Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τρίτη, Ιανουαρίου 09, 2018

Οι νόμοι του Ζάφοντ για το Ίντερνετ

Προχτες κάτι είδα στο τουίτερ, τρέχα γύρευε τώρα τι και έβγαλα τον νόμο νο 1. Μετά μπήκα στην ζώνη μέχρι να βγω είχα βγάλει άλλους 13. Έγινε ένα μικρό buzz, βγάλαμε και γέλιο, βγήκα και κάπου ανακόλουθος έτσι για να γουστάρουμε και τελικά κατόπιν λαϊκής απαίτησης


είπα να τα μαζέψω σε ένα ποστ να τα έχουμε μαζεμένα (και να δεις που θα χρειάζονται συνέχεια), μιας και δεν μου 'κοψε να βάλω κάποιο tag εξαρχής. Ο α.α. κάθε νόμου έχει link στο αντίστοιχο θρεντ. Α, μερικοί νόμοι έχουν κανονικοποιηθεί προς το επιστημονικότερο/αρτιότερο, γιατί άλλο πράγμα η στιγμιαία έμπνευση του τουιτερ και άλλο τα ποστ μου τα οποια -μεταξυ μας- τα σέβομαι κατά τι περισσότερο. Πάμε λοιπόν στα γρήγορα να διαβάσουμε τους νόμοι.


Νόμοι του Ζάφοντ για το Ίντερνετ

Εισαι νέος στα σόσιαλ μίντια; Μπαίνεις να πεις μια καλημέρα ή να δεις αν κουνιούνται οι βάρκες ή πας να πεις την άποψη σου ρε αδερφέ και βρίσκεσαι ξαφνικά αντιμέτωπος με την παράνοια ή/και σε πεδίο μάχης όπου όλοι πέφτουν να σε φάνε, στενοχωριέσαι και τέλος πάντων δεν την παλεύεις; Μην φοβάσαι φίλε μου, εδώ είναι οι Νόμοι του Ζάφοντ για το Ιντερνετ (ειδικά και ιδιαίτερα για τα σόσιαλ μίντια), απαύγασμα της 20+χρονης εμπειρίας του γράφοντα στο μέσο, που έχουν ως κυριοτερο στόχο να σε χαλαρώσουν και να σε επαναφέρουν σε μια επαφή με την πραγματικότητα. Γιατί η μανία μας στο νετ ειναι να κάνουμε το οτιδήποτε να φαίνεται σουπερ σημαντικό ενώ σπανίως είναι μεγαλύτερο από το τοσοδά.

Nομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 1.
Οτι και να πεις, οτι και να γράψεις πάντα θα υπάρχουν μερικοι που
* θα το θεωρήσουν θεόπνευστο
* θα το θεωρήσουν του σατανά του σατανά
* θα καταλάβουν ακριβως το αντίθετο από αυτό που γράφεις
Ταυτόχρονα.
Προσθήκη: 
Ενίοτε ο κάποιος θα περάσει και από τα 3 στάδια μέσα σε λιγότερο χρόνο απ΄όσο χρειάζεται να βγάλεις μια πασιέντζα. Πολλές φορές μάλιστα χωρίς να υπάρξει κάποιος αντίλογος.

Noμος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 2. 
Αυτοί που ειναι δουλειά τους να γράφουν (δημοσιογράφοι, συγγραφεις κτλ) συνήθως έχουν κακή παρουσία και κάκιστη συμπεριφορά στο νετ, απομυθοποιούνται γρήγορα και συνήθως καταλήγουν να γίνονται γραφικές φιγούρες.

Noμος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 3. 
Έχουμε γεμίσει παντογνώστες.

Noμος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 4.
Καθε δικτυακη συζήτηση που τραβάει σε μάκρος θα καταλήξει σε 2 στρατόπεδα που θα βρίζονται μέχρις εσχατων με επιχειρήματα τύπου "α γαμήσου εσύ και ο γρύλος σου".

Noμος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 5.
Η βεβαιότητα με την οποια κάποιος γράφει την αποψάρα του για ένα θέμα είναι ευθέως ανάλογη της ασχετοσύνης του με το θέμα αυτο.
Επέκταση:
Οι παντελώς αμόρφωτοι σαν τον Τζήμερο και τον Πορτοσάλτε έχουν την απόλυτα έγκυρη, ψαγμένη, τελεσίδικη και αντικειμενικά σωστή άποψη για τα πάντα και αν τολμήσεις να διαφωνήσεις ή είσαι τρελός ή τα παίρνεις μιας και αποκλείεται να κάνουν λάθος ή να μην είναι ειδήμονες στο θέμα. Δεν έχει σημασία ποιο ειναι το θέμα. Ειναι ειδήμονες σε κάθε θέμα.
Προσθήκη:
Αν θεωρείς οτι ρίχνεις φάπες στο twitter, έχεις κόκκινο σβέρκο.
Παρατήρηση:
Όσο περνάει ο καιρός ο τρόπος διάκρισης αυτούς που ξέρει πολλά περισσότερα από εσένα, αυτού που ξέρει τα ίδια με σένα, αυτού που δεν ξέρει το Χριστό του και αυτού που προσθέτει πράσινο και ποδήλατο και βγάζει αποτέλεσμα 23, δυσκολεύει μιας και όλοι μετά από λίγο έχουν παρόμοιο ύφος. Μοναδικοί μπούσουλες που μας έμειναν η κεφαλαιογραφία και η ορθογραφία τα οποια ομως αποτελούν πολύ χοντρή κρισάρα και βρίσκουν πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 6.
Οι επί πληρωμή κονδυλοφόροι ειναι παλιό φαινόμενο, από τους σοφιστές (τουλάχιστον) και δώθε. Μόνο ένας στόκος επικεντρώνεται στο αν ο άλλος πληρώνεται για να γράφει και όχι στο τι γράφει. Αν αυτά που γράφεις ειναι κιτρινισμοί, λασπολογίες, hoaxes, γλυψοκωλιές και μαλακίες λίγη σημασία έχει αν πληρώνεσαι ή όχι. Το "εσυ τα παίρνεις" τείνει να πάρει την θέση της-αναγωγής-κάποιου-στον-Χίτλερ που συνήθως τελειώνει την συζήτηση.
Πόρισμα:
Δεν ειναι κακό ο άλλος να πληρώνεται. Κακό ειναι να είναι μαλάκας. Ακόμα χειρότερο να ειναι τζάμπα μαλάκας. Τρισχειρότερο να πληρώνει ο μαλάκας μερικούς μαλάκες να γράφουνε μαλακίες για να νιώσει ο ίδιος (δηλ. ο πρώτος) μαλάκας καλά με τον εαυτό του και λιγότερο μαλάκας.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 7.
Παλια το νετ ήταν το μέρος που έβρισκες απόψεις έξω από την νόρμα. Τώρα, με την μετακόμιση του κάθε ψεκασμένου ον λάιν, ειναι το μέρος που βρίσκεις απόψεις έξω από το νορμάλ.
Χρειάζεται προσοχή και αυξημένης ευαισθησίας bullshit detector για να μην οδηγηθείς στην παράνοια.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 8.
Ναι φιλε μου, εσυ εισαι εσυ και μπράβο σου. Αλλά που να στα λέω εγώ για μένα.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 9.
Ο μεσος αναγνώστης ειναι σαν μωρό παιδί. 100 σωστά και έξυπνα πράγματα να διαβάσει/δει, θα τα προσπερασει αδιάφορα και θα κολλήσει επαναληπτικά στην πρώτη μαλακία που θα βγάζει μάτι ως τέτοια, παρόλα αυτά θα την κάνει θέσφατο και θα μας πρήζει εις το διηνεκές με την μυστική αλήθεια που μας κρύβουν κετς.
Πόρισμα:
ΔΟΙΑΔΩΣΤΑΙ

Νομος του Ζαφοντ για το ιντερνετ νο 10.
Οι ηθικολόγοι ειναι οι χειρότεροι. Και στην πραγματική ζωή και online. Οταν αρχιζετε να ακούτε/διαβαζετε πως αυτό δεν ειναι σωστο, δεν πρεπει, τι θα πει ο κοσμος, που πας μωρή με το ξώφτερνο, δεν ειναι ετσι η πραγματική αριστερα, ο πραγματικος χριστιανισμος, ο πραγματικος ισλαμισμος, ο πραγματικος σταρχιδισμος, δεν ειναι φυσιολογικό να βάζεις αυτό το πράγμα στον κώλο σου και τέτοια, αλλάξτε αυτές τις δικτυακές (ή μή) παρέες. Οσο δίνεις θάρρος σε τέτοιους (και ενθαρρύνονται ακόμα και δια της σιωπηλής ανοχής)  ειναι θέμα χρόνου μέχρι να αρχίσουν να ζητάνε εξοριες, στερήσεις ιθαγένειας, Νταχάου, γενοκτονίες και άλλα χαριτωμένα επειδή ο άτεγκτος θείος (/αριστερος/της αγοράς) νόμος που έχουν στο κεφάλι τους δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα.
Πόρισμα:
Ποτέ μην τραβατε ζόρι με τα γούστα του άλλου αν αυτά τα γούστα δεν επιβάλονται δια της βίας. Και όχι, η θέαση των γούστων των άλλων δεν είναι επιβολή, η δικιά σας μαλακία "να τα κάνουν σπίτι τους" όμως είναι.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 11.
Ξέμπαρκες μουνάρες που τσατάρουν στις 3 τα ξημερώματα και σε βρίσκουν διασκεδαστικό, χαριτωμένο, έξυπνο και σέξι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Παρατήρηση:
Υπάρχουν όμως άντρες που τις βλέπουν όλες μουνάρες.
Επέκταση υπο του φίλου μου Π.
Δηλαδή δεν θες πολλά από μια γυναίκα ε; Θες μια με καμπύλες, μοντέλα, με 3 πτυχία, με προικα, χωρίς συγγενείς, καλή μαγείρισα και με ταλέντο στην πίπα. Και να γουστάρει εσένα. Σαν πολλά δεν μαζεύονται; Για κόψε από κάπου ρε φίλε.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 12 (απο τους παλιους ομως).
Το facebook ειναι το παγκόσμιο χωριό των χαζών του χωριού

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 13.
Στο χαος που κυκλοφορει ον λάιν πρέπει να είμαστε αυστηροί. Αν πιάσεις χρήστη, μέσο, φορέα να κυκλοφορεί hoaxes/μουφες και δεν ανακαλέσει μην τον ξαναπιστεψεις ποτέ.
Παρατηρηση:
Στο χάος και στον χαμό όλοι έχουμε άθελα μας ενισχύσει κάποιες μούφες. Άλλο αυτό και άλλο η πρωτογενής παραγωγή. Άλλο η πρωτογενής παραγωγή για το χαβαλέ και άλλο στοχευμένα. Άλλο στοχευμένα και άλλο η μαλακία να γίνεται αντικείμενο εργασίας (βλ. νομο νο 6). Στα πάντα υπάρχουν διαβαθμίσεις. Γενικά πάντως ο κάνων την μαλακία ή το ομολογεί τάχιστα ή θέλει Χ.

Νομος του Ζαφοντ για το Ιντερνετ νο 14.
Η ανωνυμία ειναι ένας θησαυρός που πρέπει να διατηρηθεί. Η αμεσότητα επαφής μεταξύ μας αλλά και με την εξουσία, ο διάλογος χωρίς ενδιάμεσους, η κοινοποιηση παρατυπιών της εξουσίας, η ανταλλαγή επιστημονικών (ενίοτε :Ρ) πληροφοριών και η θέαση πορνό είναι μερικά πράγματα που θα δυσκολέψουν πάρα πολύ αν αρχίσουμε και φακελωνόμαστε/δηλώνουμε ΑΔΤ για να μπούμε μέσα. Αν τώρα μερικοί σοκάρονται, θίγονται, παρεκτρέπονται, μαλακίζονται ε τι να κάνω εγώ. Ειμαι από τους λίγους στο μέσο που δεν τα ξέρουν όλα, οπότε το αφήνω να τσουλήσει βάσει της θεωρίας πως για να φτάσει μέχρι εδώ, κάτι καλό θα κάνει.
Σύνοψη:
Όποιος τίθεται γενικά και αόριστα κατά της ανωνυμίας, κατά κανόνα είναι από αυτούς που πάνω στο διάλογο έχουν πάντα εύκαιρο το επιχείρημα "ξέρω που μένεις και που δουλεύεις" με ότι αυτό συνεπάγεται και αν τους το στερήσεις παθαίνουν κοκομπλόκο.
Παρατήρηση:
Όταν η επωνυμία έχει σημασία (πχ χρηματικές συναλλαγές, εγκληματικές πράξεις) το πράγμα προφανώς αλλάζει, αλλά αν πιεστώ δεν θα διαλέξω την ασφάλεια από την ελευθερία. Όταν μιλάμε για θέμα τρόπων/κακών εκφράσεων, κάθε, μα κάθε, site έχει την δικιά του πολιτική την οποία ή ακολουθείς είτε επωνύμως είτε ανωνύμως ή αλλιώς σε κόβει - και καλά σου κάνει.



Αυτά προς το παρόν. Είναι προφανές πως το πράγμα ειναι ημιτελές, οπότε επιφυλασσόμεθα για την ύπαρξη συνέχειας.


1 σχόλιο:

  1. Δηλαδή, κοντολογίς, το ίντερνετ για την κενονία ισούται με τον χριστιανισμό του Κωνσταντίνου για την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία;
    Κι’ έχει ζώσει την βιβλιοθήκη στην Αλεξάνδρια ο όχλος;

    Και για να αποδείξουμε, έτσι πρόχειρα, τον Νόμο #8:
    ΕΓΩ, που δούλευα στο ίντερνετ πριν μάθουν οι Αμερικάνοι τι είναι Ίντερνετ, είχα ΠΕΙ το 1995 ότι το Ίντερνετ θα αποτελέσει κοινωνιολογικό γεγονός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir