Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τετάρτη, Ιουλίου 13, 2016

Κωλόγερος ετών 17

Ειναι περίπου δεδομένο πως η παιδεία μας έχει πρόβλημα. Το οποίο αποτελείται από 2 μέρη:

* Χοιρομέρι: Δεν υπάρχουν λεφτά. Οταν δεν υπάρχουν λεφτά, όταν τα λεφτά που πετάς στην "μαύρη τρύπα" (μαυρη τρύπα διότι δεν έχουν άμεση ανταπόδοση αλλά και διότι οσο πιο πολλά ρίξεις, πάντα θα βρεις κάτι να τα κάνεις, από εργαστήρια μέχρι τάξεις με 32 καθηγητές ανά μαθητή) που λέγεται παιδεία είναι από τα λιγότερα πανευρωπαϊκώς μην περιμένεις και πολλά ουάου θαύματα και τα λοιπά. Αναγκαστικά το παραγόμενο προϊον σου θα είναι χειρότερο από άλλα. Ο μόνος λόγος που οι νέες γενιές ειναι πιο "εξοπλισμένες" από τις παλαιότερες ειναι η έλλειψη πολλών εναλλακτικών (πχ δεν έχουμε βαρια βιομηχανία κλίμακας στην Ελλάδα που θα απορροφήσει εύκολα και γρήγορα απόφοιτους Γυμνασίου - Λυκείου) η οποία καθιστά το κυνήγι "χαρτιών" περίπου μονόδρομο για μια μέση οικογένεια η οποία τσοντάρει ισχυρό ποσοστό του προϋπολογισμού της για να ισοφαρίσει την έλλειψη παροχών από το κράτος  ή απλά θέλει να κάνει overcloacking σε αυτές (αστείο πχ: ολοι διαμαρτύρονται για τα φροντιστήρια ΜΕ για τα παιδιά που θέλουν να δώσουν πανελλαδικές, παρόλο που ο φροντιστηριακός θεσμός ειναι μια υπαρκτή πραγματικότητα σε κάθε χώρα που υπάρχει επιλογική διαδικασια. Κανείς ομως δεν διαμαρτύρεται για τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών που ξεκινάνε τα παιδιά από το δημοτικό, παρόλο που διδάσκονται ξένες γλώσσες στο σχολείο και μάλιστα εξ απαλών ονύχων, άρα κανονικά δεν θα είχαν χρεία εξωσχολικής βοήθειας για να πάρουν ένα παλιο Lower)

* Κωλομέρι: Πέρα από το καθαρά χρηματικό μέρος της υπόθεσης, ακόμα και σήμερα το πνεύμα της υπόθεσης τι-σκατά-μαθαίνουμε-στα-παιδιά-μας πάσχει.

( <--- παρένθεση.
Απαραίτητη διευκρίνησις: Πρέπει να πρεφάρουμε κάποτε πως η παρεχόμενη από το κράτος (Δωρεάν) Παιδεία έχει ως πρώτιστο μέλημα να φτιάξει πολίτες και όχι επιστήμονες. Οι επιστήμονες κτλ θα ξεπηδήσουν μοιραία από τον πληθυσμό εντός μιας κατανομής την οποία αν θέλουμε να διαπλατύνουμε πχ με Δωρεάν Πανεπιστήμια τότε εφαρμόζουμε μια πολιτική α ενώ αν θέλουμε να στενέψουμε ταξικά εφαρμόζουμε μια πολιτική β ή μπορεί να γουστάρουμε μια τελείως διαφορετική πολιτική γ, go figure. Είτε έτσι είτε γιουβέτσι και γιατρούς θα έχουμε και δικηγόρους θα βγάλουμε και τον μαλάκα με πτυχίο θα βγάλουμε και θα μας μείνει και ένας Τζήμερος που δεν θα κάνει για τίποτα. Κοινώς, ασχέτως της εφαρμοζόμενης πολιτικής (είτε αυτής που ενθαρρύνει/επιτρέπει την κοινωνική κινητικότητα και ανέλιξη είτε όχι) δεν πρόκειται να μείνουμε από πτυχιούχους/επιστήμονες στο εγγύς μέλλον, ευχαρισθώ. Και ενώ μπορεί για κάθε μαμα ο γιοκας της να ειναι προορισμένους εκ Θεού και γονιδίων να γίνει ο καλύτερος γιατρός του σύμπαντος υπολειπόμενος μόνο του Παπανικολάου και ίσως του Ιπποκράτη, η πραγματικότητα ειναι ότι γενικά και οι άλλοι wannabe γιατροι έχουν τις μαμάδες τους, οι οποίες μαντέψτε τι πιστεύουν για τα καμάρια τους, και φαντάσου ότι δεν είναι καν τόσο πρωτότυπο πια το να εισαι γιατρός.
Το κράτος μέσα από την Παιδεία που παρέχει στην ουσία προγραμματίζει τους πολίτες του μέλλοντος. Γι αυτό και κυνηγιέται η σχολική εγκατάλειψη, γι αυτό και υπάρχουν "σχολικές εορτές" και παράλληλα πράγματα, γι αυτό και υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα, για να μάθει ο υπο διαμόρφωση πολίτης πως όταν του λένε "καλημέρα" απαντάει "καλημέρα" και όχι "ουγκ", "μπλε" ή κάτι ακαθόριστο χρησιμοποιώντας ίσως και τους αγκώνες. Οι αναγνώστες μου, τα γλυκά μου ζουζουνάκια, μπορεί να νιαουρίσουν παραπονεμένα: τι λε ρε μαλάκα Ζαφοντα, αυτά δεν τα κάνει το σπίτι;
Οχι, απαντώ.
Όχι και πάλι όχι. Είμαστε πρωτιστα παιδιά της κοινωνίας και μετά των γονιών μας. Μπορεί το ιδεολογικό σύστημα στο κεφάλι καθενός να αναπαράγεται σε υψηλά ποσοστά εξαρτώμενο από τους γονέους, αλλά συμπεριφορικά το κυριότερο μέλημα ενός ανθρώπου ειναι να ειναι "καλός" σύμφωνα με κάποια κοινωνικά πρότυπα. Οργανωμένα αυτό γίνεται στο σχολείο. Όποιος έχει πάει φαντάρος σε μονάδα με κάμποσο κόσμο έχει δει τι φρούτα μπορεί να προκύψουν από την διαδικασία "ανατροφή στο σπίτι" (βασικά εγώ έχω δει και τα δυο άκρα: και βοσκούς-Πατούχες, απόφοιτους νηπιαγωγείου, αλλά και παιδιά που ενηλικιώθηκαν σε.....θερμοκοιτίδα στα Βόρεια Προάστια. Παρόμοια, αλλά πιο χαριτωμένη, είναι η εμπειρία των γονέων όταν το βλαστάρι τους πάει για πρώτη φορά σε νηπιαγωγείο/παιδικό σταθμο μιας και πρέπει να μάθει ένα εκατομμύριο κοινωνικές συμβάσεις από την αρχή). Κοινώς εσύ μπορεί να γουστάρεις σπίτι σου να κοιμάσαι με τα γίδια, να γαμάς τις κότες και να μιλάς Φιλιπιννέζικα ενώ ζωγραφίζεις ακουαρέλες στον τοίχο της κουζίνας με τα σκατά σου. Ενας πολίτης ενός "δυτικού τύπου" κράτους όμως πρέπει να ξέρει:
- Σε ποια χώρα βρίσκεται 
- Πως λένε τον ΠτΔ - τουλάχιστον
- Ότι πρέπει να πληρώνει ένα περίεργο πράμα που το λένε "φόρο"
- Το τρέχον νόμισμα με το οποίο θα συναλλάσσεται με τους υπόλοιπους και θα πληρώνει και το φόρο που λέγαμε προηγουμένως.
- Και κυρίως στοιχειώδεις κανόνες "πολιτισμένης" συμπεριφοράς, από αυτές που βάζει η κοινωνία για να μας "καταπιέζει", όπως λχ ότι δεν πάμε να ψωνίσουμε τσιγάρα με τον πούτσο έξω, πως ειναι απρεπές να πετάμε σκατά στο κεφάλι όποιου δεν μας αρέσει η φάτσα του, πως ο βιασμός δεν ειναι η πρέπουσα πρόταση γάμου, τέτοια. Αυτες οι κοινωνικές συμβάσεις δεν είναι αυτονόητες σε κάθε σπίτι και σίγουρα δεν είναι αυτονόητες σε κάθε κοινωνία (αυτό είναι και το νόημα των μαθημάτων"ευρωπαϊσμού" σε πρόσφυγες τα οποία, αν γίνουν σωστά, μπορεί να είναι πολύ πολύ χρήσιμα μιας και (θεωρητικά) σκοπός τους είναι να εξηγήσουν την "δέουσα" κοινωνική συμπεριφορά σε μια χ κατάσταση όπως λχ το ότι το κράξιμο γίνεται ανεκτό μεν, ο λιθοβολισμός όμως όχι) κτλ κτλ.
Αυτά δεν ειναι αυτονόητο πως μαθαίνονται στο σπίτι, διότι σε μια ευρεία γκάμα συμπεριφορών δαρβινικού τύπου θα σκάσει μοιραία και το ότι να΄ναι. Και αυτό το ότι να 'ναι θα έχει ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με σένα, οπότε είναι πολύ λογικό από ένα κράτος να προσπαθεί να περάσει μέσω του ισχυρού εργαλείου που λέγεται "Δημόσια Παιδεία" και πέντεξι τέτοιες Παβλωφικές συμπεριφορές.
(χμμμμ ίσως ο απώτερος σκοπός ειναι η συνειδητοποίηση του "αναδελφου" το οποίο είναι επεξηγηματικά χρήσιμο σε περιόδους αναμπουμπούλας μιας και οι στρατοί πλέον αποτελούνται κατά κύριο λόγο από κληρωτούς και όχι από υποτακτικούς/μισθοφόρους. Πιθανόν όσο η ανάγκη για κληρωτούς να μειώνεται και το ποσοστό επαγγελματιων-μισθοφόρων φαντάρων να αυξάνει, να αλλάξει αυτό αν και χλωμό το βρίσκω μιας και ο μισθοφόρος δεν πληρώνεται από τον προσωπικό μπεζαχτά του όποιου φεουδάρχη αλλά από την δική μας φορολογία η οποία πρέπει να είναι νομιμοποιημένη στα μάτια του πόπολου)

Το συμπέρασμα είναι: το κυρίως παραγόμενο προϊον της φάμπρικας "Παιδεία" είναι (δυνητικά) πρώτιστα ένας τύπος που δεν κλέβει/βιάζει/σκοτώνει, που πληρώνει τους φόρους του όταν βγάζει λεφτά, παράλληλα είναι "κοινωνικά λειτουργικός" ενώ πάει φαντάρος όταν του το ζητάνε για να μπορεί να σφάξει όποιον τελος πάντων θέλει να του αλλάξει τον προορισμό των φόρων του (της υπεραξίας της εργασίας δηλαδή και μπλα μπλα μπλα).

κλείνει η παρένθεση --->)

Το ζήτημα λοιπόν ειναι τί θεωρεί το κράτος ως κύριο επιθυμητό χαρακτηριστικό του πολίτη-φορολογούμενου. Λόγω της ιδιάζουσας πολιτικής πορείας της χώρας, αλλά και των εξουσιαστικών ανασφαλειών ορισμένων, προκρίθηκε το μοντέλο που εφεξής θα αποκαλώ μοντέλο του "ελληνοχριστιανού" το οποίο γνώρισε μεγάλες δόξες επί χούντας, αν και -ομολογουμένως- η χούντα δεν είχε την πατέντα.

Ο ελληνοχριστιανός λοιπόν:
- Ειναι φαντασιακά απευθείας απόγονος του Λεωνίδα. Για την ακρίβεια ο Λεωνίδας ειναι απόγονος του Αχιλλέα, πρόγονος του Μεγα Κωνσταντίνου και των Παλαιολόγωνε οι οποίοι με την σειρά τους ειναι πρόγονοι του ....Καραϊσκάκη και του Κολοκοτρώνη οι οποίοι και αυτοί ειναι προσωπικοί μας πρόγονοι, ολωνών μαζί αλλά και του καθενός ξεχωριστά μέσω μιας αδιατάρακτης γραμμής. Αμα του πεις λοιπόν πως πιθανόν (ο ...απευθείας πρόγονός του έτσι;) Μεγ. Αλέξανδρος να έριχνε και καναν πούτσο σε αντρικά κωλαράκια, το παίρνει προσωπικά διότι: από την μία (λόγω κληρονομικότητας, διότι κατ αυτους το γκεϊλίκι ειναι κληρονομικό(;!) ή/και κολλητικό σαν γρίπη) στην ουσία δηλαδή, σου λέει πως λες και τον ίδιο ψιλοπουστη και απο την άλλη σου λέει πως αμα ο χ πρόγονος ήτο αδερφή τότε πως σκατά γέννησε εμένα; Γενικώς το μιμίδιο του "αίματος" και της (με το ζόρι) "καθαρότητας" του έχει μεγάλη συχνότητα (και) στο ελληνικό φαντασιακό. Η λογική του παραδοξότητα (πως στο καλό ταυτίζεται η -πνευματική- έννοια του χριστιανικού "γένους" με το δίκαιο του αίματος; Πως στο καλό αναφέρουμε ως πρόγονο και τον Ιουστινιανό και τον Σόλωνα;), περα από τα δύσκολα μαθηματικά του πράγματος (1), δεν φαίνεται να εμποδίζει τον μέσο ελληνοχριστιανό μέσα από μια υποδειγματική χρήση της διπλής σκέψης. Μέσα στην όλη αυτή παπαρολογία ο γηγενής/ντόπιος ταυτίζεται με τον αυτόχθονα σε μια ευθεία γραμμή που ανάγεται στην προϊστορία ή ίσως και στον ....Αδαμ (!), ο Έλληνας με τον Χριστιανό Ορθόδοξο και η ιθαγένεια με την καταγωγή της προπροπροπροπρογιαγιάς σου. Κοινώς είμαστε ένα κλειστό κλαμπ και δεν θέλουμε και πολλά παρε-δώσε με τους "αποκει" τους ξένους, τους έτσι, τους αλλιώς, τους διαφορετικούς των οποίων η παρουσία αυξάνει την πολυπλοκότητα κοινωνικών συμπεριφορών και υπερβαίνει αυτά που έχουμε μάθει ως σωστα επειδή ειναι σωστά επειδή ειναι σωστά. Ευρωπαϊκή Ένωση και ΗΠΑ ειναι μεν πιο καλοι από τους άλλους, κυρίως ομως γιατί (και όταν) μας δίνουν λεφτά. Στα υπόλοιπα ειναι σχισματικοί, αιρετικοί, διεστραμμένοι και τα ήθη τους δεν είναι σωστά σαν τα δικά μας, οι νέοι μας θα διαφθαρούν από σεξ (! λες και δεν ξέρουμε απο μόνοι μας), ναρκωτικά και ροκ εντ ρολ και κυρίως από το συγχρωτισμό με τους "άλλους".


- Το ελληνοχριστιανικό φαντασιακό γενικώς "προτιμάει μια χούντα", όχι τόσο γιατί "τότε δουλεύανε τα πράγματα" (αρχίδια), αλλά κυρίως γιατί τότε τα πράγματα ήταν απλά: Κοπάναγες την γυναίκα σου και δεν έτρεχε κάστανο, κοπάναγες το παραπαίδι και αμα γούσταρες το γάμαγες/σιδέρωνες κιόλας, "κοιμόμασταν με ανοιχτά παράθυρα", ειχαμε ακόμα γειτονιές, δηλαδή πέρα από την αμεσότητα τον σχέσεων είχαμε λόγο για το τι βάζει στον πισινό του το παιδί του γείτονα και αν γαμιότανε το τσουλάκι η ψυχοκόρη του κυρ Σταύρακα, δεν είχαμε ξένους, παρά μόνο κάτι ξελιγωμένες για πούτσο τουρίστριες και κυρίως πως αυτά που μαθαίναμε στο Δημοτικό αρκούσαν για να νιώσουμε πως είμαστε ΟΚ με βάση αυτά που ζήταγε το κράτος και η κοινωνία από εμάς.   Απλά πράγματα για απλούς ανθρώπους. "A peaceful land, a quiet people". Γι αυτό και οι όψιμοι υπερασπιστές της χούντας σηκώνουν αδιάφορα τους ώμους αμα τους θυμίσεις εξορίες, φυλακίσεις, λογοκρισίες και βασανιστήρια, πολλές δε φορές απαντούν πως "εμένα (τον απλο πολίτη που κοιταζα την δουλειά μου, έκανα το μαλάκα όποτε χρειαζόταν και κοπάναγα/έδινα και κανα κομμούνι αμα ήταν απαραίτητο) δεν με πείραξε κανένας". Λουμπεν μεν, ανθρώπινο δε και απολύτως λογικό σαν κατάληξη με βάση την Παιδεία που λάμβανε ο πολίτης του παραδείγματος μας.
- Άλλο χαρακτηριστικό είναι ένας ιδιότυπος σκληροπυρηνικός συντηρητισμός. Όταν σε κουμαντάρουν αμόρφωτοι κομπλεξικοί "άριστοι", τότε πρέπει η πραγματικότητα να ειναι τέτοια ώστε ο λόγος τους να μην ακυρώνεται συνεχώς. Για να γίνει αυτό πρέπει αναγκαστικά η κοινωνική πραγματικότητα να μείνει κατά το δυνατόν αναλλοίωτη. Μέχρι σχετικά πρόσφατα η κοινωνική πραγματικότητα κάθε γενιάς ελάχιστα διάφερε από την πραγματικότητα των προηγούμενων παρά και ενάντια στις τεχνολογικές εξελίξεις, έτσι ο λόγος του κάθε Παϊσιου wannabe είχε αυξημένη (παρά την εμφανή του ασχετίλα) βαρύτητα και είχε νόημα να ζητάς την συμβολή του σοφού της φυλής του χωριου σε κάποιο σου πρόβλημα. Όσο τα κοινωνικά τεκταινόμενα ήταν απλά λοιπόν και η παιδεία επέμενε σε απλούς, αταβιστικούς κανόνες οι οποίοι αν δεν υπαγορεύονταν ευθέως, πάντων τελούσαν υπό τις εγκρίσεως των παντογνώστων (του κώλου) γηραιότερων.
- Περί αρχαίων ελληνικών που κοπτόμεθα εσχάτως, ο ελληνοχριστιανός γνωρίζει πως να κλίνει το ειμί και πότε η παραλήγουσα δεν περισπάται ή όχι. Προφανώς δεν ξέρει να περισπά ή όχι την παραλήγουσα, ξέρει όμως τον παπαγαλιστικο κανόνα και κάπου εκεί τελείωνει η σχέση του με τα αρχαία ελληνικά, μαζί βεβαίως με την αυταρέσκεια της "αρχαιοτερης γλώσσας", της..... "μεγαλύτερης γλώσσας" και γενικώς όλα τα υπερθετικά που μπορεί να κολλήσουν (δόκιμα ή όχι) σαν χαρακτηρισμοί δίπλα στην γλώσσα.
- Οι πλέον μορφωμένοι, οι ελιτ να πούμε, αρεσκόντουσαν πολύ στο να ομιλούν την αρχαϊζουσα είτε διότι η ικανότητα αυτή και μόνο τους διαχώριζε από την πλέμπα είτε διότι, όπως έλεγε και ο Χαρρυ Κλυνν, ειναι άλλο να πεις "λαβετε ημέτερε τα δέοντα δίκην εξυπηρετήσεως" και άλλο "τσακω ρε μαγκα 800 και κάντηνε γαργάρα την δουλειά". Το πρώτο, στο μυαλό ορισμένων τουλάχιστον, εμπεριέχει μια αρχοντια, μια αριστοκρατία, μια αριστεία ένα πράγμα.
- Έχει παπαγαλίσει στην ηλικία των "απαλών ονύχων" ό,τι μαλακία μπορείς να φανταστείς (θυμάμαι μπάρμπα ετών ~55 που μου απαριθμούσε τα....τάγματα των αγγέλων που του τα είχε μάθει η δασκάλα στο Δημοτικό, έχω πετύχει ξάδερφο που μου απαντούσε στα της Εξέλιξης με ρήσεις από την Θεολόγα του σχολείου του κτλ κτλ)
- Έχει μια κάπως ιδιότυπη αίσθηση του "περιούσιου", "εκλεκτού λαού" και τα λοιπά, κάτι αναμενόμενο με βάση τα παραπάνω.
- Γλωσσικό ζήτημα. Το ελληνοχριστιανικό ιδεολογημα ξεκινά απο την (εύλογη) θεωρία της συνέχειας (δηλ. πως αποκλείεται να εξατμίστηκαν οι αρχαίοι Έλληνες) και φτάνει να ισοπεδώσει τα πάντα. Ολες οι διαλεκτοι των αρχαίων ελληνικών είναι ίδια γλώσσα με τα νέα ελληνικά, η γλώσσα δεν πέρασε εξελικτικά στάδια, δεν υπήρξαν αποκλίσεις, δάνεια και συγκλίσεις, όπως και δεν υπήρξε "φυλετική" αλλοίωση. Μερικοί φτάνουν στα άκρα βαφτίζοντας τον.... Χριστό Έλληνα ή τον ....Σωκράτη Χριστιανό μόνο και μόνο για να δείξουν πως όσο μαλάκες είμαστε τώρα είμασταν και πάντα. Ακριβώς το ίδιο και με πιστοποίηση DNA.
*** Update. Πάλι γίναμε θέμα αλλού και ακόμα δεν έχουμε την προκοπή να φτιάξουμε λογαριασμό εκει. Διευκρίνησις εδώ λοιπον: ΔΕΝ υπάρχει καθαρο ελληνικό DNA, όπως δεν υπάρχει καθαρό τουρκικο, αγγλικό, βουλγάρικο κτλ. Αμα πετάξεις γονίδια στην γονιδιακή δεξαμενή ποτέ δεν ξέρεις αν και πότε φεύγουνε. ΔΕΝ υπάρχει ελληνικό, ινδικό κτλ γονίδιο. Τα γονίδια εκφράζονται ανάλογα με τις συνθήκες γι αυτό και οι λευκοί (πχ) γερμανοι αμα μείνουν εδώ χρονια αλλάζουν ....απόχρωση. Οι κυκλοφορίες "μελετών" για καθαρό DNA κτλ ειναι ΜΟΥΦΑ. Μην τρώτε σανό. Παρεμπιπτόντως, και να το ξέρετε, αν μια (απομονωμένη) ομάδα πληθυσμού έχει "σταθερό" DNA, εξελικτικά μόνο καλό δεν το λες, σημαίνει ότι μένει πίσω από άποψη εξέλιξης ή έστω πως ακολουθεί παράλληλα παρακλάδια. Νομίζω άλλωστε πως τα μαθηματικά της σημείωσης (1) αρκούν για να πείσουν και τους πλέον δύσπιστους, ειδικά για μια περιοχή που έχει δεχτεί (αντικειμενικά) μία από τις πιο δυνατές πανσπερμίες λαών, τα τελευταία τουλάχιστον 1000 χρόνια. Μην σκάτε λοιπόν, είμαστε και απογονοι των αρχαίωνε, και των Φράγκωνε, και των Τούρκωνε, και των Αρβανιτώνε, και των Γότθων (!), και των Ιταλών και όλων, όπως άλλωστε και όλοι οι λαοί γενικώς. Η εθνότητα ειναι που μετράει, και η εθνότητα ειναι μιμιδιακό/φαντασιακό (τελείως όμως) κατασκεύασμα. Κοινώς αυτά με το dna, αφήστε τα για τους κομπλεξικούς, είπαμε και αλλού πως οι αρχαίοι έλληνες δεν εξατμίστηκαν, αλλά τέλος πάντων αυτό δεν έχει σημασία. Αν κάποιος δεν έχει πειστεί, και θέλει να με βάλει να εξηγώ/ψάχνω βιβλιογραφία καλοκαιριάτικα, να το πει στα σχόλια***
- Μισεί οποιον πάει να "του πειράξει" την θρησκεία ή την παπαγαλία των αρχαίωνε, διότι αυτά τον ορίζουν ως διακριτή (sic) οντότητα. Το κόλπο ήταν απλό. Αφού τα κομμούνια που θέλανε να φάνε τότε το κράτος ήταν άθεα, ε το Κράτος θα μας κάνει όλους Ταλιμπαν, παρόλο που η ιστορία με την γλώσσα και τους εδώ κοτζαμπάσηδες-καθαρευουσιάνους πάει πολύ πιο πίσω.


Συνοψίζοντας: Το ελληνοχριστιανικό μοντέλο ήταν πολύ πετυχημένο σε μια κοινωνία που:
- Ήθελε να αποξενώσει τα βδελύγματα τους "κομμουνιστές" από τον κυρίως κορμό της. Το ότι από ένα σημείο και μετά "κομμουνιστής" βαφτιζόταν όποιος διαφωνούσε με τις τακτικές της κοτζαμπάσικης φαυλοκρατίας που μας κυβερνούσε διαχρονικά ή όποιος τέλος πάντων διάβαζε και λίγο παραπάνω βρε αδερφε (εξ ου και η λεξούλα "θολοκουλτουριάρης" η οποία για τον γράφοντα μάλλον σημαίνει πως για μερικούς το πολύ διάβασμα, η κουλτουρα ρε παιδί μου θολώνει την αρετή του ελληνοχριστιανού πολίτη, ο οποίος δεν χρειάζεται να μάθει κατί καινούργιο, διότι ήδη "γνωρίζει" τα πάντα και σωστά)
- Τα μέσα παραγωγής κτλ ήταν αυτά της κοινωνίας του 1960
- Η εκκλησία έκανε σοβαρά κουμάντα εντός της κρατικής λειτουργίας
- Οι κοινωνίες παρουσίαζαν ελάχιστη κοινωνική κινητικότητα, αυξημένη ομοιογένεια και σχεδόν μηδενική φυλετική ποικιλομορφία. Ακόμα και η οξύτατα πολωμένη ελληνική κοινωνία του 1940-1960 δεν ήταν αντιμέτωπη με την πολυπλοκότητα των σημερινών προβλημάτων. Τα προβλήματα ήταν μεν οξύτερα, η ερμηνεία τους όμως πιο απλή (όχι και η λύση τους όμως). Οι από δω θέλανε να φάνε τους απο κει και τούμπαλιν για πολύ καλά εξηγήσιμους (μπικικίνια) λόγους τους οποίους κατόπιν εκλογικεύανε. Αν καθόσουν να εξηγήσεις το θέμα ιθαγένειας των μεταναστών β γενεάς, το τι ακριβώς ειναι το gay pride και γιατί το facebook είναι τίγκα σε βυζιά, κώλους και χρυσαυγίτες σε οποιονδήποτε κοινωνιολόγο /διανοούμενο/πολιτικό της τότε εποχής το πιθανότερο ειναι να έβαζε τα κλάματα.

Ο Βουτσάς βαμένος με φούμο κάνει τον μαύρο. Επιφυλάσομαι αν αυτο ειναι αποτύπωμα ρατσισμού (όπως οι αντίστοιχοι λευκοί που έκαναν τους μαύρους τις δεκαετίες του 1920 κ 1930 στις ΗΠΑ) ή απλά ο μαύρος ήταν για τον μέσο Έλληνα ένα εξωτικό φρούτο το οποίο είχε κυρίως ακουστά. Ο ίδιος ο γράφων πρώτη φορά μίλησε με μαύρο περίπου στα 18 του μιας και μέχρι τότε τους είχε πετύχει μόνο στην ....τηλεόραση.

Απ΄όταν η κοινωνία μας άρχισε να απομακρύνεται από αυτό το μοντέλο, μοιραία και το ελληνοχριστιανικό μοντέλο άρχισε να χάνει σε μιμιδιακή αποδοτικότητα, κοινώς ενώ ο λόγος ενός Παπαδόπουλου ή ενός Παττακού λχ ενώ θα έβρισκε ευήκοα ώτα σε ένα αρκετά υψηλό ποσοστό του πληθυσμού το 1967, πλέον το ποσοστό αυτό έχει πέσει δραματικά.

Θα μου πείτε, οκ Ζαφοντα μας έπρηξες και σε χάσαμε και λίγο. Που το πας;
Και γω ζορίστηκα τώρα που τα ξανακοιταξα, οπότε τα σουμάρω. Επιγραμματικά:
- Τα παλιά τζάκια και η εκκλησία διαχρονικά μας κλέβουν με ενα εκατομμύριο διαφορετικούς τρόπους. Ο σωστός "ελληνοχριστιανός" πολίτης ανάμεσα στα άλλα του χαρακτηριστικά έχει "παιδευτεί" έτσι ώστε να έχει "σωστά ένστικτα" που προστατεύουν τους αποπάνω. Το ισχυρότερο από αυτά ειναι ο κοινωνικός συντηρητισμός (ουγκανισμός) ο οποιος στο εκπαιδευτικό σύστημα εκφράζεται στην αποψάρα του για τα αρχαία και την ιστορία στο δε πολιτικό από τον Καρατζαφέρη, τον Σαμαρά, τον Γεωργιάδη και τα άλλα αστέρια, αλλά και από τις λαοσυνάξεις του Χριστόδουλα, τον Άνθιμο και τον Αμβρόσιο. Και το αστείο ειναι ότι ο Καρατζαφέρης, ο Σαμαράς και ο Άνθιμος κονομάνε από αυτό το σύστημα, ενώ η πλειοψηφία των υποστηρικτών του όχι, ή έστω όχι και τόσο, απεναντίας πολλές φορές υφίστανται θυσίες για να κονομάνε οι προηγούμενοι (μια απο αυτές λχ είναι η μισθοδοσία των κληρικών, το αφορολόγητο της εκκλησίας η οποία όποτε χρειάζεται εναγκαλιάζεται με τα κοτζαμπάσικα τζάκια για να κρατήσουν αμφότεροι το πάνω χέρι). Θυμίζουμε:


Είναι τόσο γαμάτο που θα ήθελα να το έχω γράψει εγώ.

- Ενα ισχυρό εργαλείο ελέγχου σε κάθε κράτος ειναι η Παιδεία η οποία "παράγει" πολίτες, εντός βεβαίως μιας Γκαουσιανης κατανομής. Ανάλογα με τον τύπο του πολίτη που θέλουμε, προσαρμόζουμε και την Παιδεία μας άρα και το που θα σκάσει το μέγιστο της κατανομής.
- Κουμάντο και στην Παιδεία κάνουν διαχρονικά οι συντηρητικοί εξουσιαστικοί κωλόγεροι σαμαρικού τύπου. Η Παιδεία "πλάθει" (sic) "ελληνολάτρες" νέους που πέρα από τα άλλα επιμέρους ουγκανικά χαρακτηριστικά:
-- Ειναι "εθνικά υπερηφανοι" γενικώς
-- Ειναι "φανατικά" Χριστιανοί στους τύπους και στο μην πειράξετε την εκκλησία μας και τέτοια
-- Ομοιως για την γλώσσα μιας και το μιμίδιο "πολιτισμός=αρχαια ελληνικά και αρχαία ελληνικά !=νεκρή γλώσσα" έχει περαση. Δεν μας ενδιαφέρει η επιστημονική πραγματικότητα, όσο η αυτοεπιβεβαίωση της κοσμοθεωρίας με την οποια μας κατήχησαν.
-- Ο ανθρωποτύπος αυτός ευδοκιμούσε την περίοδο 1940 - 1960 1970 και είναι πλεον δυσλειτουργικός στην αντιμετώπιση σύγχρονων προβλημάτων και ζητημάτων.
-- Αντί η Παιδεία να προσαρμόζεται στην νέα κοινωνική πραγματικότητα (που είναι η εκμάθηση γλωσσών Η/Υ; Που είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση; Που είναι η Εξέλιξη; Που είναι η Κοσμολογία που κανεμα παλιότερα; Γιατί ένα παιδί διδάσκεται αθροιστικά περισσότερες ώρες Θρησκευτικά από .....Φυσική από το Δημοτικό μέχρι να τελειώσει το Λύκειο;) αντιθέτως, ίσως και λόγω της κλίκας των φιλόλογων φροντιστών τύπου Καργάκου που θα έμεναν χωρίς δουλειά, αναγόμαστε σε μια παπαγαλίστικη, γεροντοκορίστικη προσέγγιση και της Ιστορίας και της Γλώσσας. Ακόμα και τώρα, στο 2016 η "Έκθεση Ιδεών" και ο τρόπος γραφής της που προωθούν τα εξωσχολικά βοηθήματα, θυμίζουν ηθικολόγους παλιόγερους πολύ περασμένων δεκαετιών, μαζί με τα απαραίτητα "νεωτεριστικά" τύπου παγκόσμια ειρήνη και τέτοια. Εξαιρετικό παράδειγμα τέτοιου καθηγητή (και "φυσικου" επιστήμονα, τρομάρα του) ο τύπος του οποίου βρισκόταν παλαιότερα σε αφθονία, είναι ο τύπος που είχα ξεχέσει εδώ (2).

 Έγινε τόσος χαμός θυμάμαι με το ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ για το 1821, κυρίως γιατί, ακόμα και οι "διανοούμενοι'" μας είτε δεν το είχαν μελετήσει σωστά ποτέ (3), είτε γιατί ψεύδονταν συνειδητά, προκειμένου να μην πάθει τίποτα η "ελληνοχριστιανική" προσέγγιση της ιστορίας την οποία ακόμα και αυτό το -επιεικώς-προχειροφτιαγμένο ντοκιμαντέρ ένιωθαν πως απειλούσε. Και που να γίνει καμια σωστή παραγωγή για κατοχή/εμφύλιο, εκεί να δεις τι παπαριές έχουμε να ακούσουμε.

Οποιαδήποτε νεωτερική (ή αλλιώς: επιστημονικότερη) προσέγγιση της διδασκαλίας της Ιστορίας και της Γλώσσας έχει ταυτιστεί (από τους κωλόγερους που λέγαμε προηγούμενως, αλλα και από το πόπολο-προϊον των περασμένων ετών του εκπαιδευτικού συστήματος) με τους "ξενους", τους άθεους, τους κομμουνιστες και τα λοιπά και τα λοιπά, γιατί η αλήθεια είναι πως μια πιο σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση μοιραία θα έφερνε σε αντίθεση το προϊον του Κράτους (που είναι οι μελλοντικοί πολίτες) με  το ίδιο το Κράτος, και δω ως Κρατος προφανώς δεν εννοούμε τους δημόσιους υπαλλήλους. Η σοβαρή προσέγγιση αφήνεται για τους ειδικούς στα πανεπιστήμια και αυτό γιατί:
- Πάντα χρειάζεται κάποιος που να νογάει τι γίνεται
- Στα σχετικά πανεπιστήμια η κουβέντα γίνεται μεταξύ ειδικών πλέον και δεν αγγίζει την Κερα Μαρία που ανησυχεί μήπως η κόρη της γίνει λεσβία αμα δεν μάθει να τους αρχικούς χρόνους ενός ρήματος.
Γι αυτό και κυνηγήθηκε αγρίως η Ρεπούση, ο ΣΚΑΙ για το ντοκιμαντέρ, ένα συνέδριο για τον Μ. Αλέξανδρο παλιότερα, η Δραγώνα, δαιμονοποιείται ο Φίλης κτλ κτλ. Γιατί δεν πρέπει το πόπολο να αλλάξει θεώρηση, δεν πρέπει τα θέσφατα του ελληνοχριστιανού να πειραχτούν ή να βγουν άκυρα, γιατί αν πειραχτούν ή βγουν άκυρα μπορεί να κινδυνέψει η κουτάλα και η κουτάλα ειναι uber alles.


( <--- παρένθεση
Εμβόλιμον: Διαβάστε αυτό για την διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, από το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου:
Έξι θεμελιώδεις πλάνες για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών

Α. Η πρώτη θεμελιώδης πλάνη είναι ότι την πρώτη γλώσσα τη μαθαίνουμε μέσω διδασκαλίας και ότι, για να την κατακτήσουμε «σε βάθος» και «ολοκληρωμένα», πρέπει να διδαχθούν παλαιότερες μορφές της (αρχαία, καθαρεύουσα…), οι οποίες αποτελούν και τη βάση για την κατάκτηση της νεοελληνικής «γραμματικής» (μορφολογίας και σύνταξης).
Β. Η δεύτερη θεμελιώδης πλάνη αφορά την καλλιέργεια του λεξιλογίου μέσω της αρχαίας ελληνικής.
Γ. Η τρίτη θεμελιώδης πλάνη αφορά την ταύτιση της γλώσσας με τα κείμενα, του κώδικα με το περιεχόμενο.
Δ. Η τέταρτη θεμελιώδης πλάνη αφορά τις υποτιθέμενες ευεργετικές ιδιότητες της αρχαίας ελληνικής στην «όξυνση του νου» και στη βελτίωση της γλωσσικής ικανότητας.
Ε. Η πέμπτη διαδεδομένη θεμελιώδης πλάνη και διαστρέβλωση της πραγματικότητας αφορά τη θέση του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών στο εκπαιδευτικό σύστημα άλλων, κυρίως ευρωπαϊκών, χωρών.
ΣΤ. Η έκτη πλάνη αφορά την άποψη ότι η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο γυμνάσιο θα αποτελέσει φραγμό στην υποτιθέμενη ξενομανία και στη χρήση των greeklish.
Διαβάστε επίσης και την προσωπική άποψη του Νίκου Σαραντάκου
κλείνει---->)

Και φτάνουμε στο σήμερα. Ο Φίλης είναι ένας μέτριος Υπουργος Παιδείας, σίγουρα καλύτερος του απαράδεκτου Μπαλτα. Κάτι πα να κουτσοκάνει μπας και απομεταξοποιηθεί λίγο η παιδεία μας (κάτι παίζει (;) για κατάργηση μαθητικών παρελάσεων, πρωινή προσευχη και άλλα τέτοια....σύγχρονα ζητήματα που στην Γαλλία πχ έχουν λύσει εδώ και 150 χρόνια), εν αντιθέσει με τον Μπαλτά που ...πριν αναλάβει επέλεξε τον δρόμο της παπαρολογίας αλλάζοντας την ύλη των Πανελλαδικών με το καλημέρα σας, γιατί αυτός ειναι ο πιο εύκολος τρόπος να σε γράψουν οι εφημερίδες.

Φέρτε τον εαυτό σας στην θέση ενος έφηβου μαθητή, που κληρώνεται να πάει στην Βουλή των Εφήβων. Θεωρητικά έχετε παραστάσεις με πρόσφυγες, με συμμαθητές σας που πεινάνε ή που δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια, με σχολικό αποκλεισμό, με bullying, με ΧΑτες στα σχολεία, με υποστελέχωση σχολείων, με πολύ μεγάλες τάξεις όπου ο εκπαιδευτικός χάνεται, με ελλιπή εξοπλισμό, με πρόγραμμα διδασκαλίας στο πνευμα του '60, με ελάχιστες ώρες πληροφορικής, με φόρτωμα παπαγαλίας και μια μαούνα φροντιστήρια. Έχετε μπροστά σας τον Υπουργό. Για πρώτη και πιθανόν τελευταία φορά στη ζωή σας. Θεωρητικά το ακροατήριό σας είναι όλο το πανελλήνιο.  Έχετε όλο τον καιρό να προετοιμαστείτε κατάλληλα. Και του λέτε αυτά:

οι έφηβοι βουλευτές αμφισβήτησαν ευθέως την πολιτική Φίλη επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι τα αρχαία ελληνικά αποτελούν βάση για την σωστή γνώση των νεοελληνικών, πως η πρωινή προσευχή και οι παρελάσεις πρέπει να διατηρηθούν και  πως τα θρησκευτικά αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο».

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία» του επισήμανε έφηβος βουλευτής καταχειροκροτούμενος από τους υπόλοιπους

*  «Καταργώντας τη χριστιανική παιδεία και τις παρελάσεις στρέφεστε εναντίον του λαού και της εθνικής μας ταυτότητας»
(πηγή: πρώτο-μπλιαξ-θεμα)



ΔΕΝ θα σχολιάσω ξανα το λουκ παρδαλη γραβάτα-κουστούμι-ροζ πουκάμισο-καπέτα από το 1965 και το ξερολίστικο ύφος Άδωνης meets Βορίδη. Δεν θα σχολιάσω. Δεν.

Τέλος πάντων η φάση σηκώνε και σηκώνει πολύ δούλεμα:










Πιο σοβαρός από ....εμάς ο Γιαννόπουλος εδώ  (διαβάστε το). Αποσπάσματα:
Μιλάμε για την Βουλή των Εφήβων, δηλαδή για παιδιά ηλικίας 15 με 17. Παιδιά που (κανονικά) θα έπρεπε να ζουν μέσα στην τεχνολογία. Που θα έπρεπε η σκέψη τους να είναι ανοιχτή, να είνα αμφισβητίες της θρησκείας, επαναστάτες χωρίς αιτία, και να ακούνε... Iron Maiden.
Δεν ξέρω, αυτό τουλάχιστον ήμουν εγώ σαν έφηβος.
Αυτή την εικόνα έχω εγώ όταν ακούω έφηβος. Όχι την εικόνα του έφηβου, αναγνώστη του makeleiou. 
Μπορεί να κάνω λάθος, και στα 35 μου να έχω γεράσει.
Μπορεί οι έφηβοι πια να πηγαίνουν εκκλησία, να κάνουν συνέχεια τον σταυρό τους, να παρακαλάνε πότε θα γίνει παρέλαση για να παρελάσουν με όσο το δυνατόν πιο περήφανο βήμα και να μην μπαίνουν Facebook την Μεγάλη Εβδομάδα επειδή είναι αμαρτία.
Αν είναι έτσι κρίμα, γιατί άλλα εγώ θα περίμενα από τους έφηβους του 2016.
Το τρομακτικό είναι ότι σχεδόν κανένα παιδί δεν μίλησε σαν να ζει στο 2016. Όλα τους μίλησαν σαν να ζούσαν στο 1990. (σ. του Ζ.: Και βγάλε) Αν δηλαδή δεν έβγαζαν και selfies θα έλεγες ότι είναι παλιό βίντεο από μια συνάντηση της Βουλής των Εφήβων το 2000.
Δεν γίνεται να πιστεύουν οι νέοι ότι θα βρουν πιο εύκολα δουλειά αν γνωρίζουν πότε πέθανε ο Απόστολος Παύλος και όχι αν γνωρίζουν ας πούμε C++.
Δεν γίνεται να τους νοιάζει αν θα καταργηθούν τα αρχαία και όχι γιατί δεν κάνουν Γερμανικά και Γαλλικά στα σχολεία.
Δεν γίνεται να θεωρούν εφόδιο για το μέλλον την παρέλαση. Δεν.
Έφηβοι που στην πρώτη τους ευκαιρία να ακουστούν στο Πανελλήνιο, μιλάνε σαν συνταξιούχοι υπολογαχοί του πεζικού. 
Λοιπόν, φίλτατε Βαγγέλη Γιαννόπουλε και σεις λοιποί ηρωικοί αναγνώστες, όσοι φτάσατε μέχρι εδώ. ΟΧΙ, δεν είναι όλοι οι έφηβοι έτσι. Προφανώς ο μέσος όρος είναι για σφαλιάρες, αλλά όχι και έτσι. Πάντα οι έφηβοι ήταν για σφαλιάρες άλλωστε, αλλά τουτα τα Παπαμιμικάκια δεν ειναι ο κανόνας. Τώρα πως έγινε και δαιμονίστηκαν οι Εφηβοι "Βουλευτές" από τον Καργάκο, τον Θεοδωρόπουλο, τον Άδωνη και τον Βορίδη δεν μπορώ να το εξηγήσω, ίσως απλά οι πιο νορμάλ μαθητές να μην ενδιαφέρθηκαν να μπουν στην επιλογική διαδικασία. Την οποία επιλογική διαδικασία (όπως και σχεδόν όλες τις επιλογικές) μάλλον την κυνήγησαν τα φυτά, οι wannabe παπαμιμίκειοι καρριερίστες, που θέλουν να κάνουν παρέλαση, ιδίως ως σημαιοφόροι, για να τους καμαρώσει η μαμά τους γιατί εκεί τελειώνει το αξιακό σύμπαν τους. Όχι, αυτά τα βλήτα δεν είναι αντιπροσωπευτικά του εφηβου σήμερα, δεν είναι καν αντιπροσωπευτικά του μέσου 40άρη.

Α, συγχαρητήρια στον Φίλη (ρε που φτάσαμε ρε) ο οποιος συγκρατήθηκε και δεν ξέσκισε στο δούλεμα τον πιτσιρικά. Εγώ δεν θα ήμουν τόσο αβρός και διπλωμάτης αλλά θα του την έλεγα στα ίσια:
- Ποια αρχαία να κάνουμε; Τα Δωρικά, τα Θράκικα, τα Μακεδονικά, τα Σπαρτιάτικα, τα Αιολικά, τα Ομηρικά, τα Μινωικά, τα Βυζαντινά, την γραμμική Β ή τα ουγκανέζικα; Δεν κάνεις αρχαία, κάνεις την αττική κοινή, διαμορφωμένη από ρωμαίους λόγιους (τόνοι κτλ) πολλά χρόνια αργότερα, όταν είχε ήδη αλλαξει η γλώσσα λόγω φυσιολογικότατης εξέλιξης. Ξέρεις ΟΤΙΟΙΑΡΧΑΙΟΙΕΛΛΗΝΕΣΓΡΑΦΑΝΕΚΑΠΩΣΕΤΣΙ; Παρεμπιπτόντως, συμφωνώντας με τα περι ριζών από αύριο θα σας βάλω μάθημα μουγκρητών για να τιμήσουμε τους προγόνους μας της Παλαιολιθικής εποχής, διότι τα μουγκρητά ειναι η ρίζα όλων των γλωσσών.
- ΔΕΝ κανετε στο σχολείο "αρχαία". Κάνετε την αττική κοινή με χοντρά παραλλαγμένη προσωδία, αλλαγή φωνημάτων που αντιστοιχούν σε γράμματα και χωρίς δυικο αριθμό και άλλα δομικά της στοιχεία. Το κυριοτερο δε προσόν σας ειναι να παπαγαλίζετε αρχικούς χρόνους και το "γνωστό" κείμενο το οποιο ειναι μάλλον το διαβατήριό σας για την Νομική σχολή
- Αν είχα αρκετή όρεξη δε θα έβγαζα ένα λογίδριο σε αρχαία/αρχαϊζουσα και θα περίμενα να μου απαντήσει ο ριζολόγος. Τύπου: Δοκει μοι ότι ατελέσφορη και σφόδρα αντιεπιστημονική εστί η σου παρατήρησις. Καιτοι (ποια ειναι η Καίτη;) κεχαριτωμένη πόρω απέχει της δεουσης τεκμηριώσεως ενόσω δεν διαγεται υπό του επιστημονικού καμάτου αλλά μάλλον προς το συναίσθημα του αμαθούς απευθύνεται τω όντι.
- Οποιος γουστάρει παρέλαση να βγει να κάνει παρέλαση. Αλλά όχι ως σχολείο. Να πάτε σε σχολές ουγκάνων να κάνετε παρέλαση όλοι μαζι παρέα. Η δικιά σου κάβλα δεν θα υπαγορεύσει στους συμμαθητές σου τι θα κάνουνε επειδη εσύ την βρίσκεις να κάνεις τον φαντάρο παιδί πράγμα. Αμούστακε τε και αμαθέστατε χλιμίτζουρα.
- Τελευταίο και βασικότερο: Πόσο βαθμό έχεις στην Έκθεση; Γιατί αν έχεις άριστα, που πολύ το φοβάμαι, μάλλον πρέπει να αρχίσουμε να αγχωνόμαστε στα σοβαρά για το τι σκατά μαθαίνουμε στα παιδιά μας.


Παρεμπιπτόντως: Φτύσιμο, γαμήσι και πρόστιμο σε όλους τους χλεμπονιάρηδες ιστότοπους της πούτσας, απο εφημερίδες μέχρι tohoaxtoukerata.grrr που μας σπάσανε τα αρχίδια με τους ελληνόψυχους νέους, που είναι πατριώτες κετς και τα έψαλαν στον "άχρηστο" υπουργό.
Είστε και σεις ρε πουστη απότοκα ενός μαλακισμένου συστήματος, αλλά το κέρατό μου δηλαδή, δεν βγήκαμε όλοι ούγκανα και δικαιολογίες για ενήλικες - και ψηφοφόρους- δεν υπάρχουν.

Όταν καμαρώνετε για την επίδειξη βλακείας ενός 17χρονου, ενώ παράλληλα αγνοείτε αυτό που λένε οι σχετικότατοι πανεπιστημιακοί καθηγητές για το θέμα, τότε απλά είστε και σεις μέρος του προβληματος που λέγεται ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, στην ουσία λειτουργείτε σαν νεκρό βάρος. Όχι μονο δεν καταλαβαίνετε ποιο ειναι το πρόβλημα, αλλά πολυ φοβάμαι πως δεν είστε ικανοί να καταλάβετε.



ΟΛΕΣ οι ατάκες, ιστορίες κτλ που παρατίθενται είναι πραγματικές. Τα έχω δει και ακούσει από πρώτο χέρι.
Σημειώσεις:
(1) Τα έχω ξαναγράψει:
Αν κατάγεστε απο 2 απογόνους, και αυτοί με τη σειρά τους απο 4, ο οποίοι με τη σειρά τους απο 8 κτλ κτλ σε 20 γενιές (περίπου 500 χρόνια βάζοντας 25 χρόνια ανα γενιά. Αν βάλουμε 20 τότε το πράγμα σκουραίνει ακόμα περισσότερο) πρέπει να είστε βέβαιοι για τη φυλετική.....καθαρότητα ενός εκατομμυρίου περίπου ατόμων πριν το παίξετε έτσι ή αλλιώς, μπήξε ή δείξε. Αν θέλετε να πάτε πιο πίσω το πράγμα μεγαλώνει εκθετικά (στις 30 γενιές μιλάμε για 1 δις άτομα!!!!). Το κακό δε που έχει η βιολογία είναι πως σε βεβαιώνει πως αν στην gene pool πέσουν μερικά γονίδια, τότε αυτά μένουν εκεί, μόνο η φυσική επιλογή τα ξεκαθαρίζει και αυτή δεν ασχολείται με έθνη αλλά με άτομα και με τις συνθήκες στις οποίες ζουν!
(2) Ο οποιος (για όσους βαριούνται να διαβάσουν το ποστ):
- Δεν ήξερε να κάνει μια επιστημονική εργασία ή παρουσίαση και έφαγε 40 λεπτά απο το χρόνο μας δείχνοντας σχολικές φωτογραφίες και εξώφυλλα παλιων βιβλίων ενώ ταυτόχρονα ξέχεζε κάθε υπουργό που δεν ήταν χουντικός.
- Είχε φέρει με το ζόρι (και ήταν εμφανές) τους μαθητές του να τον καμαρώσουν στην αθλια παρουσίαση αυτού του....λευκώματος (!) που έκανε σε επιστημονικό συνέδριο. Οι μαθητές τον ακολούθησαν όταν τελείωσε και αποχώρησε, χάνοντας μερικές εξαιρετικές διαλέξεις (και αρκετά απλές/βατές btw)
- Ο τύπος ξέχεσε όλα τα σχολικά βιβλία και προγράμματα πλην (τυχαίο;) των χουντικών
- Θυμήθηκε πως έκανε φαντάρος στο Α2 (!) και
- Αποκάλεσε τον Τεμπονέρα "τζαμπα ήρωα"
Ναι, αυτός ο τύπος έκανε μάθημα και δίδασκε τα παιδιά σου μέχρι πρόσφατα φίλε αναγνώστη. Λέω πρόσφατα γιατι ελπιζω ο κωλόγερος να συνταξιοδοτήθηκε. Ο δε τρόμος μου είναι πως αμα γινότανε καμια..... νεοδημοκρατική "αξιολόγηση" αυτός ο τύπος θα έπαιρνε άριστα.
(3) Από εδώ
Η συγκεκριμένη κατηγορία των επικριτών της σειράς, αυτοί οι οποίοι αρπάζονται απελπισμένα από γελοία προσχήματα για να τη δαιμονοποιήσουν (π. χ., από μια επιπόλαιη κουβέντα που πέταξε ο παρουσιαστής της σειράς Πέτρος Τατσόπουλος στο μέσο που κατ’ εξοχήν ευνοεί τη διασπορά της επιπολαιότητας, το Facebook) αρνούνται στους πολλούς το δικαίωμα να έχουν τα μέσα ώστε να διαμορφώσουν συγκροτημένη άποψη για το παρελθόν, κατά τη διατύπωση του Powicke. «Και πού ήσαν αυτοί τόσα χρόνια, πού κρύβονταν οι απόψεις αυτές τόσα χρόνια;» αναφωνούσε έμπλεος ιεράς αγανακτήσεως ο Αγιος Θεσσαλονίκης την περασμένη Κυριακή. Μα, στα πανεπιστήμια! Πού αλλού; Η προσέγγιση στα γεγονότα του 1821, την οποία έχουν σήμερα την ευκαιρία να δουν οι πολλοί χάρη στο ντοκιμαντέρ, είναι αυτή την οποία διδάσκονται σήμερα οι φοιτητές! Αυτή ακριβώς είναι η υπηρεσία που προσφέρει το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ: εκλαϊκεύει για τους πολλούς τη γνώση των λίγων.

9 σχόλια:

  1. Δεν είχα χρόνο να τα γράψω όλα αυτά, και έγραψα τα μισά δίπλα :p Συνυπογράφω χειροπόδαρα, μόνο που το "νέγρος" είναι -αν δεν κάνω λάθος- πλέον υποτιμητικός όρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ήθελα να βάλω "έγχρωμος" διοτι η τοπική μου κοινωνία έχει πολλές αποχρώσεις. Το διορθωσα σε "μαύρο" αν και ούτε αυτο μου αρέσει

    Χαιρομαι που σκεφτόμαστε παράλληλα, παω να σε διαβάσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά ναι οκ, μη γινόμαστε και υπερβολικά P.C αλλά νομίζω ότι το "νέγρος" είναι στην ίδια κατηγορία με το "αράπης" και είναι πολύ ΚΚΚ όρος. Τώρα, μπορεί να κάνω και λάθος

      Διαγραφή
    2. Μπα, σάματις έχεις δίκιο ;)

      Διαγραφή
  3. Έχει δωρεάν παιδεία στην Ελλάδα; είχα την εντύπωση ότι τα τζάμπα πρωινά είναι οι κράχτες για να τα πληρώσεις το βράδυ στα φροντιστήρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mπαινεις στο ίδιο λαϊκιστικο τριπάκι που μπαίνουν τόσοι και τόσοι. :Ρ

      Διαγραφή
    2. Θες να πεις ότι είμαι κι εγώ λαός, ή ότι έπεσα σε τρύπα (το οποίο δεν θα ήταν καθόλου απίθανο μια και δε βλέπω φως...) ;-)

      Διαγραφή
  4. Αγαπητε zafod ειλικρινά δεν κατάλαβα γιατί έγραψες αυτό το άρθρο. Η Βουλή των εφήβων;;;; Πασοκοθεσμός της πλάκας, ξύλινος λόγος, στερεότυπα και κοινοτυπίες. Η νέοι άνθρωποι; Μα, δεν είναι μία κατηγορία. Αν είχαν πάει εκεί παιδιά από την Βίλλα Αμαλίας (λέμε τώρα) , έ μάλλον άλλα λόγια θα ακούγονταν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλά τα λες (τα προφανη) αλλά λάβε υπόψη σου ότι μάλλον έχεις πέσει θύμα προπαγάνδας(*): Είναι προφανές ότι τα κανάλια δεν βγάλαν τον πιτσιρικά αφού αποδελτιώσαν όλη τη συνεδρίαση της βουλής των εφήβων, στημένος ήταν για να πει ό,τι είπε και ο τσυριζαίος πάγκαλος τη σακουλέυτηκε τη δουλειά όποτε λούφαξε.

    (*)και μάλιστα από εξαιρετικά αποτυχημένους (πλέον) προπαγανδιστές, όπως αποδείχτηκε πέρσι στο δημοψήφισμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir