Ουφ πεσατε να με φάτε! Άντε και να δούμε ποιος θα φορολογήσει ποτέ την εκκλησία!

Τετάρτη, Απριλίου 14, 2010

Πολυνομοσχέδιο: Πάρε πάρε!

Από εδώ:

Με μπλε το αρχικό άρθρο και με μαύρο οι σχολιασμοί μου...

Οι τονισμοί δικοί μου


Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο
Όσον αφορά την κατάργηση του πλαφόν της βάσης του 10 το νομοσχέδιο αναφέρει: "Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα".

Ανέφερα στο προηγούμενο ποστ πως έτσι είναι. Από πουθενά δεν παρατηρήθηκε καμία βελτίωση καμιάς "ποιοτικής" παραμέτρου. Αντιθέτως πολλοί από τους "αποτυχόντες" του συστήματος έγιναν ξαφνικά "επιτυχημένοι" σπουδαστές των κολεγίων με το αζημίωτο με αποτέλεσμα την αφαίμαξη αρκετών οικογενειακών εισοδημάτων. Δεν υπήρχε κανένας λόγος "βελτίωσης" των ακαδημαϊκών επιδόσεων και πουθενά δεν παρατηρήθηκε τέτοια βελτίωση λόγω της βάσης του 10. Άλλοι λόγοι την έφεραν.

"Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006. Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε "κολέγια" αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου" (όπως έλεγε και ο ζαφοντ :Ρ)


Προσλήψεις
Επίσης, αλλάζουν όλα στις προσλήψεις (αρχίζουν τα ...ωραία) εκπαιδευτικών αφού για να συμμετέχει υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην Εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης.

Το οποίο δεν έχουμε ακόμα καταλάβει πως και από που θα το παίρνουμε , αλλά οκ, ας δεχθούμε πως είμαστε παιδαγωγικά "μη επαρκώς" καταρτισμένοι και πως γι αυτο μας χρειάζεται....μετεκπαίδευση. Και καλά εγώ ειμαι νέος και αντέχω και τα παίρνω και τα γράμματα, όχι σαν μερικούς μερικούς, ονοματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε. Τον 50αρη που ήδη απασχολείς, γιατί εγώ ειμαι ελεύθερος επαγγελματίας και πολύ λογικά δεν σε πολυνοιάζω, και που θα του φορτώσεις και 5-10 χρόνια υπηρεσίας με το νέο συνταξιοδοτικό τί θα τον κάνεις;
Θα τον απολύσεις μήπως, επειδή ξαφνικά έτσι το θυμήθηκες;
Θα πάμε σε νέα εθελούσια διαλύοντας ότι έμεινε από τα ασφαλιστικά ταμεία;
Θα τον εκτελέσουμε;
Ή μήπως θα είνα λογικό οι νέοι να έχουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης και οι παλιοι (που όπως φντ στην συνέχεια θα τους ελέγχουν κιόλας) όχι;

Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται σε όλα τα σχολεία οφείλουν να έχουν συγκεντρώσει τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Σήμερα μόνο το 38% προσλαμβάνεται με ΑΣΕΠ και το 62% από πίνακες και περίπλοκα κριτήρια. Οι πίνακες αυτοί παύουν να τροφοδοτούνται στις 30 Ιουνίου 2010. Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά διετία, θα είναι ανοιχτοί, δηλαδή δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων. Θα ισχύσουν πάντως μεταβατικές διατάξεις για το πέρασμα από το σημερινό δαιδαλώδες σύστημα στο νέο σύστημα διορισμών μετά το 2012.

Στα π@π@ρι@ μας. Ας είναι ένα αξιοκρατικό σύστημα το οποίο ακολουθείται και σε βάθος χρόνου και ας είναι ότι είναι. Να ξέρεις ρε παιδί μου τι να κάνεις, πως να το κάνεις και αν θέλεις να το κάνεις. Το προηγούμενο σύστημα μπορεί να είχε 15 παραλλαγές, αλλά είχε το πλεονέκτημα πως ήξερες τι και πως. Δεν έπαιζαν μέσα ή λοβιτούρες. Ένσταση ειναι ο πρακτικός μηδενισμός της προϋπηρεσίας. Πέρα από την απαξίωση αυτών που εκμεταλευόταν το Υπουργείο τσικουνευομενο κανονικές προσλήψεις έχουμε και την απορία για το κίνητρο των νέων επαγγελματιών να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Εκτός και αν στοχεύουν στην απογνωση και μόνο οπότε θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε ως κοινωνία (γενικώς) για ακόμα χειρότερες μερες.


Παρένθεση από εδώ:

Σχετικά με τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι η μεταβατική περίοδος θα ισχύσει για ακόμα δύο χρόνια και από το επόμενο ΑΣΕΠ θα μπουν νέοι κανόνες. «Δεν μπορεί να υπάρχουν ωρομίσθιοι χωρίς κριτήρια και κάποιοι άλλοι που έχουν κριτήρια να μην επιλέγονται γιατί δεν έχουν κάποιο γνωστό ή κάποιο ‘βύσμα’».

Καταδικάζω αλλά επιβεβαιώνω. Οι ωρομίσθιοι πάνω κάτω έτσι επιλέγονται, αλλά αυτό είναι δικιά σας ευθύνη και όχι των ωρομισθίων. Πίνακες υπάρχουν, διάφοροι τρόποι έχουν δοκιμαστεί και φέτος δοκιμάσατε τον λιγότερο αποδοτικό. Τα "κριτήρια" που λέει είναι ελαφρώς ηλίθιο επίσης μιας και δεν μπορεί κανείς να προβλέψει με τίποτα πως κάποιος εκπαιδευτικός είναι.... "εκπαιδευτικότερος" κάποιου άλλου. Είναι σαν να συγκρίνεις....ζωγράφους, και μάλιστα χωρίς να δεις έργα τους! :) Αν θέλαμε κάποια αντικειμενικότητα θα πηγαίναμε είτε με την προυπηρεσία, είτε με τα μόρια του ΑΣΕΠ, είτε με την πρότερη επαγγελματική εμπειρία (ε αν ο άλλος το δουλεύει 20 χρόνια, κάτι θα ξέρει τί στο διάολο) είτε με κάποιο συνδυασμό τους τέλος πάντων και όχι με το χρόνο κτήσης πτυχίου, όπως έγινε φέτος που όσοι εκπαιδευτικοί δουλευαν σε ...μουσεία και τράπεζες αναγκάστικαν να θυμηθούν πως είναι και δάσκαλοι ταυτόχρονα, πολλοί από αυτούς μετά από 15 χρόνια.

Και τώρα που το θυμήθηκα. Θα αρθεί άραγες η αντιεπαγγελματική, καταχρηστική και στην πράξη ακυρωμένη διάταξη, όπου οι ωρομίσθιοι (με max έσοδα από ωρομισθία 300 ευρά/μήνα) καλούνται να υπογράψουν πως ΔΕΝ δουλεύουν ως εκπαιδευτικοί "έξω" (φροντιστηρια, ιδιαιτερα κτλ); Δεν σας φαίνεται κομματάκι ηλίθιο; Φανταστείτε το αντίστοιχο σε εργολαβίες. Να θέλει λχ ο δήμος να προσλάβει μερικούς part timers για ένα έργο και να τους αναγκάσει να δηλώσουν πως ΔΕΝ ασκούν αυτό το επάγγελμα αλλού! Ειναι καλύτερος δηλ αυτός που δουλέυει συμπληρωματικά σε μία τράπεζα από έναν εκπαιδευτικό ελεύθερο επαγγελματία;

Τέλος, η υπουργός Παιδείας έκανε γνωστό ότι από τον Ιούνιο ξεκινά η συζήτηση για τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ στη συνέχεια θα αξιολογηθούν όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Εδώ ναι, χρειάζεται αξιολόγηση, και κυρίως αξιολόγηση των καθηγητών και του ερευνητικού / επιστημονικού τους έργου, διότι αυτό δίνει σε μια σχολή το καλό της όνομα. Επίσης, τώρα που το θυμήθηκα, δεν πρέπει να θεωρείται πως ένα μάθημα "διδάχθηκε κακώς" αν αποτυγχάνει το 90% των εξεταζομένων; Γιατί είχαμε πέσει παλιά σε κάτι τσεκούρια......
(άσχετο αλλά δεν άντεξα. Να δω σε περίπτωση αξιολόγησης πως θα κρατήσει την θέση της η Παναγιωταρέα)

Όσον αφορά τον τρόπο εισαγωγής, το στοίχημα ειναι η αποδεσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Φαβορί ειναι η ιδέα ενός ακόμα "προπαρασκευαστικού" έτους, σε αναλογία με το πρώτο έτος των αμερικάνικων κολεγίων, στο οποίο θα πηγαίνουν όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν και αναλογα με τις εκεί επιδόσεις τους θα γράφονται στις σχολές.
Τέλος παρένθεσης


Ακόμη, περιορίζεται ο θεσμός του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού. Εισάγεται όμως ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο (δηλαδή....ωρομίσθιος με άλλο όνομα;), εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας σε ένα ή περισσότερα σχολεία είναι λιγότερες από 16 ώρες. Εισάγεται διετής δοκιμαστική θητεία του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.
Σε αυτό δεν μπορεί καποιος να διαφωνήσει. Τα κριτήρια της δοκιμασίας προβληματίζουν.

Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου. Η μονιμοποίηση θα γίνει έπειτα απο αξιολόγηση η οποία μπορεί να καταλήξει σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου.

Ε αυτό ειναι μαλακία. Ποιος θα είναι μεντορας ρε; Ο Παλαιών Πατρών Πασόκος; Το τεμπελόσκυλο που καααααθεται; Ο κολέγας (γκα ρα γκα γκαν); Αι θεούσαι; Ο Βιολόγος που είχα ξεχέσει εδώ; Ο παππους που αν δει κανα μινι, μακρυ μαλλι, σκουλαρίκι, μαυρα ρούχα, αντίθεση σε χουντικά μετρα και σταθμά και δεν ξέρω γω τι άλλο θα τα πάρει στο κρανίο;
Και μόνο στην σκέψη πως θα ελεχθώ από έναν παππούκα με το ένα πόδι στην σύνταξη με γυρίζει τα άντερα! Αυτός μπορεί ακόμα να είναι στην εποχη της άλωσης της Τροπολιτσάς και του Ομέρ Βρυώνη! Αν θες να αλλάξεις μια προβληματική δομή το να βάλεις τα στελέχη της προβληματικής δομής να αξιολογήσουν τους νεοεισελθέντες ειναι μαλακία!!!!

Φανταστείτε σε αναλογία μια αναμόρφωση που στοχεύει στην παταξη της διαφθοράς στις δημόσιες υπηρεσίες και οι αξιολογητές των νέων αδιάφθορων ειναι οι παλιοί διεφθαρμένοι! Ρε ούτε στον κινηματογράφο!

Πιο λογικό θα μου φαινόταν να γίνονται περιοδικές ψυχοτεχνικές εξετάσεις/συνεδρίες (απο ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κτλ) απ' οτιδήποτε άλλο. Αλλά, να μην ξεχνιόμαστε ε; οι εξετάσεις, να γίνουν σε όλους, όχι μόνο στους νεότερους. Νομίζετε πως δεν υπάρχουν και ψυχάκηδες/παιδεραστες/λαλημένοι/χουντικά απομεινάρια/δεν ξέρω τι εκπαιδευτικοί; Εκείνος ο βιολόγος ακόμα στο λαιμό μου κάθεται! Βεβαίως λοιπόν και υπάρχουν και μάλιστα στο ίδιο ποσοστό πάνω κάτω με την υπόλοιπη κοινωνία. Αλλά όταν έχεις να κάνεις με παιδιά πρεπει να περάσεις χοντρή κρισάρα - και να σπάσεις και μερικά αυγά αν χρειαστεί, ή έστω να τους απομακρύνεις από τις αίθουσες. Καλό θα ήταν να μπει σε κάθε σχολείο ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός, σε μερικά συκγροτήματα νομίζω πως υπάρχουν ήδη.

Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις περιορίζονται, αφού το σύστημα εξορθολογίζεται(;). Θεσπίζεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, θα συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης όπου θα περιγράφεται η απόδοση της μονάδας, η εκτίμηση επιτυχιών, αποτυχιών, αδυναμιών, προβλημάτων. Κατάθεση προτάσεων βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.

Αυτό επίσης ειναι παντελώς πανηλίθιο. Δεν ξέρουμε άραγες πως ανάλογα με το επίπεδο του πληθυσμού κυμαίνονται κατά μέσο όρο και οι σχολικές επιδόσεις; Γνωρίζουμε τίποτε από τους κοινωνικούς παράγοντες της εκπαιδευσης; Αμα ετοιμάζεσαι να κάνεις business plan για το πως θα....μάθουν τα παιδιά γράμματα, ε τι να σου πω, πρόκοψες!

Ο δε κίνδυνος για να δημιουργηθούν εντός δήμων, με περισσότερες από μια σχολικές μονάδες, σχολεία - γκέτο είναι κάτι παραπάνω από ορατός.


Τριτοβάθμια εκπαίδευση Προωθείται ο εκσυγχρονισμός του συστήματος διανομής συγγραμμάτων. Ήδη, έχει δρομολογηθεί ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Στόχος είναι η έγκαιρη διανομή από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος, ενώ με το ίδιο σύστημα έχει προβλεφθεί να γίνεται και η διανομή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων όταν αυτά θα είναι έτοιμα.

Ασχολίαστο. Καλό ακούγεται πάντως.


Μειώνεται από 30 σε 15 ο μέγιστος αριθμός των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων για εκλογή μελών ΔΕΠ. Αυτό άλλωστε είχε ζητηθεί από τους πρυτάνεις, ενώ προβλέπεται και η συμμετοχή σε συνεδριάσεις εκλεκτορικών σωμάτων μέσω τηλεδιάσκεψης προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το κόστος μετακίνησης και ο διατιθέμενος χρόνος των εξωτερικών εκλεκτόρων.
ζζζζζζζζζ


Στο θέμα των μετεγγραφών φοιτητών-σπουδαστών, προτείνεται ρύθμιση με την οποία επιχειρείται η εξισορρόπηση του αριθμού των μετεγγραφόμενων φοιτητών και σπουδαστών, μέσω της ορθολογικότερης κατανομής τους στα ομοειδή τμήματα.

Όταν ακούς πολλούς ορθολογισμούς βάστα μικρό καλάθι.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση (!;!) Με το πολυνομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης (δευτεροβάθμιας). Έτσι, καταργούνται ή συγχωνεύονται ορισμένα από τα εκκλησιαστικά λύκεια και εκτιμάται ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο (ρε και από εκεί τρώνε τα τραγια; Ουάου!) . Να σημειωθεί ότι σήμερα οι υφιστάμενες δομές είναι: 10 γυμνάσια - 17 λύκεια με 218 και 481 μαθητές, αντίστοιχα. Κόστος λειτουργίας ανά μαθητή είναι 16.500 ευρώ, όταν ό μέσος όρος στον ΟΟΣΑ είναι 5.000 ευρώ το χρόνο.

Σαν να μας κοστίζει κατιτις παραπάνω η εκκλησιαστική εκπαίδευση, αλλά επειδής δεν νογάω ιτς περί αυτής δεν μπορώ να ξερω ποιος και τι και πως και πόσα. Αν λχ ένα εκκλησιαστικό Λύκειο είναι σε παραμεθόρια περιοχή και κρατά μέρος των μαθητών που δεν θα είχαν άλλη επιλογή από το να φύγουν από εκεί αν ήθελαν να προχωρήσουν, ε καλά και άγια κάνει και οι μανατζαρέοι και οι .....ορθολογιστές να πα να μπιιιιιιιιπ. Αλλιώς.... λουκέτο και γρήγορα!

Απουσίες Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ήδη την αύξηση κατά 30% του ορίου των απουσιών που μπορούν να κάνουν για φέτος οι μαθητές, λόγω των κρουσμάτων της νέας γρίπης. Ήδη έχει αποσταλεί σχετική εγκύκλιος στα σχολεία και αφορά όλες τις κατηγορίες των απουσιών.

Εντελώς ξεκούδουνο. Τις τελευταίες μέρες θα αδειάσουν τα σχολεία. Είναι σαν να λεει στα παιδια, ειδικά σε αυτά που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις "αφήστε το σχολείο και κοπανήστε την". Θα μπορούσε να πει, ειδική μέριμνα για όσους έχουν νοσήσει και να είναι σωστή.

Κολέγια Σχετικά με τα κολέγια και το ιδρυτικό νόμο του 2008, σημειώνεται στο πολυνομοσχέδιο ότι ο νόμος αυτός απετέλεσε αντικείμενο κριτικής εξέτασης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία έχει εκφράσει αντιρρήσεις για τη συμβατότητα των διατάξεών του. Αντί οποιασδήποτε άλλες ενέργειας, η προηγούμενη κυβέρνηση "προχώρησε στην εσπευσμένη χορήγηση αδειών λειτουργίας "κολεγίων" στη χώρα μας με βάση αυτό το αμφισβητούμενο θεσμικό πλαίσιο". Ιδιαίτερα τονίζεται ότι: "Ήδη το δεδομένο της χορηγήσεως μη νομίμων αδειών λειτουργίας σε σειρά κολεγίων (κατά την ομόφωνη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) γεννά την ανάγκη σύννομης χορηγήσεως νέων αδειών με έρεισμα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της κοινοτικής νομιμότητας, ώστε να υπάρξει επιτέλους σαφές, μη αμφισβητούμενο καθεστώς λειτουργίας βάσει προδιαγραφών και ελέγχου. Με το παρόν νομοσχέδιο κινούμεθα στην κατεύθυνση αποκατάστασης των αρχών της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και ελεύθερης εγκατάστασης που ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η οποία θα συνδυασθεί, κατά τη θέσπιση του νέου νόμου, με την ενίσχυση του εθνικού ελέγχου στην πιστοποίηση των μεταλυκειακών αυτών ιδρυμάτων, ώστε η λειτουργία τους, τελικώς, να ισορροπεί μεταξύ των κοινοτικών και εθνικο-συνταγματικών επιταγών".



Άλλο λινκ .
* Οι νεοδιόριστοι θα πρέπει να υπηρετούν στην ίδια περιοχή για τρία χρόνια. Ταυτόχρονα εισάγεται ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού επί διετία. Μετά από αυτό το διάστημα ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται. Αν κάποιος δεν κριθεί ικανός για τη θέση του δασκάλου ή του καθηγητή θα διορίζεται σε διοικητική θέση του υπουργείου Παιδείας.

Και όμως είναι σωστό. Αρκεί, όποιος αρνηθεί τον διορισμό να μπορεί να κάνει ξανά αίτηση την επομενη χρονια για επαναδιορισμό και όχι μετά το πέρας διετίας - τριετίας που ισχύει τώρα. Παραμένει το συνηθες ερώτημα του ποιος αξιολογεί και με τί κριτήρια.

Για τέλος έχω αυτά που δεν υπήρχαν στα προηγούμενα links, αλλά κυκλοφορούν ευρέως και δείχνουν πως το όλο πλάνο ειναι Ανδριανοπουλέικο/μανατζαρέικο για να μειωθούν τα έξοδα και όχι για να ανέβει το επίπεδο της Ββθμιας (που γνωρίζω και καλύτερα) εκπαίδευσης.

* Όταν υπάρχουν κενά, αντί να προσληφθεί κάποιος νέος καθηγητής, οι υπόλοιποι σχετικοί με το αντικείμενο θα παίρνουν....υποχρεωτικές υπερωρίες (μέχρι 5 ώρες / εβδομάδα). Μετά, αν και εφόσον μείνουν ώρες θα προσλαμβάνεται κάποιος. Τα ερωτήματα για το πόσο και αν πέφτει η απόδοση του εκπαιδευτικού με παραπάνω ώρες εργασίας εκρεμμεί, όπως και οι μακροχρόνιες ψυχολογικές επιπτώσεις. Και αυτό θα πρέπει να μας ενδιαφέρει διότι τα παιδιά θα λουστούν την διαφορά. Παραπέρα, φέξε μου και γλύστρισα. Εγώ λέω τους ήδη διορισμένους να τους μαστιγώνει κιόλας και να τους βάζει να κάνουν και τη δουλειά της καθαρίστριας, του επιστάτη κτλ. Πες μωρή μουλάρα πως δεν θέλεις να προσλάβεις κανένα να τελειώνουμε! Και να γιατί:
* Δόθηκε οδηγία να ανέβει ο μέγιστος αριθμός μαθητων ανα τάξη από τους 25 που είναι τώρα στους 35. Αν καταφέρει έστω και ένας να κάνει μάθημα στο Γυμνάσιο (ειδικά) να μου τηλεγραφήσει!

* Ακούω επίσης πατατιές πως "υπάρχουν 18000 αποσπασμένοι". Ναι ρε σεις , αλλά οι περισσότεροι ειναι αποσπασμένοι σε σχολεία άλλων νομών. Οι αποσπασμένοι σε υπηρεσίες/βουλευτές κτλ ειναι λιγότεροι από 2000 (μην πω λιγότεροι από 1000). Στην ουσία υπήρξε ένα φούσκωμα του πράγματος για να δικαιολογήσει την μειωμένη πρόσληψη νέων και να "καμουφλάρει" τα υπολοιπα μέτρα που σκοπέυουν στην μείωση των προσλήψεων και των γενικότερων λειτουργικών εξόδων.

* Βεβαίως όμως τα λαμόγια θα πάρουν τα λεφτά τους. Αν υλοποιηθεί αυτό που έλεγαν και κάθε αίθουσα εξοπλιστεί με διαδραστικό πίνακα (αξίας 2000-4000 ευρώ) κτλ το ποσό που μαζεύεται ειναι σαφώς μεγάλο. Κανένα μηχάνημα όμως δεν αντικαθιστά τη σχεση δάσκαλου-μαθητή. Όλα τα βοηθήματα δρουν επικουρικά. Σε μια τάξη με 30-35 άτομα τι να πρωτοπρολάβει να δείξει και σε ποιον ο καθηγητής; Ποιον να πρωτοσηκώσει στον (πολύ ωραίο αλλα...) πίνακα; Και μην θυμηθώ τα χρήματα για εξοπλισμό τύπου "εξυπνο σχολείο" διοτι τότε θα τρελαθουμε τελείως!
(σαν το ανεκδοτο με τις πουτάνες και το μπουρδέλο πολυτελείας γίναμε. Μπαινεις σε ένα μπουρδέλο που έχει τα πάντα. Δωμάτια με καθρέπτες, "προχώ" στολες για kinky καταστάσεις, μαστιγια και σχοινιά, μαρμαρινα πατώματα και βελούδινους καναπέδες, ότι μαλακία μπορεί να φανταστεις για να σου εγγυθεί μια "ουράνια εμπειρία" τελος πάντων. Μόνο πουτάνες δεν έχει)

* Μια παντόφλα που κυκλοφορεί κατά κόρον και υπερασπίζονται κατά κανόνα είτε ηλίθιοι, είτε άσχετοι, είτε επαγγελματίες μεγαλοφροντιστές (γιατί ξέρουν πως όσο πιο αδύναμη ειναι η δημόσια παιδεία τόσα πιο πολλά θα βγάλουν) είτε συνδυασμός και των δύο ειναι πως "υπάρχουν πολλοί διορισμένοι καθηγητές ανά μαθητη", άρα η αναλογία... και λοιπά και λοιπά. Αν ήταν τόσοι πολλοί ρε βόδια δεν θα χρειαζόταν η οδηγία για 35 μαθητές ανά τάξη. Θυμίζω σε όλους αυτούς τους έξυπνους πως η Ελλάδα έχει 1000 νησια και πολλά από αυτά κατοικούνται από λίγα άτομα. Υπάρχουν γενικώς παραμεθόριες περιοχές. Εκεί τα παιδιά πρέπει να πάνε γυμνάσιο - λύκειο (οπου χρειάζονται πολλές ειδικότητες) ή όχι; Αν η επιλογή σας ειναι να ερημώσουν τα νησια, ε ερημώστε τα στα ίσια. Αλλά πρώτα δεν:

* σταματάτε να διορίζετε συναδέλφους που κάνουν άχρηστα μαθήματα; Θεολόγους (θρησκευτικά) , δικηγόρους (αγωγή του πολιτη), οικιακοοικονόμους (το αυτό + βοηθός μπιστολάκι - κομμώτρια) και δεν ξέρω και γω τι άλλο; Με το συμπάθειο στους κυρίους συνάδελφοι, αλλά οι ειδικότητες σας (πλην θεολόγων) έχουν θέση μόνο για απογευματινές ώρες σε ολοήμερα σχολεία. Οι θεολόγοι, συγνώμη αλλα.....λος πούλεν. Δεν ειναι μάθημα αυτό, όπως το γνώρισα εγώ τουλάχιστον, το οποίο πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά μιας Δυτικού τύπου Δημοκρατίας. Όποιος το κατάλαβε, το κατάλαβε.

*μειώνετε λίγο το ωρολόγιο πρόγραμμα και την ύλη μιας και τα παιδιά τα έχουμε *****

Συμπέρασμα: Πέραν των 2-3 αυτονόητων αλλαγών ("10", κολέγια, ψηφ. συγγράματα) όλες οι άλλες αλλαγές ειναι στα πλαίσια της εξοικονόμησης πόρων και μόνο. Ενδεικτικό είναι πως από το "εξτρα 1 δις" που είχε τάξει στην Παιδεία φέτος, τελικά θα μπουν ....20 εκ ευρώ. Αν δεν βρέξεις κώλο όμως ψάρι δεν τρως. Τις συνέπειες του χοντρού σφιξίματος στην παιδεία θα τις λουστούμε σε 25 χρόνια αλλά τότε η Αννούλα θα είναι ήδη διακοπές. Ηθελα να ήξερα με αυτό το πνεύμα πως στο καλό θα καθιερώσει τα ολοήμερα σχολεία (που μπορεί πρακτικά να σημαίνουν διπλασιασμό διορισμών και λειτουργικών εξόδων) όπως έχει τάξει ("να μένει η τσάντα στο σχολείο" και λοιπά) και πως θα τα εξοπλίσει.

Αν σκεφτείς δε πως η Παιδεία, το "εθνικό μας κεφάλαιο" (τρομάρα μας) κοστίζει ( συνολικά σε όλες τις βαθμίδες της) λιγότερα από 8-9 δις το χρόνο, ενώ πχ η αποπληρωμή του εθνικού χρέους κοστίζει 45 δις, αρχίζω και πιστεύω πως το κόλπο είναι απλά να αποθαρρύνουν την ίδια την έννοια της εκπαίδευσης. Ο μορφωμένος εργάτης έχει το χούι να ζητάει περισσότερα. Όσοι ζητάνε "διώξιμο των αχρήστων", "περικοπές των περιττών εξόδων στην Παιδεία" , αξιολογήσεις κτλ κτλ στην τελική ζητάνε ένα νέο εργατικό δυναμικό που θα είναι απλά φτηνότερο. Θα μου πειτε, συνάδει αυτό με μια χώρα δημοκρατική όπου κανένας πολίτης δεν αποκλείεται; Δεν νομίζω. Και οι σοσιαλιστές (τρομάρα τους) του ΠΑΣΟΚ δείχνουν να τους κάνουν την χάρη.

28 σχόλια:

  1. πω πω
    λίβελος
    ωραιότατα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αν αυτο το "μεντορας" πραγμα καταφερει και δουλεψει αξιοκρατικα οκ αλλα μαλλον το βλεπω να γινει τυπικο και κανενας να μην του δινει σημασια


    περιοριζονται οι μεταθεσεις που ειναι καλο γιατι ειχαν καταντησει οι μισοι να πηγαινουν αποσπασμενοι στο υπουργειο και να τους πληρωνουμε για να γραφουν μυθιστορηματα

    αυτο με τους εξτρα διδακτικων ωρων επισης ειναι καλο γιατι ειχαν καταντησει να πληρωνονται εξτρα για να χανουν εξτρα ωρα απο τη ζωη τους τα παιδια


    αυτο με τον ασεπ αυστηρα και την αξιολογηση επιτελους δειχνει λιγα ψηγματα αξιοκρατιας ας ελπισουμε πως θα δουλεψουν περα απο τη θεωρεια


    απο κει και περα με προσχημα τα λεφτα και το κερδος η ολμε θα χυθει στους δρομους αλλα φυσικα το βασικο προβλημα θα ειναι η καταργηση των ρυθμισεων της αξιολογησης/αξιοκρατιας με επιχειρημα τα "δικαιωματα" και "κεκτημενα"

    τελικα ειναι αληθεια πως πολλες σοσιαλδημοκρατιες καταφερνουν να περνουν φιλελευθερες πολιτικες που ουτε και ο ποιο σκληρος συντηριτικος δε θα τολμουσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1)συμφωνουμε λιγο πολυ σε ολα


    "Αναρωτιέμαι τι πειράματα έγιναν πάνω σου και βγήκες έτσι :ΡΡΡΡ"

    παλιο το αστειο και το εχω συνηθισει πια
    παραδοξως κατι πρεπει να φταιει γιατι απο κει βγηκε ο σημιτης και ο καραμανλης και ο παπανδρεου (ο αντρεας αλλα αυτος μονο την τελευταια ταξη)


    αλλα περα απο τα αστεια θα ηθελα να σταθω σε κατι που ισως και να ειναι η πηγη του προβληματος


    "η ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας σε ΚΑΘΕ ΚΡΑΤΟΣ ειναι συνάρτηση του πόσα δαπανά γι αυτήν"

    "Άιντε και ρώτα πόσα προβλέπεται να παίρνει ο εκπαιδευτικός να γελάσεις όταν τα συγκρίνεις με οπουδήποτε αλλού. "



    αναρωτιεμαι γιατι καποιος ο οποιος ευαγγελιζεται οτι "ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΡΗΜΑ." νοιαζεται τοσο πολυ για τα λεφτα

    αναρωτιεμαι επισης γιατι υπαρχει αυτη η εμμονη απο την ολμε και λιγο πολυ ολους αυτους τους καραγκιοζηδες στις απολαβες

    τελος αναρωτιεμαι ακομα εαν αυριο σας εδιναν μισθους ισους με τους δικαστες του αρειου παγου η παιδεια μας θα βελτιωνοταν?

    και πριν απαντησεις ευκολα ναι μηπως θα μπορουσες να μου πεις πως τεκμερεται το ναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πως φντ ο χαζος ο ανθρωπας


    ΟΚ το να απαντας σε αλλο ποστ :)


    Αλλα οχι τοσο χαζομάρα δικέ μου!!


    πχ
    "αναρωτιεμαι γιατι καποιος ο οποιος ευαγγελιζεται οτι "ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΡΗΜΑ." νοιαζεται τοσο πολυ για τα λεφτα"

    ΒΡΕ ΒΛΑΜΜΕΝΕ εσυ οταν δουλευεις πληρώνεσαι; Ναι ε; Κοιτα κατι πραγματα. Ξερεις κανενα ρε ορθιο ζώον που να δουλεύει τζάμπα; ΑΛΛΟ ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΝΑ ΒΟΛΕΨΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΙ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ. Τόσο μάπας εισαι που δεν καταλαβαίνεις την διαφφορά;


    "1)συμφωνουμε λιγο πολυ σε ολα"

    Φανταζομαι ειδικά στους χαρακτηρισμούς που σου πετάω ε;

    Και ειδικότερα σε αυα που λεω περι ασχετοσύνης ΣΟΥ;

    Αν ειναι ετσι, οκ εκανες ενα βημα προς την φωτιση.

    Αν θες και άλλο βρίσιμο, αργότερα διοτι τώρα έχω δουλειά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. να με συμπαθας εμπλεξα τα αρθρα ειναι και τεραστια


    επισης ζητω συγγνωμη αλλα δεν αντιλαμβανομαι την ερωτηση σου

    ειπες ζηταμε λεφτα γιατι οι συναδελφοι μας στην ευρωπη παιρνουν περισσοτερα

    ειπες επισης πως η παιδεια συναρταται απο τις δαπανες


    και σε ρωταω και παλι

    εαν σου δωσω σαν κρατος μισθο ναυαρχου θα διορθωθει η παιδεια?
    και γιατι?

    προσπαθησε να απαντησεις σε επιπεδο βρεφονηπιακου και οχι με συνθετες εξυπναδες γιατι δεν σε πιανω


    ευχαριστω για την κατανοηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνεχίζεται!

    Γλυκό μου ασχετο και αμαθέστατο τρολάκι. Χαριτωμένο μου ναπάκι. Παιδί μου εσύ!

    * "περιοριζονται οι μεταθεσεις που ειναι καλο γιατι ειχαν καταντησει οι μισοι να πηγαινουν αποσπασμενοι στο υπουργειο και να τους πληρωνουμε για να γραφουν μυθιστορηματα"

    Φαντασίες και όνειρα. Δες τις παραδοχές περί ασχετοσύνης στα σχόλια του προηγούμενου ποστ. Δες και αυτό που έγραψα στο παρόν ποστ για τις μεταθέσεις. Τόσο άσχετος και σχετικός με το θέμα αποκλείεται!!! Αυτά που αναφέρεις μπορεί να γίνονται το πολύ από 10 σε όλη την Ελλάδα.

    "αυτο με τους εξτρα διδακτικων ωρων επισης ειναι καλο γιατι ειχαν καταντησει να πληρωνονται εξτρα για να χανουν εξτρα ωρα απο τη ζωη τους τα παιδια"

    Ομοίως εδώ. Θα έβριζα, αλλά εχω να βγω για κρασά γλυκουλίνι μου και θέλω να φύγω με καλή διάθεση.

    "αυτο με τον ασεπ αυστηρα και την αξιολογηση επιτελους δειχνει λιγα ψηγματα αξιοκρατιας ας ελπισουμε πως θα δουλεψουν περα απο τη θεωρεια"

    Άλλο δείγμα ασχετίλας (btw: θεωρία). Το τωρινό σύστημα δεν επιτρέπει κανενός είδους λοβιτούρες. Είναι πολύπλοκο, ίσως και άδικο (με την τριτεκνία κτλ) αλλά σέβεται τα μέτρα που έχει θέσει σε αντίθεση με άλλες θέσεις στο δημόσιο. Αλλά τι λέω, σάμπως και ξέρεις ποιο είναι;

    "τελικα ειναι αληθεια πως πολλες σοσιαλδημοκρατιες καταφερνουν να περνουν φιλελευθερες πολιτικες που ουτε και ο ποιο σκληρος συντηριτικος δε θα τολμουσε"

    Αυτό ναι, αποδεικνύεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια αλλά εσύ φαντάζομαι το παίρνεις για καλό ε;


    «να με συμπαθας εμπλεξα τα αρθρα ειναι και τεραστια»
    Εμ έτσι που τα διαβάζεις λογικό είναι να τα μπλέκεις. Αλήθεια ξέρεις τι διαβάζεις τώρα; Αν δεν έχει φανεί, δεν μπορώ να πω πως μου είσαι πολύ συμπαθής, τρέχα γύρευε γιατί.

    «επισης ζητω συγγνωμη αλλα δεν αντιλαμβανομαι την ερωτηση σου»
    Πρόσθεσέ το στη μακρά λίστα πραγμάτων που δεν καταλαβαίνεις. Και όμως είναι απλό, αλλά….. (συνέχεια σε λίγο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. «ειπες επισης πως η παιδεια συναρταται απο τις δαπανες»
    Εμ από τι νόμιζες ότι εξαρτάται; Από τα γονίδια;
    -Αν τα παιδιά κάνουν μάθημα σε σχολείο αντί για το δρόμο, τότε μαθαίνουν καλύτερα. Το σχολείο κοστίζει λεφτά.
    - Αν στα παιδιά κάνει μάθημα κάποιος με πτυχίο πανεπιστημίου και όχι βοϊδοσχολής, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να μαθουν κάτι καλύτερα. Ο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης εργαζόμενος στοιχίζει λεφτά.
    - Αν τα παιδιά έχουν βιβλία μαθαίνουν καλύτερα. Τα βιβλία στοιχίζουν λεφτά
    - Αν τα παιδιά κάνουν μάθημα σε μικρές ομάδες αντί για 35 άτομα ανά τάξη, τότε μαθαίνουν καλύτερα. Οι μικρότερες ομάδες θέλουν περισσότερους καθηγητές και οι καθηγητές, πανεπιστημιακής μόρφωσης ιδιαίτερα, θέλουν λεφτά, διότι δεν είναι σκλάβοι.
    - Αν τα παιδιά τα ταϊζεις μέσα, κάνοντας το σχολείο ολοήμερο όπως στην Σκανδιναβία, απαιτείται φαγητό, φύλαξη, και άλλοι πανεπιστημιακοι απογευματινοί δάσκαλοι. Αυτά όλα θέλουν….ξέρεις τι.
    - Αν θελεις να πηγαίνεις τα παιδιά εκπαιδευτικές εκδρομές , αυτές χρειάζονται πιθανόν λεφτά
    -Αν χρειάζεσαι εκδηλώσεις για να «μαθουν ότι δεν μπορεί αλλιώς να διδαχθεί», αυτές είναι πολύ πιθανόν να στοιχίζουν λεφτά
    - Αν θες υποδομή, υπολογιστές, λογισμικά, διαδραστικούς πίνακες κτλ αυτά όλα στοιχίζουν του κόσμου τα χρήματα.

    ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΓΛΥΚΟ ΜΟΥ ΤΡΟΛΑΚΙ Η ΑΚΟΜΑ; Το ΜΕΣΟ επιπεδο των μαθητών είναι άμεση ανταπόκριση των χρημάτων που δαπανώνται ΚΑΙ του μέσου κοινωνικού περίγυρου (πολύ σημαντικό επισης, αλλά δεν θέλω να σε μπερδέψω με χειρότερα. Δίνω στοιχείο όμως. Τα παιδιά για μια δουλειά ρωτάνε «πόσα βγάζει» και ποτέ «τι είναι αυτό». Αντιμετωπίζοντας όμως έτσι την γνώση, ειδικά την Αβαθμια και την Ββθμια απλα την απαξιώνεις και αυτός είναι ένας από τους λόγους που ακόμα και οι καλοί μαθητές την πατάνε σε απλά πράγματα. Αυτος ο τροπος σκέψης όμως δεν φύτρωσε στο κεφάλι τους, σωστα;).

    Εξαιρέσεις (προς τα πάνω ή προς τα κάτω) πάντα υπάρχουν αλλά δεν είναι ουσιαστικά εξαιρέσεις. Είναι περιπτώσεις εντός των ορίων μιας κατανομής (τα πιάνουμε τα δύσκολα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 3η φορα η ιδια ερωτηση ξανα και ξανα και ακομα να παρω απαντηση


    απο που τεκμερεται πως αν δωκω σε εσενα μισθο πρωθυπουργου και ουχι τρεις και εξηντα θα κανεις καλητερα τη δουλεια σου?


    απο που τεκμερεται πως θα σταματησεις να βγαινεις για κρασια και θα κανεις περισσοτερα προχειρα / περισσοτερη ερευνα / περισσοτερες φωτοτυπιες / περισσοτερο ενδιαφερον για τους μαθητες σου

    για ποιο λογο να μην συνεχισεις στο ιδιο βιολι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. περίμενε πανάσχετε

    γραφω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "εαν σου δωσω σαν κρατος μισθο ναυαρχου θα διορθωθει η παιδεια?
    και γιατι?"

    Εννοείται πως το χρήμα μόνο του σαν μισθος δεν λέει και πολλά. Μόνο κάποιος ανόητος θα το πήγαινε στην υπερβολή (ναύαρχοι και αηδίες).

    Είναι σαφές πως δεν σουρνεις οποτε αναγκαστικά πάμε στα απλα. Τα αριθμώ κιόλας για να μου λες οπου εχεις απορια και αν έχω χρόνο και όρεξη να απαντήσω.

    1. Υποθέτω πως εργάζεσαι
    2. Λογικά θα αμείβεσαι για αυτό.
    3. Το αισιόδοξο για κάθε εργαζόμενο είναι να μπορεί να ζει ικανοποιητικά με τα χρήματα που βγάζει
    4. Διαίρεσε τα χρήματα που βγάζεις με το 3. Όσα και αν είναι αυτά.
    5. Ζήσε τώρα με αυτά κάνοντας ακριβώς την ίδια δουλειά
    6. Αν δεν μπορείς, θα αναγκαστείς να βρεις και 2η δουλειά ή να παρανομήσεις.
    7. Οι εκπαιδευτικοί δεν παίρνουν σοβαρά χρήματα, αντίστοιχα του πτυχίου τους. Και αυτό γιατί ΔΕΝ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΥΣΜΑ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ , οπότε δεν υπάρχει συμφέρον κολλεγιάς όπως πχ με τους υπαλλήλους της Βουλής. Επίσης δεν είναι 100 άτομα (όπως οι κλητήρες ενός υπουργείου) και οι μισθοί τους, ακόμα και μικροί, συνολικά είναι ένα υπολογίσιμο έξοδο. Άσε που δεν μπορούν να εκβιαστούν πολιτικά (όπως οι stagiers) με τη λήξη της σύμβασης τους, οπότε θα ψηφίσουν ότι γουστάρουν. Σε αυτήν την χώρα ο κλητήρας του υπουργείου παιρνει περισσότερα από καθηγητή πανεπιστημίου!
    8. Ο μισθός δασκάλου και καθηγητή Ββθμιας κυμαίνεται από 1100 (;) έως 1800 ευρά ανα μήνα στα 35 χρονια προϋπηρεσίας. Δεν είμαι διορισμένος και δεν ξέρω λεπτομέρειες. Σε σχέση με τα λεφτά που βγάζουν οι βυσματούχοι στις ΔΟΥ, στα υπουργεία, στην Βουλή, στο ΙΚΑ, οι παλιοί των ΔΕΚΟ (ααααανετα 5-7 χιλ το μήνα για να κάθονται και να βαράνε πλασματικές υπερωρίες. Πρόσεξε με, οι παλιοί. Αυτοί που έμειναν από τις εθελούσιες, όχι οι νεοδιορισθέντες συμβασιούχοι των 800-1000 ευρώ ) κτλ είναι ψίχουλα.

    Και έχουν και ένα ρημαδοπτυχίο που οι άλλοι (οι περισσότεροι) δεν έχουν. Οι άλλοι όμως έχουν…..επιδόματα μεταφοράς φακέλων και έγκαιρης προσεύλευσης. Και αντι να βαράς αυτά τα επιδόματα βαράς τα 50 (;) ευρώ του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης (πως λέγεται). Εμ δεν περίμενα και κάτι καλύτερο από σένα
    9. Σε ανθρώπους με παιδιά, αυτά δεν φτάνουν ούτε για ιτς. Οι δημόσιοι υπάλληλοι απαγορεύεται να έχουν δεύτερη δουλειά, οπότε κάποιοι αναγκάζονται να παρανομήσουν ή αλλιώς να παραμελήσουν την δουλειά τους ή αλλιώς να είναι (θεωρητικά) επιρρεπείς σε δωροδοκίες
    10. Το καταλάβαμε ή ακόμα; Μόνο ένας πανύβλακας θα καταλάβαινε μισθό ναυάρχου και τέλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προσοχή δεν αγιοποιώ καταστάσεις. Υπάρχουν πολλοί καθηγητές που είναι άχρηστοι (εγώ στο ποστ το χόντρυνα. Εγραψα μέχρι και για παιδεραστες και πρότεινα ΤΑΚΤΙΚΑ ψυχοτεστ για όλους) και με απαράδεκτη συμπεριφορά και ό,τι θες. Αλλά και η δικιά σου ισοπέδωση είναι άνω ποταμών και βρωμάει χιλιόμετρα μακρυά ασχετοσύνη, ξερολισμό και ανοησία.



    "προσπαθησε να απαντησεις σε επιπεδο βρεφονηπιακου και οχι με συνθετες εξυπναδες γιατι δεν σε πιανω"

    Το να κολακεύεις τον εγωισμό μου είναι ένα καλό βήμα :)
    Νομίζω πως έκανα ότι μπορούσα.

    Ακόμα δεν απάντησες στο αν έχω δίκιο περι ασχετίλας με την παιδαγωγική διεργασία, για το αν σπουδασες κτλ αλλά δεν πειράζει. Και προσοχή. Δεν σημαίνει τίποτε ένα πτυχίο, τιποτε εκτος από 5 γνώσεις παραπάνω σε έναν τομεα (μαλάκες με πτυχίο υπάρχουν πολλοί). Αν μέναμε στα του πανεπιστημίου στα ρέστα θα είμασταν γκασμαδες, ονόματα δεν λέμε υπολήψεις δεν θίγουμε. Έχω φίλους αγρότες που είναι ατομάρες από τις λιγες. Απλα έχω μια περιέργεια

    Υ.Γ Ξέχασα για το θέμα λεφτά:
    - Αν θες τα ακριτικά νησιά και οι παραμεθόριες περιοχές να κατοικούνται από Ελληνες πολίτες, έστω ακόμα και εκεί που έχουν μείνει μία χούφτα, πρέπει να τους φτιάξεις σχολεία κτλ. Αυτά σίγουρα θέλουν περισσότερα λεφτά (κατ αναλογία) γιατί πιθανόν να έχουν λιγότερους μαθητές, όμως οι καθηγητές χρειάζονται απ όλες τις ειδικότητες. Το έγραψα στο ποστ, το διάβασες άραγες;


    Και τι άλλο έγραψα που δεν είδες; "Ενδεικτικό είναι πως από το "εξτρα 1 δις" που είχε τάξει στην Παιδεία φέτος, τελικά θα μπουν ....20 εκ ευρώ."
    Το καταλάβαμε αυτό; Ειμαστε η χώρα με το μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ στην Παιδεία στην Ευρωζώνη! Ξύπνα!
    (τι λέω τώρα ε;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υ.Γ.
    Περι βαρεμάρας καθηγητών κτλ. Μαθε ανόητε πως ο δημοσιουπαλληλικός κώδικας ειναι άτεγκτος. Γνωρίζω δύο περιπτώσεις εκπαιδευτικων που απομακρύνθηκαν από τα σχολεία που δίδασκαν. Γνωρίζω επίσης και πάμπολλες ΕΔΕ με το ερώτημα της παύσης.

    Το ζήτημα ειναι πως σίγουρα δεν φτάνουν αυτά αλλά όχι πως το σχολείο ειναι το ξέφραγο αμπέλι που περιγράφεις εσύ μέσα στην ασχετοσύνη σου. Και όπου ειναι το καταγγέλουμε, και με στοιχεία, δεν πηδάμε σύσσωμο ένα κλάδο επειδή το σκέφτηκε ο κάθε ναπάκας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. !
    Οριστε ξεχνάω και τους καλούς μου τρόπους!

    @akrat
    Ωραιότατα δεν το λες, παρά μόνο ειρωνικά. Νομίζω πως και λίγα έσουρα, αλλά τι να κάνεις; Τι σχέση έχει άραγες η πολιτική μηχανικός Άννα Διαμαντοπούλου με την εκπαιδευτική πολιτική; Τα μανατζαρέικα (και καλά τεχνοκρατικά) σχεδια μπορεί να πιάνουν σε βιομηχανίες, αλλά όποιος δει την παιδεία σαν επιχδείρηση που πρεπει να γίνουν περικοπές αναγκαστικά θα την βουλιάξει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ουδεποτε ακουσα την ολμε να κατεβει απαιτωντας να γινονται αξιολογησεις

    ουδεποτε ακουσα διευθυντη να γραψει αρνητικη εκθεση σε νεοεισακτεο δασκαλο
    οι ιδιοι οι δασκαλοι δεν επιτρεπουν στους διευθυντες να το κανουν!!!! αν ειναι δυνατον ο ελεγχομενος να απαγορευει στον ελεγκτη ειμαστε η μονη χωρα στον κοσμο που το κανει!! γιατι?? η απαντηση απλη ... το απαγορευει η ολμε και ο συνδικαλισμος


    ουτε λιγο ουτε πολυ ολα τα μετρα αξιοκρατιας που φερνει η διαμαντοπουλου περι σχολικων μοναδων /αναδιαρθρωση παιδειας/μεντορες και αλλα ωραια υπαρχουν ηδη στον νομο αλλα ουδεποτε εφαρμοζονται


    οσο για τα παραδειγματα μου που σε ενοχλουν / την ασχετιλα μου / τις γνωσεις και τις επιτυχιες στη ζωη μου δε νομιζεις πως σε ενα ιντερνετικο μπλογκ το να μετραμε τα @()@ μας ειναι φτηνος λαικισμος?

    εγω δε σε ειπα ουτε ασχετο ουτε σχετικο ανεφερα παραδειγματα απο προσωπικες εμπειριες και απο αυτα που εχω ακουσει απο ανθρωπους του χωρου

    παραδειγματα ανθρωπων που περνανε ολα τα παιδια με την βαση και δεν κοβουν κανενα με την κλασσικη αριστερη λογικη του "γιατι οχι δικαιωμα δεν εχει αυτος?" ή "αφου το κρατος αποφασισε πως μπορει να μπει εδω προφανως αξιζει και να βγει"!!

    παραδειγματα ανθρωπων που περνουν το επιδομα της εξοσχολικης δραστηριοτητας χωρις να κανουν ουτε ενα προχειρο αλλα τρεχουν στα μπουζουκια στη μεση της εβδομαδας

    καθηγητες που διορθωνουν 10 εκθεσεις το λεπτο και αλλους 1 την ωρα
    καθηγητες που τα δινουν ολα στο φροντιστηριο και τιποτα στο σχολειο

    λιγο πολυ ολα καταληγουν στο κερδος
    εχεις να παρεις κερδος? θα δουλεψεις (φροντιστηριο)
    δεν εχεις να παρεις κερδος? χρειαζεται καποιος να σε βαλει δια της βιας να δουλεψεις (αξιοκρατια και ελεγχοι)

    προσωπικα ειμαι με την πρωτη λυση γιατι η δευτερη απλα ειναι αποτυχημενη
    κανεις πρεπει να εχει την ελευθερια να επιλεγει αν θα ειναι αξιος ή καραγκιοζης ( και να επωμισθει το τιμημα) οπως επισης ο οποιαδηποτε μεθοδος αξιολογησης (πλην της ελευθερης αγορας) αργα η γρηγορα θα φερει διαφθορα /κομματισμο / συνδικαλισμο / μπλεξιματα και δεν υπαρχει κινητρο για να γινει στο τελος τελος

    ουτε ο καθηγητης ενδιαφερεται να δουλεψει γιατι στο τελος θα τον παρει τον μισθο του ετσι κιαλλιως / ουτε και ο επιθεωρητης εχει κινητρο να ελενξει αφου ειτε το κανει ειτε οχι παλι θα πληρωθει / ουτε το συστημα το θελει αφου δεν εξυπηρετει κανεναν περαν της ουτοπιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ξεφραγκο αμπελι ειναι βασικο ο τομεας σας

    εχω πανω απο 200 παραδειγματα κακης παιδειας αμεσα σχετικα με εκπαιδευτικους

    σε κανενα απο τα 1,2..... κτλ δεν μου απαντησες πως τα λεφτα θα λυσουν κακες περιπτωσεις τετοιων

    απο την εποχη της χουντας δεν εχω ακουσει περιπτωσεις εξυγιανσης και τα παραδειγματα που αναφερεις βαζω στοιχημα πως ειναι οι σταγονες στον ωκεανο

    ο δημοσιουπαλληλικος κωδικας ειναι απαραδεκτος γιατι ειναι φτιαγμενος με σκοπο την ισοτητα/ουτοπια και οχι αξιοκρατικα κριτηρια


    π.χ. υπαλληλος στην πινακοθηκη πηγαινει μονιμως αργα 10-11 αντι για 8 επι 2-3 χρονια. ο προισταμενος του το λεει μια 2 3 και αυτα
    το πολυ πολυ να του κανει δυσμενη εκθεση μετα απο 3 χρονια
    ε και?
    απλα δε 8α παρει προαγωγη δε θα γινει διευθυντης
    και τι εγινε?
    φυσικα ολοι εχουν μαθει πως ειναι αχρηστος κανενας δεν τον εμπιστευεται και κανενας δεν συνεργαζεται μαζι του αφηνοντας τον να κανει μονο τα βασικα
    ακομα καλητερα για αυτον εχει ελαχιστη δουλεια και συνεχιζει να δουλευει μονο 3 ωρες την ημερα
    τι σημαινει αυτο
    το βλεπουν οι αλλοι και σιγα ολος ο κλαδος γινεται ετσι σε βαθος χρονου
    δηλαδη --------------παρακμη-------------

    παμε τωρα στον ιδιωτικο τομεα
    το κανει μια 23 απολυεται
    εξυγυενεται ο τομεας και ο ιδιος αναγκαζεται να συμμορφωθει και να παραγει πλουτο
    δηλαδη ---------------προοδος-------------



    θες να μιλησουμε για εθνικη βιβλιοθηκη VS γενναδιος βιβλιοθηκη?
    θες να μιλησουμε για ........



    το δημοσιο λιγο πολυ συνοψιζει τον φυσικο νομο της εντροπιας
    η λογικη σου ειναι ας τους δωσουμε λεφτα και το φαινομενο με μαγικο τροπο θα εξαφανιστει
    ή
    η λογικη σου ειναι πως ολα αυτα τα φαινομενα ειναι το 1% του προβληματος και δεν αξιζουν μελετης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επιγραμματικά το στίγμα μου:
    Περί αποσπάσεων: παραμύθια! Στο σχολείο μου έχουμε γύρω στους 15-20 αποσπασμένους (δεν μέτρησα φέτος - πέρυσι ήταν 17). Ξέρεις πόσοι κάνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο; Κανένας (απ όσο γνωρίζω). Ξέρεις πόσοι είναι σε σχολεία; Λιγότεροι από τους μισούς. Απλά η Αννούλα προφάνώς ενδιαφέρεται να μην χαλάσει το αλισβερίσι (για αυτό και τα γύρισε - άλλωστε αν δεν βολέψουμε και κανέναν η ΠΑΣΚ θα πάει τον πούλο).

    Περί μέντορα: Συμφωνώ.

    Περί αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας: Πως; Με τι κριτήρια; Θα ελέγχεται τι έκανε πέρυσι και τι φέτος; Αν είναι έτσι να τους αφήσω όλους φέτος και να βάζω του χρόνου 20άρια.

    Υποχρεωτικές υπερωρίες: Ας φροντίσει να πληρώσει τις περσινές και βλέπουμε για του χρόνου. Άλλωστε αυτό είναι μπαρούφα γιατί και τώρα οι υπερωρίες αν διαφωνήσει ο εκπαιδευτικός και ο σύλλογος ανατίθενται με απόφαση ΠΥΣΔΕ.

    Αν εξαιρέσουμε τη βάση του 10 στα υπόλοιπα συμφωνούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Sorry, για τον μέντορα εννοώ πως συμφωνώ μαζί σου.

    Αλλά για τη βάση του 10 ΑΡΡΓΓΚ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Aμ μπράβο !!!

    τώρα επανήλθες, και πάλι χαζός !!!

    οποτε τι να πω εκτος από:

    "
    Συνανταει ο Γιωρικας τον Κωστικα μετα απο πολλα χρονια και λεει ο Γιωρικας
    -Κωστικα που ησουν ολα αυτα τα χρονια
    -Στο εξωτερικο πηγα να σπουδασω λογικη
    -Τι ειναι η λογικη Κωστικα λεει με απορια ο Γιωρικας
    -Α να σου εξηγησω. Εχεις ενυδρειο σπιτι σου;
    -Ναι
    -Για να εχεις ενυδρειο σ'αρεσουν τα ψαρια
    -Ναι ναι
    -Για να σ'αρεσουν τα ψαρια σ'αρεσουν και τα ζωα, σωστα;
    -Ναι ναι
    -Για να σ'αρεσουν τα ζωα αγαπας και τους ανθρωπους
    -Ναι ναι
    -Για να αγαπας τους ανθρωπους, ε πρεέπει να σ'αρεσουν και οι γυναικες, σωστα;
    -Ναι!
    -Για να σου αρεσουν και οι γυναικες αρα λογικά δεν εισαι ΠΟΥΣΤΗΣ ετσι δεν ειναι;
    -Σωστα ρε Κωστικα! Δηλαδη, αυτο ειναι η λογικη;!; Μπραβο!

    ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΣΥΝΑΝΤΑΕΙ Ο ΓΙΩΡΙΚΑΣ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΕΙ:
    -Γιαννικα ειδα τον Κωστικα, ηταν στο εξωτερικο για να σπουδασει λογικη!
    -Τι ειναι η λογικη ρε Γιωρικα;
    -Θα σου πω, εχεις ενυδρειο σπιτι σου;
    -Οχι, λεει ο Γιαννικας
    (πονηρο χαμογελο και..)
    - Α μωρή παλιοπουστάρα!!!
    "

    το επιασες το υποννοουμενο ;
    Γιατι αν δεν το επιασες, τι να πω, κουραγιο.

    Τοσο μετραει η γνωμη σου και η βαρυτητα της αποψης σου, και - επισης - τοσο σημασια εχει. Ασκω λοιπον το ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΟ δικαιωμα μου να σε κοψω a priori απο το παρον blog γιατι ετσι γουσταρω, απο εδω και μπρος. Ετσι και αλλιως μπορεις να μου προσαψεις πολλά, αλλα οχι λογοκρισια, γιατι λογο ΔΕΝ εχεις.



    Ουτε γκαλοπ ουτε τπτ. Απο το παρον blog κοβεσαι επ αοριστον, διοτι απλουστατα σε θεωρω αχρηστο και ανουσιο συνομιλητη που εχεις για στοχο σου μονο το να δημιουργεις θορυβο και να επιζητας προσοχη σε σενα και τις κοτσανες που λες. Σου έδωσα (zaphod o μεγαλοψυχος) μιαν ευκαιρια διαλογου. Και απαντησες πιποειδως. Τις διαλεκτικες πιπες που λες τις ξεπερασα στα 12 οποτε... ΒΑΡΙΕΜΑΙ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΜΠΩ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΥΦΟΥΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ


    ΤΕΛΟΣ


    ΕΙΣΑΙ ΑΠΛΑ ΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ. Παρ το αποφαση καλε μου ναπακα, εισαι ενας χαμένος χρόνος, ένα αποτυχημένο πείραμα, ένα λάθος του συστήματος.

    Εκατσα και ασχολήθηκα ολη μέρα με την παρτη σου για να ακούσω τελικά εκθέσεις (αν)ιδεων ενος ασχετου ο οποιος ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ οχι μονο δεν διαβασει τα ποστς και τα σχολια μου, οχι μονο δεν εχει ιδεα περι του συστηματος, αλλα και της εννοιας "εκπαιδευτικη πολιτικη" αλλα ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ κιολας πιπολογιες για να ασχολουμαι μαζι του.

    Καταλαβαίνω την ανάγκη σου να μιλάς με έξυπνους τύπους, γι αυτο ερχεσαι εδώ αλλωστε, αλλα επειδή αυτην την ανάγκη την νιώθω και εγω, σου κόβω πλέον κάθε επαφή.


    Στεναχωριέμαι που ελεγα σε φίλους που μου ειπαν να σε κοψω εδω και καιρό, πως δεν πειράζει, αστε τον να λεει. Αλλα ομολογω πως βαρεθηκα, διατι απλούστατα δεν αξιζεις φραγκο. Μπορεις με ανεση να με βριζεις οσο γουσταρεις καλο, χρυσο, χαζο μου τρολινι. Αλλα να θυμάσαι πως θα το κάνεις από το δικό σου γκεζί διοτι οσο εχεσες εδω μεσα, εχεσες. Τελος!


    Πολλα φιλια στις κυριες σας

    love & kisses zaphod

    ΥΓ. Τα μεχρι τουδε σχολια σου δεν κοβονται ως φορος τιμης στην απυθμενη ΕΛ μαλακια

    Ευχαρισθω

    Υ.Γ 2 το ρημαδοbλοg κοντευει να κλεισει 4 χρονια. Τρολς εχουν ερθει (πολλακις) και φύγει (μονοι τους. Συνηθως βλεπουν αν τους παιρνει η οχι μετα απο 1- 2 posts). Τετοιο μαζοχισμό ομως δεν εχω ξαναδει. Επειδη μου θυμιζει η φαση πολύ κατι καταστασεις του στυλ venomfangx, τον κόβω για να μην τυχει και μου ζητησουν μετα οι γονεις του τα ρεστα αλλά κυρίως τον κόβω για λόγους καλαισθησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @slarti

    Για την βαση του 10 πρεπει να μου το αναλυσεις, διοτι νμζ πως και γω το ανελυσα (με τη σειρα μου) αρκετα. Το αρργγκ δεν ξεκαθαριζει τι εννοεις! :ΡΡΡΡ

    Περι αποσπασμενων, τα συνολικά νουμερα που παραθετω ειναι μεσα απο το υπουργειο, απλα δεν τα θυμαμαι ακριβως και βάζω αποκλιση!

    Ωραρια: Εισαι σε νησι, λογικο ειναι να μην συμπληρωνεται το ωραριο, σωστα;

    Αξιολογηση: ακριβως για το λογο που λες (αλλα και αλλους) ειναι μαλακια!


    "απόφαση ΠΥΣΔΕ"
    Μα ακουσα για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ οποτε... μαλλον θα αλλαξει (λογικα) το νομικο πλαισιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @slarti
    Α, ευχαριστω για την οαση λογικης μεσα στη χαζομαρα!
    Χαιροαι που γενικως συμφωνουμε, αλλα κυρωις χαιρομαι που ειτε συμφωνουμε ειτε οχι καταλαβαινομαστε!

    (μεταναπακικο συνδρομο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "ουδεποτε ακουσα την ολμε ...
    ουδεποτε ακουσα διευθυντη ...
    ουδεποτε ακουσα (γενικώς)..."

    ε ναι λοιπόν...ας λυθεί η προαιώνια απορία...η μαλακία κουφαίνει

    νομοσχέδιο εχει κατατεθεί bro, ή απλώς πετάνε διάφορα για να κόψουν αντιδράσεις (κατά τα γνωστά);

    Οποιος πούστης ξαναψηφίσει ΜΠΑΤΣΟΚ και τολμήσει να δηλώσει οτιδήποτε πέρα απο καραδεξιούρα του κερατά, παρακαλείται να δωρίσει το κρανίο του στην επιστήμη μπας κ καταλάβουμε τα μυστήρια της αντι-ύλης, των μαύρων τρυπών ή τουλάχιστον για μια νέα λύση στην υγειονομική ταφή απορριμάτων...

    (εξετάζοντας το εσωτερικό του βεβαίως βεβαίως)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @διον
    "η μαλακία κουφαίνει"

    χαχαχαχαχαχα!

    Μεχρι στιγμής ειναι φωτοβολίδες, αλλά το βλέπω να ψηφίζεται. Ειναι αστειο αλλα μοναδική ελπιδα μενει (ο πιο σχετικος με το αντικειμενο) Γερουλάνος. Ωχ μανουλα μου!

    Περι μπατσοκ και ψηφου τα εχουμε ξαναπει και as usual συμφωνουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Zaphod
    Επικροτώ την απόφαση. Καιρός ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εχμ... μόλις πόσταρα ένα μίνι σενδόνι εδώ... Κι ανησυχώ που δεν το βλέπω........ Όχι ρε πούστηηηηηη.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @karios
    Ναι αλλά το αποφάσισα δημοκρατικότατα. Να δω αν θα το σεβαστεί μιας και το 100% των moderators του blog λεει να την πουλέψει.


    @hades
    Ο blogger ξαναρχισε να χανει στροφες. Η προταση μου ειναι ενα ολικο copy πριν πατήσεις το καταραμένο κουμπί. Την έχω πατησει και εγώ ουκ ολίγες φορές. Ξαναγράφε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εγώ πάντως ζώντας το σχολείο και από μέσα και από έξω συμφωνώ με τις αλλαγές (ίσως όχι με το μηδενισμό της προϋπηρεσίας, αλλά ΟΚ, το βλέπουμε. Όπως σχολίαζα και στην diVa το 10 είναι η κορωνίδα ενός πλήρως ταξικού συστήματος, καθώς η βαθμολογία εξαρτάται απόλυτα από το οικογενειακό εισόδημα, την κοινωνική προέλευση του μαθητή και το οικογενειακό μορφωτικό επίπεδο. Επιπλέον, μία εξεταστική προσπαθεί να συνδυάσει πληθώρα σχολών με διαφορετική και ηλίθια βαθμολογική αξιολόγηση (μία βαθμολογική βάση που εξαρτάται πλήρως από τη ζήτηση και τον κανιβαλισμό/ανταγωνισμό).

    Σχετικά με τον μέντορα δεν ξέρω με ποια κριτήρια θα οριστεί. Στην πράξη όμως πάντα κάποιος έχει αυτό το ρόλο προς το νεοδιόριστο συνάδελφο, αλλά ποτέ υπεύθυνα. Πάντα ο κάποιος αφήνει την ευθύνη αποκλειστικά στο νεοδιόριστο εκπαιδευτικό, ο οποίος ειδικά στη Μέση Εκπ/ση μαθαίνει να διδάσκει στου κασίδη το κεφάλι. Ο "μέντορας" και η αξιολόγηση των εκπ/κών -αν είναι αξιοκρατικοί που έτσι μοιάζουν στο προσχέδιο- δεν είναι κακές ιδέες εφόσον συνδέονται μεταξύ τους. Πάντως ο "δόκιμος" δεν είναι κάτι κακό, επίσης. Έχουμε δει κι έχουμε δει άσχετους να εκπαιδεύονται μέσα στην τάξη, χωρίς οργανωμένη βοήθεια ή άλλη παράλληλη στήριξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @δειμος

    Συμφωνούμε σε όλα σχεδόν. Ο δόκιμος εκπαιδευτικός σαν ιδέα δεν ειναι κακή. Για τον μετνορα επιφυλάσομαι. Ίσως μια καλή ιδέα να ειναι η συνδιδασκαλία για ένα διάστημα καποιων μαθημάτων έτσι ώστε να πάρει ο νέος το κολάι και να τον δει και ο μέντορας στην πράξη.

    Ομολογώ όμως πως αυτό το σχέδιο εχει το μειονέκτημα πως αν ο παλιός ειναι "κακός" τότε πως ο νέος θα γίνει "καλός";

    ΑπάντησηΔιαγραφή

aeisixtir