθισμένες παρανοήσεις

Ο τίτλος ειναι κουτσός. Ηθελα να βαφτισω το ποστ "συνηθισμένες παρανοήσεις στην Ελλάδα" αλλά μετά θυμήθηκα πως δεν έχω ζήσει μονιμα στο εξωτερικό, οπότε μπορει οι παρανοήσεις αυτές να ειναι παγκόσμιες και να μην το ξέρω. Πάντως, τοπικά, ειναι και παραείναι συνηθισμένες.




* Τέχνη VS Βανδαλισμός και το προσωπικό γούστο σαν μέτρο της τέχνης


Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα μπερδεύουμε. Ο βανδαλισμός ειναι βανδαλισμός και η τέχνη ειναι τέχνη. Μπορει μεν μερικοί, οπως ο Αττίλας ο Ούννος για παράδειγμα να είχαν αναδείξει τον βανδαλισμό σε τέχνη, αλλά πιο σύνηθες είναι ορισμένοι να κάνουν τέχνη μέσω του βανδαλισμού. Ας δούμε το τελευταίο και πιο τρέντι παράδειγμα:


Πριν πάμε στο δια ταύτα θα διηγηθώ την παραβολή του Χαζώτου, μια προσωπική μου εμπειρία.

Εν έτει 2006 γυριζα μαζί με τον αδερφο μου σαν τα σκυλια τα αιγαιικα νησια. Παιδια δεν ειχαμε, σκυλια δεν ειχαμε, υποχρεωσεις δεν ειχαμε, μια χαρα ειμασταν. Καπου μας κολλήθηκε ενας κολλιτσίδας. Αλλάξαμε μέχρι και νησί για να ησυχάσουμε αλλά αυτός μας ακολούθησε. Σε καποια φάση ειμαστε στην Αντίπαρο, με ένα μπουκάλι τεκίλα (ωραιότατη, απο Καλαμάτα (!), 8-10 ευρώ στο σουπερ μάρκετ) ο καθείς ανα χείρας και κάνουμε χαζι τον κόσμο που κανει βολτες. Ειμαστε χαλαροί και ωραίοι, αραχτοί στο πεζοδρόμιο, ενώ πίσω μας είναι ένας ωραιότατος φρεσκοβαμμένος άσπρος τοίχος κάποιου σπιτιού στο παραδοσιακό (μετα-μεταξικό) αιγαιοπελλαδίτικο style. Ερχεται ο μαλάκας, κοιτάζει αριστερά, κοιτάζει δεξιά με ύφος Wile Coyote, βγαζει εναν θεόχοντρο μαρκαδόρο απο την τσέπη του (!), και πατάει στον τοίχο μια διακριτική τζίφρα 30x 40 εκατοστά. Το ίδιο είχε κάνει και στο προηγούμενο νησί σε 2-3 σπίτια, αλλά τότε δεν είχα πολυασχοληθεί, θες γιατι εκει που περπατάγαμε, εξαφανιζότανε και ξαναρχότανε με ηλίθιο ύφος (εντωμεταξύ εμεις χαιρόμασταν τόσο που εφευγε που δεν ασχολιομασταν με το που πήγε, απλα επιταχύναμε το βήμα και μετά έτρεχε να μας φτάσει), θες γιατί ποιος τον γαμεί τον μαλάκα με τις μαλακίες του, θες γιατί οι τοίχοι που επέλεγε δεν ήταν τόσο ολόλευκοι όσο κατά κανόνα στο χρώμα του τσιμέντου - κονιάματος. Τελος πάντων εκεί το έκανε δίπλα στην μύτη μου. Κατά πρώτον εντυπωσιάστηκα, και εκεί θυμήθηκα πως το είχε ξανακάνει στο προηγούμενο νησί. Οσο να 'ναι δεν περίμενα, τύπος που μένει σε sleeping bag σε camping, χωρις ούτε καν σκηνή, θα ασχολείτο να φέρει από την Αθήνα εναν μαρκαδόρο του μισού κιλού μόνο και μόνο για να βάζει την (περίτεχνη βεβαίως βεβαίως) τζίφρα του σε όποιον τοίχο βρει, ενω τις υπόλοιπες μέρες και ώρες θα τον κουβαλάει μαζί του σε έναν σάκο της κακιάς ώρας μαζί με τα υπόλοιπα διακοπευτικά υπάρχοντά του.

Καπου εκει σκανε κατι πιτσιρικάδες που κατασυμπαθησαμε μιας και μας λυπηθήκανε και μας απάλλαξαν απο τον μαλάκα (άλλη ιστορία αυτή), αλλά μου έμεινε η ατάκα ενός."Κοιτα τον μαλάκα ρε. Ωραίος τοίχος, φρεσκοβαμμένος, ασπρος άσπρος, τον έβαφε χτες ο άνθρωπος όλη μέρα και ήρθε απο την Αθήνα ο μαλάκας να τον γαμήσει για να φτιάξει την μαλακία του". Ούτε ο Ουμπέρτο Έκο δεν θα το προσδιόριζε καλύτερα.


Ποιο ειναι το δίδαγμα της πιο πάνω χαριτωμένης ιστορίας; Ο βανδαλισμός ειναι βανδαλισμός και η τέχνη ειναι τέχνη. Όταν πας να κάνεις τέχνη μέσω βανδαλισμου φίλτατε, απλά βανδαλιζεις. Περι τέχνης άλλωστε και περι γούστου κολοκυθόπιτα. Είτε σε αρέσει είτε δεν σε αρέσει το οτιδήποτε μπορεί να βαπτιστεί τέχνη και το προσωπικό γούστο δεν την καθορίζει καθόλου μα καθόλου. Τέχνη ειναι αν τέχνη νομίζεται. Μπορεί σε μερικούς να αρέσει το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο (εμένα λχ μου αρέσει), μπορεί σε μερικούς να μην αρέσει. Δεν το κάνει λιγότερο ή περισσότερο τέχνη.

Αλλά, δυστυχώς ή ευτυχώς αυτό που το αναιρεί σαν τέχνη ειναι η ίδια η έννοια του βανδαλισμού που χρησιμοποιεί σαν μέσο. Δεν ήταν δικός σου ο τοιχος ρε γαμημένε για πας να βάλεις πάνω του την τζίφρα σου, ρε δεν πα να εισαι ο Ντα Βίντσι. Μπορεί εσύ να έχεις εφτά εκατομμύρια εμπνευσεις, τι σου φταίει ρε μαλάκα ο ξένος τοίχος; Αμε σπίτι σου και κάντο πουτάνα να ξεκαβλώσεις καλλιτεχνικώς στο τέλος τέλος. Και όποιος πούστης πει πως ο τοίχος του Πολυτεχνείου ειναι δημοσιος και τέτοιες αρχιδιές να πα να γαμηθεί. Δημόσιος πα να πει πως ειναι τόσο δικός του όσο και δικός μου και μένα κανένας παπάρας δεν με ρώτησε αν γουστάρω να δω την κάβλα του πάνω στον δικό μου τοίχο. Οι δημόσιοι χώροι έχουν διοικητικά συμβούλια, εκπροσωπους και διευθυντάδες, αμε πάρε την άδεια και αμα στην δώσουν τότε το ξανακουβεντιάζουμε. Αμα δεν σου αρέσουν τα διοικητικά συμβούλια, οι εκπροσώποι και οι διευθυντάδες κοιτα αν μπορείς να τους αλλάξεις. Αμα δεν μπορείς δεν ειναι επειδή το κράτος σε καταπιέζει μαλάκα μου, ειναι διοτι μάλλον οι υπόλοιποι από εμάς, που έχουμε ίσο μερίδιο στον τοίχο με το δικό σου, μάλλον δεν γουστάρουμε το ξεκάβλωμα του καθενός στην δικιά μας περιουσία.

Και μεις μικροί κάναμε τις μαλακίες μας, ειδικά επί ξένης περιουσίας, και τα λέμε και τώρα και γελάμε, αλλά δεν θα πούμε κιολας πως είχαμε και δίκιο από πάνω. Παντως, αμα πετύχω το σπίτι του πούστη που είχε αυτήν την έμπνευση θα φροντίσω και γω να ...καλλιτεχνήσω σε στυλ GG Allin!




* Το ανάποδο: Τα παρατημένα κτίρια, δεν ειναι δημόσιοι χώροι, ειναι παρατημένα κτίρια (βλ villa amalias) και ο μενων εκεί εχει το δικαίωμα της χρησικτησίας. Το να τραμπουκίζεις τον κόσμο που βρήκε ένα ρημάδι και το έκανε κτίριο απο κατσαριδοφωλιά, για να το παίξεις θεσμικός και έτσι, ίσως και για να σπρωξεις καμια εργολαβία, δεν σε κάνει τιμητή του δημοσίου συμφέροντος.



* Ο νόμος δεν είναι το προσωπικό μας γούστο και η τήρηση των νόμων δεν σημαίνει συμπάθεια/αντιπαθεια σε κάποιο πρόσωπο. Δηλαδή: το προσωπικό μας γούστο δεν ειναι μέτρο 
των νόμων

Καταλαβαίνω τη δυσκολία κατανόησης της πιο πάνω φράσης. Οταν έχουμε μάθει τόσα χρόνια από τους κυβερνώντες οι οποιοι φτιάχνουν συνέχεια νόμους για τους κολλητούς τους ή νόμους αυτοαμνήστευσης για τους εαυτούς τους, μοιραίο ειναι και μεις να μπερδεύουμε το νομο σαν έννοια με το κολλητηλίκι.

Που αναφέρομαι; Στην Ζωή Κωνσταντοπούλου η οποια φέρεται και φαίνεται να εξετάζει τη συνταγματικότητα μερικών Μνημονιακών νόμων που ψηφίστηκαν απο λίγότερους από 150 βουλευτές παρότι απαιτείτο αυστηρά απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής. Ο λόγος ειναι πως απο τους 300 βουλευτες μερικοί ειναι υπόδικοι και προφυλακισμένοι και οι ψήφοι τους μάλλον γειώθηκαν και απαιτήθηκε απολυτη πλειοψηφία επί Βουλής 280τόσων βουλευτών (!)
Τι είπε η Ζωή;
- Τους είπε αθώους; οχι.
- Τους είπε αδίκως προφυλακισθέντες; Προφανώς όχι.
- Το έπαιξε μήπως αλληλεγγύη και τέτοια; Αντιθέτως.
Το αυτονόητο είπε η γυναίκα. Πως φυλακισμένος ή όχι (ειδικά προφυλακισμένος και κατηγορούμενος και όχι καταδικασμένος) ένας βουλευτής παραμένει βουλευτης μιας και κάποιοι τον ψήφισαν και η προφυλάκιση δεν συνιστά αφαίρεση της βουλευτικής ιδιότητας, η οποια παραμένει σε ισχύ, όπως και το δικαίωμα του να ψηφίζει στην Βουλή. Μόνο κάποιος μπετόβλακας θα πρότεινε ποτέ να αφαιρεθούν οι ψηφοι της ΧΑ απο την ολομέλεια (κατι που τώρα "συμφέρει" τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς θα μπορούσε να έχει "αυτοδυναμία" με τις δικές του 149 έδρες. Ευτυχως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ειναι τοσο βλάκας και δεν το επικαλέστηκε) καθώς αυτό συνιστά προφανή παραβίαση του πολιτεύματος (βλ. σχετικά εδώ). Το ότι μερικοί μία αθροίζουν και μία αφαιρούν τις ψήφους (δυνητικές ή όχι) της ΧΑ ανάλογα με το αν τους βολεύει η  όχι συνιστά και αυτό παραβίαση του πολιτεύματος.

Καλώς η κακώς η ΧΑ ψηφίστηκε από πολίτες και οι ψήφοι των Βουλευτών της μετράνε. Η σωστή αντίδραση παραμένει αυτή του Σταυρου Δημα. Ας ψηφίσουν. Δεν δέχομαι να βγω με τις ψήφους τους. Δεν δέχομαι κανένα νομο που οι μή ΧΑκοι ψήφοι δεν ειναι 151 αν απαιτείται απόλυτη πλειοψηφια (το λέω αυτό και για την τρέχουσα κυβέρνηση, να μην κανει τις μαλακίες της παλιάς).

Update: Καπου εδω μια προσθήκη επειδη ενδεχεται να το έχω καταλάβει λάθος το ζήτημα. Υπάρχουν και οι διατάξεις που ψηφίζονται και απαιτείται η πλειοψηφία των παρόντων βουλευτών. Μην δίνοντας άδεια εξόδου στους προφυλακισμένους, αλλάζεις δυνητικά το πλήθος των παρόντων βουλευτών και έτσι στην ουσία νοθεύεις την ψηφοφορία. Bλ. σχετικά το ποστάρισμα για το παρον ποστάρισμα της Eskarina στο facebook εδω από το οποίο κλεβουμε δυο σχολια:
Η νομική διάσταση - η ηθική είναι αδιάφορη σε αυτή την περίπτωση - δεν είναι τόσο απλή. Όπου επιτάσσεται, για την επίτευξη πλειοψηφίας, ο απόλυτος αριθμός επί των παρόντων, η παρά τη θέληση απουσία (όπως σε περίπτωση προφυλάκισης και μη μη μεταγωγής) καθίσταται προβληματική, διότι αλλοιώνει το αποτέλεσμα.
Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να διεξάγεται ΚΑΜΙΑ ψηφοφορία χωρίς την παρουσία των βουλευτών της ΧΑ και ιδίως ψηφοφορίες για τις οποίες προβλέπεται πλειοψηφία επί των παρόντων.
Τέλος Update

- Πάλι περι Χρυσής Αυγής. Πριν κάμποσο καιρό ο Κασιδιάρης έκανε τόπι στη φάπα την Κανέλλη σαν βαρύμαγκας που είναι. Το αδικημα ήταν αυτό που ήταν και απ ότι έμαθα η ίδια η Κανέλλη δεν έκανε μήνυση στον Κασιδιάρη περιμένοντας το κράτος να δράσει αντ αυτής. Το ζήτημα ειναι πως η Κανέλλη ήθελε, κόντρα στους νόμους, να τιμωρήσει το κράτος απο μόνο του τον Κασιδιάρη για την πράξη του, παρόλου που ο νόμος ορίζει πως η ίδια έπρεπε να του κάνει μήνυση εντός τριμήνου για να έχει νομική βάση η κατηγορία. Η παύση της διωξης του σκατοκέφαλου, σαφώς και δεν σημαίνει αθώωση, αλλά ειναι σοκ μιας και ειναι απο τις λίγες φορές που κοτζαμ ΚΚΕ πιάνεται νομικά αδιάβαστο.

- Ξανα περί Χρυσής Αυγης: Η ΧΑ ειναι μια συμμορία εγκληματιών. Ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης μιας συμμορίας εγκληματιών, ειδικά μιας με πολιτικό σκέλος ειναι η κατά γράμμα τήρηση της νομιμότητας. Απο όλους και προς όλους. Το να παίζεις με τα όρια του νόμου, να ζητάς παραβιάσεις του νόμου επειδή οι άλλοι "ειναι κακοι" και τα λοιπά, το μονο που κάνει ειναι να ανοίγει μια κερκόπορτα νομικού προηγουμένου για αιτιολογηση του εκάστοτε απολυταρχισμού.




* Οι αυτόκλητοι σωτήρες και τιμωροί, οι δικαστές του  facebook. Το δικαίωμα στο λυντσάρισμα ΔΕΝ ειναι απαραβίαστο ούτε θεωρείται δημοκρατικό κεκτημένο.

Τρέντι νέο επίσης έγινε η σύλληψη ενός φερόμενου ως παιδεραστή. Πριν ακόμα τον πιάσουνε καλα καλα, πριν μάθουμε απο την αστυνομια πως και γιατι και ποτε, αρχισανε να λυσσάνε οι τσαούσες των social media. Να τον κρεμασουμε, να τον εκτελέσουμε, να τον....γαμήσουμε, να έτσι, να αλλιώς και να αλλιώτικα. Ούτε δικαστήρια, ούτε τίποτα, αυτα ειναι περιττά μιας και το σώμα των ενόρκων των καναλιών (που λενε πάντα την αλήθεια) και του facebook (του οποιου οι χρήστες όσο περνάει ο καιρός μεταμορφώνονται σε μικρούς, χαρούμενους φασίστες παντογνώστες), είχε βγάλει ήδη την ετυμηγορία όχι μονο επί των εγκλημάτων, αλλά και επί της αρμόζουσας ποινής αλλά και του χρόνου εκτέλεσης της. (Συνοπτικά: Ενοχος, θανατος, αύριο)

Ανακεφαλαιώνουμε: Ο βαθμός ευαισθησιας μερικών κομπλεξικών δεν ειναι μέτρο της δικαιοσύνης. Ο βαθμος ευαισθησίας σε ένα θέμα δεν είναι μέτρο της ενοχής του κατηγορούμενου. Η ενοχή ή όχι αποφασίζεται απο τα δικαστήρια. Βεβαίως οι δικαστες μπορεί να σφάλλουν ή να έχουν σκοπιμοτητες και προσωπικές πολιτικές, άνθρωποι ειναι και αυτοι, αλλά αυτό δεν κανει εσένα μανταμίτσα να εχεις δίκιο ούτε έτσι ούτε αλλιώς.  Και ναι μεν το δικαιικό μας σύστημα έχει πολλά προβλήματα αλλά η προβολή της δικαιοσύνης του facebook δεν ειναι μια βελτίωση



* Συνέχεια απο το προηγούμενο: Αν το κράτος δυσλειτουργει, η αυτοδικία δεν ειναι η λύση. Η αυτοδικία, η επιβολή προσωπικού δικαίου ειναι φασιστική πρακτική. Δεν έχει καμία διαφορά από τους αυτόκλητους τιμωρούς (μη χέσω) της ΧΑ

 To ίδιο είδαμε με τις αντιδράσεις για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη από την Κρήτη που φέρονται να τραμπούκιζαν και να παρενοχλούσαν συμφοιτητές του. Δεν μάθαμε ούτε ποιοι, ούτε πόσοι. Το ότι το είπαν μερικοί όμως στα κανάλια ήταν αρκετό για να κάνει μερικούς σταυροφόρους να ξεσπαθώσουν:





Ρε παιδια ποιοι νομίζετε πως είστε ρε παιδια; Ο σούπερμαν; ο μπάτμαν; ο ζορό; Ο ίδιος ο εξαφανισμένος πιτσιρικάς λέγεται πως τραμπουκιζόταν απο τους ψυχοπαθείς συμφοιτητες του επειδή δεν ήταν αρκετά "κρητικός" για τα γουστα τους. Δεν ειχε πιστόλια φανταζομαι, δεν θα επινε τον κώλο του και μάλλον δεν θα ήταν οπαδός της προσωπικής απόδοσης δικαίου a.k.a βεντέτας που ειναι και παραδοση στα κρητικά όρη. Το να ζητάς βεντέτα - αυτοδικία απο μερικούς οπαδούς της αυτοδικίας επειδή αυτοδικούσαν σε κάποιον επειδή μαλλον δεν ήταν οπαδος της αυτοδικίας δεν σε κάνει τιμωρό. Σε κάνει μαλάκα.

Το ότι ποστάρουμε με απόλυτο ύφος ενιοτε (ενοχος και ο γράφων γι αυτο) τις αποψάρες μας κάπου, και έρχονται και πεντεδέκα μαλάκες και "μας κάνουν like" (δηλαδή σε απλά ελληνικά: λένε ότι συμφωνούν μαζί μας) δεν τις κάνει ούτε θέσφατα, ούτε τους δίνει κάποια νομική ισχύ, ούτε κάποια δημοκρατική νομιμοποιηση. Και βεβαίως χάρις στα blogια και τα social media η ενημέρωση διαχέεται και δεν ειναι πλεον μονοπώλιο των πουλημένων ΜΜΕ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οτι διαβάζουμε στα social media ειναι σωστό, ούτε ότι ξαφνικά γίναμε παντογνώστες πόσο μάλλον αντικειμενικοί και έγκυροι κριτές των παντων.



32 σχόλια:

  1. Ανώνυμος11/3/15 10:08

    Γενικά στην Ελλάδα κυριαρχεί η άποψη: εγώ έχω πάντα δίκιο και πρέπει να περνάει το δικό μου αλλιώς είσαι φασίστας/κομμούνι/αναρχοάπλυτος/πασόκος/ένοχος κτλ κτλ.

    Όσο για το Χατζηστεστεφάνου, από κει που μου ήταν απλά αδιάφορος τώρα καταντάει τέρμα μαλάκας, ενίοτε και επικίνδυνος.

    Πρόεδρας ΑΠΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος11/3/15 10:32

    Προσυπογράφω με χέρια, πόδια και άλλα άκρα που μου φύτρωσαν μόλις τώρα, με μοναδικό σκοπό να υπογράψουν και αυτά.
    Εσταρινάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος11/3/15 10:51

    " Και όποιος πούστης πει πως ο τοίχος του Πολυτεχνείου ειναι δημοσιος και τέτοιες αρχιδιές να πα να γαμηθεί. " . Είδαμε πώς αντιμετωπίζουν λ.χ και τους ιδιωτικούς τοίχους των σπιτιών. Ρε που τα πουλάνε αυτά; Η κεντρική ιδέα είναι μια: "Κάνω ο,τι γουστάρω επειδή είμαι καλλιτέχνης και αμα δε σου αρέσει να πα να γαμηθεις εισαι φασιστας και κομπλεξικος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Kudos Ζαφώδιε! Εξαιρετικός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από κάποιον που έχει ζήσει μόνιμα στο εξωτερικό, όσον αφορά το πλαίσιο του κειμένου, ο τίτλος "συνηθισμένες παρανοήσεις στην Ελλάδα" θα ήταν σωστός.

    Η εργασία στον τοίχο του Πολυτεχνείου δεν είναι βανδαλισμός. Είναι τέχνη. Και μάλιστα με χαρακτήρα κοινωνικο-πολιτικό. Από τις πιο δύσκολες και απαραίτητες εκφράσεις τέχνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Προεδρας ΑΠΙ
    Ο Χατζ/νου με εχει στεναχωρήσει πολλάκις εσχατως.

    @Εσταριαν
    Μερσι κουμβάρε!

    @ανώνυμος
    Αμα θελει ο αλλος τεχνη να κανει στον τοιχο του ή σε καναν παρατημένο τοιχο, αλλιως με το ίδιο ακριβώς δικαίωμα θα πάω να του χέσω το σπιτι

    @batcic
    Μερσι

    @thinks
    Δεν ξερω αν ειναι βανδαλισμος, ισως ειναι βαρια η λεξη. Δεν ειναι τεχνη. Τεχνη θα ητονε αμα ο ιδιοκτητης/διαχειριστης ειχε συμφωνησει. Τωρα ειναι κατάληψη, βανδαλισμος, καταπίεση του ιδιοκτήτη απο τον καλλιτέχνη. Ισως εισαι θετικος επειδη το αποτελεσμα σε άρεσε. Εγω προσπαθώ να πω τα ίδια ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

    Αμα λχ αυριο το Πολυτεχνείο ητονε γεμάτο σβάστικες επειδή μερικοι ναζίδες είχαν το βράδυ κάβλες, τι θα έλεγα; Τα παιδια κανανε τέχνη ή γαμήστε τους τα μάτια;



    Το χω πει και στο facebook, το λεω και εδω. Τοιχοι υπάρχουν. Αϊντε να τους βρειτε. Αν θελετε με το ζόρι να χαλάσετε τον τοιχο ενος κτιρίου που χρησιμοποιείται πρέπει να τα βρείτε και με την διευθυνση. Αλλιως αυτη δικαιούται να σας κυνηγήσει. Απλο ειναι νμζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν υπάρχει νόμος στην Ελλάδα (όπως υπάρχει στην Γερμανία) που να απαγορεύει ναζιστικά σύμβολα και κόμματα, σίγουρα φυλακή όποιος ζωγραφίζει σβάστικες. Αν δεν υπάρχει τέτοιος νόμος ας γίνει, ή ας είναι αρκετά δυνατή η δημοκρατία να επιτρέπει ελεύθερο λόγο ακόμα και στα ζωώδη υποκείμενα που θέλουν να τον καταλύσουν... θα έλεγα.

    Μάλλον είμαστε σύμφωνοι: ούτε ακριβώς βανδαλισμός, ούτε ακριβώς τέχνη. Και δεν μου αρέσει ιδιαίτερα αλλά είναι πολύ δουλειά (δεν μπορεί να έγινε όλη σε μία νύχτα;!) και προσεγμένη δουλειά και εικονογραφεί νομίζω καλά το κλίμα σε πολλά μέρη της κοινωνίας, καλώς ή κακώς.

    Της έδωσα, κατά την γνώμη μου, "χαρακτήρα κοινωνικο-πολιτικό"... Είτε από Άιζενστάιν (προπαγάνδα), είτε από Πικάσο (Γκουέρνικα) η τέχνη (ή, η ελεύθερη έκφραση) παίζει ζωτικό κοινωνικό και πολιτικό ρόλο και στις ανακατατάξεις και στις αλλαγές, και στις επαναστάσεις --οπότε το ότι χρησιμοποιήθηκε σαν καμβάς ο τοίχος του Πολυτεχνείου, και χωρίς άδεια του ιδιοκτήτη, είναι μέρος της έκφρασης... Προσωπικά, μεγάλωσα σε εποχή που, και πριν το '73, το Πολυτεχνείο ήταν ένας ναός γνώσης και λυπάμαι να το βλέπω έτσι. Δεν μπορώ να βάλω όμως αυτή την λύπη ψηλότερα από τα άλλα που έγραψα... Έτσι, απλά, σκέψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ποιο είναι το ανησυχητικό;
    Αρχίζω να διαβάζω και είμαι σε φάση «πήγαμε εμείς διακοπές σε νησιά το 2006;»
    (τα αποτελέσματα της Καλαματιανής Τεκίλας).
    Μετά όμως που ανέφερες τον μαλάκα μέχρι και που θυμήθηκα πως τον λέγανε…τραγικό

    Πέραν από την παραπάνω απόδειξη προσωπικής τραγικότητας να θέσω το εξής: ότι κάτι είναι βανδαλισμός (ή μαλακία) δεν του απαγορεύει να είναι κ τέχνη…βασικά δεν ξέρω τι μπορούμε να πούμε ότι ΔΕΝ είναι τέχνη εφόσον ο δημιουργός ή κάποιοι άλλοι ισχυριστούν ότι είναι…δλδ ηχογραφεί ο άλλος τις κλανιές του -> δεν είναι τέχνη…βγάζει φωτογραφίες το σπέρμα με το αίμα του mixed (για τους Metallica-τζήδες) ->είναι τέχνη …οπότε άκρη δεν βγαίνει

    Μπορούμε όμως να πούμε ότι την όποια μαλακία θεωρεί ο οποιοσδήποτε τέχνη, δεν είμαστε αναγκασμένοι να την τρώμε στην μάπα οι υπόλοιποι…ανεξάρτητα αν εσύ μαλάκα το θεωρείς τέχνη, εμείς μπορεί να το θεωρούμε μια παπαριά και μισή οπότε παρακαλώ κράτα το για τον εαυτό σου ή βάλτο κάπου που οι λοιποί μαλάκες σαν κ του λόγου σου θα (πληρώσουν να) πάνε να το δούνε…δλδ θες εσύ έκθεση ταριχευμένων πτωμάτων…οκ τέχνη…μη μου το βάζεις στην πλατεία, μην τα κρεμάς από τους στύλους της ΔΕΗ…απλό είναι

    Το μόνο που μπορώ να δεχτώ είναι κάποιο πολιτικό μήνυμα που εκ των πραγμάτων θέλεις να φτάσει και στους μη μυημένους…οπότε το βάζεις κάπου δημόσια…ε εκεί θα κριθεί το μήνυμα και οι περιστάσεις (όχι η τέχνη)…

    το συγκεκριμένο όμως παπάρια πολιτικό μήνυμα (και παπάρια τέχνη I may add)

    παρακαλούνται οι καλλιτέχνες να πάνε σε κανα reality να ικανοποιήσουν το ψωνιλίκι τους και να μην μας τα πρήζουν

    Όσο για τους διαδικτυακούς γαμιάδες, σας δικαιολογώ γιατί δεν βλέπετε τηλεόραση αλλά αν βλέπατε θα ξέρατε ότι όποτε τσουβαλιάζουν κάποιον για παιδεραστία ΠΑΝΤΑ βρίσκεται κάποιος σε ένα κανάλι να πει "θα καλοπεράσει στην φυλακή" ή κάτι τέτοιο...δλδ σε μία φράση παραδοχή δικαίου υποκόσμου, αυτοδικίας, και κουμάντο φυλακής από παρανόμους...και δεν ενοχλείται κανένας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος12/3/15 11:36

    Άρα συμφωνείς ότι έπρεπε να καταδικαστεί, σύμφωνα με τους νόμους, και ο Λοΐζος-Γέρων Παστ. σε 10 μήνες φυλάκιση, όπως και να πληρώνουν 200 ευρώ, με νόμους πάλι, πρόστιμο συν άλλες κυρώσεις, όσοι αντιστέκονται στα διογκωμένα διόδια;

    Matata

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Dion
    Περι τεχνης γαματα με μεγαλα γραμματα, διοτι ειναι δυσκολο το ζητημα και το ποπολο δεν νογαει να ουμε τα αυτονοητα, δες το επομενο σου σχολιο :)

    Δεν ειναι θεμα δικτυακου γαμια. Ειναι ακριβως το οτι το νετ γεμισε με νοικοκυρες, θειτσες, μαλακουλινια και φραπεδομαγκες που ξεκαβλώνουν ιντερνετικώς τις γνώσεις που τους παραγέμισε στο κεφάλι η κάθε Τατιάνα.


    @Matata
    Καθε φορα που καποιος υπερασπιζεται την λογοκρισια και τη θεοκρατια σε αυτο το blog ενα γατακι αυτοκτονει γεματο απογοητευση στη ΝΑ Αφρικη - στειλτο σε 10 φιλους σου στα επομενα 48 δευτερολεπτα για να του σώσεις την ζωή.

    Αυτο ειπα εγω ρα;

    Ας τα εξηγησουμε για αλλη μια φορα τα αυτονοητα

    Το δικαιωμα της ατομικης, ομαδικης εκφρασης ειναι αναφαιρετο, αναντιρρητο και ολα τα σχετικα.

    Το δικαιωμα ομως και της προσωπικής περιουσιας ειναι επισης αναφαιρετο και τα λοιπα.

    Αμα εγω βγω και πω "Γαμιεται ο Νταλαρας" ειμαι οκ, ακομα και αν ο Νταλαρας δεν γουσταρει, αλλα αντε να δικαιουται να με μηνυσει ο Νταλαρας και κανένας αλλος

    Αν γραψω σε ξένο τοιχο "Γαμιεται ο Νταλαρας" εχω κανει φθορα ξενης περιουσιας ακομα και αν ο Νταλάρας δεν γουστάρει αλλα αντε να δικαιουται να με μηνυσει ο Νταλαρας και ο ιδιοκτήτης του τοιχου ξεχωριστα για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Η "υβρις" ειναι θεμα γουστου και περιπου δεν διώκεται, η φθορα ξενης περιουσιας ομως δεν ειναι καθόλου θεμα γούστου και διώκεται απολύτως. ΤΟ πιάνουμε;

    Αμα ειμαι ο Παστιτσιος και γράφω στο ιντερνετ δεν παθαινει κανεις τιποτα. Ουτε τοίχος, ουτε Παστιτσιος υπάρχει και το πρωην δημοσιο προσωπο Παϊσιος ειναι νεκρο και αποκλειεται πλεον να με μηνύσει ακόμα και αν το δικαιουται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος12/3/15 19:31

      Ζάφοντ για νόμους ομίλησες ρε συ. Δε ρώτησα αν παθαίνει κάτι ο γέροντας. Λέω: πιστεύεις ότι με βάση το νόμο περί βλαστημίας ορθώς καταδικάστηκε ο Παστίτσιος; Κι εσύ έπρεπε να μου απαντήσεις: "Ναι, διότι είμαστε υπέρ της νομιμότητας" :)

      Matata

      Διαγραφή
    2. Θα απαντουσα οχι, διοτι ο νομος αυτος θιγει το συνταγματικα θεμελιωμενο δικαιωμα της ελευθεριας της εκφρασης, οταν αυτη δεν προτρεπει σε πρακτικες βιας (περιπτωση Πλευρη) κτλ κτλ

      Διαγραφή
  11. Πιστευω πως ο νομος περι βλασφημιας ειναι νεκρο γραμμα, ασε που δεν μπορω να βρω πως υβριζεται ο νεκρος Παϊσιος αμα υπαρχει ο ζωντανος Παστιτσιος. Η σατιρα δεν ειναι βρισιμο. βρισιμο ειναι να πω Παϊσιε γαμιέσαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Α, δεν ειμαστε υπερ της νομιμοτητας. Ειμαστε υπερ των δικαιωματων του ανθρωπου. Ο νομος ειναι η συμφωνια της κοινωνιας σε μερικα πραγματα και μπορει να ειναι λαθος. Αυτο δεν σημαινει ομως πως το προσωπικο μας γουστο κατ αναγκη ειναι καλυτερο. Δεν ειπα πχ να σκοτωσουμε τον δικαστη που καταδικασε τον Παστιστιο. Ζητω την αλλαγη του νομου διοτι η παπατζα περι βλασφημιας καταπιεζει το θεμελιωδες του δικαιωμα στην εκφραση. Παραπερα περι βρασφημίας και τα λοιπά δες το σχετικο ποστ του batcic εδω
    http://schrodingers-dragon.blogspot.com/2012/09/democracy-died-in-greece.html



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ChrisMrSly14/3/15 20:43

      Πρόεδρε, τα δικαιώματα του ανθρώπου είναι κάτι το οποίο ορίζεται μέσω του νόμου. Δεν μπορείς να πεις "κάτω οι νόμοι, ζήτω τα δικαιώματα" γιατί η απάντηση είναι "χωρίς νόμους, τα δικαιώματά σου ορίζονται από όποιον τραμπούκο κρατάει κουμπούρι".

      Όσο για τον Παστίτσιο, μην ακούς τους δεξιούς γιατί οι μισοί είναι βλαμμένοι. :p Εννοείται είμαστε υπέρ της νομιμότητας, απλά το κράτος έχει την ευχέρεια να αποφασίσει πώς θα εφαρμοστούν επομένως αν κάποιος κατηγορεί τον Παστίτσιο για βλασφημία η σωστή αντίδραση είναι να ξύσεις τα αρχίδια σου λέγοντας πως θα επιληφθείς όταν έχεις χρόνο (τώρα ντάξει, ο Σαμαράς πάντα έχει χρόνο για τέτοιες μαλακίες αλλά τέλος πάντων).

      ΥΓ: Κυριολεκτικά τίποτα από αυτά δεν είναι ορίτζιναλ ελληνικό φαινόμενο. Κυριολεκτικά. ΤΙΠΟΤΑ. Εδώ θα σου πω ευθαρσώς πως λες μαλακίες και με το συμπάθειο.

      Διαγραφή
    2. Γιατι να λεω μαλακιες;
      Αν ειδες και εγω το διατύπωσα με επιφύλαξη :)

      Ρεσε νομος νομος, οκ αλλα υπάρχει πιθανόν ακομα σε ισχυ ο νομος που οριζει πως δεν μπορεις να οδηγάς ποδήλατο χωρίς δίπλωμα.


      Υπάρχουν λοιπον νομοι και νομοι και καποιοι απο αυτους εχουν μεγαλύτερη ισχύ, το Συνταγμα πχ εναντι των τυπικων νομων. Και το συνταγμσα (περι Παστίτσιου) θεμελιώνει το δικαίωμα στην έκφραση.

      Μιας και το πάμε νομικίστικα να θυμήσω την ανεξαρτησία της δικαστικής εξουσίας εναντι της εκτελεστικής. Κοινως, θεωρητικά, το οτι ο Παστίτσιος διώχθηκε και καταδικάστικε δεν έχει να κάνει με το Σαμαρα αλλα με τον νόμο και τον δικαστή.

      Απο τους δεξιους οι μισοι ειναι βλαμμενοι και οι αλλοι μισοι χαζοι :ΡΡ

      Διαγραφή
    3. ChrisMrSly15/3/15 19:36

      Μπορεί αυτό το "λες μαλακίες", βαρύ και χοντροκομμένο όπως ήταν, να ήταν επειδή στραβοδιάβασα την πρώτη παράγραφο.

      Περί νόμου τώρα, ο νόμος είναι αυτό που το κράτος λέει πως είναι άρα αν κρίνουν πως οι νόμοι περί βλασφημίας δεν αντιβαίνουν στην ελευθερία της έκφρασης τότε δεν αντιβαίνουν. Θα είναι γουδιά βέβαια, αλλά έτσι πάει που έλεγε ο παππούς Βόνεγκατ.

      Η δικαστική εξουσία παραμένει ανεξάρτητη, αλλά οι δικαστές εφαρμόζουν τον νόμο όπως είναι γραμμένος. Με βάσει τη γελοιότητα του νόμου περί βλασφημίας ο Παστίτσιος είναι ένοχος άρα πρέπει να κριθεί ένοχος, και δεδομένου πως η ευρύτερη πολιτική μπετοβλακεία (ΧΑ+Σαμαράς και κλίκα δηλαδή) φρύαξε και έστησαν ολόκληρη επιχείρηση για να τον πιάσουν οι δικαστές βρέθηκαν λίγο... αγουροξυπνημένοι, να το πω;

      Εμμένω δηλαδή στην άποψή μου πως άμα δεν γουστάρει το κράτος να σε κυνηγήσει, δεν σε κυνηγά. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά δεν νομίζω.

      Διαγραφή
  13. Ανώνυμος12/3/15 20:11

    Ακριβώς. Δε διαφωνούμε, ούτε προσπαθώ να σε στριμώξω. Απλώς για το γκραφίτι είμαι αναποφάσιστος. Θα είχε υπόσταση αν ήταν νομιμοποιημένο; Είναι σαν το πνιχτό γελάκι μεστην τάξη και δε θα 'χε πλάκα αν δε σε κυνηγούσαν ξημερώματα:)
    Όπως δε θα έσκιζα τα ρούχα μου υπέρ της νομιμότητας εάν αθωωνόταν ο Παστι έτσι είμαι και υπέρ του γκραφίτι. Νομίζω δηλ. δεν είμαι σίγουρος και το κείμενο σου το διάβασα διαγώνια, δουλειά γαρρρ. Ελπίζω να μην είναι εντελώς οφ τόπικ αυτά που γράφω.

    Matata

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμα ητανε δικος του ο τοιχος δεν θα ασχολιομουνα, καθως πουθενα στο ποστ δεν ασχολουμαι με το περιεχομενο. Λεω πως εμενα ως τεχνη δεν με χαλαει, αλλα η ιδια η πραξη και το μερος το ακυρωνει ως τεχνη ετσι και αλλιως

      Ενω ο Παστιτσιος λχ ηταν καθαρα θεμα περιεχομενου

      Διαγραφή
  14. Είπαμε κολέγα ότι να παραβλέψουμε/δεχτούμε/υποστηρίξουμε τον βανδαλισμό σε περίπτωση που προσπαθείς να περάσεις κάποιο (πολιτικό) μήνυμα που εκ των πραγμάτων θέλεις να φτάσει και στους μη μυημένους…οπότε το βάζεις κάπου δημόσια…

    ε εκεί θα κριθεί το μήνυμα και οι περιστάσεις (όχι η τέχνη)… (έγραψα παραπάνω)

    αν οι τύποι π.χ. είχαν οπτικοποιήσει τους στίχους του Μπίρμαν για τους της νεολαίας γδαρτάδες τότε θα ήταν κατανοητό (και εύστοχο) να σχεδιαστεί πάνω και στο συγκεκριμένο κτίριο (πάλι βανδαλισμός θα ήταν βέβαια, αλλά τουλάχιστον θα είχε νόημα)

    το να πας να γεμίσεις το κτίριο με μια μαυρόασπρη ασαφή αηδία σαν ξερατά ζέβρας όμως είναι το αντίστοιχο του να πας να βάλεις την υπογραφάρα σου τον ολόλευκο τοίχο...δεν είσαι καλλιτέχνης ρε μάγκα, ούτε και κάνεις καμιά παρέμβαση

    ψωνάρα είσαι

    ή ηλίθιος

    και τώρα που είπα ξερατά ζέβρας, μήπως έχουμε να κάνουμε με περίπτωση Baldrick και the vomiting cavalier?

    remember remember...
    George: Ah, now, now this is interesting.
    Blackadder: What is?
    George: Well, Private Baldrick is obviously some kind of an impressionist.
    Blackadder: The only impression he can do is of a man with no talent. What's it called Baldrick? "The Vomiting Cavalier"?
    George: That's not supposed to be vomit; it's dabs of light.
    Baldrick: No, it's vomit.
    George: Yes, now er, why did you choose that?
    Baldrick: You told me to sir.
    George: Did I?
    Baldrick: Yeah, you told me to paint whatever comes from within, so I did my breakfast. Look, there's a little tomato.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @διον
    Διαμαρτυρομαι μιας και προσπαθω να βγαλω το αντικειμενο της τεχνης απο το ζητημα το οποιο ειναι "δεν ειναι ο τοιχος σου ρε γαμημενε"

    Το να εχει κατι νοημα εχει νοημα απο μονο του και ορθως το ζητημα του ξενου τοιχου μπορει να ειναι ασχετο με το νοημα, αλλα παραμενει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. den einai etsi re...dld ama stin katoxi grapseis "ejo oi nazi" pano stin komantatoyra 8a soy poyne kapoioi oti bandalizeis ton jeno toixo?
    (ok, o tzimeros 8a to elege...gia kana normal an8ropo leme)

    eipa "εκεί θα κριθεί το μήνυμα και οι περιστάσεις (όχι η τέχνη)"...apla stin sigkekrimeni periptosi miden k sta 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. dion
    Ρε παπαρα, αμα σε πιανανε ο ναζι θα στο κολλάγανε και αυτο :Ρ

    Ο Stannis εκανε Lord τον Davos αλλά παράλληλα του έκοψε και τα δακτυλα όταν τον έσωσε μέσω λαθρεμπορίου ...


    Δεν λέω όμως αυτο. Λέω πως το "έξω οι ναζι" δεν ειναι τέχνη, ειναι κίνηση αντίστασης ενάντια στην υφιστάμενη κατάσταση. Δεν "συμβολίζει" κάτι, είναι κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. A, υπάρχει και αυτή η αντίδραση βεβαίως βεβαίως :Ρ

    https://youtu.be/XbI-fDzUJXI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ξαναλέω: δικαιολογείται να πας σε δημόσιο μέρος όταν θες να φτάσεις στον πολυ κόσμο...οκ (θα κριθεί βέβαια τι είναι αυτό που θες να φτάσει στον πολύ κόσμο, αν εξυπηρετείται έτσι ο σκοπός, ποιό είναι το υπέρτερο αγαθό-ο τοίχος ή το μήνυμα- κλπ)

    οπότε το μήνυμα πρέπει προφανώς να είναι κατανοητό από τον πολύ κόσμο-αλλιώς γιατί το βάζεις σε δημόσιο μέρος;- (κάτι που δεν απαγορεύει να είναι και καλλιτεχνικό και βανδαλισμός)...

    πας π.χ. και 1)βαζεις με οξυγονοκόλληση ένα μεταλλικό μαντήλι στο στόμα ενός μεταλλικού αγάλματος της δικαιοσύνης (αυτό με την παλάντζα) γιατί πάνε τον Ντρέυφους (τον Δημητρώφ αμα θέλτε) για εκτέλεση...οκ και παρέμβαση είναι και τέχνη είναι και λόγος υπάρχει και μήνυμα έχει και υπέρτερο αγαθό και και (και βανδαλισμός είναι αλλά χεστήκαμε)

    πας όμως και 2) γράφεις ένα μήνυμα διαμαρτυρίας 2x2 m πάνω στα δικαστήρια (για το ίδιο πράγμα) με τα ορνιθοσκαλίσματα της μυστικής γλώσσας που έφτιαξες στην πέμπτη δημοτικού και γνωρίζεις μόνο εσύ και η γκομενά σου ...ε είσαι τρόμπας, τι να κάνουμε τώρα...και χέστηκα αν νομίζεις οτι η μυστική γλώσσα σου είναι τέχνη...απλό

    επίσης είσαι τρόμπας αμα κάνεις το 1) επειδή σου πιάσανε τον Μιχαλολιάκο (επίσης τι να κάνουμε τώρα)

    αν κάνεις το 2) επειδή σου πιάσανε τον Μιχαλολιάκο αποκλείεται να διάβασες μέχρι εδώ γιατί τα "μεγάλα" (πάνω από 2 σειρές) κείμενα σε κουράζουν οπότε το αφήνω

    και κόφτε τα παραμύθια για σπαθάκια και δράκους μεγάλοι ανθρώποι...είναι σαν να ακούς γκόμενα να αναφέρει ιδιότητες από ζώδια και να θεωρεί αυτονόητο οτί εσύ ξέρεις/συμφωνείς με τις παπαριές αυτές...χαλαρώστε, σε επίπεδο μηνύματος/λογοτεχνίας/επίδρασης/cultιλικιού/pop κουλτούρας/διαχρονικότητας και ότι άλλο θέλτε αυτή η παπαριά είναι ακόμα χαμηλότερο π.χ. του spiderman...αναφέρετε στις κουβέντες σας ατάκες του spiderman? να αρχίζω εγώ να λέω "με την μεγάλη δύναμη έρχεται και μεγάλη ευθύνη" (κ να το λέω κ σοβαρά); να αρχίζω να λέω "ο Peter όταν έπιασε τον Harry να θέλει να σκοτώσει την Mary Jane του έκανε μούτρα"; όχι ε; αν πω ότι ο Ριτζ γουσταρε την Καρολάιν αλλά την τιμωρούσε που κοιμήθηκε με τον Θορν; (εδώ που τα λέμε, καλύτερα ακούγεται αυτό από τον σταν και τον όλι ε συγγνώμη ντάβο)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Eδωσα παράδειγμα απο ενα εργο εγνωσμενης αξιας το οποιο σχολιαζει θετικά μεχρι και ο ριζοσπάστης κουλτούριαστε!!

    :PP

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ε "πετάει" τώρα...κάνε ένα έτσι με τα φτερά, σηκώνεται λιγο, ξαναπέφτει...φτερουγαει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/3/15 14:46

      Έτσι. Αντε αγόρασέ το τώρα, διάβασέ το και το καλοκαίρι στου Λούη, μαρξιστική ανάλυση. :p

      Διαγραφή
    2. 8a prepei kapoios na me plirosei xontra fragka prota (akoy agorase to)...if the price is right mporei k na diabaso tin arseniki katerina tsemperlidoy...giati apo monos moy, protimo na jiristo me ton trifti

      parte to xampari magkes, ayto to prama einai to twillight gia to s&s

      ante as janaanoijo ta matia...den fobamai oti 8a ginei moda giati opos ka8e pragmatiko kalitexnima exei ton florodioxti...opoios 8elei texni edo:
      https://www.youtube.com/watch?v=w7SUs_sxsAc
      (kai "paizei" kai h barbi benton...exei k goyroynan8ropo na troei psito goyroyni...ayth h floria h dikia sas ti exei?)

      Διαγραφή
    3. Περι κουλτούρας:
      Ιδου η ultimate αντεπιθεση:

      https://www.youtube.com/watch?v=72RqpItxd8M

      Διαγραφή
    4. i will have my revenge...and deathstalker 2
      https://www.youtube.com/watch?v=SX0XqoFqAmA&t=45

      (min pisteyete ta kickstarter...akoma perimeno to worst case scenario)

      Διαγραφή

aeisixtir