Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Κυριακή, Δεκεμβρίου 14, 2008

let the chips fall where they may

Είναι πολύ αστείες οι αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων και των ΜΜΕ μπροστά σε αυτό που συμβαίνει. Όπως έλεγα και στο προηγούμενο ποστ, πολλοί bloggers και άλλοι το έχουν πιάσει το νόημα πιο καλά. Ίσως λόγω ηλικίας, ίσως να είναι που δεν έχουμε κόστος πολιτικό η μή. (δείτε τα προηγούμενα ποστ για λινκς εδώ και εδώ)
***UPDATE διαβάστε τον Γρηγόρη Ψαριανό, που τα λέει έξω από τα δόντια σε αρκετά υψηλούς τόνους, αλλά, μεταξύ μας, άδικο δεν έχει***
Ίσως να είναι που ακόμα ξέρουμε να κουβεντιάζουμε και δεν αρκούμαστε σε μονόλογους. κουβέντα στην κουβέντα, δικτυακά και μη, μου ήρθε την Τρίτη (δείτε τα σχόλια). Και αν αυτό που έχουμε μπροστά μας είναι μια νέα, ιδιότυπη γενιά "no future"; Αν μας ήρθε με τρελή καθυστέρηση ένα αντίστοιχο του punk κινήματος;

Τότε όλες οι αναζητήσεις για πολιτική ιδεολογία, για "σκοτεινά κέντρα", για καθοδηγητές κτλ πάνε στο βρόντο. Μιλώντας δε με φίλους που είναι/ήταν στο κουρμπέτι (να καταλαβαινόμαστε ε;) η γενική άποψη για το τί παίζει και από ποιους ήταν η εξής.

  • Ναι οι μπάτσοι, ναι οι ασφαλίτες,
  • Ναι οι (όσοι είναι) αναρχικοί αλλά εκεί πέρα είναι:
  • Πολλή πιτσιρικαρία ή
  • Τριαντάρηδες (η γενιά μου!) που πρώτη φορά βγαίνουν στους δρόμους (τα "παιδιά" των Εξαρχείων έχουν χάσει τα κουμάντα, με ελάχιστες εξαιρέσεις.) Πρακτικά τριαντάρηδες που μεγάλωσαν με τους γονείς τους σε προστατευμένο περιβάλλον, η αν θέλετε δεν μεγάλωσαν (είχε γράψει ένα εντυπωσιακό ποστ ο slarti για τους χλιδάνεργους).
(Δείμος: "Με έφεραν δίπλα σε ανθρώπους που ποτέ μου δεν είχα δει σε διαμαρτυρία. Ούτε στη ζαρντινιέρα, ούτε στο Σέρβο μαθητή της Εγνατία, ούτε σε άλλα μεμονωμένα περιστατικά είχα δει τόσο κόσμο, τόσο αγανακτισμένο κόσμο, τόσο νέο κόσμο.")


Ας τα πιάσουμε αφήνοντας απέξω τα σώματα ασφαλείας:

Την "εξέγερση" δεν την κάνουν οι "απόκληροι" της κοινωνίας, τα τελείως λούμπεν (χμμμμ το χρησιμοποιησα σωστά;) στοιχεία αν θέλετε. Αυτοί φάνηκαν στο πλιάτσικο για μια δυο μέρες. (Διαβάστε αυτό. Νομίζω πως κάνει το καλύτερο ψυχογράφημα της όλης φάσης). Στο Παρίσι πριν λίγα χρόνια τέτοιοι ήταν πολλοί περισσότεροι, απ ότι έμαθα. Γι αυτό και εκεί η πλιατσικολογία πήρε μεγαλύτερες εκτάσεις. Εδώ μιλάμε για παιδιά από μικροαστικές ή καθαρά αστικές οικογένειες. Παιδιά που ξέρουν απλά πως θα περάσουν χειρότερα απ' ότι οι γονείς τους. Παιδιά που βλέπουν και συγκρίνουν και αισθάνονται πως το μέλλον τους έχει κλαπεί.

Νομίζεις πως τα νοιάζει τα παιδιά αυτά όλα αν κάψουν ένα αμάξι ή ένα μαγαζί; Ξέρεις τι θα σου πουν (είπαμε, όχι όλα, αλλά και γω ημανε πιτσιρικάς και θυμάμαι) αμα τα ρωτήσεις; "Στα αρχίδια μου". Και θα έχουν και δίκιο. Τα παιδια είναι σφουγγάρια. Ότι βλέπουν κάνουν. (Γι αυτό ξεχάστε τους "καθοδηγητές" και πιάστε τους ασφαλίτες. Ο πιτσιρικάς αν του πεις κάτι (ρίξε, κάνε, φτιάξε) θα κάνει τα αντίθετα. Αν το δει όμως να γίνεται πιθανότατα θα το μιμηθεί ασυναίσθητα. Mην ξεχάσω να προσθέσω και την διάθεση για πάρτυ που έχουν οι πιτσιρικάδες, ως πιτσιρικάδες που είναι)

Τι βλέπουν (και αναπαράγουν) τα παιδιά; Μια κοινωνία που βασιλεύει η ατιμωρισία και η ασυδοσία. Οι γονείς τους κατά κανόνα είτε είναι βολεμένοι, είτε βολεψάκηδες, είτε wanna be βολεψάκηδες. Έμαθαν πως δεν μετράει η προσωπική αξία, αλλά το μέσο. Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσεις άμα έχεις την κατάλληλη άκρη. Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσεις για κάτι αν μπορείς ευκολότερα να το κάνεις γλύφοντας . Και προσοχή: δεν υπάρχει λόγος να είναι ή να μην είναι έτσι τα πράγματα. Στις κοινωνίες το φαντασιακό είναι και πραγματικό.

(πάλι Δείμος: "Τα παιδιά δεν ξέρουν από πολιτική. Δεν ξέρουν από επικοινωνιακές τακτικές. Γνωρίζουν μόνο τον πόνο της οικογένειάς τους, τον πόνο της απρόκλητης αστυνομικής βίας, τον πόνο της απομόνωσης. Είναι μία γενιά που βλέπει ότι μάταια μαζεύει κωλόχαρτα (lower, πτυχία πληροφορικής, πτυχία πανεπιστημίου, κόντρα φροντιστήρια και παπαγαλία) από ένα σχολείο που μόνο γνώσεις χαρίζει σε βάρος της παιδικότητας. Είναι μία γενιά που φτάνει κόντρα στους γονείς της που την πιέζει να διαβάσει, που την κυνηγά στο όνομα του βαθμού και της επιβάλλει κι άλλα φροντιστήρια.
Μπορεί το περιστατικό να ξεπέρασε το κράτος, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι η φτώχεια (υποκειμενική ή αντικειμενική) είναι ο καλύτερος φίλος της βίας. Τα παιδιά δεν εισπράττουν μόνο τη γύρω τους βιοτική βία, αλλά συναισθάνονται και την αδυναμία της κοινωνίας να προσφέρει ένα κόσμο καλύτερο. Οι πέτρες και οι πορείες δεν ήταν ενάντια στην αστυνομική βία. Ήταν στο όνομα της βίας που καθημερινά εισπράττουν από παντού. Μία βία ψυχική. Οι πέτρες απλά σηματοδοτούν ένα άλλα χάσμα γενεών, ένα χάσμα αποϊδεολογικοποιημένο, αλλά συναισθηματικά πλούσιο και γεμάτο αντίδραση. Μία μεταμοντέρνα άρνηση για την κοινωνία που τους ανατρέφει. Μετά από λίγα χρόνια θα ενσωματωθούν και τούτα, αλλά ήδη άρχισαν να κάνουν ζημιά. Ακούσαμε να λένε κάποιοι ότι είναι αναίτια η αντίδραση αυτή γιατί τα παιδιά τα έχουν όλα. Μα, δεν έχουν παιδικότητα, ωριμάζουν στα 12 τους σαν εικοσάχρονοι και απαιτούμε να φέρονται σαν 30χρονοι." )

Δεν είναι ο μέσος Έλληνας σε χειρότερη κατάσταση από το μέσο Κογκολέζο πχ. Αλλά επειδή έχει καλύτερη πληροφόρηση βλέπει τους "έχοντες" και κρίνει. Και δεν τον νοιάζουν (ακόμα) όσοι γεννήθηκαν και έτυχε να έχουν φράγκα ή όσοι τα βγάζουν με δουλειά ή τύχη. Τον νοιάζουν αυτοί που του τα βουτάνε ενσυνείδητα και συνέχεια. Οι κυβερνώντες και τα τσιράκια τους μοιάζουν όλο και περισσότερο στην Μαρία Αντουανέτα: "ας φάνε παντεσπάνι". Και μετά απορούν κιόλας που τους πήραν με τις πέτρες! Ο λαός είναι μεγάλη κοροϊδάρα, σας ανέχεται για χρόνια, όλες τις ψεύτικες ελπίδες, όλες τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, αλλά αν τον πιάσει το ανάποδο δεν σώνεστε με τίποτα!

Μια γενιά χωρίς όραμα, γιατί δεν της έμεινε κανένα. Στο διάολο όλα. Σημασία έχει να μην με πιάσουν. Και οι γονείς μου έτσι κάνουν. Και οι φίλοι τους. Μπορεί εμείς οι εξυπνάκηδες να μιλάμε για γενιά του καναπέ, αλλά ακόμα και έτσι αυτή η γενιά είναι πιο μορφωμένη και πιο ξύπνια από (μιλάμε για μέσο όρο οκ;) την δικιά μας. Και νιώθει πως τσάμπα ασχολείται. Πως τζάμπα τρέχει. Πως δεν έχει σημασία. Ασε που η υποψία του καθενός πως τον περνάνε για μεγάλο μαλάκα όσο πάει και γιγαντώνεται. Και όταν η υποψία γίνει βεβαιότητα τότε το μάτι γυρίζει. Σπάστα όλα και let the chips fall where they may.

Ακόμα και έτσι επιμένω πως αν υπάρχει μέλλον είναι σε αυτά τα "κωλόπαιδα". Η γενιά των γονιών μας, οι "πολυτεχνίτες" τρέμουν στην διαταραχή του υπάρχοντος status quo. Ή έστω δεν θέλουν να χάσουν την βολή τους.


Η δικιά μου γενιά;
Φαίνεται να είναι ο ορισμός των looser. Μια γενιά καλομαθημένων μαμάκηδων - και γώ μαζί. Η γενιά που ανέχτηκε την αλλαγή όλων των συμβάσεων εργασίας εις βάρος της - με την άμεση ή έμμεση παρότρυνση των μεγαλυτέρων της, "συνταξιούχων αγωνιστών". Η γενια που μεγάλωσε και μυαλό δεν έβαλε γιατί μεγάλωσε σε μια γυάλα. Η γενιά που έχασε την έννοια της συλλογικότητας, έστω και για το ατομικό ιδιοτελές συμφέρον. Που "έμαθε" από τους παλιούς και απαιτεί πλέον το "βύσμα" ακόμα και όταν πάει για **** (μπιιιπ). Τι με νοιάζουν οι υπόλοιποι άμα εγώ την βολέψω; Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάρτης. Τουλάχιστον δείχνουμε να ξυπνάμε και κάποιοι δείχνουν (επιτέλους) να διεκδικούν, έστω και μέσω της φασαρίας.

Τα πιο πάνω όμως, περί πάρτης, δεν ισχύουν μόνο για όσους διαδηλώνουν. Μάλλον γι αυτούς ισχύει πολύ λιγότερο. Ισχύει όμως και ανάποδα. Βλέπω πενηντάρηδες, "παλιούς" να προσπαθήσουν να πείσουν παιδιά της ηλικίας μου πως δεν είναι όλοι οι διαδηλωτές εγκληματίες και μου γυρίζουν τ' άντερα. Παιδιά 18-19 ή και 30 χρονών που παπαγαλίζουν τις χαζομάρες τις τηλεόρασης. Τι επεμβάσεις στρατού, τι παροτρύνσεις στην αστυνομία να ρίχνει πραγματικά πυρά... Εμ αν δεν ξέρεις ιστορία την μαλακία την έχεις ευκολη. Τί είναι τόσο πολύτιμο στην 12ωρη δουλειά σου με τα 700 ευρώ ρε φίλε που φοβάσαι μην το χάσεις; Τί κοινό έχεις με τον έμπορο της Ερμού ή με τον τραπεζίτη; Και μην μου πεις πως σε νοιάζουν τα 50 εκ ευρώ ζημιές. Ξέχασες πόσα σου βούτηξαν με το χρηματιστήριο; Πόσα σου έφαγε το (κάθε) βατοπέδι; Νομίζεις πως εκεί θα πληρώσεις λιγότερα ή πως "αυτά" έκαναν μικρότερη ζημιά στην χώρα; Πόσο xxxxxxx (μεταβλητή βρισιά. Συμπληρώστε κατα το δοκούν) μπορείς να είσαι;


Δεν είδα τότε συμμορίες αγανακτισμένων να βαράνε παπάδες και μοναχούς (και μα το Θεό ρε σεις, εκεί θα έπαιρνα μερος και γω). Οι ζημιές του κάθε Εφραίμ είναι πολλαπλάσιες, αλλά γι αυτόν δεν συστάθηκε κατηγορητήριο αλα 17Ν, ούτε έφαγε μια μαούνα χημικά στην μάπα άνευ λόγου και αιτίας.


Τουλάχιστον, αυτό το εμπεδώσαμε ελπίζω, ετούτοι οι βίαιοι πιτσιρικάδες μπορεί να παρασύρονται και να κάνουν μαλακίες, αλλά εν γνώση τους δεν καθοδηγούνται από κανέναν. Και παρεμπιπτόντως τα βίαια επεισόδια από μεριά διαδηλωτών δείχνουν να έχουν μειωθεί ενώ οι περιπτωσεις απροκάλυπτης και απρόκλητης αστυνομικής βίας δείχνουν να αυξάνονται.

Έχουν γραφτεί πολλά και δεν τα επαναλαμβάνω. Ίσως η φασαρία να φέρει κάτι καλύτερο. Δεν περιμένω προτάσεις από την πιτσιρικαρία. Η πιτσιρικαρία δεν έχει ιδεολογία, παρά μόνο πολύ σπάνια. Οργή έχει και θυμό, είτε με λόγο είτε χωρίς. Αν είχε σχέδιο ή πρόταση για την εξουσία θα είχε υπάρξει κάποια αντίστοιχη κίνηση. Αυτό που βλέπω είναι ανθρωποι που θέλουν να συνετίσουν τις υπάρχουσες δομές και όχι να φέρουν κάτι νέο. Από την άλλη και η Γαλλική Επανάσταση έτσι ξεκίνησε, δεν ήθελαν οι Γάλλοι αρχικά να ρίξουν τον Μονάρχη. Όταν όμως το παραγάμησε, τον πήρε ο διάολος. Περιμένω λοιπόν να τρομάξει η εξουσία και να φερθεί λιγότερο ασύδοτα. Η εξουσία δεν καταλαβαίνει από δίκιο και επιχειρήματα. Μόνο την ωμή βία καταλαβαίνει, και μόνο αν φοβηθεί πως θα πέσει. To πιο επιτυχημένο σύνθημα που άκουσα είναι το

"ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΑΘΑΤΕ ΝΑ ΣΕΒΕΣΤΕ

ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΦΟΒΑΣΤΕ"


Στο διάολο όλα λοιπόν. Νεοφιλελευθερισμός και αγορά ε; Άνθηση της οικονομίας αλλά ψίχουλα για την παιδεία ε; 27 δις στις τράπεζες, αλλά ανεργία στους νέους στο 30%, προγράμματα stage και ανασφάλιστη εργασία ε; Ατιμωρησία στα μαντρόσκυλα σας, αλλά τρομονόμοι για μας ε; Φάτε τα τώρα! Και όποιος απορεί ας έρθει να το κουβεντιάσουμε, αλλά να φέρει χαρτί και μολύβι!


ΥΓ:
1. Αν περιμένετε να περιμένουνε να τους ορίσουμε εμείς τι είναι επανάσταση και αν την κάνουν καλά ή όχι, καθήστε μην πιαστείτε περιμένοντας όρθιοι. Εμείς είμαστε πλέον το κατεστημένο, πάρτε το χαμπάρι. Και το κατεστημένο δεν δικαιούται να "εγκρίνει" αυτούς που θέλουν να το γυρίσουν τούμπα! Φιλαράκι το είπε πολύ έξυπνα: "Τους καταλαβαίνω απόλυτα, και γω στην ηλικία τους τα ίδια θα έκανα, άσχετα με το γεγονός πως αν μου κάνουν ντου στο μαγαζί θα πάρω την καραμπίνα"
2. Σε κανένα κίνημα που γνωρίζω δεν υπήρξε απόλυτος ιδεολογικός στόχος. Πάντα κάποιοι ξέφευγαν και βίαζαν, έκλεβαν, σκότωναν δι ασήμαντον αφορμήν. Η "επανάσταση" δεν κάνει προγραμματικές δηλώσεις, ούτε τηρεί πρόγραμμα. Εδώ δεν το τηρούν οι κυβερνήσεις. Αν θυμάμαι καλά ο Μάης του 68 ξεκίνησε για γκομενικούς λόγους. Αυτό δεν τον ακυρώνει, απλά μας προσγειώνει.
3. Όσο απουσιάζει κάποιος ιδεολογικός στόχος τόσο πιο χαώδης θα μπορεί δυνητικά να γίνει η κατάσταση όπως έγραψε και ο Τάλως. Στο χέρι της αριστεράς είναι να δώσει ένα στόχο... Αλλά το ΚΚΕ είναι στον κόσμο του, το ΠΑΣΟΚ δεν θεωρείται αριστερά παρά μόνο λόγω "παράδοσης" και όλοι έχουν πέσει να φάνε τον ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου οι μισές κινήσεις ήταν τουλάχιστον ατυχείς όπως πχ ο παραλληλισμός του μικρού Αλέξανδρου με τον....Πετρουλα! Λες να βγει η ΜΕΡΑ με ποσοστό 20%;
4. Η Ελλάδα είναι συντηρητική χώρα, από ηθικής απόψεως τουλάχιστον. Αυτό μερικές φορές έχει και τα καλά του. Γι αυτό ο μπάτσος παραμένει παρακράτος και γι αυτό (ευτυχώς) ακόμα δεν σκεφτήκανε οι πιτσιρικάδες να πάρουν το ντουφέκι που έχει ο μπαμπάς τους για το κυνήγι. Ακόμα και στο χαμό υπάρχουν ηθικά ερείσματα. Από όλους, πιτσιρικάδες, ασφαλίτες, μπάτσους, ανάρχες. Μόνο οι χρυσαυγίτες δεν έχουν αλλά ευτυχώς είναι πολύ λιγότεροι απ ότι φοβόμασταν. Αν γινόντουσαν αυτά στο Αμέρικα θα πήγαινε το περίστροφο (και το πολυβόλο) στεφάνι. Εδώ είναι πιο απλά: πέτρες και μολότοφ (διαδηλωτές), καδρόνια ("αγανακτισμένοι πολίτες"), μαχαίρια (τα χρυσαυγόπουλα οι οποίοι και είναι οι μόνοι πραγματικά επικίνδυνοι για την ζωή κάποιου άλλου) και λίγο απ' όλα (της μυστικής).
5. Δεν νομίζω να νομίζετε πως είναι υπεύθυνη μόνο η τελευταία κυβέρνηση για τούτα. Οι κληρονομικοί "δημοκράτες" (τρομάρα τους) μας τα έκαναν τσουρέκια εδώ και χρόνια. Απλά όπως και η χούντα κατάρρευσε λόγω ανικανότητας, έτσι πάνε και αυτοί οι τωρινοί που είναι πιο ανίκανοι από τους προηγούμενους. Ετσι και αλλιώς δεν μπορεί να πει κανείς πως η κατάσταση βελτιώθηκε την τελευταία 5ετία, με εξαίρεση (όπως έχω ξαναπεί) την ευρυζωνικότητα που τελικά ήταν Δούρειος Ίππος εναντια στην εξουσία. Την τηλεόραση την εμπιστεύονται για ενημέρωση μόνο όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο. Αλήθεια εσείς πόσο εμπιστεύεστε τον κάθε Πρετεντέρη και τον κάθε Σόμπολο;
6. Καλή ανασκόπηση κάνει ο Ιός, σταθερά καλη και η Σαλάτα εδώ και εδώ
7. Πρόταση: Το μπάτσοι-γουρούνια-δολοφόνοι κρίνεται ανεπίκαιρο. Ίσως το μπάτσοι-δικηγόροι-δημοσιογράφοι να είναι καλύτερο
8. Όλα αυτά βεβαίως ισχύουν με την προυπόθεση πως δεν είναι σχέδιο των Νεφελίμ να μας φέρουν τον αντίχριστο ή άλλα τέτοια κουλά. Αν το ρίξουμε στην μεταφυσική, τότε μπορώ να σας αποκαλύψω με άνεση πως ο υπέυθυνος για όλα τούτα είναι ο estarian! Η μετάβαση του από την κβαντική κατάσταση "αγάμητος αλλά πρόθυμος" στην απροσδιόριστη "καλογαμημένος και ηλίθια χαμογελαστός. Και με γκόμενα" που έγινε ελάχιστα πριν το κρίσιμο συμβάν επέφερε τέτοιες συμπαντικές δονήσεις που κάηκε η Αθήνα. Επίσης ώθησε τον Χαρδαβέλλα να κάνει εκπομπή που αναλύει πως ο κόσμος θα λήξει (;!;) το 2012. Οπότε όσοι αγοράζετε γάλατα, ρύζια κτλ μην παρετε πολλά και πληρώνετε τσάμπα


Πάρτε και κάτι για μουσική υπόκρουση. Η εκτέλεση είναι ψιλοχάλια, αλλά έχει ενσωματωμένους τους στίχοι. Παρόμοιες αιτίες, παρόμοιες αντιδράσεις




Update Δευτέρα 15/12 11:20
1. Αρθράρα! Νομίζω πως είναι πολύ κοντά σε αυτό που θέλω να πω.
2. Επειδή μερικές φορές δεν καταλαβαινόμαστε, το ζήτημα δεν είναι αν είμαστε υπέρ ή κατά της όλης διαμαρτυρίας. Το ζήτημα είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι γίνεται και εύκολοι αφορισμοί του στυλ "σκοτεινά κέντρα", "φταίει ο Σύριζα", "είναι κωλόπαιδα" κτλ απλούστατα είναι ατυχείς - και στην επόμενη έκρηξη θα είναι εκ των πραγμάτων άκυρα.
3. Διαβάστε το νέο ποστ του Δείμου, ο οποίος είναι σε τρελές φόρμες
4. Zούμε σε καιρούς ζυμώσεων. "Δεν καθόμαστε μόνοι σπίτι μας. Η σύναξη κάτω του ενός ατόμου τιμωρείται με απουσία από την ιστορία. Έχει ωραίο Ήλιο και ωραίους Ανθρώπους έξω." Και αν δεν κάνετε τίποτε από αυτά που προτείνει, τουλάχιστον σκεφτείτε λίγο.
5. Eντός γηπέδου και ο Τριάντης


Δευτέρα 2μμ
1. Πολύ καλος και ο Γιώργος Βότσης. Είπαμε, όλοι το βλέπουν εκτός από αυτούς που πρέπει να το δουν
2. Καλός και ξύπνιος αποδεικνύεται και ο κ. Τατούλης, που το είχε δει να έρχεται και την κοπάνησε πριν τον κοπανήσουν. Τολμάνε τώρα αυτοί που τον έβριζαν να τον ξαναπουν "προδότη"; Αν αυτός είναι η σημερινή κεντροδεξιά, τότε πάμε καλά. Αν είναι ο Κώτσος τότε έχουμε πρρρρρρροβλημα!


Τρίτη 16/12, 9 πμ
1. Η κάλυψη των κοινωνικών κινημάτων από τα κυρίαρχα ΜΜΕ
2. Να γελάσουμε και λίγο (από τα Νεα):


Τρίτη 16/12, 1 μμ:
1. Τα μπατσόνια (συγνώμη αλλά για μερικούς και αυτός ο χαρακτηρισμός είναι ευγένεια) συνεχίζουν να κάνουν τους ψευτόμαγκες στην πιτσιρικαρία, ειδικά όταν αυτή ΔΕΝ πετάει πέτρες και άλλα χαριτωμένα. Μήπως θέλουν τελικά την φασαρία; Σωωωωωπα!
2. Άσε που όταν απουσιάζουν, ως εκ θαύματος τα πράγματα ηρεμούν

41 σχόλια:

  1. δεν προκάμω...
    δεν προκάμω...
    η συντομοτέρα οδός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν, μετά από 100 τόσα χρόνια καίγεται, σχεδόν ολοκληρωτικά , η Πάρνηθα.
    Όταν σε δασική πυρκαγιά!! επίσης, καίγονται δεκάδες άνθρωποι. (Ηλεία)
    Όταν καίγεται το κέντρο της προτεύουσας , πράγμα που δεν συνέβη ούτε σε πόλεμο.

    Και όλα αυτά μέσα στα τελευταία 5 χρόνια.......

    Μήπως στην τελική, απλά μας κυβερνούν πυρομανείς, εκτός όλων των άλλων, και δεν το έχουμε καταλάβει ;
    (Με σήμα την αναμμένη δάδα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @glam
    Aυτοί είναι ικανοί να μας κάψουν στα σπίτια μας, ΑΛΛΑ να μας θυμήσουν πως φταίει το ΠΑΣΟΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ότι συμβαίνει τώρα στα "κάτω" είναι το απόλυτο καθρέφτισμα του τι συμβαίνει χρόνια στα "πάνω".

    Ο καθείς και κατ όπλα του.

    Αυτοί με κάτω από το τραπέζι μίζα και διαπλοκή, εμείς πέτρα και στουπί.

    Να μη μείνει τίποτα!
    Μήπως και, κάτι γεννηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος14/12/08 20:31

    Γαμώ έχω μείνει πίσω με το κολοnet.

    Ρε συ Zaphod εσύ δίκιο έχεις, στα περισσότερα τουλάχιστον, αλλά ξες πια είναι η διαφορά?
    Εσύ βλέπεις αυτό που θες στην δράση αυτών των αναρχικών.Σημασία έχει όμως πως το βλέπουν αυτοί από την μεριά τους.Νομίζεις πως γέμισαν οι δρόμοι Tyler Durden που έχουν ένα απώτερο σκοπό (?), αλλά ακόμα και έτσι να είναι, βρήκαν να χτυπήσουν τον καπιταλισμό στην πρωτεύουσά του, την Ελλάδα.Και trust me τα βλέπω καθημερινά πλέον στις συνελεύσεις της σχολής.Είναι να βγαίνουν αφροί από το στόμα σου με τις θέσεις ατόμων και καλά ώριμων.Το χειρότερο από όλα είναι ότι η κατάληψη έχει καταντήσει πλέον ένα μέτρο επιπέδου "Πάμε για καφέ??-Άντε πάμε".Τι να περιμένεις από τα πιτσιρίκια του γυμνασίου και λυκείου λοιπόν?Εγώ είδα με τα μάτια μου συμφοιτητή μου να πετάει πέτρες σε μαγαζιά έτσι επειδή πετούσαν οι άλλοι.Το αν μας πιάνουν κορόιδα κάποιοι κύριοι με κοστούμια 5000$ και ευρώ είναι γιατί εμείς τους αφήνουμε και εμείς συντηρούμε από μόνοι μας το Status Quo που λες.Εσύ άλλωστε το είχες πει παλιότερα πως η ευθύνη είναι πρώτα ατομική.Και συμφωνώ.Αν δεν γίνεις η αλλαγή που θες να δεις στον κοσμάκι , όλα θα παραμείνουν ως έχουν.Ούτε με την αναρχία ούτε με την τρομοκρατία ούτε με φασαρίες...Καλά μας κάνουν λοιπόν.Εμείς είμαστε οι μλκες

    Για να κλείνω, φορείς όπως η οικογένεια (το σχολείο το πήρε η μπάλα ) είναι που πρέπει να νιώσουν.Ποίος θα παραδεχτεί ότι η ψήφος του είναι θέμα οικογενειακής παράδοσης? Κανένας.
    Πάρε μια κοινωνία όπου κάθε άτομο ξεχωριστά είναι ηθικό, με παιδεία, γνώσεις , προσωπικότητα και όχι μλκιές , και ύστερα ολοκλήρωσε (:P) και πες μου το αποτέλεσμα.

    ΥΓ-Ποίος ξέρει πότε θα πιάσω πάλι ασύρματο:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @politispittas
    Το θέμα είναι πως στον χαμό υπάρχει περίπτωσει να μην πάμε πουθενά. ΑΝ αυτό είναι το αντίστοιχο της Γαλ. επανάστασης που
    -δεν έγινε το 1821
    -δεν έγινε μετά τον β π.π.
    -δεν έγινε καν μετά την πτώση της χούντας

    μπορώ να πω πως με φοβίζει η περίπτωση ενός νέου, ιδιότυπου, ΕΛ Ναπολέοντα!

    Προς το παρόν πάντως δεν βλέπω πολιτική πρόταση, αλλά πίεση στην κυβέρνηση να "καλυτερέψει".

    @oblivion
    Ομολογουμένως το fight club περνάει από το μυαλό μου συνέχεια. Ο " υψηλός στόχος" του Tyler ήταν ο μηδενισμός των πάντων. Σαφέστατα. Και εκεί μοιάζει με τα παιδιά με τις μολότοφ (όσοι δεν είναι της μυστικής τέλος πάντων). Αν θυμάσαι ο άλλος-tyler όταν παραδόθηκε είπε πως είναι αρχηγός τρομοκρατικής οργάνωσης, όχι ειρηνικός κάτι.Ετσι τα παιδιά που σπάνε βιτρίνες είναι πιο tyler απ όλους μας. Ο μύθος της "ανατροπής εκ των έσω" δεν είναι παρά μύθος.

    Εμείς ως κατεστημένο, δηλ σαν μετρίως προνομιούχοι, δεν έχουμε βεβαίως καμία όρεξη να δούμε τον Tyler να μας σπάει το σπίτι για να φτιάξει smiley με τα φλεγόμενα παράθυρα :)

    "βρήκαν να χτυπήσουν τον καπιταλισμό στην πρωτεύουσά του, την Ελλάδα."
    Δεν πιστεύω να παραμυθιάζεσαι και συ με τα εξωγήινα περί σκοτεινων κέντρων κτλ. Όταν πιέζεις και πιέζεις κάποτε το σύστημα σκάει. Σκάει όπου να ναι και όπως να ναι. Αυτό συμβαίνει, ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο.

    "Το χειρότερο από όλα είναι ότι η κατάληψη έχει καταντήσει πλέον ένα μέτρο επιπέδου "Πάμε για καφέ??-Άντε πάμε".Τι να περιμένεις από τα πιτσιρίκια του γυμνασίου και λυκείου λοιπόν?"

    Εϊναι καλύτερο από το να πίνουν μπάφους και να παίζουν προ. Άσε που τώρα το θέμα της παιδείας είναι ήσσον μπροστά στο γενικότερο μπουρδέλο!


    "Εγώ είδα με τα μάτια μου συμφοιτητή μου να πετάει πέτρες σε μαγαζιά έτσι επειδή πετούσαν οι άλλοι"
    Νμζ πως το ανέλυσα στο ποστ. Destroy!

    "Εσύ άλλωστε το είχες πει παλιότερα πως η ευθύνη είναι πρώτα ατομική."
    Eννοείται πως μένω σε αυτό. Γι αυτό και κακίζω τα μπατσόνια όταν βαράνε 14χρονα. Αυτό είναι δικιά μου δουλειά! :Ρ

    Ενας ανήλικος όμως έχει εκ των πραγματων μειωμένη ευθύνη και συνήθως η συμπεριφορά του ανακλά αυτά που δέχεται. Αν ο πιτσιρικάς δεν είχε φάει 15 κιλά δακρυγόνα στην μάπα, αν δεν είχε μεγαλώσει με την αίσθηση της απαξίωσης, μπορεί και να μην την έσπαγε. Και προτιμώ να σπάει βιτρίνες ο κάθε πιτσιρικάς από το να σπάνε κεφάλια.

    Τόσα χρόνια οι κυβερνήσεις μας δεν ήθελαν πολίτες αλλα υπηκοους. Οι υπηκοοι όμως όταν εξεγείρονται το κάνουν ατσούμπαλα, διότι απλούστατα δεν υπάρχει κάποια ιδεολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αισιόδοξη η άποψή σου. Συμφωνώ ότι όταν πιέζεις κάτι συνεχόμενα, αυτό το κάτι θα σκάσει κάποια στιγμή. Μακάρι να είναι η αρχή αυτής της έκρηξης τώρα. Είναι? 'Η σηκώνουν κι άλλη πίεση και η γενιά των 30ρηδων και οι επόμενες? Εδώ δε βλέπω καν να γίνονται εκλογές, έτσι, για αρχή, ότι κάτι γίνεται ρε παιδί μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @neropistolero
    Ειλικρινά δεν έχω ιδέα. Η άποψη μου είναι πως του Έλληνα ο τράχηλος αντέχει πολύ ζυγό ακόμα, αλλά αν δεν αλλάξουν κάποια (πολλά) πράγματα, την επόμενη φορά θα είναι πιο ακραία η κατάσταση κτλ κτλ μέχρι να γίνουμε μπουρλότο. Η αυξανόμενη καταστολή, απλά θα κρύβει για λίγο το πρόβλημα μέχρι να ξανασκάσει κάτι.

    Οι εκλογές από μόνες τους δεν χρησιμεύουν σε τπτ πέρα από το να φύγει μια ανίκανη κυβέρνηση. Δεν έχουμε εγγύηση πως οι άλλοι θα είναι ικανοί. Και δεν ξέρω αν η ικανότητα φτάνει. Χρειάζεται και τόλμη, και άγνοια κινδύνου και κανένα κόμμα δεν την έχει στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχεις απόλυτο δίκιο για τις εκλογές. Κι εγώ δεν το λέω ως λύση, απλά ως ένδειξη ότι η αντίδραση του κόσμου μπορεί να έχει έστω κι αυτό το αποτέλεσμα σε μια, έτσι κι αλλιώς, παραπαίουσα κυβέρνηση.
    Παρεπιπτώντως, διάβαζα πριν λίγο το λινκ που έχεις από τον ορθόδοξο στύλο. Είναι δυνατόν? Αυτά δεν είναι αστεία. Τόσο θράσος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος14/12/08 23:48

    @Zaphod

    "Δεν πιστεύω να παραμυθιάζεσαι και συ με τα εξωγήινα περί σκοτεινων κέντρων κτλ. Όταν πιέζεις και πιέζεις κάποτε το σύστημα σκάει. Σκάει όπου να ναι και όπως να ναι. Αυτό συμβαίνει, ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο."

    Όχι ρε συ, ρεαλισμός>>αποκρυφισμός+μυστικισμός.
    Όταν πιέζεις κάτι μπορεί να σκάσει μπορεί και όχι.Εξαρτάτε όμως που το πιέζεις.Φυσικός είσαι και στην τελική και όλα αν τα ανάγουμε στην φυσική δεν πιστεύω να έχουμε prob να ερμηνεύσουμε οποιαδήποτε κατάσταση (:D)

    Γνώμη μου το Fight club είναι παρεξηγημένη ταινία και δεν θα έπρεπε ο κάθε πιτσιρίκος που θέλει να γίνει λαϊκός ήρωας να πάει να μιμηθεί τον Tyler.In Tyler we trust ναι, όχι όμως στο κάθε πιτσιρίκι που ορμώμενο για τον Α ή Β λόγο σπάει τους πάντες και τα πάντα και αν τους πεις κάτι ή θα σε δείρουν ή στην καλύτερη θα σε πουν πρόβατο.

    "Εϊναι καλύτερο από το να πίνουν μπάφους και να παίζουν προ. Άσε που τώρα το θέμα της παιδείας είναι ήσσον μπροστά στο γενικότερο μπουρδέλο!"

    Φίλε όχι.Είναι χειρότερο να κλείσεις ένα πανεπιστήμιο, παρά να βάλεις λουκέτο σε εκκλησία.Και το εννοώ.150 αν θέλουν κατάληψη και ένας να θέλει μάθημα, η σχολή δεν πρέπει να κλείσει.Δεν πρέπει να ισχύει η αρχή της πλειοψηφίας εδώ.Και ειδικότερα όταν το χέρι σε ανάταση προσδοκά καφέ και μπύρα σε λιγάκι, μπάλα και προ το απόγευμα και ποτάκι το βραδάκι , αντί για """"αγώνα"""".Κάτσε να δεις πως λέγεται αυτό....αν ναι...υποκρισία.

    "Εϊναι καλύτερο από το να πίνουν μπάφους και να παίζουν προ. Άσε που τώρα το θέμα της παιδείας είναι ήσσον μπροστά στο γενικότερο μπουρδέλο!"

    Κάτι μου λέει όμως πως το εν λόγο γενικότερο μπουρδέλο είναι αποτέλεσμα της !%^@^@#@ παιδείας μας...Δεν ξέρω αν συμφωνείς.

    "Destroy!"

    Ρε να ταν στην Αμερική να πω πάει στο διάολο, αλλά που θα σπάσεις μια
    Eurobank στο βόλο και στην Θεσσαλονίκη τι έκανες?Είναι και που ασκείς την πίεση που λέγαμε νωρίτερα.Και θα δεις ότι τζάμπα τους έδινες άλλοθι όταν σε λίγο καιρό το ΠΑΣΟΚ θα είναι κυβέρνηση.Εδώ θα είμαστε.

    "Ενας ανήλικος όμως έχει εκ των πραγματων μειωμένη ευθύνη και συνήθως η συμπεριφορά του ανακλά αυτά που δέχεται."

    >18 δεν δικαιολογείσαι με τίποτα.
    Τα πιτσιρίκια ανακλούν την οικογενειακή κατάσταση κυρίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @neropistolero
    Όπως έγραψα και σε προηγούμενα ποστ, οι τύποι δείχνουν να προτιμούν να βουλιάξει το σύμπαν πριν χάσουν την εξουσία.

    Όσο για το "ορθόδοξο" λινκ και που να δεις κάτι παλιότερα καλούδια που είχαν για το cern, να γελάς μία βδομάδα!

    @oblivion
    "Όταν πιέζεις κάτι μπορεί να σκάσει μπορεί και όχι" κτλ κτλ...

    Δικολαβίες. Ή ήμαστε μπροστά σε έκρηξη ή δεν ξέρουμε τι μας γντ. Αν είμαστε μπροστά σε έκρηξη το να λεμε "θα μπορούσε όμως να μην εκραγεί" δεν αναιρεί την έκρηξη!

    Fight Club: Επίσης, εδώ έχουμε πραγματικότητα και όχι ταινία, την οποία παρεμπιπτόντως δείχνεις να μην έχεις καταλάβει :Ρ
    Οι πιο πολλοί πιτσιρικάδες μπορεί καν να μην την έχουν δει. Ρόλους παίζουν οι μεγάλοι (η "εξουσία" πρέπει .... κτλ). Οι μικροί πάνε κόντρα, χαβαλεδιάζουν και βγαζουν το άχτι τους.

    "Είναι χειρότερο να κλείσεις ένα πανεπιστήμιο, παρά να βάλεις λουκέτο σε εκκλησία."
    Είπα γω πουθενά το αντίθετο; Εκπαιδευτικός είμαι, ξέρω τι σημαίνει η παιδεία. Αλλο όμως να κλείνει το πανεπιστήμιο, την εκκλησία, το καφενείο αυτός που το νέμεται και άλλο η εξουσία. Και στο πανεπιστήμιο πάνε ενήλικες και όχι 16χρονα, άρα έχουν το δικαίωμα να κάνουν οτι θέλουν οι ίδιοι και νομικά. Ξαναλέω όμως πως η παιδεία, με την έννοια της διδασκαλίας κτλ είναι τώρα ήσσονος σημασίας. Εδώ ανα πάσα στιγμή μπορεί να σου τουμπάρει το πολίτευμα (ή μπορεί και να πάμε όλοι για ύπνο, ξέρω γω;) ή έστω η κυβέρνηση.

    Στα υπόλοιπα περί αξίας του ψήφου για την κατάληψη κτλ απαξιώ. Ο ψήφος του "σοβαρού" και του "ασοβαρου" εχουν ίδια βαρύτητα αλλιώς θα έπρεπε να ψηφίζω μόνο εγω και η παρέα μου σε αυτήν την χώρα.Η θεωρείς σοβαρό έναν λαό που δίνει ακόμα και τώρα ένα ποσοστό γύρω στο 60% σε δυο κόμματα που ξέσκισαν την χώρα;

    Επίσης το ίδιο θα έλεγε κάποιος άλλος για την παρέα του κτλ. Το έχεις πάρει όλο στραβά. Αν οι "πολλοί" προτιμούν να πίνουν καφε από το να κάνουν μάθημα, τότε πιες καφέ ή κανε μάθημα μόνος σου.
    (πως σου λέει η γκόμενα σε χωρίζω και της λες όχι; Τι απαντάει; "Καλά, έχε τα μόνος σου" :ΡΡΡ)

    ΤΟ καλό όμως είναι πως μπορείς άνετα να κράζεις αυτούς με τους οποίους διαφωνείς. Είδες που έχει και καλά η δημοκρατία;


    "Κάτι μου λέει όμως πως το εν λόγο γενικότερο μπουρδέλο είναι αποτέλεσμα της !%^@^@#@ παιδείας μας..."

    Ναι, αλλά με την πολύ ευρύτερη έννοια, έξω και πέρα από την εκπαίδευση. Εδώ ο λογικός νους λέει πως η παιδεία είναι άμεση συνάρτηση της φύσης της πολιτείας και της οικονομίας και εμείς πάσχουμε και στα δύο.

    "Ρε να ταν στην Αμερική να πω πάει στο διάολο, αλλά που θα σπάσεις μια
    Eurobank στο βόλο και στην Θεσσαλονίκη τι έκανες?"
    Ότι και στην Αμερική. Παγκοσμιοποίηση, όχι μαλακίες!

    Επίσης σημασία δεν έχει ποιος θα είναι κυβέρνηση. Οι κυβερνήσεις πέφτουνε, η μαλακία μένει διακυβερνητικά. Εχω δηλώσει επανειλημένως πως ο ΓΑΠ με τρομάζει σαν προοπτική. Αυτό δεν δίνει άλλο άλλοθι στον Κώτσο όμως. Ρε μακάρι να βγει ο Λεβέντης!

    Συμπέρασμα: Ψάχνεις να βρεις κάτι που δεν υπάρχει. Ο ρομπέν των δασών ήταν σκέτη λέρα και οι κλέφτες του 21 ρεμάλια και κατσαπλιάδες. Άμεσος απόγονός τους είναι ο Παλαιοκώστας που είναι φυλακή ως ποινικος εγκληματίας. Δεν υπάρχουν απλές σχέσεις, ούτε άγιοι. Ξαναδιάβασε αυτό που έγραψα για τον (ιστορικό) Μάη του 68. Από γκομενοδουλειες ξεκίνησε, από κάποιους "ασόβαρους" που θέλαν να πηγαίνουν βόλτα στους γυναικείους κοιτώνες τα βράδυα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος15/12/08 03:10

    Ρε ψηλέ :P

    "Οι πιο πολλοί πιτσιρικάδες μπορεί καν να μην την έχουν δει. Ρόλους παίζουν οι μεγάλοι (η "εξουσία" πρέπει .... κτλ). Οι μικροί πάνε κόντρα, χαβαλεδιάζουν και βγαζουν το άχτι τους."

    Είπα κάτι διαφορετικό?(έμμεσα πάντα)

    "Στα υπόλοιπα περί αξίας του ψήφου για την κατάληψη κτλ απαξιώ. Ο ψήφος του "σοβαρού" και του "ασοβαρου" εχουν ίδια βαρύτητα αλλιώς θα έπρεπε να ψηφίζω μόνο εγω και η παρέα μου σε αυτήν την χώρα."

    Ναι όμως η απορία μου είναι γιατί να λες "θέλουμε κατάληψη" υπό το πρόσχημα του ""αγώνα"" και να την κερδίζεις για χίλιους άλλους λόγους που ορίζονται ο καθένας από τις διάφορες παρέες.(τα είπα πιο πάνω).Τελικά κάνουμε κατάληψη για να πάνε οι μισοί για καφέ, οι άλλοι για μπάλα και οι άλλοι απλά γιατί δεν θέλουν να πάνε μάθημα και λένε "ας γίνει κατάληψη για να μην μείνω πίσω".Και αυτό είναι το γαμώτο.Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

    "Η θεωρείς σοβαρό έναν λαό που δίνει ακόμα και τώρα ένα ποσοστό γύρω στο 60% σε δυο κόμματα που ξέσκισαν την χώρα;"

    Καλά λέω ρε τόση ώρα?:P

    "ΤΟ καλό όμως είναι πως μπορείς άνετα να κράζεις αυτούς με τους οποίους διαφωνείς. Είδες που έχει και καλά η δημοκρατία;"


    Πάνε κράξε κανένα φανατισμένο Χ-τζι (για ομάδα η μεταβλητή) να δούμε τι θα γίνει για πλάκα :P:P

    "Ναι, αλλά με την πολύ ευρύτερη έννοια, έξω και πέρα από την εκπαίδευση" (για την παιδεία)

    Ασφαλώς.


    "Fight Club: Επίσης, εδώ έχουμε πραγματικότητα και όχι ταινία, την οποία παρεμπιπτόντως δείχνεις να μην έχεις καταλάβει :Ρ"

    Γιατί παρακαλώ?:-S

    Μύθος λες η επανάσταση εκ των έσω?
    Γιατί είναι κάτι το ουτοπικό ή γιατί δεν θα "δουλέψει" και να γίνει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έεεετσι... Ειδικά τα ΥΓ's ήταν όλο το ρεζουμέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @oblivion
    Ψήφοι, κατάληψη κτλ: δες το ΥΓ1 και το ΥΓ2 ++ πως οι ζημώσεις της Γαλλικής επανάστασης γίνονταν στα τότε καφενεία. Βεβαίως δεν λέω πως αυτό γντ και τώρα αλλά η εικόνα του επαναστάτη, ευγενικού ήρωα, ανιδιοτελούς γλυκανάλατου μπεμπέ ανήκει στις χολιγουντιανές ταινίες.

    Fight Club: Διότι ο tyler δεν ήταν "καλό παιδί". Ζητούσε την επιστροφή στο 0 μέσω της καταστροφής, αυτό ήταν το greater good και από την ίδια ταξη που είναι στους δρομους τώρα. We guard you while you sleep.

    Η επανάσταση εκ των έσω δεν δούλεψε το 60-70 για τους χίππηδες, δεν δούλεψε για τους αριστερούς όταν έπαιρναν αξιώματα. Δεν βλέπω γιατί να δουλέψει τώρα. Δεν δούλεψε με την έννοια πως τελικά δεν την έκανε κανένας.


    @ellinaki
    Thanx!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος15/12/08 10:43

    http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=840573&-V=archivecolumns

    apo tin Kypro re seis tetoio prama graftike se elliniki efimerida??????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος15/12/08 12:54

    Ενδιαφέρον έως καλό, Zaphod:)
    Ενισχύεις τις υποψίες μου ότι ο υποκινητής και εγκέφαλος του σχεδίου είναι ο τρισμέγιστος προφήτης!

    Το είχα υποψιαστεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πώς να είμαι σε τρελές φόρμες, ρε φίλε; Έχω δει τόση βία αυτές τις μέρες, σόσοι δεν είναι σε τόσα χρόνια διαδηλώσεων (είμαι βέβαια μόνο 36 ετών). Πώς να μην αντιδρώ; Πώς μπορώ να το βουλώσω; Δεν μπορώ πολύ απλά και κάθομαι και βλέπω τι γίνεται γύρω μου. Προσπαθώ κι εγώ μέσα από το γυάλινο κόσμο ενός μόνιτορ να θέσω μερικά ερωτήματα, να μετανιώσω για όσα έκανα και ίσως πού ξέρεις βρω και μερικούς συνοδοιπόρους (το μοναχικό ταξίδι είναι πολύ δύσκολο, πίστεψέ με φίλε).

    Πέρα όμως από τα εσώψυχά μας, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία επανάσταση χωρίς ιδεολογία. Είναι η ελληνική πεανάσταση του μεταμοντέρνου φερμένο στην πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου μας. Το μεταμοντέρνο εκτός από τη θεοποιηση του προϊόντος ακι του χρήματος (βλ. αγορά, βλ. κατανάλωση) χαρακτηρίζεται από μία στείρα άρνηση, μία άρνηση χωρίς προτάσεις, χωρίς ιδέες. Και τα κανάλια συμψηφίζοντας τα πάντα, το προπαγανδίζουν περαιτέρω.

    Τα παιδιά, όπως πολύ σωστά λες, ξέρουν γιατί αντιδρούν, γιατί επαναστατούν, αλλά δεν ξέρουν τι ουσιαστικά θέλουν. Τούς λείπει το όραμα του νέου κόσμου. Τα έχουμε χαντακώσει σε ένα μέλλον χωρίς όνειρα, χωρίς οράματα.

    Πάντως όπως συζητούσα κι εχθές με δύο φίλους ιστολόγους από Θεσσαλονίκη, τα παιδιά που πετροβολούν, είναι εκέινα φοβάμαι εκείνα που ασκούν βία και σε άλλες πτυχές της καθημερινότητάς τους. Έχουμε όμως και τη μεγάλη μάζα. Για αυτήν μιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ έγραψα, ε; Δεν πειράζει. Το έκοψα για να επανέλθω αργότερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @σπίθας
    Εγώ του είπα να το πασπατεύει το γκομενάκι με την τουβου ανοιχτή. Αν σκάσει έκτακτο τότε να την αφήσει!!

    Αν παρατηρήσατε μια κάποια χαλάρωση του φαινομένου οφείλεται στην έλευση των...κόκκινων. Αμα το πέρας της κόκκινης περιόδου αναμένεται αναζωπύρωσις...

    Πέραν της πλάκας νομίζω πως το έχω πιάσει το ζήτημα και ευχολόγια, μέτρα "Μαρία Αντουανέτα" και καταστολή θα μπορεσουν μονο προσωρινά να πνίξουν το πρόβλημα, το οποίο και αργότερα θα σκάσει χειρότερο


    @δειμος
    "Πέρα όμως από τα εσώψυχά μας, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία επανάσταση χωρίς ιδεολογία. "

    Και η Γαλλική επανάσταση έτσι ξεκίνησε. "Δώσε ψωμί". Μετά έγινε της πουτανας. Ή οι πολιτικοί μας θα το πιάσουν το νόημα, η θα έχουμε χοντρό μπλέξιμο σε βάθος χρόνου.

    "Τούς λείπει το όραμα του νέου κόσμου. Τα έχουμε χαντακώσει σε ένα μέλλον χωρίς όνειρα, χωρίς οράματα."

    Γι αυτό λέω πως είναι στο χέρι της αριστεράς να δώσει όραμα, καθώς οι υπόλοιπες δυνάμεις έχουν χρεοκοπήσει ιδεολογικά, τουλάχιστον στα μάτια των νέων. Αλλά και οι αντιδράσεις της αριστεράς δεν μπορώ να πω πως γοητεύουν.
    Γενικώς συμφωνούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος15/12/08 14:20

    @Zaphod
    Το ξετίναξες από όλες τι θέσεις,όχι μόνο το έχεις πιάσει:)

    Συμφωνώ και με το Δείμο και περί μεταμοντέρνου.
    Ο Γιαννουλόπουλος έχει αναφερθεί παλαιότερα στο "νέον" που φέρνει στοιχεία συντηρητικότητας.

    Για το μέλλον, Ζαφώδ??
    Δυσοίωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @σπιθας
    Τι στο καλό ας είμεθα αισιόδοξοι. Καμία αλλαγή δεν έγινε μέσα από την ηρεμία. Απλά ας κρατάμε το μικρό (αισιοδοξο) καλάθι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ωραία συλλογή.

    Η κοινωνία μας έχει ΠΡΟΒΛΗΜΑ και ακούγοντας τον μικρό Γιωργάκη το κατάλαβα ακόμη πιο ξεκάθαρα.

    Οι τύποι είναι αλλού...

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος16/12/08 00:02

    @ Zaphod
    Αρχίζω τα δύσκολα τώρα!
    Για ρίξε μια ματιά στην τελευταία παράγραφο που πρόσθεσα στο ποστ και πες μου.
    Δουλεύω νέο πόνημα και παράγω πολιτική σκέψη.

    (" griots"- Γέφυρες- Διαφοροποιήσεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @doctor
    Αλλού για αλλου όμως!

    @σπίθας

    Χάριν ισορροπίας τα μεταφέρω και δω:
    (αρχικό link)
    σπίθας στο update:
    "Οι νέοι σήμερα για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν αναλυθεί είναι δεδομένο ότι αποτελούν ένα αστάθμητο παράγοντα στην πολιτική σκηνή. Έξυπνοι είναι και αντιλάμβάνονται την διαφθορά που τους περικυκλώνει.
    Τελούν σε λανθάνουσα αδράνεια, μέχρις ότου εξόφθαλμα και προκλητικά γεγονότα τους αφυπνίζουν και εξεγείρονται βιαίως.

    -Φυσικά όχι αναιτιολόγητα και αυτό θα συνεχιστεί και στο μέλλον.


    ***
    Μια καινούργια μορφή αντίδρασης και αντίστασης απέναντι σε θεσμούς και εξουσίες που λειτουργούν καταχρηστικά και κατ' εξακολούθηση. Μια νέα μορφή πάλης, αντίστασης και αντίδρασης ενός τμήματος της κοινωνίας εισβάλλει στο πολιτικοκοινωνικό σκηνικό.
    Τα κόμματα ακόμη δεν το έχουν αντιληφθεί ότι αυτό θα συνεχισθεί και στο μέλλον Το γεφύρωμα του χάσματος ή η ενσωμάτωσή του είναι δεν είναι διαχειρίσιμη με τις παρούσες συνθήκες.

    ***
    Όταν λοιπόν λες ότι καταννοείς και είσαι δίπλα τους θα πρέπει να αναλάβεις και το βαρύ τίμημα της βίας που συνοδεύει τις αιτιολογημένες εξεγέρσεις τους.
    " Και παπάς -παπάς και ζευγάς - ζευγάς" το πληρώνεις, αργά ή γρήγορα.
    Και με τόκο.!!
    "


    zaphod στα σχόλια:

    Σωστό σε βρίσκω, αλλά όχι παντού :)

    Στην παρούσα φάση οι πολιτικοί σχηματισμοί έχουν ξοφλησει (για τους πιτσιρικάδες). Όσοι πάνε σε κάποιο κόμμα θα το κάνουν απο γεονεϊκή παράδοση ή βυσματική τακτική. Τα πράγματα θυμίζουν εξεγέρσεις που έπαιζαν έξω πριν κάμποσα χρόνια. Αυτό ο ΕΛ πολιτικός δεν το έχει δει εδώ και δεν το νογάει. Ακόμα και αν το νογάει, δεν το νογάει η πελατεία του, γι αυτό και δεν το πουλάει. Το ανέλυσα πάρα πολύ έξυπνα (και με μετριοφροσύνη) στο σχετικό ποστ μου (το σπαμ της μέρας). Οι πολιτικοί μας ακούνε κλασική μουσική και κλαρίνα, η νοοτροπία των sex pistols τους είναι τελείως ξένη. Η πολιτική σκηνή εν Ελλάδι θέλει γερές κλωτσιές σε όλα τα επίπεδα.

    Τι πουλάει ο ΕΛ πολιτικός; Ειτε φούμαρα (είμαστε μαζί με την νεολαία, τους ακούμε, όχι τους "λίγους", τις εξαιρέσεις κ.α. Παυλοπουλέικα ενώ η παλουκιά από τα ΜΑΤ πάει γόνα) προσπαθώντας πρακτικά να διαιρέσει την αστούμπαλη αλλά ειλικρινή αυτή αντίδραση είτε προσπαθεί να είναι "μεθ υμών" από ...συνήθεια. Άλλοι δεν κάνουν τίποτε, άλλοι καταγγέλουν τους...ξένους πράκτορες.

    Πάντως, όταν κοιλοπονά η ιστορία η βία δεν είναι απούσα. Με φωτιά και με μαχαίρι κτλ κτλ....


    .....


    Εκτός και αν είναι ανεμογκάστρι, διότι με τούτα τα φρέσκα ποτέ δεν ξέρεις. Ακόμα όμως και αν ξεφουσκώσει η όλη ιστορία, μην αγχώνεστε, μοιραία θα επανέλθει δριμύτερη, αφού οι αιτίες της λογικά θα παραμένουν.


    Στα δικά μας τα...ρεφορμιστικά τώρα: το θέμα με τα πιτσιρίκια είνα το ίδιο με του Σύριζα: ζητειται επιγόντως στίγμα. ΜΕ ΑΓΝΟΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ, όχι μας πήγε κόντρα μια δημοσκόπηση και κλάσαμε μέντες. Τέτοια κάνει η κυβέρνηση και την έχουμε πάρει στο ψιλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Zaphod, η Γαλλική Επανάσταση είχε ένα κείμενο ιδεολογίας δεκαετιω΄ν από πριν και μία ολόιδια ιδεολογικά επανάσταση νωρίτερα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Η αντίδραση -ούτε καν εξέγερση (γιατί αυτή στόχο έχει την ανατροπή των επικεφαλής)- των νέων σήμερα, δεν έχει προτάσεις για το νέο κόσμο. Αυτό όμως και πάλι είναι δική μας ευθύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ δειμος
    Και όλα αυτά με μια τυπογραφική μηχανή!

    Εδώ δεν υπάρχει μια συμπαγής "διαφωτιστική" ορολογία. Υπάρχει η γενικότερη συσωρευμενη γνώση η οποία οδηγεί τον εκάστοτε πιτσιρικα ή "παραμελημένο" στο συμπέρασμα πως τον εκμεταλεύοναι κυνικά.

    Οταν κόβεις τις κοινωνικές/οικονομικές παροχές και κατακτήσεις αλλά ενθαρρύνεις την ολοκλήρωση των επικοινωνιών, έτσι ώστε ο άνθρωπος να μπορεί να συγκρίνει, τότε μοιραία κάποιος θα πει "γιατί αυτοί και ουχί εγώ" - και θα το πάει μέχρι εκεί.


    Είδα κάτι παιδιά στην τηλεόραση. Μιλάγανε διάφοροι κρατικοδίαιτοι μπατσόφιλοι και λέει μια πιτσιρίκα: "γιατί μιλατε, γιατί μας βαράτε; Νομίζετε πως έχετε δίκιο;" Μανιχαϊσμός και ισοπέδωση και έλλειψη πολιτικής και ότι θες αλλά αντε τώρα εσύ να απαντήσεις....



    Από την άλλη, αν θυμάμαι ιστορία καλά, και η Γαλλική Επανάσταση δεν ξεκίνησε για να ρίξει τον βασιλιά και την κλίκα, αλλά με την απαίτηση για καλύτερες συνθήκες ζωής. Οι Γάλλοι 1000 χρόνια την είχαν συνηθίσει την μοναρχία. Την ασυδοσία ήθελαν να κόψουν, έτσι γενικά, χωρίς εναλλακτική πρόταση. Μοιραία λοιπόν, από τις συνθήκες και μόνο, οδηγήθηκε η κατάσταση στο μπαμ και άλλαξε όλος ο κόσμος. Δεν ξέρω αν αυτό συμβαίνει και εδώ, και μεταξύ μας δεν το πολυνομίζω, αλλά είμαι σίγουρος πως αν ο νεοφιλελευθερισμός και η κερδομανία δεν πατήσουν λίγο φρένο, τότε μοιραία το φαινόμενο θα επαναληφθεί και πολύ αγριότερο, κάτι που θα μας οδηγήσει είτε στην....επανασταση είτε σε τελείως στρατοκρατικές κοινωνίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος16/12/08 11:27

    Γειάσου Ζαφωδούλι...πολύ ωραίο το ποστάκι...καταπληκτικό..και η γελιογραφία....άπαιχτη!χαααχαχχαα! μήπως θα πρέπει κάποιοι που κάθονται σε ψηλές καρεκλίτσες σήμερα και που 'το παίζανε'και αυτοί κάποτε (πριν 35 χρόνια για την ακρίβεια),να κάτσουν να αναλογιστούν τα λάθη που έχουν κάνει,(που είναι άπειρα)...και που μας έφεραν στο σημείο αυτό;;...ο κόσμος καλέ μου δεν είναι τόσο μαλάκας (μετά συγχωρήσεως)και κυρίως οι νέοι...καταλαβαίνει οκ;; και βλέπει ότι η κατάσταση δε πάει άλλο πλέον ότι έχει φτάσει πλέον στα όριά της,ότι έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι πιά που λένε....δεν αντέχει άλλο βαρέθηκε τους ηλίθιους που είναι πάνω μόνο γιανά τα τρώνε,που δεν δίνουν καμία (και ποτέ),ουσιαστική λύση στα προβλήματα του λαού,που δίνουν συνεχώς ψέυτικες υποσχέσεις που δε πραγματοποιούνται ποτέ..βαρέθηκε να βλέπει,τη φτώχια του,τη μιζέρια του,την αδικία του να μεγαλώνει... βαρέθηκε,βαρέθηκε,βαρέθηκε γενικά τη σαπίλα,τη διαφθορά,τη βρωμιά... και νομίζω δεν έχει άδικο...πολύ δίκιο έχει μάλιστα..και κυρίως η νεολαία....φιλάκια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος16/12/08 11:30

    συγνώμη που το παίζανε επαναστάτες ήθελα να πώ!είδες μου ξέφυγε!(μη παρεξηγηθούμε κιόλας εδώ πέρα!και με πάρετε και με τίποτε πέτρες εσείς τώρα!)........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Θα ήθελα να γράψω και μερικά έτσι, αρκετά κυνικά σχόλια προερχόμενα από καθημερινή παρατήρηση μαθητών και μαθητριών, αλλά θα με πάρετε με τις πέτρες :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @αθανασία
    Δυστυχώς καλή μου ο κόσμος είναι τόσο μαλάκας. Η μαλακία που δέρνει τους "νοικοκυραίους" είναι μια παγκόσμια σταθερά.

    Πάρε παράδειγμα τον από κάτω σου κύριο :ΡΡΡΡ


    @εσταριαν
    Καλή ώρα! Και γω έχω κάτι παραδείγματα από την γενιά μας καθώς και από την γενιά που κυβερνά!

    Είναι εύκολο όταν το βλέπουμε στα αμερικανάκια να λεμε πως η κυβέρνηση τους και τα ΜΜΕ τους εμπαίζουν. Αμα όμως γντ στην καμπούρα μας φταίνε οι "ταραξίες" και αυτοί που θέλουν μόνο την βία. Λες και αυτοι από κάπου φύτρωσαν και δεν είναι αποτέλεσμα της κοινωνίας μας.


    Κωλόπαιδα υπήρχαν και υπάρχουν πάντα. Αυτό είναι επιχείρημα όμως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. A!

    Προφανώς το σεξ σου έχει χαλάσει το πολιτικό κριτήριο...αυτό δεν είναι κακό κατ ανάγκη :ΡΡΡΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος16/12/08 14:44

    Καλέ μου τι σου κανε ο συμπαθέστατος Εστάριαν (με το ωραίο και ασυνίθιστο ψευδόνυμο;;)...πάντως εμένα δε μου μου φαίνεται να είναι έτσι όπως τον αποκαλείς!...μιά χαρά άνθρωπος μου φαίνεται!....χιιιχιχιχχιιχι!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλός είναι. Αλλά όταν φεύγει μακρυά (χιλιομετρικώς)από τις πατρικές μου νουθεσίες παρουσιάζει μια διολίσθηση προς τα δεξιά. Δεν είναι τυχαίο πως το δεξι του πόδι κουτσαίνει αφού βάζει όλο το βάρος εκεί.

    Μόλις τον κεράσω δύο ποτά και δει το φως το αληθινό επανέρχεται!


    Ο καιρός γαρ +εγγυc+

    Σουβλόγησον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλά άλλα ήθελα να πω, άλλα κατάλαβες οτι ήθελα να πω. Το σχόλιο που ήθελα να κάνω δεν είχε ουδεμία σχέση με τον οποιοδήποτε "κωλοπαιδισμό", αλλά εσένα εκεί ο νους σου Τσε :p
    Είχε να κάνει με το πόσο καταπιεσμένα και στερημένα είναι πραγματικά τα 15χρονα. Αλλά δεν ειπα εγώ οτί θα με πάρεις με τις πέτρες πριν καν ακούσεις;
    Και ξέρεις ε, το να καταδικάζεις μια άποψη πριν καν την ακούσεις, στο δικό μου το χωριό δε θεωρείται και πολύ προοδευτικό :p
    Ελα να πιούμε τιποτα ρεεεεεεεεεεεεεε

    Εβίβα λα ρακομελιόν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. και παρεπιπτόντως, η δεξιά μου μεριά δουλεύει μια χαρά.
    Από αριστερά την έχω την αναπηρία.
    Όπως και πολλοί αριστεροί :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Και στείλε και στην Ατανασία ένα κερασματάκι εκ μέρους μου, γιατί με υπεστήριξε ανιδιοτελώς, απλά επειδή είμαι και γαμών και δέρνων και ωραίος γκόμενος :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος16/12/08 18:11

    Ναι αλλά άμα είναι έτσι δεν διαφωνούμε πουθενά οπότε γιατί να σε πάρω με τις πέτρες; Επιδίωξες με δόλο να με κάνεις να φαίνομαι ο κακος της υπόθεσης και αυτό με άρεσε!


    Αν δουλεύει έτσι η δεξιά σου, πρέπει να είσαι τελείως νεκρός από την αριστερή:ΡΡΡΡ


    Ασε την Ατανασία και πιάσε την δικιά σου, αλλά με....προσοχή μην έχουμε πάλι έκτροπα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος16/12/08 18:56

    Διάβασε και

    εδώ


    Σου ξέφυγε:)
    Αλλά το θεωρώ άριστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Συμφωνώ με το αρθρο με ένα * όμως. Οι λέξεις Πολύδωρας και αποτελεσματικότητα δεν μπαίνουν στην ίδια φράση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir